Skocz do zawartości

Problem z Fendtem 300 LSA [WOM]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. dzisiaj zauważyłem że w moim Fendzie nie działa WOM.

Wczoraj siałem pszenice do późnego wieczora i wszystko chodziło bez problemu. Gdy dzisiaj chciałem włączyć WOM nie chciał sie on załączyć. W ogóle to przy zapalaniu ciągnika nie chcą sie kontrolki 2 zielone zaświecić od wałka (jedna od przedniego druga od tylnego wałka) zawsze sie zaświecąły i gasły podczas włączania ciągnika. Jaka może być przyczyna że nagle przestało działać. Dodam ze bezpieczniki sprawdzałem i są ok.

Prosze o pomoc.

Opublikowano

Napisałem w opisie że 312. A konkretnie Fendt Farmer 312LSA z 1990roku. Wałek włączany jest juz przyciskiem na pulpicie.

Wczoraj zauważyłem też że po południu wałek zaczął chodzić, ale wcześniej ciągnik był na chodzie jakies 2 godzinki bez gaszenia.

Dzisiaj rano znów przestał pracować. Natomiast po godzinie pracy silnika zaczął chodzić.

Jaka może być przyczyna?

Opublikowano

Dlatego pytalem sie dokladnie o jaki ciagnik chodzi...niestety z 312 LSA jest problem gdyz jest to tzw. "przejsciowka" czyli mozna powiedziec ciagnik eksperymentalny, gdzie Fendt po udanych wersjach 310-311 LSA chcial zrobic pare ulepszen i probowal patrzac w przyszlosc na wersje Farmer 307-312.I wlasnie z tego powodu firma Fendt nigdy nie wydala materialu do napraw tego ciagnika. Tut trzeba kombinowac pomiedzy 310-311 LSA a materialami do 307-312 Turbomatic. Ale nawet dzial techniczny Fendta nie moze zagwarantowc ze materialy te pokrywaja sie w 100% z tym co ma 312LSA. A wrasacja cdo twojego problemu to najpierw trzeba rozgraniczyc pare rzeczy, po pierwsze czy jest to usterka mechaniczna, hydrauliczna a moze elektryczna. Z opisu ktory podales to wykluczylbym ta pierwsza moziwosc.A co do elektrycznej i hydraulicznej to trzeba wziasc i troche pomierzyc. Na poczatek warto sprawdzic czy napiecie dociera wogole do zaworu elektromagnetycznego zalaczajacego walek.

Ponizej jest wycinek materialu do napraw , napisz czy tak waglada u ciebie wlacznik walka. ( mysle ze to powinno byc wlasnie w 312LSA). Jesli masz ta wersje o ktorej mysle to powinnes miec rowniez daignoze bledow, tzn. lampka w przycisku powinna migac, a ilosc migniec oznacza odpowiednia usterke.

 

f8c65707641225b4med.jpg

 

A tutaj znajduje sie zawor elektromagnetyczny: "MV-ZWhi"

 

 

15d1cc28de8c6d22med.jpg

Opublikowano

Dzięki kolego za pomoc. jeśli chodzi o pulpit to mam ta kontrolke z diagnozy. jeśli sie nie myle to ona zawsze mignie raz przy odpalaniu ciągnika. ale kiedyś sie zdarzyło że mrugała parę razy.

byłbym wdzięczny jakbyś mi podał co oznaczają poszczególne zapalenia się lampki.

No i zobaczę jak tylko będe miał chwilke i zmierze te wartości na zaworze elektromagnetycznym.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam koledzy.

I znów mam problem z wałkiem. Otóż po ostatnim poście wszystko wróciło do normy, aż do tamtego tygodnia. Wałek przestał działać. Dopiero po pracy w polu (np orce) 2 godzinnej zaczęły mrugać kontrolki od wałka i tak mrugały z 5 minut i dopiero po tym wałek można było włączyć.

Później było coraz gorzej. ciągnik mógł chodzić cały dzień i dopiero pod koniec dnia można było włączyć wałek.

Sprawdzałem na elektromagnesie napięcie i nie dochodzi do niego prąd.

Mierzyłem również napięcie na elektrozaworze od blokady mechanizmu różnicowego i na nim było napięcie 6 V. Więc postanowiłem przełożyć wtyczki. I okazało się że po włączeniu blokady wałek zaczął chodzić.

Więc moje pytanie jest takie jaka może być przyczyna że prąd nie dochodzi do elektromagnesu. Lub dopiero pod koniec dnia się włącza wałek.

 

Proszę o pomoc :P

Opublikowano

A jeśli chodzi o masę to możliwe ze ta sama jest podłączona do przedniego i tylnego wałka.

bo albo działają obydwa albo żaden. Narazie jak potrzebuję wałek włączyć to przełączam wtyczkę z blokady mechanizmu różnicowego do elektomagnesu od wałka i jakoś się kręci ale będę musiał sprawdzić tą masę.

