Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Jak po włączeniu wom to raczej napęd pompy bo wałek drugiego stopnia i koło wom duże kręci się cały czas.

 

 

wałek 2 stopnia i koło wom jest zazębione tylko i wyłącznie kiedy wom jest włączony z wyjątkiem womu zależnego od biegów.wałek 2 stopnia kręci sie cały czas ale chałasował będzie tylko podczas zazębienia. koło wom duze nie kręci sie cały czas tylko kiedy wom jest włączony.

Edytowane przez danielj001
Opublikowano

Witam i dzieki za odpowiedz, wymieniłem juz dawno ten wałek o którym mowisz czyli nr 28, przy tym wymieniłem i ten drugi nr 30 ale to nic nie pomaga, wałek 28 był troche obcięty frez ale założyłem nowe wałki i jest to samo.nie wiem co jeszcze wymienic.

 

po wyjęciu pokrywki z tylu od womu widoczny jest slad jakby wałek sie cofał do tylu a po wciśnięciu sprzegła wraca do swojego miejsca i przez chwile jest ok aż do zgrzytu i tak wkółko.

Opublikowano

Witam powtarzam temat bo nie wiem co mojemu ursusowi dalej jest

w moim ursusie 360 podczas prasowania wyłączył sie wałek wom dziwnym zgrzytem po wciśnieciu sprzegła jest ok przez pare chwil i problem znów sie powtarza teraz także bez żadnego sprzętu, zatrzask listwy nowy, tulej z wałkiem także ok i sprzegło oby 2 stopnie tez jest dobrze. aproblem nadal jest, nie mam pojęcia co mam już robić. dieki wszystkim za odp

 

zatrzaski nowe

wałek długi i tuleja nowe

Opublikowano

odkrec z tylu dekielrk id walka womu ten przez ktorego przechodzi oczywiscie trzeba upuscic oleju ewenualnie stanac z dobrej gorki zeby przod byl nisko a teraz szczegoly moze bys tak ze wyskoczyl seger za lozyska i walek sie poprostu odsowa tak bylo u mnie przy ladowaczu szarpalo szarpalo i wyskoczyl zalozylem nowe segery i pop sprawie

Opublikowano

Witam

Dziś podczas rozsiewania nawozu padł mi WOM niezalezny, tzn bezpośrednio z silnika nie mam napędu WOM i pompy hydraulicznej. Działa tylko jako wom zależny napedzany ze skrzyni.

Zdjąłem dekiel i w skrzyni wszystko wygląda na w porządku. Patrząc przez okienko na łożysko oporowe sprzęgła i kręcąc z tyłu WOM-em kręci się wałek przy sprzęgle.

Gdzie szukać problemu?

Opublikowano (edytowane)

Sprzęgło wyregulowane i nie pomogło.

WOM nie był nadużywany ostatnio, tylko opryskiwacz i siewniczek do nawozu.

Z jakiego powodu ścina nity na sprzęgle?

 

A czy da się samemu wymienić tarczę sprzęgła bez specjalistycznych przyżądów?

Widziałem opis i tam jest jakiś przyżąd do ściskania sprężyn.

Z rozpołowieniem powinenem sobie poradzić, tylko czy tarczę dam radę?

Edytowane przez kzarczyn
Opublikowano

Ja przy wymianie tarczy w sprzęgle, podczas rozkręcania ścisnąłem je zwykłymi ściskami stolarskimi. Dwa wystarczyły i można było działać. Może nie zbyt profesjonalne ale na jednokrotne użycie nie ma co kupować specjalnych przyrządów według mnie.

Opublikowano

U nas tarcze sprzęgła w 60 to we dwóch za pół dnia zrobimy tj od południa do wieczora. Rozpołowisz ciągnik, odkręcisz pokrywe sprzęgła, wyciągasz tarcze, druga osoba ci ściska spręzyny, odkręcasz nakrętki te od regulacji, łapki ściągasz i gotowe o ile czegoś nie zapomniałem napisać. Nity zrywa jak się okładzina na tarczy zużywa.

