Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

BKT mi pękła na przodzie w 360, guma zmurszała i pękła jakieś 10 lat może mieć, do 330 dopadłem stomile z 95r na złomie z esioczka i nie wykazują pęknięć

Opublikowano

Dla mnie nic nie musisz pokazywać prawie że najgorszy  chłam na rynku  są trochę lepsze niż chińskie,oglądałem te opony dokładnie i są twarde BKT trochę lepiej ale też nie za bardzo z jakością, kupiłem cultora 1,5 roku  i najlepsza jakość w stosunku ceny pytanie jak z wytrzymałością.Jak już dzisiaj kupić to Taurusy  i wyłącznie lub dorwać gdzie Stomile w dobrym stanie mało używane 

 

No widać spec od gumy:) kupuj 3xdroższe stomile a wytrzymają kilka lat dłużej albo tyle samo:) Śmieszą mnie ludzie którzy lubią wyrzucać pieniądze "dla zasady" a co do jakości gumy to jeśli byłaby niskiej jakości to dawno by się rozleciały, po drugie: w ciągniku nie jest ważna twardość opony, ale wysokość bieżnika, co Ci da miekka opona jak buksujesz w glinie, Mało tego, miękkie szybciej się zużywają w transporcie szosowym

Opublikowano

Nie przesadzaj że Petlas to taki chłam. W rodzinie ciągnik na takich oponach od ok 10 lat i nic się negatywnego z nimi nie dzieje.

Skąd masz informacje że stosują sztuczny kauczuk? Lub inaczej - skąd wiesz że BTK do nie stosuje?

Cultora mam w małym ferdku - są miękkie, zużywają się raczej normalnie ale dla wielu użytkowników mogą mieć poważną wadę ( dla mnie jest to zaleta ) - są bardzo wąskie. 

 

Jak wąskie, nie trzymają wymiaru czy co ? :o

Opublikowano

najgorszy złom to BKT

Petlas to całkiem niezła opona

Opublikowano (edytowane)

mam te opony i wiecej tego złomu nie kupie 

 

co sądzicie o oponach Mitas ?

Edytowane przez ozzborn
Opublikowano

BKT i petlas to ten sam syf miałem w 1014 jedne i drugie BKT szlak trafił po 2 latach a petlas tragedia po roku ręby zaczeły się kruszyć i odpadać teraz mam michelinki i mam spokój a w reszcie ciągników Googyear. dość z wynalazkami niby tanie ale tak naprawdę policzyć to te drogie dłużej posłużą i wyjdzie na to samo albo i taniej

Opublikowano (edytowane)

O proszę  i jest dowód, Czemu mówie że chłam? Bo znajomy w 914 z turem z przodu na jednej stronie  petlas a drugiej bodajże na lewej mitasa,Petlas bieżnik cały po haratany jakby ktoś po gruzie jeździł opona popękana,druga opona mitas bieżnik w porządku normalne zużycie.Mówisz że miękkość nie jest ważna ale opona pracuje bokami nie bieżnikiem,bieżnik ma ci zapewnić przyczepność   jeżeli bd twarda to po jakimś czasie wyjdą pęknięcia wolę  żeby opona miała nieco mniejszy bieżnik ale jakościowo guma była lepsza w cultorach jest 3,8 cm wysokośc bieżnika.Wyrzucanie pięniędzy dla zasady? Nie jestem złotówkarzem że te 200 zł będzie żałował na sztuke oponę się kupuję co najmniej 10 lat a nie na kilka lat.Dwa tygodnie wybierałem opony  i dokładnie dla każdych przyjrzałem,taurusa nie brałem wtedy był po 1,600 za sztukę.Stomil 3 razy droższy? jak kosztuja do 1,200 maks  mowa o tych prawdziwych stomilach a nie kormoran-stomil petlas 900 zł a stomile pożyja 5 dobrych więcej, poprzednio miałem stomile to wytrzymały 20 lat.

.

