Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Wymiar który podałeś to idealnie pasuje do bizona, ale nie za bardzo mi się chce wierzyć że tak szerokie opony weszły pod błotniki

Edytowane przez ursus55
Opublikowano (edytowane)

Niektórzy tutaj uważają że im szersza opona tym mniejsza przyczepność, to po co do tych nowych JD np.8530 wstawiają takie szerokie lacze? według niektórych wychodzi na to że po to żeby więcej spalił he he :) Fakt że jeśli c360 nie ma wystarczającego obciążenia z tyłu na kołach to na wiele szersze opony np.16,9*28 się nie zdadzą, ale ursusy 4011 i c355 mają sporo cięższe ciężarki z tyłu jak i z przodu i do nich takie ogumienie jak najbardziej pasuje i będzie dobrze pełniło swoją rolę. Sam mam zamiar takie założyć, marzą mi się 16,9*28 Petlasy tylko ceny są bardzo fajne bo ogumienie idzię w górę praktycznie co drugi miesiąc. :(

Ps. 18,4*28 to według mnie już lekka przesada.

Edytowane przez ursus55
Opublikowano

no im szersze ogumienie tym szybciej sprzęgło się zużywa.Jednak zależy to od częstotliwości wykonywania prac ciężkich.

 

A opony Petlas to dobre opony?Bo kupiłem trzy lata temu do 1214 rozmiar 18.4/R34. I przymierzam się do zakupu opon do Perkinsa 14.9 R28.

Opublikowano

Niektórzy tutaj uważają że im szersza opona tym mniejsza przyczepność, to po co do tych nowych JD np.8530 wstawiają takie szerokie lacze?

Zauważ ile waży taki JD. A sprzęgło z jakiej przyczyny miałoby siadać to nierozumiem. Co mają powiedzieć zetorki na takich 16.9? Jak np stary zetor pseudo 4011 i sprzęgło ma normalną żywotność. Jeżeli ktoś robi dużu w uprawie polowej to szerokie opony jak znalazł. W kresie zimowym i w lesie tylko wąskie czyli 14.9

Opublikowano

Zauważ ile waży taki JD. A sprzęgło z jakiej przyczyny miałoby siadać to nierozumiem. Co mają powiedzieć zetorki na takich 16.9? Jak np stary zetor pseudo 4011 i sprzęgło ma normalną żywotność. Jeżeli ktoś robi dużu w uprawie polowej to szerokie opony jak znalazł. W kresie zimowym i w lesie tylko wąskie czyli 14.9

Nie wiem po co cytujesz mój post skoro ja nie pisałem o sprzęgle tylko kol @locke Przecież napisałem jak byk że 16.9*28 są jak znalazł i że takie chcę założyć, sprzęgło w ursusach c360 są bardzo wytrzymałe także opony nie będą mu szkodzić.

Opublikowano

@Ursus porpostu nie zastosowałem przerwy w poscie i stąd niedomówienie. Nie miej za złe. Post cytowałem tylko do "JD".

 

 

Panuje opinia że szerokie opony źle wpływaja na skrzynie czy też zwolnice ale to nie ma nic do rzeczy i nie ma żadnych przeciwskazań. W jednej c360 (c355) lekko drzwi wadziły przy otwieraniu o opony ale to przy tej kabinie z dokręcanymi ramkami na szyby.

Opublikowano

Jak szeroka opona źle wpływa na skrzynie i zwolnice to bliźniaki powinny być to wykończyć w krótkim czasie. Nic nie będzie ani skrzyni, ani zwolnicom a trwałość sprzęgła jest uzależniona głównie od jakośći materiału i inteligencji kierującego. W 60-ce z racji tego że to ciągnik dość lekki szersza opona poprawi uciąg ale nie w każdych warynkach. Na mało zwięzłych ziemiach np. piaski czy torfy na pewno pomoże ale na twardych gdzie no standardzie dęba staje to raczej nie wiele pomoże. Wyjątkiem mogą być maszyny przy których ciągnik nie ma mniejszą tendencją do dźwigania przodu np. pług.

Opublikowano (edytowane)

Jednak 1,5 atm to trochę za dużo dla opon 16,9*28 bo nabiłem tyle w moim c355 i jak się puściłem drogą to co chwilę zaczynał skakać. także chyba będzie trzeba trochę upuścic, tylko ile? Myślę żeby zjechać do 1,2 atm co wy na to?

A ile powinno być ciśnienia w oponach 600*18 ?

Edytowane przez ursus55
Opublikowano

Weź dębicę, przynajmniej pełnowymiarowa będzie, ewentualnie ruska co do t25 sprzedają to najszersza i najwyższa z 6.00-16

 

Weź dębicę, przynajmniej pełnowymiarowa będzie, ewentualnie ruska co do t25 sprzedają to najszersza i najwyższa z 6.00-16

 

Weź dębicę, przynajmniej pełnowymiarowa będzie, ewentualnie ruska co do t25 sprzedają to najszersza i najwyższa z 6.00-16

Opublikowano (edytowane)

@asharot masz możliwość porównania niedaleko w sklepie takich opon? Mam w c-330 od 3 lat z jednej strony Dębicę, z drugiej Mitasa. Ciągnik chodzi z turem, Dębica jest ok. 1,5 cm węższa, bardziej zużyta i na bokach pojawiają się już małe pęknięcia, Mitas jest szerszy i wygląda jakby miał góra pół roku.

Może ktoś wie gdzie można w w. mazowieckim lub podlaskim kupić używane kompletne tylne koła do c-360?

Edytowane przez jaco512
Opublikowano

Myśle że co taniej trafi to niech kupi albo Debica albo Mitas.

Ja bardziej skłaniał bym sie do Dębicy.

Chociąż na temat Mitasa złego słowa nie powiem bo mam u rozrzurnika i ładuje tyle że heheeho i jest spoko.

Piasku wiozłem a z 7 ton to na biede czym nie lepiej i wszystko ok.Juz mam je z 4-5 lat i nic złego nie powiem.

Opublikowano

kolego polecam mitasa, na 60 sa juz z 6 lat a bierznik wyglada jak nowy, a sama opona jest miekka

a moze jeszcze cos z samochodowych, czasem nozna znalesc tanie opony z roznych dostawczakow, no i bedzie to opona radialna,

Opublikowano

Witam,

 

Zamierzam kupić opony 14.9/28 do Zetora 5211, zastanawiam się między Petlasem a Kormoranem (różnica w cenie 250 zł/szt.) A może ktoś poleci jeszcze inne? Kupował może ktoś opony na giełdzie w Słomczynie, opłaca się tam wybrać? Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Ja jak bym miał na zadek kupować opony to tylko Dębica.

Petles i Kormoran mają bardziej łagodną tą jodełke idzie tak jak by mniej agresywnie i przez to opona jest bardziej śliska .

Dębica tą jodełke ma bardziej rozjechaną co powoduje że opona lepiej ciągnie w polu a petles , Kormoran i inne co nie które tą jodełkę mają bardziej ku sobie i opona bardziej mieli w poli.

Nie umiem tego za bardzo wytłumaczyć słownie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v