Zaloguj się, aby obserwować  
Markmajster

Kogut

Polecane posty

Markmajster    0

Witam jak kupywałem kombajn to kupiłem koguta na 24v ale się okazało że w nim jest 12v i tutaj jest moja prośba jak najlepiej podłączyć kogut 24v do belarusa 920 jak ułożyć kable i jak wypuścić kabel na zewnątrz.Najlepiej żeby foty były. Widziałem tamten temat na forum ale mało się dowiedziałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JD5620    10

ale swieci ci zarówka 24v czy 12 v i pod jakie napiecie podlaczyles?


Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markmajster    0

w napięciu pod 12 a żarówka orginalna była ale silniczek ten co kręci tym tam w środku nie kręcił

temu pytam jak podłaczyć w belarusie pod 24v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markmajster    0

Źle się zrozumieliśmy. U mnie w belarusie są 2 akumulatory 12v i chce wiedzieć gdzie jest napięcie w nim 24v czyli z skąd wziąć prąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Zamiast przetwornicy, może jeszcze dodatkowy akumulator doradzicie. Rozumiem, że w kombajnie masz instalację 12V, a tym kogucie jest silniczek na 24V i dlatego nie kręci. Ile dałeś za tego koguta, bo takie na magnes można kupić za 30zł? W przypadku gdy masz 24V tylko ma czas rozruchu, to lepiej będzie wymienić lampę na 12V-tową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Markmajster    0

ja chce poprostu tego koguta zainstalować w mtz belarus 920.1 przecież pisze w temacie o belarusach a do kombajnu chce kupic drugi na 12v

 

czego ja o tym kombajnie wspominałem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

czego ja o tym kombajnie wspominałem

Nie nerwujsie ;) . Opisałeś historię nietrafionego zakupu.

W białorusie masz instalację na 12V, a rozruch na 24V - tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    121

instalacja jest na pewno na 12 jak wszędzie jedynie rozruch jest na 24 i jedynie z tak zwanej zwory możesz wziąść napięcie na 24 czego nie polecam w sumie to dziwi mnie że nie chce ci się kręcić jak mam astrala na 24 założonego w ciągniku i się kręci troszkę wolniej ale się kręci i jest fajnie może podłącz go na 12 dla próby i zapal ciągnik wtedy jest większe napięcie bo alternator ładuje i powinien się kręcić w miarę dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Hehehe dobre odpowiedzi:P Nie mam belarusa ale z tego co sie orientuje to on ma chyba tylko rozruch na 24V co nie? Może od tego przełącznika co jest na rozrusznik idzie zlapac jakoś kabel i jak jest miejsce zrobić mu osobny bezpiecznik a dalej to już z górki. A jak nie to zawsze możesz sobie zrobic od podstaw instalacje na koguta jadać bezpośrednio od akumulatorów. Jak masz miernik to sprawdź jaki prąd idzie do rozrusznika i alternatora. Najlepiej jak by sie tu wypowiedział elektrotechnik:)


Nie jestem rolnikiem i nigdy nie byłem dopiero sie uczę przepraszam za błędy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    54

Prostej instalacji na kablach nie da się zrobić. By uzyskać 24V trzeba akumulatory połączyć szeregowo. Wyobrażasz sobie dwa akumulatory połączone jednocześnie w układzie 12V i 24V. Wcześniej była sugestia o przetwornicy, która może być droższa od tego koguta. Wrzuć fotkę, to może się zamienimy, mam nieużywany, kupiony jesienią, magnetyczny 12V z żarówką halogenową, a przydałby się bardziej na 24V(sposób mocowania dowolny).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    307

a może on nie jest sprawny skoro rafał13113 mówi że kogut 24v wolnij się kręci weź może podłącz go na sprawdzenie na 24 V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miro100    0

witam miałem ten sam probłem z kogutem na 24v podłączyłem go w sposób opisywany wcześniej tzn poprowadziłem przewód od rozrusznika .bardzo dobry efekt, niewiem czemu koledzy nie polecają takiego sposobu.

 

 

 

.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soko74    19

witam miałem ten sam probłem z kogutem na 24v podłączyłem go w sposób opisywany wcześniej tzn poprowadziłem przewód od rozrusznika .bardzo dobry efekt, niewiem czemu koledzy nie polecają takiego sposobu.

 

 

 

.

na rozruszniku masz 24v tylko w momencie rozruchu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miro100    0

na rozruszniku masz 24v tylko w momencie rozruchu

a nie prawda napięcie 24v na rozruszniku mam cały czas i nawet na wyłączonym silniku kogut pracuje znakomicie. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    19

miro100 dobrze mówi można uzyskać rozruch na 24V bez przełącznika 12/24V. Dwa aku 12V polączone szeregowo ale zasilanie na instalacje wzięte tylko z jednego i alternator na 24V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    402

ja tak mam zrobione w MTZ i 1224 i jest ok akumulatory połączone szeregowo między akumulatorami wychodzi kabel 12 V na instalacje a do rozrusznika idzie 24 V i jest dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez konrad97
      Witam, od czasu kiedy mój wujek kupił TUR'a do MTZ 82 ma problemy z przednim napędem. Tzn. nw czemu ale pęka ( tuleja ) soorki nw jak to się dokładnie nazywa, takie okrągła obudowa co chroni tryby. I właśnie ten problem jest tylko w lewym przednim kole . A to jest dość irytujące bo w ciągu roku pęka nawet do 2-3 razy i po tym koła się blokują i ucina tryby. A mtz z turem bez napędu jest bardzo słaby z powodu lekkiego tyłu . Ale jak ktoś wie co może być przyczyną?
    • Przez panmino
      Czołem, nie mogę znaleźć czujnika lub czujników biegu jałowego w moim Belarusie 952. Ciągnik jest z 2017 roku i ma skrzynię  14. Jedyne miejsce, do którego nie dotarłem to tylna część korpusu górnego skrzyni, dostęp jest chyba spod fotela.
      Mam skrzynię z rewersem, z tego co zaobserwowałem, żeby ciągnik odpalić, luz musi być na rewersie, na żółwiach i na głównej dźwigni zmiany biegów...Tylko coś się przycina i chciałbym te czujniki sprawdzić, a nie wiem, gdzie są...😬
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez ceston
      Witam od ostatniego mrozniejszego poranka mój MTZ Belarus hamuje przy skrecaniu. dzieje się to w momencie ruszania. przedni napęd jest narazie wylaczony. znaczy wyjęty Kardana i wałek ataku przedniego napedu z powodu awarii. ale nie sądzę żeby to się zębatki jakieś blokowały. bo jak go próbować dalej jechać gdy hamuje to zaczyna śmierdzieć spalenizną. żeby ruszył to trzeba pojechać kawałek do tyłu i znów do przodu. czyżby hamulec się zacinał?
    • Przez xx
      Witam, przy wymianie poduszki silnika trzeba tylko odkręcić te dwie sruby po bokach i podlewarowac silnik czy jeszcze coś 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj