Skocz do zawartości
szybki00

Wyciszenie kabiny ciężkich Ursusów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
szybki00    4

Jak już wspomniałem w temacie potrzebuje informacji jak i czym wyciszyć kabine w Ursusie 1002. Piszcie co wiecie w tej sprawie, a może ktoś juz robił coś takiego

Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

iron    398

aleś ty mądry jak cie stać to se kup.kolega pyta a ty z takimi tekstami.ja mam zetora 8111 to błotnik i dach wyciszone tam były.ale podłoga porażka tak samo przegroda.ja u siebie na podłogę ze starej tapicerki z auta wyciąłem według wzoru z gumowej wykładziny która była jedną matę a w tym roku kupiłem jeszcze maty wygłuszające i też podocinałem wg.tamtych.przegrode gdzie tylko możliwe pianke prysnąłem a póżniej nóz i poobcinac trzeba zeby wygląd to miało mnie czeka remoncik skrzyni to jeszcze podniose kabine i od spodu wygłusze.ale to co teraz jest to o niebo ciszej mam w ciągniku niz było.i zwróc uwagę na denerwujące brzęczenia pedałów sprzęgła i hamulca przynajmniej u mnie tak jest.to dużo hałasu dodaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek11    2

Zamierza wyciszyc i i połozyc tapicerke w C385. http://allegro.pl/item614254271_maty_wyglu..._50x50_24h.html , http://allegro.pl/item614254300_maty_wyglu...klep_f_vat.html planuje kupic tego typu maty i dac na podłoge i błotniki jak myślicie pomoże to cos?? Wiecie może gdzie można kupi gotową tapicerke na błotnik?? Jak myslicie poprawi sie komfort jazdy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Zawsze to nie blacha. Swojego czasu w samochodzie bagażnik wytłumiałem czymś takim bo tuba metaliczny pogłos dawała a jak okleiłem to był ładny głęboki basik. Tylko na to będziesz musiał coś przykleić bo samo w sobie to bardziej pomaga w zredukowaniu drgania blachy no i to nie jest zbyt odporne na codzienne użytkowanie. A tak poza tym, to najlepszą pochłanialnością hałasu charakteryzują się materiały porowate więc wszelkiego rodzaju maty z pianek syntetycznych i gąbka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek11    2

na te maty zamierzam dac linoleum , myslałem nad takimi wykładzinami gotowymi ale one sa tylko do połowy kabiny i kupie jakies ciemne linoleum i połoze na te maty i błotniki jesli nie kupie tapicerki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

też oklejałem czymś takim ciągnik tyle że pod kabinę daliśmy jeszcze gąbkę, gotową tapicerkę kupiliśmy u naglaka tyle że na zamówienie nie wiem czy teraz jeszcze robi ale użytkownik URSUS1002 w tym roku gdzieś kupował więc może on ma jakiś adres, ale kolego powiem ci że musisz jeszcze zadbać o dobre uszczelnienie zamykania drzwi i tylniej szyby bo tamtędy też sporo hałasu leci, no i wypchaj jakimiś gąbkami kolumnę kierownicy bo to też wielkie źródło hałasu. A uszczelnienie kabiny ma sens i dużo daje u nas po zrobieniu spokojnie można słuchać radia i po całym dniu jest się dużo mniej zmęczonym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

No niezła kombinacja tylko drogie te maty. Ja to w swoim c 385 planuje na butapren przykleić ze 2-3 warstwy gąbki którą się podkłada pod panele podłogowe i na to przykleić lekko skaje jakąś aby się trzymała a potem na kantach i innych punktach dać alu listwy takie wykończeniowe i na blachowkręty je przykręcić. Tylko z czasem będzie słabo bo warunek z wytrzymałości zrobiłem i praca inżynierska mnie czeka także odłożę to za rok, bo i c 330 czeka i tak na remont skrzyni. Daj znać co zrobisz i jak to się sprawuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maciula    0

z tym butaprenem - kleiłem kiedys tapicerkę skajową i po pewnym czasie puszcza niestety ale listwy to juz lepszy pomysł.Najlepszy efekt byłby jak by to wszystko ładnie obszyć skajem tylko trzeba by było robić jakieś usztywnienia bo do blachy nie przyszyjesz :D w taki sposób jak boczki w drzwiach samochodowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

