Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No właśnie bo w starym typie jest koszyk K40*45*17 a w nowym jest łóżysko NU2305 co jest dużo mocniejsze. U mnie raczej wysiadło łożysko igiełkowe i teraz mam własnie dylemat czy zmienić na nowy typ czy zostać przy starym?

Edytowane przez ursus55
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak rozbierzesz to będziesz widział stan wałka górnego w skrzyni, nowy typ jest trochę inny i razem z wymianą łożyska wymienić będziesz musiał oba wałki z racji choćby ich zużycia.Pokruszone łożysko igiełkowe robi spore spustoszenie na gładziach.

Opublikowano

No właśnie bo w starym typie jest koszyk K40*45*17 a w nowym jest łóżysko NU2305 co jest dużo mocniejsze. U mnie raczej wysiadło łożysko igiełkowe i teraz mam własnie dylemat czy zmienić na nowy typ czy zostać przy starym?

 

Zajrzyj do katalogu Zetora np.7211, tam są zakładane igiełkowe, chociaż Zetor jest mocniejszy, czescy inżynierowie byli niedouczeni? Druga sprawa czy dużo używasz reduktora? Przecież na szosowych wałek atakujący i główny mają takie same obroty...

Opublikowano

Ja jak kupiłem za pare groszy c355 to wymieniłem prawie całą skrzynie bo koleś nalał oleju że zrobił się jak smoła i poszedł atak od 7211 a skrzynia od c360 ale na częściach z epoki dołożyłem trochę a nie chciałem pchać tego nowego badziewia i chodzi jak malina cichy koleś mówi że to pewnie ta wersja eksportowa c355M ;DD włożyłem pare tyś ale chodzi jak nówka z fabryki teraz bd zmieniał silnik na z zetora 7211 ;P uff ale się rozpisałem

Opublikowano

Zajrzyj do katalogu Zetora np.7211, tam są zakładane igiełkowe, chociaż Zetor jest mocniejszy, czescy inżynierowie byli niedouczeni? Druga sprawa czy dużo używasz reduktora? Przecież na szosowych wałek atakujący i główny mają takie same obroty...

No z drugiej strony tak się zastanawiam bo przecież ten ciągnik urobił masę hektarów i nie jedna c360 z nowym typem wałka by padło. A eduktora używam bardzo sporadycznie także chyba zostawię tak jak było.

Opublikowano

witam wszystkich. Jestem tutaj nowy. Niedawno kupiłem c-360 i mam problem. Od jakiegoś czasu ciężko włączał się wałek wom. Tydzień temu w tylnym moście coś zaczęło rzęzić. Po odkręceniu dekla z pompą okazało się że łożyska igiełkowe które są w stojanie podtrzymujące wałek napędzający pompę są zmielone bo wypadła tulejka mosiężna z tulei napędu (http://agromasklep.pl/sklep/product.php?id_product=9413). Dlaczego tak się stało nie mam pojęcia. Wymieniłem tulejkę mosiężna po wcześniejszym splanowaniu na tokarce tak aby średnica wew. tulei i wałka womu pasowały do siebie. Przy próbie przesunięcia tulei napędu po wałku wom nie chce się poruszać po nim. Proszę o pomoc i wyrozumiałość.

Opublikowano

witam mam problem ze zkrzynia ursus c-355.generalnie chodzi o to ze podczas orania i czasem w agregacie na 2 biegu a szczególnie po tym jak nawróce czyli cofne i rusze do przodu to przez jakis czas słychac jakies zgrzyty ze skrzyni co to moze byc prosze o jakies porady

Opublikowano

Kolego przeczytaj ta stronę i się dowiesz co będziesz miał do wymiany w najlepszym wypadku będzie to łożysko igełkowe ale znając życie pewnie szykuje sie grubszy remont

Opublikowano

no nie wiem co to moze byc ale na łożyko to nie do konca to wyglada bo nie jest to jakies ciągłe jes czasami i dzwiek raczej przypomina jakby podczas jazdy jakies inne koła zebate próbowało sie z innym zazebic takie mam wrażenie,nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o skrzynie traktorów ale od kilku lat naprawiam samochody,na innym forum znalazłem jakąs sugestie wytartych wodzików ale nikt dalej nie napisał czy awaria usunięta i co bylo przyczyna szkoda moze tu miał ktoś podobny przypadek prosze o jakies podpowiedzi

pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

U mnie zawsze zakleszcza się na 2, ale to chyba przez to że najcięższe prace wykonuje się właśnie na tym biegu i wodziki są przez to wyrobione, a wyskakuje mi tylko 3 i to tylko przy jeździe z góry. Poprzedni właściciel mówił mi że jemu od kąd pamięta zawsze tak się działo a najlepszy sposub na to to przytrzymać lewarek tongue.gif

 

cze,

kolego takie przytrzymywanie biegu może czasem nie zadziałać przy dużym pchaniu,

biegi wyskakują bo są wypracowane,to samo jest z zakleszczaniem a szczególnie gdy jest szybka zmiana biegów to że sprzęgło nie wysprzęgla powodóje tylko to że słychać zgrzyt nie wpływa to absolutnie na zakleszczenie się jakiegokolwiek biegu,wodziki w skrzyni muszą być ciasni zwarte to jedyny problem.

 

no nie wiem co to moze byc ale na łożyko to nie do konca to wyglada bo nie jest to jakies ciągłe jes czasami i dzwiek raczej przypomina jakby podczas jazdy jakies inne koła zebate próbowało sie z innym zazebic takie mam wrażenie,nie mam doświadczenia jeżeli chodzi o skrzynie traktorów ale od kilku lat naprawiam samochody,na innym forum znalazłem jakąs sugestie wytartych wodzików ale nikt dalej nie napisał czy awaria usunięta i co bylo przyczyna szkoda moze tu miał ktoś podobny przypadek prosze o jakies podpowiedzi

pozdrawiam

 

cze,

oczywiście że może to być wodzik,biegi jak i dzwignie od załączania wom jak i biegi teren muszą chodzić ciasno,może być słychać koło trybowe próbujące się załączyć,często się dzieje przy włączniku wom/pompa jest też wychulany sworzeń od drzwigienki i goni sobie i efekt jest taki jakby tryb próbował zazębić,ale to słychać dość cicho.

Opublikowano

Witam.Ja w swoim 3p mam następujący problem ze skrzynią. Od pewnego czasu zaczelo stukac na wszystkich biegach do przodu oprucz wstecznego, jak sie okazale uszkodzodzone było koło przesuwne reduktora wymienilismy je a przy kazji wszystkie łozyska w skrzyni i gorny wałek oraz wałek sprzegłowy (wczesniej zamiast igiełkowego łozyska dorobilismy tulejke) teraz złozone jest wszystko jak powinno byc. Wszystko pieknie poskrecane a co sie okazało teraz na biegach do przodu jest cisza a stuka wsteczny. Ponownie rozbiurka wymienilismy koło wtecznego biegu i jedynki do tego ośke koła wstecznego , łozysko igiełkowe i koło wstecznego biegu. poskładaliśmy i co sie okazuje dalej puka wteczny w momencie wciśniecia sprzegła gdy rozłaczaj sie jak by tryby :/ Macie jakies pomysły??? bo mnie już ręce opadaja :/

Opublikowano

Witam

W moim c355 po wymianie łożysk oraz uszczelniaczy na wałkach sprzegłowych skrzynia zaczełą żęzić przy włączonym WOM, jeśli wyłącze WOM skrzynia cichnie co moze być przyczyną ?

Opublikowano (edytowane)

Choroba 4011 i całej serii. Koło ataku i talerzowe mają prawie proste zęby. dokładając do tego kiepska jakość wyrabia się po niedługim czasie i zaczyna uciążliwie hałasować. Słyszalne najbardziej na 5-tym biegu.

Ostatecznie może to też być inna usterka np. luzy na łożyskach skrzyni. Trzeba by to dokładnie zlokalizować.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Dostałeś odpowiedz. Pomijam już fakt ze nie widząc skrzyni nie da się określić co ją może bolec.

Musisz ją prześwietlić i tyle. Zlokalizować wycie, skontrolować stan łożyskowania i samej skrzyni.

Opublikowano (edytowane)

Mój znajomy w 355 ma tak. Jak jedzie to go z kilometra słychać :D Mi się wydaje że to może być łożysko w zwolnicy....albo to na wałku atakującym....ale też jak seweryn wspomniał to koła talerzowe i atakujące..By trzeba było luz ustawić i by było lepiej.Trudno określić nie rozbierając...

Edytowane przez locke
Opublikowano

wweraw1996 nikt nie zna twojego ciągnika ani nikt z nas nie posiada szklanej kuli aby odpowiedzieć na twoje pytanie i postawić trafną diagnozę. Przyczyn może być kilka, o jednej wspomniał kolega @ Locke dużo osób myli hałas dochodzący z zwolnic stawiając od razu na dyfer zwany mechanizmem różnicowym, nie wykluczam całkowicie winy mechanizmu który tez może być źródłem ''rumotania''. Podnieś ciągnik zakręć kołem słuchaj czy nie ma jakiś dziwnych dźwięków dochodzących z zwolnic. Możesz też ręcznie sprawdzić czy podczas szarpania za tylne koło nie ma luzu, to chyba na tyle. jak nie rozkręcisz lub nie podjedziesz do mechanika możesz tylko przypuszczać lub gdybać. Dobrze masz ustawioną prace wałka atakującego względem koła talerzowego? widziałem taki niby super ustawiony atak. Który pracował na pół zazębienia aż w końcu całkowicie go obrało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v