Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Markmajster

Kogut

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Kogut
Markmajster    0

Witam jak kupywałem kombajn to kupiłem koguta na 24v ale się okazało że w nim jest 12v i tutaj jest moja prośba jak najlepiej podłączyć kogut 24v do belarusa 920 jak ułożyć kable i jak wypuścić kabel na zewnątrz.Najlepiej żeby foty były. Widziałem tamten temat na forum ale mało się dowiedziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Markmajster    0

w napięciu pod 12 a żarówka orginalna była ale silniczek ten co kręci tym tam w środku nie kręcił

temu pytam jak podłaczyć w belarusie pod 24v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markmajster    0

Źle się zrozumieliśmy. U mnie w belarusie są 2 akumulatory 12v i chce wiedzieć gdzie jest napięcie w nim 24v czyli z skąd wziąć prąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Zamiast przetwornicy, może jeszcze dodatkowy akumulator doradzicie. Rozumiem, że w kombajnie masz instalację 12V, a tym kogucie jest silniczek na 24V i dlatego nie kręci. Ile dałeś za tego koguta, bo takie na magnes można kupić za 30zł? W przypadku gdy masz 24V tylko ma czas rozruchu, to lepiej będzie wymienić lampę na 12V-tową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markmajster    0

ja chce poprostu tego koguta zainstalować w mtz belarus 920.1 przecież pisze w temacie o belarusach a do kombajnu chce kupic drugi na 12v

 

czego ja o tym kombajnie wspominałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

czego ja o tym kombajnie wspominałem

Nie nerwujsie ;) . Opisałeś historię nietrafionego zakupu.

W białorusie masz instalację na 12V, a rozruch na 24V - tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    99

instalacja jest na pewno na 12 jak wszędzie jedynie rozruch jest na 24 i jedynie z tak zwanej zwory możesz wziąść napięcie na 24 czego nie polecam w sumie to dziwi mnie że nie chce ci się kręcić jak mam astrala na 24 założonego w ciągniku i się kręci troszkę wolniej ale się kręci i jest fajnie może podłącz go na 12 dla próby i zapal ciągnik wtedy jest większe napięcie bo alternator ładuje i powinien się kręcić w miarę dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Hehehe dobre odpowiedzi:P Nie mam belarusa ale z tego co sie orientuje to on ma chyba tylko rozruch na 24V co nie? Może od tego przełącznika co jest na rozrusznik idzie zlapac jakoś kabel i jak jest miejsce zrobić mu osobny bezpiecznik a dalej to już z górki. A jak nie to zawsze możesz sobie zrobic od podstaw instalacje na koguta jadać bezpośrednio od akumulatorów. Jak masz miernik to sprawdź jaki prąd idzie do rozrusznika i alternatora. Najlepiej jak by sie tu wypowiedział elektrotechnik:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Prostej instalacji na kablach nie da się zrobić. By uzyskać 24V trzeba akumulatory połączyć szeregowo. Wyobrażasz sobie dwa akumulatory połączone jednocześnie w układzie 12V i 24V. Wcześniej była sugestia o przetwornicy, która może być droższa od tego koguta. Wrzuć fotkę, to może się zamienimy, mam nieużywany, kupiony jesienią, magnetyczny 12V z żarówką halogenową, a przydałby się bardziej na 24V(sposób mocowania dowolny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

a może on nie jest sprawny skoro rafał13113 mówi że kogut 24v wolnij się kręci weź może podłącz go na sprawdzenie na 24 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miro100    0

witam miałem ten sam probłem z kogutem na 24v podłączyłem go w sposób opisywany wcześniej tzn poprowadziłem przewód od rozrusznika .bardzo dobry efekt, niewiem czemu koledzy nie polecają takiego sposobu.

 

 

 

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    2

witam miałem ten sam probłem z kogutem na 24v podłączyłem go w sposób opisywany wcześniej tzn poprowadziłem przewód od rozrusznika .bardzo dobry efekt, niewiem czemu koledzy nie polecają takiego sposobu.

 

 

 

.

na rozruszniku masz 24v tylko w momencie rozruchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miro100    0

na rozruszniku masz 24v tylko w momencie rozruchu

a nie prawda napięcie 24v na rozruszniku mam cały czas i nawet na wyłączonym silniku kogut pracuje znakomicie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    16

Coś mi to dziwne... Bo jak możesz mieć jednocześnie 12V w kabinie i 24V na rozruszniku?

 

Chyba że coś źle rozumiem jak działa ten przełącznik 12/24.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

miro100 dobrze mówi można uzyskać rozruch na 24V bez przełącznika 12/24V. Dwa aku 12V polączone szeregowo ale zasilanie na instalacje wzięte tylko z jednego i alternator na 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

ja tak mam zrobione w MTZ i 1224 i jest ok akumulatory połączone szeregowo między akumulatorami wychodzi kabel 12 V na instalacje a do rozrusznika idzie 24 V i jest dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×