To najwyżej można dopasować takie cienkie kasetony z płyty prasowanej takiej z 0,5 cm grubości i każdy indywidualnie naciągnąć skajom i gąbka w środku, a potem to poskręcać do kupy????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

a widzicie w tym sens? my za dwie kompletne tapicerki na błotniki daliśmy coś około 160 złotych, gdzie jest gąbka obszyta skają i naprawde fajnie to wygląda i jest dość mocne i fajne w użytkowaniu :D

 

tak to wygląda

http://www.agrofoto.pl/forum/Tapicerka-na-...image62514.html

http://www.agrofoto.pl/forum/Tapicerka-na-...image62512.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

ja to kupowałem u naglaka fakt że musiałem czekać coś około dwóch miesięcy ale warto było :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    94

Widziałem wygłuszenia w starych fendtach to przed skają i gąbką była przykręcona taka płyta cos jak by sklejka tylko przy wygłuszaniu treba dać na spód coś wodo odpornego że by się gdzieś w rogach woda nie zbierała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo    0

koledzy najlepiej jakby ktos kto ma wyciszenie na podłodze(niekoniecznie w ursusach, np w zetorach 7211 itp) zajrzał pod kabinę bądz pod dywaniki i podzielił sie informacją jaki tam jest materiał, bo ja myśle nad czyms takim: zdjąc całkowicie kabinę, odmalowac ją, od spodu dać taką matę http://moto.allegro.pl/item619785380_mata_...ry_silnika.html na to pastę wygłuszającą np blachogum i pomalowanie ponowne. Natomiast na podłogę warstwa tasmy dekarskiej ( sporo onej sie naczytałem i podobno w miare działa) i nie wiem teraz czy dac tą mate jeszcze raz, bo podobno jest twarda i nie ciagnie wody itp, czy standardowo połozy c gumowa wykładzinę którą kupię z metra , to i całośc wraz z tyłem obłozy sie. Na błotniki planuję kupno maty filcowej 1,5cm i na to skaję czarną. Dach nie wiem hyba trzeba kupić gruby ale sporo kosztuje ;) albo wymodzi sie coś z starym. Aha i wymiana uszczelek w oknach i dzrzwiach. I to by było tyle . Drogo wyjdzie ale myślę że powinno pomóc :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

czy gdyby zastosować na błotnikach piankę czy jak to tam się nazywa stosowaną pod panelami podłogowymi dałby jakiś efekt wyciszenia????

bo mam taką taśmę przylepną dość grubą bo 0.5cm i myślałbym żeby położyć na to właśnie ta piankę i na to materiał jakiś... co o tym myślicie byłby jakiś efekt w postaci wyciszenia kabiny???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo    0

Moze cos by dało lecz hyba aby dobrze wyciszyć kabinę w naszych wechikułach, to trzeba pewnie by było odizolowac od żródła hałasu czyli najwiecej od strony silnika, maty wygłuszajace itp. tak mysle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1201    0

witam wszystkich !!! czy ktoś z was robił samemu wyciszenie kabiny w ciężkich ursusach ??

 

jeżeli tak to proszę o wytłumaczenie jak to najlepiej zrobic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

U naglaka tapicerka na jeden błotnik kosztuje 150zł. Na wajchy możesz na szrocie poszukać pokrowce od lewarka zmiany biegów i kupić np. kompletny dywan z auta(bądź najlepiej filc ze starego autobusu i jak masz czas i potrafisz, to weź ołówek, przyłóż do elementu, który chcesz wyciszyć i obrysuj go, następnie odpowiednie dotnij i albo kup listwy montażowe i blachowkręty, albo wycinaj z płaskownika. Pod filc można jeszcze włożyć maty głuszące. Można je kupić w sklepie z car audio, albo poszukać na szrocie i poprzyklejać klejem, albo taśmą dwustronną do wybranego elementu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klejnus    0

Hmm nowe uszczelki na pewno. I hmm nic innego do glowy mi nie przychodzi. Jedynie uszczelki do drzwi i okien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

no uszczelki dużo robią ale tak po kosztach to możesz jeszcze napakować bombek pod podłogę ciągnika i w zabudowę kolumny kierownicy to na pewno pomoże bo to juz prztestowałem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1475

bombek ? chodzi o taką folię z pęcherzykami ?

