Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wymiana tuleji zrobione, wałek duży nie wyjmowany, trzeba było w komorze sprzęgła odkręcić dekielek i pchnąć wałek w styłu przez tuleję rurką w kierunku silnika, dopiero wtedy zrobiło się miejsce na wyjęcie tulei.

Opublikowano

oczywiscie ze się da najlepiej jagbys odkręcił na początek 4 sróby(będą to10 na 17 klucz)wyciągnij tą pokrywe (mozesz ewentualnie potem zmienic zimering w tej obudowie) a następnie wyjmnij wałek 2 WOM ten co wychodzi z tyłu on tam powiinien ręką pujsc jezeli go pociągniesz i potem odkręc ten korpus i wymien uszczelke i zabierz się do składania

:)

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Mam problem z napędem pompy w c360.

Podczas podnoszenia maszyn zaczyna rzęzić napęd pompy podnośnik staje, a wom nadal się kręci.

Rozebrałem z tatą talerz z pompą wymieniłem zębatkę napędu pompy (była starta od strony wewnętrznej), wszedłem pod ciągnik aby wytrzeć olej i odtłuścić miejsce na silikon.

Przypadkiem zauważyłem że wodzik wraz z tuleją rusza się w przód i tył o 1cm, szyna wodzika jest zabezpieczona i nie rusza się.

Złożyłem ciągnik, zalałem olejem.

Podczas podnoszenia kosiarki rotacyjnej, znów to samo.

Czy możliwe jest że wodzik się odkręcił od szyny, i tuleja spada z zębatki napędu pompy?

Edytowane przez FaFiK360
Opublikowano (edytowane)

Witam

W ursusie c-360 podczas koszenia trawy kosiarką rotacyjną nagle przestał działać WOM i podnośnik.

Co może być przyczyną tego zdarzenia ?

 

A przy okazji chce się zapytać czemu pompa po wymianie na nową przy podnoszeniu ma charakterystyczne wycie ?

 

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Edytowane przez LatajacyBober
Opublikowano

Witam!!!

Przez głupi przypadek skrzywiłem wałek odbioru mocy (ten który wystaje z ciągnika) w c3603p. Czy da się go jakoś wymienić niewielkim nakładem roboty i czasu? Czy trzeba zdejmować podnośnik itp? Bardzo proszę o radę.

Opublikowano

Musisz kupić nowy wałek, (jego tylną część),uszczelkę papierową pod klapkę wałka i przy okazji nowy simering.

Przed wyjęciem wałka ustawiasz dzwignię włączania WOM na pozycję dzwignia całkiem w górę(ma to zapobiec spadnięciu tulei pompy wewnątrz),spuszczasz olej, odkrecasz dekielek co jest z tyłu  są to 4 śruby, wyjmujesz wałek pociągajac ,zdejmujesz z niego pierscienie zabezpieczające,łożysko i przekładasz do nowego wałka. Dajesz nowy simering uszczelkę i składasz.

  • Like 1
Opublikowano

Witam

potrzbuje w C360 działającej jednoczesnie hydrauliki i WOMu na ustawieniu zalerznym od biegów, macie jakiś pomysł jak można to zrobić ?

 

 

 

Ciągnik pracuje w paszowozie i na normalnej predkości WOM ma za ciężko, wiec przestawiam na WOM zależny- i jest OK.

Ale jak opróżniam paszowóz w oborze, potrzebuje WOMu i hydrauliki do sterowania zasuwami. Ponieważ w trakcie jazdy dozuje ilość paszy poszczególnym sztukom, zasuszonym i jałówkom mniej a tym które dają mleko wiecej.

 

z góry dziękuję za pomoc

 

Opublikowano

Witam,

 

Mam 2 problemy z WOM w C-4011(C360):

 

1. Nieraz blokuje się dźwignia włączania WOM-u, nie idzie jej włączyć, należy wtedy delikatnie ruszyć do przodu i wtedy włącza się bez problemu.

2. Sprzęgło na I stopniu rozłącza mi także WOM i nie idzie prasować :) 

 

Czy te 2 awarie mogą być ze sobą powiązane ?

 

Z góry dziękuję za porady :)

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam zrobił rębak do gałęzi napędzam go na razie standardowo dźwignia lewa na sam dół radzi sobie świetnie z gałęziami do 10 cm ciągnik pod obciążeniem ( gruba gałąź i obr około 1700  na min )  eksperymentowałem i ciągnik bez żadnego zastanawiania się wchodzi na obr rzędu 2400 bo więcej nie potrzeba chętnie połyka gałęzi i przy tym chętnie wchodzi na obroty lekko ma z nimi po prostu nic sobie z tego nie robi ale obroty są spore po 1700-2000 winą mogą być koła pasowe na WOMie 250mm na wałku z nożami 130mm dwa paski 17 w razie czego ślizgnie paski .

A gdybym realizował napęd przez biegi reduktor polowe szosowe dźwignia na luz środkowe położenie dźwignia lew pompa i wom do samej góry i piąty lub czwarty bieg ile w tym rębaku wytrzyma skrzynia koła zębate rębak raz na miesiąc lub rzadziej będzie pracował i po 5-6 godzin. Skrzynia jak na ten moment jest bajka w ogóle traktor jest w super stanie i nie chciał bym za dwa lata robić skrzyni albo silnika. Tak więc lepiej trzymać silnik na obrotach 2000 czy lepiej 1500 i przez biegi realizować napęd WOMu ?? 

Opublikowano

bez obawy w c360 na między biegach na 4 biegu masz z 750obr min na 5 1200 o ile się nie mylę:) dlaczego ma się coś stać w skrzyni ?:) od tego jest sprzęgło żeby ustąpiło :) będzie smród i tyle:) o ile wcześniej nie spalą ci się paski:) nie takie obciążenie skrzynia w ursusie zniesie:) sam mam silnik od 72xx i nikt się nie patyczkuje skrzynia nigdy nie naprawiana z 6tys mth teraz nowy silnik zrobione 220mth wszystko w porządku:) heh a nie jeden we wsi mówił że skrzynia padnie :)

Opublikowano

no i właśnie z tata nie ustawiamy przełożeń na 5bieg tak jak w cyklopie ale sąsiad cały czas tak robi :) ale ciągnik wtedy ma odpowiednio mniejsze obroty ! żeby dalej na wałku było 540obr z tym że nie mam 2,2obr/min silnika tylko chodzi na 1000-1100:) w rębaku 1000obr to może być trochę za mało jak szatkuje się gałęzie o średnicy 10cm:) oj będziesz widział

Opublikowano (edytowane)

Tylko że instrukcja nie zaleca pracy WOMu na 5 biegu bo można uszkodzić pompe hydrauliczną

 

nie zrozumieliśmy się @kratek69...jeśli rębak masz napędzany silnikiem hydraulicznym a nie z WOM to maksymalny bieg jaki powinieneś wykorzystywać przy napędzie przez skrzynie to 4...co do napędu przez 5 to bardziej chodzi o możliwość uszkodzenia napędu pompy niż samej pompy ale na dłuższą metę z dużymi obrotami silnika lepiej nie napędzać tej pompy w ten sposób... :wacko:  chociaż dalej nie wiem co masz na myśli pisząc "lewa dźwignia na dół..."  sprecyzuj jak jest napędzany ten rębak czy przez wałek WOM czy przez hydraulikę ciągnika

 

Edytowane przez black_shadow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v