Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

 

Dzis bronowalem i ladnie radzi sobie ciagnik na 16.9R28.Na mokrym tak nie grzebnie ale przednie siadają jak nic.

Zauważyłem teraz jak mam kola 16.9 

To ciezej sie kieruje z oponami 7.50

Bo ciagnik stoi nan rowno,a wcześniej tyl byl nizej a przod do gory.

Moze to dziwne.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, volvo napisał:

Jaką masz oś z przodu? Bo na płaskiej są dwie wysokości montażu piasty.

Do okrągłej też są sworznie zwrotnicy z dwoma pozycjami do kół 16 i cali. Jeśli ma 16 GG ki już nic nie zmieni bo są zamocowane w dolnej pozycji. To normalne że na oponach o lepszej przyczepności trudniej skręcić. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Może temu że na 16.9 tak nie grzęźnie tył a idzie normalnie ale za to przód wpada,na 14 zaczyna nieco tył siadać ale przód w górze  i temu idzie.Taka sytuacja pokazuje że 60tka ma lichy środek ciężkości przesunięty  bardziej na przód.Zetor cięższy na tyle i inaczej sie zachowuje

Edytowane przez Adi96
Opublikowano
5 godzin temu, volvo napisał:

Jaką masz oś z przodu? Bo na płaskiej są dwie wysokości montażu piasty.

w okrągłej też, mam jeden sworzeń jeszcze pewnie z pierwszego montażu i są 2 wycięcia, w nowym też 2

w sumie sworznie są te same do obu osi

Opublikowano

Oś niczego nie rozwiąże,teraz na szerokich kapciach wjeżdżasz w mokry teren gdzie wcześniej wjechać nie mogłeś,kosztem przodu,przód siada i ciężko kręci bo jest za wąski na takie podłoże.Paweł dobrze prawi,dasz 20tki lub 9.00 ,czy balony a będziesz po "parowie" jeździł 

Opublikowano
22 minuty temu, Adi96 napisał:

To czemu u mnie przód się nie topił skoro mam takie same opony z przodu 750-16 a tył mielił aż do felgi?

Wczoraj bronowalem...na jednym kawalku bylo mokro .jechalem na wstecznym bylo ok. A kiedy opuscilem brony i w przod to kolka moment zaczely siadac az mnie to zdzililo.

Moze i macie racje ze na 14.9 tyl by mielil i moze i przod tez by siadal.

No i sprzeglo czuje te oponki.

Zauważyłem również ze na roli z bronkami nie traci prędkość tak.

I takich kolei nie pozostaje tylko rówiutkie pole :)

I

Jedno mnie nurtuje czy w orce nie okaże sie szybszy słabszy.

Opublikowano (edytowane)

@Adi96Są dwie przyczyny,przód nie zdąży wpaść bo od razu siada tył,druga kwestia,na 16.9 lata po bardziej mokrym.

Będzie szybszy,nie będzie takich strat prędkości na poślizg.Na przyszłość gdy będziesz wymieniał tarcze połóż 4mm podkładki pod każdą sprężynę docisku

Edytowane przez Alamo
Opublikowano
18 minut temu, Alamo napisał:

@Adi96Są dwie przyczyny,przód nie zdąży wpaść bo od razu siada tył,druga kwestia,na 16.9 lata po bardziej mokrym.

Będzie szybszy,nie będzie takich strat prędkości na poślizg.Na przyszłość gdy będziesz wymieniał tarcze połóż 4mm podkładki pod każdą sprężynę docisku

Te podkładki nie zaszkodza. Na żywotność nowego sprzegla?

Opublikowano

Dzięki napewno ta informacja sie przyda jak nadejdzie czas na wymiane.

A kompletne sprzęgło z dociskiem ile kosztuje?

U znajomego wymieniali sprzeglo to potem sie zle wysprzeglalo.

Jak myslicie wina dosc wyeksponowanego ciagnika?

Trochę boje sie ze u mnie beda takie sceny.

Opublikowano

Dużo możliwości by strzelać, mogli na odwrót założyć,ja tam w 40 letnich wkładam i gra.Nie warto z góry kupować kompletu i wchodzić w koszta skoro tarcza kosztuje grosze i raczej musi być dobrze,do tego podkładki i będzie lepsze niż nowe:)

Opublikowano

Dodam ze to tego ciagnika opony szersze jak 480 to przesada.sprzęgło cierpi.

Cos musi sie poddać jak kolo sie nie poslizgnie to sprzeglo lub skrzynnia i tylny most dostaje.U mnie nie pierwszej młodości most.od poczatku jak kupilismy c360 to jest gdzieś luz bo jak jezdzi sie w poprzek przez zagony ziemniaków to slychac specyficzny odglos.strzela cos.

Ale juz 16 lat chodzi.

Opublikowano
21 godzin temu, Adi96 napisał:

Masz prawdopodobnie co ja luz na wałku atakującym podkładki trzeba dawać

I to pomoże?

I to sie stalo z przeciążenia przez poprzednich właścicieli czy zbiegien  lat to nonormalne?

Opublikowano

Pomoże ale trzeba cały dyfer rozbierać,w 60tkach norma że luzy się robią słaba jakość materiałów.U mnie nie dużo motogodzin mało robił  w transporcie a też mam luz

Opublikowano

To sporo roboty :)

 

Narazie moze sie nie rozleci .

Kiedys może w przyszlosci zrobie remont calego mostu skrzynia plus sprzeglo.

Moj tez robil duzo w transporcie w tartatu za czym go nabyłem.

Opublikowano (edytowane)

@Adi96 U mnie nic od 90r nie było robione,marne materiały mają wszystkie 3p jak i każda po 80r.Jak będziesz miał zdjęty plecak wystarczy dobrać odpowiedniej grubości podkładkę z bardzo szeroką ścianką,rozcinasz ją na pół,nabijasz,dociskasz nakrętką,rozcięcia łapiesz spawem,gwarantuję co najmniej 5 lat będzie trzymać

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Skad ty wiesz ile trzeba podkładać? Może będzie za dużo i co znów mam się męczyć żeby zdjąć,nad ustawieniem trzeba spędzić troche czasu  a nie ma co się spieszyć bo rozbierania sporo.Jeśli uzębienie nie zużyte to się da ten mechanizm ustawić żeby był cicho jak na 60-tke

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v