Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Stodoła napisał:

prowizję masz z tego petronasa że tak zachwalasz na wszystkich forach?? 

Napisałem tego posta na innym forum z racji tego, że większość for to martwe fora, gdzie ten temat też zrobił się martwy. Nie mam żadnej współpracy z Petronasem ani nigdy w życiu od nich oleju nie kupiłem. Daruj sobie domysły i teorie spiskowe, że ktoś wpadł na forum, założył konto i jedzie z reklamą. Na pewno nie ja. Szukam dobrego oleju, który zastąpi niskiej jakości Turdusa. Lubię pytać na forach o różne rzeczy, bo taka wymiana zdań jest dobra nie tylko dla mnie, ale także innym ludziom być może się przydać. Cofając się w tym temacie kilka lat do tyłu to większość można posądzić, że z grubej rury reklamują Turdusa... 

37 minut temu, jacek1296 napisał:

Turdus był dobrym olejem 20lat temu. Też go lałem,m.in. do bizona, potem zmieniłem na fuscha

Nie pisałem o tym oleju, ale mam go na liście jako alternatywa dla Petronasa Arbor, czyli Fuchs z serii Agrifarm dedykowany dla maszyn rolniczych z ACEA E7 i API CI-4.

6 godzin temu, sylwek23111 napisał:

Ile mth ma Twój ciągnik?

Niestety od 20 lat licznik nie działa. Do tej pory nikomu się nie chce go naprawić...

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano
52 minuty temu, jacek1296 napisał:

Lałeś kiedykolwiek coś "lepszego " niż turdus? Turdus był dobrym olejem 20lat temu. Też go lałem,m.in. do bizona, potem zmieniłem na fuscha. Efekt: nie grzał się i trzymał wyższe ciśnienie.

Nie lej wody co, pewnieś wyczyścił porządnie w końcu chłodnicę i przestał się grzać, a nie od oleju bo to są prawie identyczne parametry fuscha i turdusa.

19 godzin temu, emigrant_ napisał:

Nic nie robi, ale dużo jeździ cały rok w tym trasy po krajówkach na pełnym gazie.

   

 

26 minut temu, emigrant_ napisał:

 

Niestety od 20 lat licznik nie działa. Do tej pory nikomu się nie chce go naprawić...

Baju baj, baju baj proszę pana, i chcesz powiedzieć że nigdy nie miałeś kontroli Policji i nie spisywali stanu licznika? kto ci robi przeglądy na "lewo" w takim razie? zainwestuj raczej w dobry licznik, a nie szukaj w oleju dziury w całym, bo jak faktycznie nie miałeś kontroli a cię dupną to ci się zaraz odechce szukać czego nie zgubiłeś.

Opublikowano

Nie, nigdy Policja nie zatrzymała. Przeglądy jak najbardziej robione, bo muszą być robione. Akurat nie ja jeździłem na przeglądy tylko ojciec, ale zapytam jakim cudem traktor przechodził przeglądy bez działającego licznika. Fakt, diagnosta to znajomy, ale wątpię, żeby brał na siebie jakąś odpowiedzialność za stan licznika. Poważnie, nie mam na ten temat wiedzy. Wkrótce się dowiem.

Opublikowano (edytowane)

 W bazie danych CEPIK od kilku lat jest historia pojazdu i stan licznika na przeglądzie i podczas każdej kontroli Policji, wszelkie matactwa  ze stanem licznika bądź niedziałający licznik, podciągane są pod skręcanie licznika, a za to nie muszę chyba mówić co grozi, teoretycznie już wykrycie przez diagnostę niesprawnego licznika, już powinno skutkować i zazwyczaj skutkuje wezwaniem Policji. Ale praktyka jak to zwykle bywa, znajomości i te sprawy, potem sprzedaje jeden z drugim ciągnik zajechany ze stanem licznika 2, 3 tys i panie ten ciągnik był użytkowany w małym gospodarstwie i nic nie robił.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano

Tak, wiem, wiem... Trzeba zrobić z tym porządek... Z tym EOT. Wracamy do olejów i mego pytania co do oleju przekładniowego i skrzyni biegów. Nikt go nie wymienia, czy nikt nie ma odwagi napisać, że też go nigdy nie wymieniał?

Opublikowano (edytowane)

Dlaczego zaraz nie wymienia? wymienia się tylko nie ma tak częstej potrzeby zmiany jak ma to miejsce w silniku, o ile się mało wiele dba o ciągnik, typu wymiana i czyszczenie filtrów,zachowana czystość, zwłaszcza instalacji zewnętrznej, nie mieszania ze sobą różnych gatunków olejów.

Wyprzedzę pytanie jaki olej, GL4 wystarczy do tak zaawansowanej i nowoczesnej marki technicznie jak Ursus.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano (edytowane)

Akurat udało mi się znaleźć jaki olej był zalewany fabrycznie do tego 2812 i był to Agrol U 80W90. Do dziś ten olej można kupić i taki pewnie bym zalał o ile by zaszła taka potrzeba. Tylko jak zweryfikować, sprawdzić, czy stary jest dobry, albo nawet jakiego poziom. Chyba nie da się. Po prostu profilaktycznie wymienić na nowy po 30 latach.   

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano

Nie mam pojęcia, czy jest miarka od oleju przekładniowego. Nigdy nie rzuciła się w oczy. Prędzej może jakieś otwory techniczne, które się odkręca i jak poleci olej to jest ok jak nie to jest za niski poziom oleju?

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem coś takiego, czyli ma miarkę bo skrzynia i most jest bodajże taka sama w obu typach, ale jak nie znajdziesz czegoś takiego to zapytam gdzie szukać, co prawda robiłem dawno kiedyś  coś przy zwolnicy 255, ale już nie pamiętam gdzie się sprawdzało olej

https://www.klasycznetraktory.pl/pl/p/WSKAZNIK-POZIOMU-OLEJU-SKRZYNI-Massey-Ferguson/973

"Wielu gospodarzy zastanawia się - ile oleju trzeba zakupić w celu jego całkowitej wymiany po przekroczeniu wskazanej przez producenta ilości motogodzin? Tego typu myśl bardzo często pada przed udaniem się do sklepu z olejami lub przed zakupami przez Internet. W celu ułatwienia Wam wymiany olejów oraz płynów w ciągnikach MF 255, MF 235 oraz pochodnych udostępniamy poniżej listę, ukazującą ile oleju jest potrzebne do pełnej wymiany w każdym podzespole ciągnika.

  • Olej silnikowy  - 6,8 litra
  • Olej do tylnego mostu i skrzyni biegów - 42 litry
  • Olej do zwolnic - po 1,7 litra na jedną zwolnicę
  • Olej do filtra powietrza - 0,475 litra
  • Płyn chłodniczy  - 10,2 litra lub 11,8 litra (w przypadku modelu z ogrzewaną kabiną)
  • Olej do układu kierowniczego – 0,9 l"
Edytowane przez Desperado
Opublikowano

Skrzynia w 3512 i 2812 jest ta sama tylko różni się zwolnicami miarka oleju w skrzyni biegów jest z prawej strony skrzyni tak mniej więcej pod siedzeniem najlepiej dojść przez prawe drzwi. Tak jakby po przeciwległej stronie dźwigni od womu

Opublikowano (edytowane)

Panowie, jak to jest z tym olejem hydrualiczno-przekładniowym. Ursus 2812 z 1992 roku. Olej do dziś nie wymieniony, fabryczny - Agrol U 80W90, czyli mineralny. Wyjmuję miarkę i nie dość, że po tylu latach nie ubyło oleju ani trochę(nadal na miarce jest po środku między min. a max.) to olej wygląda jak fabrycznie nowy. Jasny, przezroczysty, słomkowy kolor bez oznak zużycia. W instrukcji ciągnika jest napisane, żeby wymieniać olej co 1000 mtg. W tym ciągniku licznik się zatrzymał na 967 mtg, ale 1000 mtg zostało przekroczne wiele lat temu. Zostawić ten olej, czy jednak on jest zużyty mimo, że wizualnie wygląda jak nowy, czy jednak wymienić na nowy? Nigdy nie miałem do czynienia z takimi olejami to nawet nie wiem jak podejść do tematu takiego oleju.    

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano

To ja tylko powiem co powiedział lokalny mechanik od ciągników... Jak olej nie śmierdzi, nie ma oznak przepracowania to go nie ruszać. Z drugiej strony tak na logikę  to 30 letni olej mineralny powinien być zmieniony. To nie jest pełen syntetyk, że ma lepszą stabilność niż mineralny. Jak tu @samtech84 wspomniał taki olej się starzeje. Dodam, że ciągnik nigdy nie był przeciążony, nie pracował w polu. On tylko jeździł.
Jakie jest Wasze zdanie?

Opublikowano

Przeciez tam nie ma filtra papierowego tylko, siatkowy wiec żadnych opiłków ze  ścierania łozysk i koł żebatych nie wyłapuje. Analiza takiego oleju by pokazała ile tam metalu pływa i jak jest utleniony.

 

Opublikowano
5 godzin temu, emigrant_ napisał:

To ja tylko powiem co powiedział lokalny mechanik od ciągników... Jak olej nie śmierdzi, nie ma oznak przepracowania to go nie ruszać. Z drugiej strony tak na logikę  to 30 letni olej mineralny powinien być zmieniony. To nie jest pełen syntetyk, że ma lepszą stabilność niż mineralny. Jak tu @samtech84 wspomniał taki olej się starzeje. Dodam, że ciągnik nigdy nie był przeciążony, nie pracował w polu. On tylko jeździł.
Jakie jest Wasze zdanie?

Ja w swoim T-25 tylko w silniku zmieniam a reszta chodzi od nowości na tym samym oleju już 26 lat i jest git.

Opublikowano
1 godzinę temu, Andpol napisał:

Ja w swoim T-25 tylko w silniku zmieniam a reszta chodzi od nowości na tym samym oleju już 26 lat i jest git.

Raczej nie jest git. Jak tu Koledzy wyżej napisali ten olej do niczego już się nie nadaje. Nie ma cudów, olej mineralny się starzeje, syntetyczny też tylko trochę później. Zmylił mnie trochę wygląd oleju, bo on wygląda jak nowy, ale tutaj w ogóle nie ma temperatury. Tak, czy siak decyzja podjęta, będzie wymiana oleju na nowy ten sam co fabryka zalała, czyli 32 litry Agrol U 80W90 GL-4. Nie będę kombinować z innymi markami, czy lepszymi jakościowo GL-4/GL-5. 

 

5 godzin temu, V12 napisał:

Przeciez tam nie ma filtra papierowego tylko, siatkowy wiec żadnych opiłków ze  ścierania łozysk i koł żebatych nie wyłapuje. Analiza takiego oleju by pokazała ile tam metalu pływa i jak jest utleniony.

 

Nie ma w misce magnesu?

Opublikowano
33 minuty temu, emigrant_ napisał:

Raczej nie jest git. Jak tu Koledzy wyżej napisali ten olej do niczego już się nie nadaje. Nie ma cudów, olej mineralny się starzeje, syntetyczny też tylko trochę później. Zmylił mnie trochę wygląd oleju, bo on wygląda jak nowy, ale tutaj w ogóle nie ma temperatury. Tak, czy siak decyzja podjęta, będzie wymiana oleju na nowy ten sam co fabryka zalała, czyli 32 litry Agrol U 80W90 GL-4. Nie będę kombinować z innymi markami, czy lepszymi jakościowo GL-4/GL-5. 

 

Nie ma w misce magnesu?

Pewnie jest, ale to nie lekarstwo na 30 letni, olej . 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v