A jeszcze mam jedno pytanko skąd idzie prąd do włącznika bo podejrzewam że tam jest gdzies przewód przerwany.

I jeszcze czy ma ktoś może schemat elektryczny żeby sprawdzić jak idą przewody w tym wałku

Opublikowano

Witam. Może ktoś z uczestników forum posiada Fenda 310 LSA z elektrohydraulicznie włączanym WOm-em i ,,przerabiał" problemy z jego niemożnościa załączenia?

Opublikowano (edytowane)

Problem jest gdzieś wcześniej, przyciski są ,,nieaktywne" że tak to określę.To musi być zależne od innych czynników.

Edytowane przez juzy
Opublikowano (edytowane)

Możliwe. A wiesz gdzie tkwi ewentualny problem?

Cisza, więc zapytam inaczej. Czy zasilanie zależy tylko od czujnika temperatury, czy jeszcze od innych układów?

Od jakiej temperatury powinno działać? Może ktoś posiada do tego typu schemat elektryczny?

Edytowane przez juzy
Opublikowano

witam mam taki sam problem tylko ze z 308, w lato nie mam z tym problemu problemy zaczynają się gdy temperatura spada, wymieniłem olej filtr i nic. musze go za każdym razem rozgrzewać wtedy wom chodzi be zarzutu dopóki nie zgaszę ciągnika na 5 min i problem jest znowu proszę o jakaś podpowiedz pomoc dziękuje

Opublikowano

W wiekszosci ciagnikow, rowniez w 310 LSA z elektrohydraulicznym zalaczanie WOMu znajduje sie tzw.samodiagnoza a sygnalizowana jest ona miganiem lampki w przycisku do wlaczania WOM. Jak wyglada i z ktorej strony masz zalaczanie?

Opublikowano

myga lampka gdy juz sie prawie rozgrzeje w mojej 308 jest z prawej strony obok przełącznika załączania blokady przedniego napedu jest koloru zielonego taki sam jest na błotniku

Opublikowano

w moim przypadku 3 razy mrygnie 2 sekundy przerwy 3 mrygniecia i sekunda przerwy, prosze o pomoc bo nigdzie tych kodów nie moge znalec. nie do 308 lsa farmer w starej budzie.

Opublikowano (edytowane)

W moim przypadku mruga przed uaktywnieniem systemu.Po tym jak ,,pomruga" i zgaśnie,to wtedy wszystko działa. Czy to aby na pewno świadczy o błędzie, czy jest sygnałem aktywacji i sprawdzania? Zależy na pewno od czujnika temperatury skrzyni biegów (myślę że to czujnik temperatury).O ile to zależy tylko od tego czujnika to można by go oszukać. kosti68 nie wiesz od czego ewentualnie jeszcze zależy?

kosti68 - o ile pytanie dotyczące właczników dotyczyło 310 to są na panelu na prawym błotniku( lewy przycisk-przedni wałek, prawy-tył), oraz na zewnątrz na lewym błotniku w lampie do tylnego wałka.

Edytowane przez juzy
Opublikowano

Wiesz kolego gdzie dokłdnie ten czujnik sie znajduje? Dodam ze w lato z tym nie mam problemu kłopoty sie zaczynają gdy temperatura otoczenia spada, musze go długo rozgrzewać zeby załączył, chyba to nie tarcze bo wtedy było by bez róznicy czy jest lato czy zima.

Opublikowano (edytowane)

Czujnik o którym pisałem wyżej znajduje się z lewego boku skrzyni, tak jak są elektrozawory to trzeba dalej do tyłu patrzeć.On jest wkręcony w obudowę skrzyni i do niego są podłączone dwa kable. Podkreślam, że wkręcony bo blisko niego jest inny element,trochę wiekszy, taki jakby przykręcony płasownikiem także z kablami(jak sie domyślam jest to chyba elektromagnes od zakresu ,,S").Co myślisz zrobić z czujnikiem? Zdjęcie kabelków nic nie da, zwarcia też nie radzę bo możesz narobić więcej szkód, a części są drogie, a tutaj wchodzi się dodatkowo w elektronikę.Żarówką też nie radzę sprawdzać. Wymiana czujnika też chyba nic nie da. Podejrzewam, że ten typ tak ma, a rozgrzać zimny to nawet nasz rodzimy produkt mniej zaawansowany technologicznie nakazują.Tylko kwestia ile go rozgrzewać.Długo musisz swego rozgrzewać? Od dawna posiadasz ten ciągnik i czy zawsze tak reagował na zimno?

P.s. Kupiony w kraju nowy czy używany z zachodu, a jeśli tak to z jakiego kraju?

Edytowane przez juzy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v