Zaloguj się, aby obserwować  
Marcinek178

problem z silnikeim

Polecane posty

Marcinek178    1

Mój problem to białoruśka (jumz D65) Czy możliwe jest żeby na wale popuściła się jedna korba i stukała tylko na wyższych obrotach, a na wolnych silnik pracował ładnie i cicho? Pytam ponieważ juz mam dość tego, kazdy znawca jaki przyjdzie nie umie mi pomóc albo wskazują na zawór (zawory są dobrze ustawione) badź na rozrząd który jest dobrze ustawiony. Silnik jest po kapitalnym remoncie, głowica i pompa wtryskowa również. na wyzszych obrotach nie słychać nawet tłumika tylko metaliczny głos którego częstotliwość wzrasta wraz z obrotami silnika.Im wiecej traktor się zagrzeje tym bardziej stuka. Myslę teraz czy nie odkrecić miski olejowej i nie patrzyć na Korby. możliwe że Korbowód sam się popuścił? Doradźcie coś Panowie bo już nie mam pomysłów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    30

Ja też myślę, że to korbowód stuka. Jak w 3p mechanik robił mi remont, to powiedział, że jak wykręci się raz śruby od głowicy, to następne powinny być nowe. Nie wiem ile w tym prawdy, ale chyba coś jest na rzeczy, bo jak nie wymieniliśmy korbowodów, tylko daliśmy do regeneracji, to po 1,5 może 2 latach coś zaczęło pukać. Okazało się, ze jeden korbowód był luźny.

EDIT:Jak wymienisz korbowód(lub korbowody) wraz ze śrubami mocującymi( i jeśli trzeba to z panewkami) to daj znać czy pomogło.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Skąd dochodzi stuk, z góry silnika, czy dołu. Weź stetoskop, i posłuchaj. Zdarzyło się kiedyś (nie w jumzie), że stukał tłok o głowicę, jakby był za wysoki. Czy ten dźwięk metaliczny generuje jakieś dodatkowe drgania? Warto spróbować poluzować po kolei przewody od wtryskiwaczy i drogą eliminacji określić czy dźwięk słabnie lub ustaje(może tak pracuje wtryskiwacz).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwiększ luz na zaworach o 0,1 mm i sprawdź czy puka tak samo, miałem podobny przypadek we władku, gościu dość płytko osadził gniazda i dał zawory z grubszym grzybkiem, efekt był taki że tłok doganiał zamykający sie zawór.

PS a z jaką częstotliwością puka?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcinek178    1

No właśnie słychac tak jakby z góry silnika, ale nie wiem czy silnik tego nie przenosi, drgań niby nie ma.teraz własnie nie wiem czy wziąść się za rozbieranie od góry czy od dou patrzyć na korby. Ktos mi jeszcze cos wspominał o wałku od popychaczy, ze moze on wybił dziury. Ale powtarza, stukot jest tylko na wyzszych obrotach, na wolnych wszystko ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam. Metaliczny dźwięk jest objawem luzu na korbowodzie (dosłownie jakby ktoś stukał młotkiem wewnątrz silnika). Myślę że najmniej roboty będzie jeżeli najpierw zdejmiesz miskę olejową i sprawdzisz korbowody (oraz łożyska główne). Jeżeli nie będzie to, wtedy musisz zdjąć głowicę i tam szukać przyczyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    35

Ustaw zawory i zobaczysz czy wycichnie.może to banalne ale sprawdz czy olej w silniku jeszcze jest bo to różnie bywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobne objawy i okazało sie ze to wtrysk sie zepsuł .spróbuj w czasie pracy pojedynczo polózowywać przewody paliwowe jak wtrysk to powinno dać sie wychwycić który, taki dzwięk to moze być spalanie detonacyjne,wali. jak 2 kg młotek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wtryskiwacz rzeczywiście może tak chałasować. Ale spalanie detonacyjne nie występuje w dieslu. W benzynowym, przy zbyt ubogiej mieszance owszem, ale nie w dieslu.

 

 

 

 

PS

To jest mój 700 post.smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

właśnie zasada pracy diesla polega na spalaniu detonacyjnym , szczególnie w początkowej fazie zapłonu. Dobrze to słychać przy zbyt wczesnym zapłonie, taka twarda, metaliczna praca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie zgodzę sie z tobą ze disel niema spalania detonacyjnego u mnie w czasie orania w D50 poszła woda z paliwem (*lanie z beczki sąsiada)i silnik tak stukał jakby się panewka na korbowodzie urwała i właśnie na niskich obrotach było w miare cicho a na wysokich to normalnie awganistan tak waliło.przyszedł mechanior wykręcił wtryskiwacz i na czujniku zegarowym pokazało że wtrysk otwierał sie dopiero przy 180 a nie 135 dlatego tak stuklał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj