szybki00

Wyciszenie kabiny ciężkich Ursusów

Polecane posty

mataxenon    19

mysle tak jak kolega honda.., że błotniki nie wiele dadzą. no to jak wyciszyć tą przestrzeń między silnikiem a kabiną??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów odświeże troche temat i powiem wam jak to wygląda u mnie w 904 gdzie na maksymalnych obrotach przy kazdej robocie moge rozmawiac se bez problemu przez telefon czy z kimś w kabinie i równie dobrze słuchac radyjka

 

:)

jak ktos z was siedział a jakims nowym ciągniku to wie jaka jest róznica gdy sie otworzy drzwi nagle słychac silnik jak by sie stało obok a po zamknienciu robi sie cicho :D muzyke z tela słysze bez problemowo :P

A wiec tak opisze po kolei co zrobiłem aby wygłuszyc kabine :)

1.Na podłodze mam 2 warstwy mat wygłuszających cienką gume i sklejke chyba 0,7 cm podłoga skłąda sie z kilku elementów jako stelaz uzylismy listewek które są przykręcone do podłogi a sklejka do listewek poprzez wkręty, na błotnikach mam oryginalną tapicerke pod którą jest gabka

2.Pod podłogą w kilku miejscach także zastosowaliśmy maty wygłuszające filcowe czerwone te które są odporniejsze na zgniatanie i jeszcze jakies inne

3.Wzniesienia od pedałow sprzęgła i hamulcy dostały dodatkowy stelaż z profila 2cm gdzie są 3 warstwy mat wygłuszających (proso zielone,proso czerwone sztywniejsze,i jszcze jakies inne proso) (wrzuce fotki jak to jest obudowane)

4. od zewnątrz pod szyba została założona blaszana osłona a pod nią wygłuszenie też maty proso (z wykładziny wygłuszającej bagażnika zdobyte na szrocie)

5.Dzisiaj zostało wymontowane orginalnie niesprawne juz od dawna ogrzewanie (nagrzewnica wentylator jest ) i tam pojawiła sie tzw dziura :P zrobiłem tam zabudowe z blachy 1mm wszystko dopasowałem dokładnie również dookoła dzwigienek do załączania przekaznika ręczny gaz i wzmacniacz momentu od szczytu silnika nakładłem mat proso i pianki politylenowej stosowanej pod podłogi :P na to sklejka potem znowu maty i na koncu ładnie sklejka wczesniej przy przykładałem tam ucho było słychac bardzo dobrze silnik po wygłuszeniu powstała bardzo gruba warstwa wygłuszenia i hałas tam sie juz nie dostaje i teraz jest ogomna róznica :)

6.to nie koniec wygłuszania na podłoge w kabinie przyjdzie jeszcze pianka 0,8mm bądz 1 cm i na to wykładzina gumowa zostaną wygłuszone wszystkie elementy kokpitu tak jak jest np w moim 7211 oraz dołoze mat pod podłoge i wymienie uszczelki w drzwiach tam gdzie są dzwignie pedałow sprzegła i hamulcy pod podłoga powstała teraz płaska powierzchnia i dołoze tam pianke politylenową 2 cm i jakies maty i zamkne blachą :D i w końcu kabina bedzie wygłuszona do tego stopnia jak mieliśmy w c-385 gdzie było cicho jak w samochodzie i tak jak mam w 7211 ;)

Może jutro wrzuce jakies fotki :)

Edytowano przez lukaszursus904
ortografia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal_90    0

Witam planuję wyciszyć kabinę w ursusie 1224 i 1614 z wiadomych powodów, znanych użytkownikom tych maszyn, przy wolnych obrotach w ciągniku jescze da się usiedzieć ale w transporcie lub kultywatorze to jest masakra... wszystko było do tej pory ok ale od kiedy pracowałem jakiś czas na starym internationalu wszystko się zmieniło ciągnik 5 może 10 lat starszy od ursusa a było w nim cichutko...więc nasunął mi się pomysł wygłuszenia kabiny, kabina jest duża i przestronna więc jest dość podatna na takie modyfikacje. i tu zaczynają się moje pytania 1- czy opłaca się ,,wstrzykiwać'' piankę w słupki ciągnika? 2- czy sama guma na podłogę da jakikolwiek efekt? czy musi być to guma połączona z matą bitumiczną lub filcem? 3- tapicerka na błotniki- czy to się opłaca? tapicerka kosztuje 240-300zł za komplet czy jest to opłacalne czy lepiej przekazać tą robotę dla znajomego krawca? 4- wyciszenie dachu. w ursusie jest jedynie dziwna ,,dykta'' na dachu która u mnie jest sparciała i nie nadaje się już do niczego. czym najlepiej wygłuszyć dach i jak? mam obydwa ciągniki z cienkim dachem tym typowo polskim. 5- czy opłaca się wygłuszać konsolę, obszywać ją jakimś sposobem? aha i kabiny zmieniać nie mam zamiaru, za dużo z tym roboty i jest to kosztowny biznes a w granicach 1000zł według moich obliczeń można skompletować materiały na wygłuszenie kabiny bardzo proszę o pomoc kogoś kto ma w tym doświadczenie, bo ja nie mam zielonego pojęcia a nie chcę wpompować pieniędzy w coś co nie przyniesie żadnego efektu, nie oczekuję żadnych wodotrysków ale chociaż żeby można było porozmawiać w kabinie, bo teraz jest to nie możliwe:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gospodarz97    130

1. Wg. mnie nie opłaca się

2.Sama guma niezabardzo, pod gume trzeba dać maty wygluszające żeby to cokolwiek dało.

