Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pełna lepsza bo obciążenie rozchodzi się po całej feldze na gwieździe po tych 4 punktach gdzie było spawane.To musisz jakoś się w marcu i najlepiej w sklepie samemu wybrać

Opublikowano
16 minut temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

to jest standardowa felga ursusa lepsze te co pokazal kolega @izydor6280 bo wrazie w mozna obrócic a najlepsze to z tarcza wspawana centralnie

O niej mowa,opona 9.00 nie będzie ocierać o zwrotnicę?

Opublikowano

zawsze mozesz obrócic ale ja bym sie nigdy nie bawil w 15stki czy 16stki wole 20stki bo identyczna kwota a mniejsze opory toczenia a wrazie w to w kazdej chwili mozna zalozyc opone z jakiejs autosanki czy pilawki lub ciezarowki np STARa bo tego pelno sie wala nawet w niedziele przełozysz u mnie w sasiedniej wiosce koles jeszcze jak mial bydlo kosi łąke setka (1012) i wjechal na szpic od pasania krów w jeden wieczor sie wspawalo tarcze w obrecze od stara 266 i teraz hula na starowskich 12.00 r20 z daleka kazdy mysli ze z przednim napedem jest

te laczki stara czy moje z nujna starsze odemnie protektor ledwo zdarty zero pekniec mimo ze mialy trudne warunki a mitasy z 2010r w mojej 12stce lyse juz jak kolano bo kiedys uzywali kauczuku a nie kauczukopodobnego syfu

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Adi96 napisał:

Pełna lepsza bo obciążenie rozchodzi się po całej feldze na gwieździe po tych 4 punktach gdzie było spawane.To musisz jakoś się w marcu i najlepiej w sklepie samemu wybrać

Mylisz się,  jedna jak i druga ma swoje wady i zalety.

 

Koła R20 też nic nie zmieniają, pierwsze błoto i ciągnik siedzi po oś.

Edytowane przez bears
Opublikowano

jakos nigdy nie utopilem ciagnika na 20stkach a na 16stkach skrecalem a ciagnik prosto a te gówno warte 15.3 to jak waly gładkie gora blota od czola tyl mieli a w miejscu tak przynajmniej jest w mojej 12stce i sasiada 60tce na oponach od gownowozu najlepsze sa kola mojego kuzyna w 40stce 20 lat w ciagniku a nadal 90%bierznika same indeksy mowia za siebie

terenowe Michelin 7.50 R16C 4x4
ogumienie Michelin
 
Producent:
Michelin
Typ:
Opony terenowe
Rozmiar:
7.50 R16
Szerokość:
7.50 cali
Profil:
80 - profil pełny
Średnica felgi:
16 cali
Indeks ładowności:
116 - 1250 kg na koło
Indeks prędkości:
N do 140 km/h
Kraj pochodzenia:
Europa
 
ogolnie laczki ciezarowe terenowe czy przemysłowe maja 10 razy lepsze parametry niz rolnicze a cenowo podobne widziales aby jakis star czy terenowy utonał w podobnych warunkach co ciagnik chyba ze ty pracujesz ciagnikiem w rzece lub masz na srodku pola staw i wjezdzasz do srodka ja nie raz wyciagalem po miekkim przyczepy to capkiem wytarga sie d55 7/8ton na 10.00 r20 a d35 ok 4/5ton na na 10.00 15.3 ledwo ledwo sam porównaj sobie jak sie skreca przyczepe na duzych a jak na małych laczkach po miekkim i nie równym
Opublikowano
6 minut temu, Adi96 napisał:

@bears Jakie są wady w tej pełnej a zalety gwiazdowej? Mógłbyś zrobić porównanie

Pomijając takie rzeczy jak koszt produkcji/zakupu, chłodzenia etc to felga gwiazdowa lepiej pracuje od felgi pełnej biorąc pod uwagę taką samą budowę środka bo to jego wyprofilowanie jest odpowiedzialne za sztywność felgi. 

  • Thanks 1
Opublikowano
3 minuty temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

felge pelna tez sie da wyprofilowac to nie sredniowiecze teraz prasa wycisnie ci kazdy wzór a koszt czy cena sama swiadczy o jakosci a po 2 co tam ma byc do chlodzenia ja np jeszcze nigdy nie widziałen sprzetu ciezkiego na tzw gwiezdzie

A to felgi masz tylko w ciągniku że nie wiesz co ma do rzeczy chłodzenie czy ciężar? Nikt nie napisał że felga gwiazdowa jest lepsza od pełnej, po prostu jedna jak i druga ma swoje zastosowanie w różnych warunkach. 

