Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????

Opublikowano

Najprawdopodobniej wysiadło Ci któreś z łożysk, albo koła zębate są bardzo zużyte(mają luz) i zęby uderzają o siebie, przy ruszaniu. A kapiący olej to skutek zużytego simmeringu.

Opublikowano

aż wstyd sie przyznać ale kiedyś stukalo mi coś w zwolnicy (tak sądziłem) właśnie przy ruszaniu okazało sie że miałem lużne śruby mocujące gwiazde do felgi taka głupota ale z kabiny tak to brzmiało dopiero brat stojąc przy ciągniku dojrzał o co chodzi w samą pore bo nastepnego dnia chciałem rozbierać zwolnice

  • Like 1
Opublikowano

Jesli kapie olej to możliwe że łożysko siadło i wałek ma luz. A simering na nim zniszczył sie przez to olej cieknie.

Tak czy tak masz 2 najbardziej prawdopodobne teorje: łozysko i jakies koło. Wiec rozbieranie. :)

A jaki to dokładnie ciągnik? C-330 czy C-360??

Jesli sa jakieS dekle osłaniajace łozysko to najpier je otwórz i na oko sprawdz stan łozyska, może bedzie mało pracy.

Opublikowano

To co stuka to mam w C360 to tam masz jeden dekielek do półosi a drugi do całej piasty to na piaście dokręcone jest bo robiłem ja myślę ze albo padło ułożyskowanie całej półosi wychodzącej z mostu albo trybiki się wyrobiły

Opublikowano

Spróbuj poruszyc kołem na boki ,jak chodzi mogła odkręcic się nakrętka na wale koła i poluzowało łożyska.U mnie jak stukało to była ta nakrętka.

Opublikowano

masz prawdopodobie uszkodzona polos jest ona wyszczerbiona a jak sie luzuja sruby to zacinaja sie lozyska jak tak dalej bedziesz jezdził to rozwlisz cała zwolnice na polosi ida lozysko 6410 a w zwolnicy 32215 i 32211 jak dobrze pamietam koszt niewielki a troche roboty jest a przy okazji jak bedziesz miał rozebrane to sprawdz beben hamulcowy bo czasami i szczeki nie wracaja po zahamowaniu i stychac trzask jak je zablokuje

Opublikowano

Ja też tak miałem niedawno

Stukanie na 5 biegu

przy obciążeniu jak się kopał

półoś i koło zwolnicy

jak wymienisz jedno to pasuje i drugie odrazu

koszt okolo 450 zł

Do tego możesz przetoczyć bęben hamulcowy

sprawdzić cylinderek

i kupić nowe szczęki

Opublikowano

Rozebrałem to dzisiaj i okazało się ze padło łożysko na wałku wychodzącym z mostu tym co bęben jest na nim osadzony hamulce mam w niej nowe na oba koła także nie będę nic ruszał ale dzieki za rade , mam jeszcze jedno pytanko od jakiego Zetora można by zamontować pompę do podnośnika ???????

Opublikowano

Mam pytanie w mojej 360 ale tylny most jest z 355 nie wiem czy jest jakaś różnica wczoraj zauważyłem luzy na tylnym kole wcześniej tego nie było . Myślę że to łożysko . Nigdy nie zaglądałem do zwolnicy czy dużo będzie roboty przy tym ? I czy to według was to łożysko ??

Opublikowano

Mogła się akurat nakrętka poluzować, najczęściej dzieje się to przy lewym kole, albowiem niezidentyfikowane dotychczas siły które się nawet "fizjonomom" nie śniły, powodują podczas pracy ciągnika samoistne odkręcanie się nakrętki. A tak swoją drogą to codziennie sprawdzasz luzy na kołach?

Opublikowano

może masz przypadkowo ;) zwolnice od 4011 i tam jest tylko jedna nakrętka więc zdarza się czesciej niz w 355 odkrecanie sie :D skuteczne zabezpieczenie to delikatne zaspawanie :D

Opublikowano

Dwa dni przed tym miałem kapcia i odkręcałem koło i było ok tak więc stało się to nagle. A ten dekielek do odkręcenia to ten okrągły chyba na śrubki 6 albo 8?

Opublikowano

Chodzi o zwojnicę - urządzenie elektryczne, czy o zwolnicę - przekładnię? Jeśli to jednak zwolnica, a nie zwojnica, to trzeba rozebrać i naprawić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v