@akmaly Czytałem o tych firmach i sprzedawcy mówili że stosuja sztuczny kauczuk że to nie opona a plastik.Małym test można przeprowadzić pociągając za cycek opony jak długo się wyciągnie jeśli długo to opona ma dobrą gumę i jest miękka, w cultorach w miarę ciągneła a petlas prawie że natychmiast się obrywało.Co do cultrów że wąskie to wąskie po bokach opony dobra sprawa jeżeli 60-tka ma pielęgnować ziemniaki nie gniecie łodyg  a szerkość bieżnika jest 14.9 minus tych cultorów że maja dodatkowej nalewki na rant 

 

Każdy pluje i bluzga  że dzisiejszy Ursus z Turcji ale opony petlas to już w porządku

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Kolego Adi96 - nie wiesz jaki stosują kauczuk więc nie pisz bzdur na forum. Sprzedawca może mówić co mu się podoba abyś kupił to co chce Ci wcisnąć.

asharot - balon jest na wymiar ale bieżnik jest węższy. Oczywiście mam na myśli opony diagonalne. W uprawach między rzędowych jest ok, a przy burakach cukrowych nawet lepiej bo nie szczypie rządków jak radialne. 

Opublikowano (edytowane)

Wszystkim wam bym radził chwile poczekać bo już zaczęliśmy sprzedawać opony Kabat polskiej produkcji i wypadają świetnie i co najważniejsze sa tanie . Każdy rolników chciałby kupić opony Stomila a to już raczej nie możliwe. Na rynek wchodzą opony Kabat i będą to Polskie i produkowane w Polsce. Firma która to produkuje kupiła maszyny od Goodyeara i teraz będzie powstawał Kabat polska opona rolnicza. Opona jak sprzedajemy wygląda i zachowuje się bardzo dobrze. Z chińskimi i indyjskimi oponami jest tak jak z telewizorem . Nie wszytko co najtańsze jest najlepsze.  Samsung chiński telewizor ale kupuję go prawie każdy i działa dobrze. Uważam że marek jest dużo z lepszych i gorszych .Dobre marki to  Farmking, Kabat , Mitas , Cultor i Trayal (nie do końca fajne  serbskaie opony ale jednak wąskie w bieżniku i uciąg słaby. Przynajmniej takie info mamy z rynku. No i radialki ale to już inna półka opon. 

 

Jeśli chodzi o dylemat opon radialnych i diagonalnych to nie  zawsze radialne wygrywają z diagonalnymi . Przykładowo jakaś 14 PR  lub 16 pr opona będzie sto razy lepsza do lasu nież radialka bo ma boki mocniejsze.   

 

Pzdr Dawid 

 

U nas Dostawa Gratis każdej opony

Edytowane przez yacenty
Opublikowano (edytowane)

Hmmm słaby uciąg na serbskich nie powiedziałbym  w orce 3 skibowy pług cultory dobrze idą w kultywatorze tak samo jeżeli wjeżdżałem w bruzdę w poprzek to też mały poślizg i zaraz wskoczył  może Trayal ma gorszy uciag bo Cultor ma taki  sam model bieżnika jak Mitas.Co do kabatów trzeba poczekać tak z pół roku rok na jakieś opinie jak sie polu zachowują  i jak wyglądają na ciągniku Fajnie że ktoś sprzedawców odpowiada na takie tematy

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Pewnie zależy od modelu ale nie zgodzę się że Mitas i Cultor mają ten sam bieżnik. To że firma należąca do grupy Mitas nie znaczy że robi te same opony.

Cultor jest tańszy od Mitasa i stąd ich popularność na naszym rynku. Sam je mam ale w ciągniku pomocniczym, diagonalne, wąski bieżnik, dość miękka mieszanka. W głównym ciągniku mam opony Klebera radialne i nie mam nawet odwagi ich porównywać. To dopiero są porządne opony.