3.Samą tapicerką nic nie wygluszysz, pod tapicerke trzeba dać maty, choć wg.mnie obijanje błotników praktycznie nic nie wyciszy - lepiej porzadnie wyciszyć most oraz przód kabiny i dach.

4.Dach najlepiej wyłożyć mata i obić tapicerką. Najlepiej kup sobie gruby dach z wyciszeniem i półka na radio :)

5. Konsole nie ale łaczenie maski z kabiną warto.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    483

Warto no pewnie ze tak troche to czasu zajmie i przeróbek też ale nie jest to az tak trudne


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Głośno jest od silnika a nie od skrzyni czy mostu.Napchać gąbki ze starego fotela gdzie sie da, tapicerkę na błotniki z jakąś wykładziną filcową, gruby dach albo ten wyciszyć i będzie GIT :) W wakacje Ja się zabieram za wyciszanie 904 :P


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal_90    0

gruby dach nie wchodzi w grę z powodu niskiej obory, kierowałem się przy wyborze ciągnika jego wysokością, z tegoż powodu niestety... co będzie waszym zdaniem najbardziej wpływało na wyciszenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu85    6

tez nad tym myslalem.. mi sie wydaje ze najwazniejsza jest popdloga i przednia konsola, jest tam praktycznie tylko cieka blacha, sama guma hmm, mam gumowa wykladzine i nie wielele to daje, myslalem nad matami wygluszajacymi..idzie je dostac na allegro, sa rozne rodzaje do wydoru..mam tez gruby dach tapicerowany od naglaka i tez to nie poprawilo komfortu..co ma wplyw to wysoki tlumnik ponad dach, u mnie 20-30 cm, po zalozeniu zaraz dalo sie odczuc roznice, ale pisales ze u ciebie to nie zbyt ze wzgledu na niski strop..ja tez troche musialem troche garaz przerobic, ale bylo warto..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    266

Co warto jeszcze sprawdzić to szczelność kabiny na uszczelkach drzwi, przy pedałach, drążkach itp, tamtędy też hałas się dostaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu85    6

mi sie wydaje ze najlepiej bylo by wykleic podloge od spodu i nie wiem czy nie lepsza byla by mata filcowa..tak jak w samochodach..

 

a na blotniki http://allegro.pl/tapicerka-zetor-ursus-8011-8045-10045-c385-1014-i3235437325.html'>http://allegro.pl/tapicerka-zetor-ursus-8011-8045-10045-c385-1014-i3235437325.html tylko wydatek dosyc spory

 

http://allegro.pl/tapicerka-zetor-ursus-8011-8045-10045-c385-1014-i3235437325.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nie powinien.Ale jak dostanie wody to będzie ją trzymał.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal_90    0

raz się żyje więc spróbuję:) Efekty pracy przedstawię w temacie, może znajdzie się jakiś filmik;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam :) Ja moge ci śmiało podpowiedziec bo mam wygłuszoną kabinke w u 904 do tego stponia ze przy 2200/obr/min przy kazdej robocie moge słuchać muzyczki z telefonu :P a wiec tak

po

1. zeby wszystko miało efekty to całą podłoge w kabinie najpierw ładnie wymaluj, wszystkie dziurki, nieszelnosci ładnie pozaklejaj silikonem uniwersalnym

 

2.(Jakie maty) Można kupić maty poroso na allegro ale te zwykłe niedają zbytnio efekty miedzy binnymi dlatego że są słabo zprasowane itd. ale zato mozesz dać na całą podłoge jako pierwsze maty bitumiczne sa w rozmiarach 25x50 cm cena od 4,5 zł w góre albo jak juz to możesz kupic te maty poroso ale juz z dodatkową warstwą bitumiczna czyli z dodatkiem tak jakby tej maty boll za 4,5 zł te maty bitumiczne miożesz tez zastapic taśmą dekarską ma te same własciwosci mozna ją zakupić w rolkach o szerokosci od 5-35 cm jak dobrze pamietam ;p o ruznych długosciach ;p cena wyszła by podobna :) ja osobiscie wygłuszałm własnie 4011 i tak jak do 904 i wczesniej tata wygłuszał c-385 uzywam mat poroso ruznego rodzaju ze szrotu ze starych samochodów kolega ma dostęp i mam je za darmo i mam pewnosc ze dobrze wygłuszają sa z tego samego materiału ale np te z komory silnika czy z pod maski głuszą lepiej niz z podłogi te od strony silnika przewarznia mają taka warstwe bitumiczną lub sprasowaną jak sklejke i dlatego są lepsze aha mozna tez kupić takie cos jak Blachogum tak samo bitumiczne i maluje sie pędzelkiem a teraz powiem tak wyszystkie bitumiczne wygłuszenia redują drgania brzeczenia blach i dlatego sa dobre na podłoge :)