Opublikowano

a ktoś zna może prędkość wałka zależnego w c360 na poszczególnych biegach, bo coś mi dzieje się z niezależnym, na początku były drobne stuki, teraz coraz częstsze i mocniejsze

Opublikowano

Faktycznie we dwóch to kilka godzin roboty, o ile ma się wózek do rozpoławiania i wałek centrujący.

Zerwały się nity na tarczy II stopnia, z otworów nitów zrobiły się fasolki więc to pewnie już od dawna luźne było.

Obie tarcze wymienione.

Dodatkowo dwie złamane sprężynki dźwigienek, tarcza drugiego stopnia była załozona odwrotnie i źle to wszystko wyregulowane.

Opublikowano (edytowane)

Wymieniałes sobie może przy okazji łożysko oporowe? My jak robimy coś przy sprzęgle to zwykle to łożysko wymieniamy na nowe.

Edytowane przez tomeq
Opublikowano

Rozbierałem 1 maja, gdzie wszystkie sklepy były pozamykane. Miałem kupione tylko tarcze.

Dwie sprężynki od dźwigienek miałem złamane to po sąsiadach musiałem biegać czy ktoś nie ma, więc nic więcej nie wymieniałem.

Łożysko sprawdziłem tylko, i jeszcze pojeździ.

W sumie rozpołowienie i wymiana sprzęgła to 4 do 5 godzin więc można to w każdej chwili zrobić, aby tylko sąsiad nie miał wózków do rozpoławiania zajetych.

Opublikowano

Witam mam problem z 5 i dźwignią wałka Wom. Gdy no z talerzówką jadę po górkę na 5 biegu i włączoną dźwignią Wom w pozycji (na samym dole) wydobywa się krótkotrwały dźwięk zgrzytnięcie w ciągu np 100m 2 razy albo gdy dodam gwałtownie gazu nie kiedy jest tylko taki słaby dźwięk ledwo można go usłyszeć taki jakby jakiś tryby się nie zgrały coś w tym stylu. A żeby było śmieszniej jechałem z pługiem na pole wymagało orania na 5 terenowej dźwignia na samym dole po górę mokro itp pojeździłem może 1 godz tak, zaorałem wracałem i jak rękom odjął nic cichuteńko a właśnie jechałem pod tą górkę co lubi zazgrzytać. Może to być wina np zatrzasku wodzika ?? Z góry dzięki może to być ważne skrzynia jest od ursus c4011 nie przekładana od c360 itp :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czy zgrzyta Ci jak włączysz wałek,czy jak bieg?

Jeśli chodzi o biegi może to być wina wodzika,nie koniecznie od tego biegu,bo może być uszkodzony wodzik od innego biegu.kiedy się jedzie pod górkę ,lub z górki to ciągnik jest w przechyle i chcę się włączyć inny bieg i dlatego słychać zgrzyt w skrzyni.Jeśli ciągnik Ci się często zakleszcza to wodziki faktycznie nie trzymają biegów.

A co do wałka,jeżeli słychać zgrzyt to mogą być to podgięte widełki,lub obcięte wałki jeżeli wałek sam wyskakuję i się wyłącza albo jest go ciężko wyłączyć.

 

Ps pechowa górka :P

Opublikowano

Bieg mi zlapalo ostatnio 5 lat temu walek zalacza sie bardzi dobrze bez zgrzytania ale mi sie wydaje ze to wina zatrzasku wodzika pod gorke wodzik sie pzesuwa ta listwa i chce sie bieg wlaczyc lub reguktor od terenowych :P

Opublikowano

Nikt nie potrafił mi wyjaśnić, co jest powodem wycieku oleju w innym temacie, więc zajmę się zdjęciem korpusu pośredniego i wymienieniem podkładki pod nim, jako że ona może być źródłem przecieków na śruby wieszaków. Ktoś kiedyś to robił? Da się to zrobić w miarę bezboleśnie?

Opublikowano

jak wyjąć tuleję napędu pompy? góra i dół rozkręcone, krótki wałek wyjęty, ale nie można wyjąć jej od dołu. co jest nie tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v