Opublikowano

po 1 w trudnych warunkach wazna jest wytrzymalosc a nie masa w sumie w polu czy innych pracach wymagajacych sily liczy sie masabo wieksza waga poprawia uciag i trakcje a gwiazda ujdzie gdzie masa np auta motory im lzejsze auto tym szybciej

po 2 czy ty musisz zasmiecac cytujac kazdy post a wystarczy @(nick) i wiadomo o co chodzi rozumialbym gdybys cytowal kom kilka stron wstecz który by cos wnosil dziw ze admin daje bana czy ostrzezenia za luzna krytyke polityki a goscia co kazdy post cytuje toleruje

Opublikowano

Dwudziestki pod tura mogą ocierać o ramię trzymające słup przy pełnym skręcie,błotnik który mam blisko koła przy skręcie idzie na styk,dlatego wolę 16,podajcie rozmiar felgi 16 na którą po założeniu 9.00 nie będzie tarcia o zwrotnicę,mam turzycowe łąki,9.00 były by git

Opublikowano
9 minut temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

po 1 w trudnych warunkach wazna jest wytrzymalosc a nie masa w sumie w polu czy innych pracach wymagajacych sily liczy sie masabo wieksza waga poprawia uciag i trakcje a gwiazda ujdzie gdzie masa np auta motory im lzejsze auto tym szybciej

W takim razie ciekawe dlaczego nie robią felg z blachy 50mm, były by i wytrzymałe i ciężkie co poprawiło by uciąg i po co obciążniki xD

9 minut temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

po 2 czy ty musisz zasmiecac cytujac kazdy post a wystarczy @(nick) i wiadomo o co chodzi rozumialbym gdybys cytowal kom kilka stron wstecz który by cos wnosil dziw ze admin daje bana czy ostrzezenia za luzna krytyke polityki a goscia co kazdy post cytuje toleruje

Ależ ja nie zaśmiecam i nie robię niczego złego, przecież ta opcja jest szeroko dostępna dla każdego użytkownika i po to została dodana aby z niej korzystać a w przypadku odpowiadania na post w którym poruszane jest wiele tematów nie wyobrażam sobie inaczej. Jak widać na forum mamy moderatorów wykształconych i inteligentnych którzy potrafią rozróżnić śmiecenie cytując post mający tysiące znaków między cytowaniem poszczególnych kwestii. 

Opublikowano

u mnie gosciu do tura poprostu przy wspomaganiu i turze poprostu rozsunał os bo wywalił ograniczniki by pracowal na pełnym zakresie skoku tłoka to kola ida praktycznie wpoprzek do 9tek to ciezko wcisnac na standardowa 5.5 r16 skoro 7,50 idzie na styk do 9tek to mozna ogarnac obrecz https://www.olx.pl/oferta/obrecz-9-00-16-CID757-IDegXrN.html#fbc39b43aa i wspawac na rant tarcze/gwiazde wtedy wszystko wejdzie i bedzie luzik

@bears takie felgi sa przy duzych ciagnikach ja z tyłu w 1212 mam pelne blacha 25mm a z przodu 13mm a przy ciagnikach na gasienicach piasty sa 3razy grubsze tu masz kola MFa 3080 https://www.olx.pl/oferta/kola-13-6-r38-z-plynna-regulacja-szerokosci-mf-landini-john-deere-CID757-IDhzlKR.html

  • Thanks 1
Opublikowano
14 godzin temu, Alamo napisał:

Dwudziestki pod tura mogą ocierać o ramię trzymające słup przy pełnym skręcie,błotnik który mam blisko koła przy skręcie idzie na styk,dlatego wolę 16,podajcie rozmiar felgi 16 na którą po założeniu 9.00 nie będzie tarcia o zwrotnicę,mam turzycowe łąki,9.00 były by git

koniecznie musi być pełnowymiarowe 9 cali, może coś z używki na niższym profilu jak 240/70 czy 280/70

https://www.olx.pl/oferta/opony-240-70-r16-lub-280-70-r16-do-pluga-siewnika-lub-malej-ladowarki-CID757-IDjOddD.html#a8a0393d83

 

Cytat

O niej mowa,opona 9.00 nie będzie ocierać o zwrotnicę?

przy pełnej powinno się zmieścić, osadzenie jest nieco inne niż w 4.50, więc jest odsunięta od zwrotnicy, szczególnie przy płaskich

Ursus c362 de luxe Smolenta - image 6

Ursus c 362 Łabiszyn - image 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v