Opublikowano

No jak nie ten sam bieżnik jak ten sam  http://olx.pl/oferta/opona-rol-14-9-28-8-pr-mitas-td19-130-a6-122-a8-tt-nowa-CID757-ID73DUd.html      masz oznaczenie TD- 19      a tu masz cultory   http://olx.pl/oferta/opona-rol-14-9-28-cultor-8pr-as-agri-19-ursus-c-360-CID757-ID16WND.html  AS-Agri 19      Inne oznaczenie ale model bieżnika ten sam.Teraz jeszcze jedno zauważyłem że 1 linku mitas  i 1 fotka widać że made in Serbia a nie Czech republic, dwa  wąskie są z boku ale rozmiar bieżnika jest 14.9 jest ta szerokość tylko ta opona jak mówiłem jest węższa po bokach i sie wydaje mniejsza.Do kleberga nie ma co porównywać do cultorów bo wiadomo jaka jest różnica  żebym robił tylko w polu zdecydowałbym się na Radialki a że u mnie teren jest różny i różne prace zdecydowałem na Diagonalne 

Opublikowano

Chwalicie Cultory? Ja mam je jakieś 5 lat, obie popękały po bokach, bieżnik trzyma się dobrze, na uciąg też nie narzekam ale raczej drugi raz bym ich nie kupił.

Opublikowano

Witam, ja miałem opony stomila i jedna była praktycznie zjechana a druga ma bardzo duży bieżnik jak mierzyłem to około 2,5 cm na środku opony. Miesiąc temu wymieniłem tą zużytą na nową firmy Kabat. To co mogę stwierdzić teraz to: wysokość opon jest taka sama, stomil ma więcej klocków bieżnika 22 do 18 w nowej, po napompowaniu obu do 1 bara stomil patrząc od tyłu jest szerszy w boku natomiast bieżnik jest węższy Kabat jest szeroki w klockach i tak od felgi do końca bieżnika jest równy. Ułożenie bieżnika czyli jodełka w stomilu jest taka jakby ostrzejsza, nowa ma jodełke bardziej rozłożystą i delikatnie na końcach uniesioną (taka jakby łezka). Stomil jak kupiłem ciągnik 6 lat temu już był założony także nie wiem ile ma lat. Za Kabata dałem 880 zł i na moje nieco ponad 4ha myślę że wystarczy, ale zobaczymy za jakiś czas. Na razie sprawdziłem w orce szło elegancko mimo, że było mokro.

Opublikowano

Z tą ilością klocków to zależy gdzie bo te 22 będzie lepiej się sprawdzało na asfalcie  w transporcie mniejszy poślizg bo opona stoi na 5,6 klockach a na 18  gorzej ale za to mą większy odstęp między klockami więc większa wydajność przemieszczaniu ziemi choć 18 klocków to trochę mało najlepiej jak jest 20 idealna ilość klocków  do pracy w terenie i w transporcie.Mam u siebie cultory 19 klocków i lepiej ciągnik idzie w orce niż na stomilach  miałem 30% tamtych opon ale lepsza przyczepność inna już konstrukcja bieżnika jest a opony mam 1,5 roku dobrze idzie pytanie jak z wytrzymałością bo będe mógł się wypowiedzieć po dobrych 5 latach czy nic się nie dzieje bo chińska nowa 2 lata przejeździ

Opublikowano

Z tą chińszczyzną to lepiej nie eksperymentować. Mój wujek kiedyś kupił chińskie opony do c330 i pojechał na sianokosy (ok 5 km w jedną strone). Jak wrócił to opony były już do połowy zużyte i trzeba było nowe zakładać :P Taki to pożytek z chinoli jest. Najlepsze oponki do c 360 to albo stomilowskie albo kormoran. Te pierwsze wytrzymają na ciągniku ponad 20 lat. Ogółem bardzo dobre i żywotne opony :)

Opublikowano

Z tą chińszczyzną to lepiej nie eksperymentować. Mój wujek kiedyś kupił chińskie opony do c330 i pojechał na sianokosy (ok 5 km w jedną strone). Jak wrócił to opony były już do połowy zużyte i trzeba było nowe zakładać :P Taki to pożytek z chinoli jest. Najlepsze oponki do c 360 to albo stomilowskie albo kormoran. Te pierwsze wytrzymają na ciągniku ponad 20 lat. Ogółem bardzo dobre i żywotne opony :)

Rozumiem że masz mało lat ale przestań już w bajki wierzyć. 10km drogą asfaltową nie zużyje połowy opon nawet najgorszych jakościowo chyba że wujek był na bani i blokadę mechanizmu różnicowego załączył a droga była kręta.

Kormoran czy Stomil - dobre opony to w Olsztynie robią ale pod logiem ludzika z nadmiarem skóry a raczej gumy bo on niby z opon.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v