Ja u siebie w 80 mam uszczelki wymienione a gdzie były minimalne szpary to uszczelniłem je silikonem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez PronarekP5
      Ci którzy mają lub jeżdżą tym URSUSEM jaka wygoda jazdy czy da sie radia słuchać jak idzie w polu itp. itd.
    • Przez wueska
      witam wszystkich agrofotowiczów.
      ostatnio po dłuższej jeździe ciągnikiem władymirec T25 "WŁADEK" wpadłem na pomysł aby poprawić go i zrobić jakimś wygodniejszym . tak myślałem aby maskę od spodu wykleić taką gąbką tłumiącą dźwięk (za 35zł arkusz 1,5x2m)
      oraz wymienić tłumnik na jakiś inny np. od zetora. czy ta gąbka coś daje ?? czy ktoś to stosował oraz czy zmiana tłumnika nie będzie wpływała na pracę i moc silnika ( myślę że nie w końcu to czterosuw). a i jeszcze jedno pytanie czy ktoś skracał kolumnę kierowniczą we władku ?? bo fabrycznie jest mocno wysoko a słyszałem że można ją skrócić ale tylko o pewną odległość ani krócej ani dłużej ale po takim skróceniu jest z kolei za nisko. co o tym myślicie może podpowiecie jeszcze coś innego.
    • Przez Jarekborys
      witam wszystkich, mam problem, zależy mi na tym aby ciągnik ursus c 330 współpracował z opryskiwaczem którego belkę polową rozkłada się hydraulicznie. Założyliśmy nową pompę hydrauliczną, nowy rozdzielacz na błotniku na dwa wyjścia ( bo tyle jest potrzebnych do opryskiwacza) no i pojawia się problem, wydatek oleju i jego ciśnienie jest wciąż prawdopodobnie zbyt małe ponieważ kilka razy podniosłem belkę polową, rozłożyłem ją, wykonałem oprysk, ale za którymś razem jak już olej był zbyt ciepły to po prostu nie mogłem już podnieść złożonej belki (bo aby ją rozłożyć najpierw muszę ją unieść kilkanaście centymetrów aby wysunęła się z zabezpieczeń) Stan oleju w skrzyni jest w górnym stanie, filtr jest czyściutki, nie wiem co mam zrobić? Może ktoś ma jakiś pomysł? Jak mogę rozwiązać ten problem? Potrzebuję dwa wyjścia hydrauliczne (wydatek oleju i powrót) Podpowiadano mi już abym założył na wałek pompę od ładowacza czeskiego i wtedy miałbym duży wydatek cieczy ale nie miałbym już możliwości napędzania opryskiwacza od WOM czyli ten pomysł odpada.
    • Przez endriu13
      Witam
       
      Rocznie będę robił 250/300 szt. belotów  z siana słomy i sianokiszonki. Ciągnik jaki posiadam to C-360-3p.Zastanawiam się nad wyborem JD 540, 545 lub 550.Proszę o podpowiedź na co zwrócić uwagę przy zakupie kazde uwagi będą dla mnie cenne bo jestem laikiem gdyż zamierzam przesiąść z kostki na zwijkę. Z góry WIELKIE DZIĘKI :mellow:
    • Przez samtech84
      Siemka.
      Jako, że szkoda życia by ciągle kosić starą polską kosiarką rotacyjną chciałbym kupić kosiarkę dyskową ciąganą przez Ursusa 914.
      Zastanawia mnie tylko jaką szerokość kupić 2,6 czy 3 metrową? Chodzą mi po głowie używki pottingera novacat 265 bądź novacat 305.
      Pola mam z dużą ilością górek, więc nie wiem jak ze stabilnością takiego zestawu, czy 914 podoła z 305.
×