3.(Jak wszystko wykonac i co gdzie wygłuszyć)

A wiec tak zacznając od podłogi trzeba zrobic tak jakby stelazyk czyli u mnie na podłodze są ułozone w poprzek profile chyba 2x2 cm przy progach tez tak zeby potem mozna było wypełnic wygłuszeniem na ich wysokosc po wyłozeniu matami na wierzch idzie płyta osb sklejka 0.5cmja mam to z kilku elementów tak zeby mozna było sie dostac w wybrane moejsce nierozkrecając całej podłogi :) następnie jak są te wzniesienia pod pedałami z prawej i lewejod zewnetrznej strony terz są wstawione profile 2x2 cm a prosto mówiąc tylko jeden od zewnętrznej na krawedzi tak zby powstałą przestrzen do wypełniania matami z góry jak i zboku tego wzniesienia i tam juz skklejki niedawałem tylko zamknięte blachą 1 mm (zrobie fotki tego) a tam z tyłu na tym wzniesieniu gdzie siedzenie pasazera to tylko taka mata gumowa połozona jest i git :) potem na zewnątrz jak do kabiny wchodzą przewody zaraz pod szybą tez mam wygłuszone a potem zamknnieta odpowiednio wyprofilowanym kawałkiem blachy przykręconym na srubki :) aha i tam gdzie była orginalna juz niedziałająca nagrzewnica wstawiłem blache i zamknołem te przestrzen oczywiscie tez tam wygłuszyłem ile sie dało :)a i teraz pod podłoga z przodu powstała kolejna płaska powierzchnia gdzie mozna terz dac wygłuszenie (ja tam musze przyklejic taką mate typwo do komor sinika z allegro) ale i bez tego mam super w kabince :) aha i pod podłoga tam tez tata włozył wygłuszen i zamknoł blachą i potem wykłądzina gumowa i git malina ;) a na błotnikach i dachu mam orgialnie tapicerke kolega w 1002 dał na dach dla ocieplenia styropiana potem sklejka pianka politylen(pod panale podłogowe) i tapicerka i juz mu tak tłumik niechałasuje :P

 

jak cos wiecej poptrzaba to pytaj chętnie pomoge jestem obeznany w tym temacie w 4011 przeprowadzam modyfikacja i wygłuszenia i obalam powiedzenia taty cyt. *TEGO CIĄGNIKA NIEDA SIE WYGŁUSZYĆ* hehe jest to nieprawdą bo już jest całkiem przyzwoicie radyjka mozna słuchac przy kazdej pracy w polu:)

 

pytanie tylko czy filc z z samochodu/autobusu nie bedzie ciągnął zbytnio wilgoci?

 

tym matom od wilgoci czy wody nic niegrozi one niebotwieją ani niegnija u mnie jest juz tak z 5 lat wygłuszone w 904 i nic sie niedzieje :)

 

ja moge rozmawiac w kabinie bez problemu z pasazerem jak i p[rzez telefon nawet przy grającej mkuzyce z radia :)

 

tu na moim filmiku jest jak gra radyjko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal_90    0

z pewnością nie dam rady tego zrobić tak jak u Ciebie, z powodu hałaśliwych ,,szóstek'' ale jeśli będzie chociaż w połowie tak, to będe twoim dłużnikiem ;) a propo wyciszania grodzi, w jaki sposób to zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Mylisz się kolego :P Sześciocylindrowy silnik jest cichszy od 904.U mnie w 1214 jest ciszej niż w 904.Nie mam żadnego wygłuszenia.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

z pewnością nie dam rady tego zrobić tak jak u Ciebie, z powodu hałaśliwych ,,szóstek'' ale jeśli będzie chociaż w połowie tak, to będe twoim dłużnikiem ;) a propo wyciszania grodzi, w jaki sposób to zrobić?

u mnie strasznie warczy silnik bo taki tłumik mam długi prawie przelot ;p a wygłuszenie doprowadziło do efektu 82 decybeli :P a zetor 7211 ma 85 :P w standardzie musze zmierzyc ile jest w moim bo jest ciszej bo wersja z holandii ;p wiecej wygłuszeń ma a w 904 jeszcze mesze kilka punktów dogłuszyc i wymienic uszczelki w drzwiach bo dziurki sa wiec pewnie te 80 decybeli spokojnie uzyska :D a moze sie uda jeszcze bardziej wyciszyc :)

 

zrobie zdjęcie tej pokrywki tam pod szybą no nawet tam tata zwinął w rulnonik jakąs mate i włozył zaraz pod kokpit przed szybe :) w wersji exportowej 914 widziałem ze od strony silnika pod kokpitem wygłuszenie było przyklejone do szyby postaram sie fotki porobic i tu powrzucac :)

Edytowano przez Marcin91

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marasc-385a    5

Tak jak w temacie. Jakich mat najlepiej użyć i jak uszczelnić drzwi bo oryginalnych uszczelek nie było.

Czy opłaca się wyciszać te skrzynki od akumulatorów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj