Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Może komuś taka informacja się przyda, że Orlen ma swoją serię Agro. Oleje dedykowane dla maszyn rolniczych. Sam nie wiedziałem, że taki olej istnieje na rynku. https://www.orlenoil.pl/PL/Motoryzacja/Rolnictwo/Strony/Linia-PLATINUM-Agro.aspx  Dla starych ciągników chyba najodpowiedniejszy będzie PLATINUM AGRO NEXT 15W-40( https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM AGRO NEXT 15W-40(0).aspx ).

Na mojej liście to jest już trzeci olej dedykowany dla maszyn rolniczych:
1. PETRONAS ARBOR ALFATECH 15W‑40  ~ 90-100 zł 
2. FUCHS AGRIFARM MOT 15W-40   ~ 95-110 zł
3. 
PLATINUM AGRO NEXT 15W-40  ~ 80-90 zł 

Poza tym nie wiem co to za moda wlewania olejów dla samochodów jak Turdus, czy Mobil Delvac do ciągników rolniczych? Sam lałem Turdusa, bo w sumie nawet nie miałem wiedzy, że istnieje coś takiego jak olej dedykowany dla maszyn rolniczych. Nigdy mnie to nie interesowało. Nie wykluczone, że za rok przetestuję tego Platinuma Agro Next. Wychodzi najtaniej i nie koniecznie musi być gorszy od tych dwóch pozostałych a może wręcz przeciwnie jest lepszy.   

Z takich różnic na szybko między Platinum a Fuchsem i Petronasem, to Platinum na wskaźnik lepkości 141 a Fuchs i Petronas 135, Turdus 133. Lepkość kinematyczna w 100°C Platinum 14,6(według karty charakterystyki z .pdf) a Fuchs i Petronas 14,5. TBN - Platinum 11,3 Fuchs 11,3 i Petronas 11,5.  Temperatura płynięcia - Platinum -36(według karty charakterystyki z .pdf), Fuchs -31, Petronas -33. 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano

Nie myślałeś, żeby przejść na oleje 10w40? 

Ja już parę ładnych lat do ciągników jak i innych maszyn stosuje oleje typu STOU i sprawują się bardzo dobrze zarówno w silnikach, skrzyniach biegów, a nawet hydraulikę w bizonie mam tym zalaną. 

Ciekawym, dość niszowym producentem jest PMO. Mają w ofercie fajne oleje z dużymi zawartościami baz syntetycznych, a do samochodów nawet pełne syntetyczne oleje oparte tylko na bazach PAO i estrach, co jest raczej ewenementem, gdyż większość dużych producentów wciska ludziom typowe mineralne HC, czy GTL jako syntetyczne.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, samtech84 napisał:

Nie myślałeś, żeby przejść na oleje 10w40? 

Ja już parę ładnych lat do ciągników jak i innych maszyn stosuje oleje typu STOU i sprawują się bardzo dobrze zarówno w silnikach, skrzyniach biegów, a nawet hydraulikę w bizonie mam tym zalaną. 

Nie wiem, zawsze wychodziłem z założenia, że nie wolno lać do starych Perkinsów nic innego jak 15W-40. Nawet instrukcja obsługi mówi o olejach z lepkością 10W-30 do tego silnika, więc chyba można. Czyli, np. taki Platinum Agro STOU 10W-40( https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_STOU_10W-40.aspx ). Z parametrów wynika, że on jest idealny także na zimę. On ma lepszy wskaźnik lepkości 152 niż oleju 15W-40. Lepszą temperaturę płynięcia -44 niż olej 15W-40, który zatrzymuje się na około -30 stopni. Lepkość kinematyczna w 100°C taka sama jak tych lepszych 15W-40. TBN trochę gorszy 10,9, ale raczej różnica marginalna względem tych 15W-40 z 11,3-11,5. 

PLATINUM AGRO STOU 10W-40
Jakość:
API: CG-4
API: GL-4
ACEA: E3
Lepkość:
SAE: 10W-40

Parametry fizyko-chemiczne

Parametry Jednostki Wartości typowe
klasa lepkości SAE - 10W-40
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 14,5
wskaźnik lepkości - 152
temperatura płynięcia 0C -44
temperatura zapłonu 0C 216
liczba zasadowa TBN mg KOH/g 10,9

 

Jeszcze taki, typowy olej silnikowy typu UHPDO( Ultra High Performance Diesel ):

 

Jakość:
API: CI-4
ACEA: E4, E7
Lepkość:
SAE: 10W-40

 

Parametry fizyko-chemiczne

Parametry Jednostki Wartości typowe
klasa lepkości SAE - 10W-40
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 14,1
wskaźnik lepkości - 140
temperatura płynięcia 0C -41
temperatura zapłonu 0C 240
liczba zasadowa TBN mg KOH/g 10,1
Uwaga: Powyższe wartości parametrów fizykochemicznych są wartościami typowymi. Wartości rzeczywiste są umieszczane na świadectwach jakości dołączanych do każdej partii produktu.
Edytowane przez emigrant_
Opublikowano
2 godziny temu, Zetix napisał:

Tak w temacie... Gdzie kupujecie oleje? Macie jakieś sklepy internetowe z dobrymi cenami czy raczej lokalni dostawcy? 

Brać tam, gdzie dany sklep jest autoryzowanym sprzedawcą danej marki oleju. Tak jest chyba najbezpieczniej i za bardzo nie sugerować się ceną, gdzie taniej. Fuchs to https://olejefuchs.pl/ a Petronas to https://www.strefarolnika.pl/  Ja akurat Fuchsa znalazłem lokalnie, więc nie zamawiałem z olejefuchs.pl. 

Opublikowano

Ok, może komuś taka informacja się przyda. Tak z czystej ciekawości wysłałem dziś kilka pytań do Orlenoil odnośnie olejów. Marka oleju nie jest tutaj istotna, bo to raczej tyczy się każdej marki. Odezwał się Pan Kierownik - Zespół Serwisu Olejowego | Oil Service Team.  Z tego co zrozumiałem, oleje 15W-40 mimo, że są wielosezonowe to nie nadają się na okres zimowy. Wielosezonowość takich olejów to wiosna, lato i jesień z lekkimi przymrozkami. Na zimę, albo cały rok najlepiej stosować 10W-40. Z tego co widzę to od Orlenu takim olejem jest PLATINUM AGRO SUPREME 10W-40, który nawet ma jakieś dodatki estrowe?( Sole cynkowe, mieszanych estrów O,Obis( sec-Bu i 1,3 dimetylbutylo)kwasu fosforoditionowego 01-2119657973-23-0000)) - https://www.orlenoil.pl/oodownload/2529.pdf cc: @samtech84

Zapytałem o oleje STOU: 

Cytat

Jeżeli w ciągniku układy smarowania silnika oraz przekładni/hydrauliki są rozdzielone (dwa różne zbiorniki), to nie polecam oleju klasy STOU

U mnie ciągnik nie pracuje rolniczo i typowo sezonowo w okresie temperatur dodatnich, ale zimą go też się odpala i nim śmiga nawet w duże mrozy. Chyba błędem było zalewanie go olejami 15W-40, gdzie nawet instrukcja mówi, że na zimę ma być to olej 10W-30... No nic, wychodzi na to, że Fuchs 15W-40 to ostatni olej o tej lepkości. Za rok w maju wlejemy do Perkinsa półsyntetyka 10W-40. Nad marką jeszcze się pomyśli od kogo. Być może ten PLATINUM AGRO SUPREME 10W-40.   

 

Dnia 25.04.2022 o 20:51, samtech84 napisał:

Śmiało schodzić na 10w40 ;)

Zawsze to na zimno olej ma lepszą pompowalność, a w temperaturze roboczej lepkość praktycznie taka sama jak w 15w40.

 

Przed kupnem Fuchsa trzeba było posłuchać @samtech84 :) Napisał tego posta prawie miesiąc temu... Trzeba było mi się bardziej zainteresować tematem. No cóż... wyszło jak wyszło. Przynajmniej jest zalany markowy olej klasy premium a nie woda Turdus. 

Opublikowano
Dnia 23.05.2022 o 12:32, emigrant_ napisał:

Czy zamiast Agrol U GL-4 do Perkinsa mogę zastosować PLATINUM AGRO UTTO 10W-30 GL-4?( https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_UTTO_10W-30.aspx ) W ogóle czym się różni olej przekładniowo-hydrauliczny 80W od 10W30? Oba oleje mają klasę jakości GL-4. Wartość 80W to jakaś stara nazwa dla 10W30? O co tu chodzi? Lepkość kinematyczna tych olejów jest prawie taka sama. 

Jednak zostanę przy fabrycznym Agrol U SAE 80W. SAE 80W i SAE 10W-30 to są kompletnie różne oleje. Chyba ich nie można stosować zamiennie.  

Opublikowano

Nie jestem pewien, ale chyba nie ma czegoś takiego jak Agrol U, który ma SAE 80W. Jest Agrol 80W, ale to olej przekładniowy i nie ma nic wspólnego z Agrol U. Agrol U to olej typu UTTO. Pytanie jaki on ma SAE? Olej 80W-90 to typowy olej przekładniowy. Olej hydrauliczno-przekładniowy nie może być 80W-90, bo taki SAE charakteryzuje tylko olej przekładniowy. Dobrze napisałem, czy coś tu namieszałem?  

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, MF675ursus napisał:

Może to rozjaśni temat:

 

Strona 4 tematu

Dzięki za linka. Przeczytałem całość. Raczej nic mi to nie rozjaśniło. Co się dowiedziałem, że 80W to olej zimowy. Wysokie liczby w SAE jak np. 80W, czy 80W90 są tylko po, żeby odróżnić olej silnikowy od przekładniowego.
Nadal nie wiem, czy mam trzymać się Agrol U, czy przejść na UTTO 10W30 dla Ursusa 2812(MF 235). Według niektórych z tego tematu co dałeś Agrol U jest trochę badziewiem olejowym. Lepszym olejem jest orlenowski Agro UTTO 10W-30, ale... np. TBN Agrola U wynosi 9,9 a w Agro UTTO 10W-30 wynosi 8,6. Dopiero Platinum Agro UTTO 10W-30 ma TBN 10,1.

Lotos Agrol U - https://www.lotos.pl/321/p,69,c,468/dla_biznesu/oleje/oleje_i_smary_dla_rolnictwa/oleje_dla_rolnictwa/agrol_u#tab-2
Orlen Agro UTTO 10W-30 - https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/produkt.aspx?produkt=ORLEN_OIL_AGRO_UTTO_10W-30.
Orlen Platinum Agro UTTO 10W-30 - https://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_UTTO_10W-30.aspx     

Co ciekawe Lotos ma w ofercie także Agrol UTTO 10W30. Ma także Agrol U o nieznanym SAE. Według niektórych stron SAE Agrola U to 80W(80W-90). 

O ile Agrol U to olej 80W90 to odpowiednik chyba SAE silnikowego 20W-40. Na to wychodzi, że UTTO 10W30 nie nadaje się do Ursusa/MF. 

 

Cytat

w starych ciagnikch zaleca sie wymianie olej w skrzyni co 1000 mtg ale nie zadziej niż co 2 lata

Przecież co 2 lata to prawie to samo co 30 lat 🤣

 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano

@emigrant w ciągniku typu ursus 2812 najważniejsze w oleju przekładniowym jest to żeby ten olej był a mniejsza już o to jaki to olej, sam mam 3512 i różne oleje przerabiałem, mój sprzęt jest już bardzo mocno wyekspoatowany i olej UTTO wyciekał, to na dolewkę dolałem jakiś gl4 80w90 chyba i tak już kilka lat to pracuje, kiedyś robiłem wymianę na agrol U, w tych ciągnikach to chyba tylko po to zmiana oleju żeby opiłki wygonić, lub zwiana z pierwszą większą awarią, np. rozsypany koszt satelit, chciałem przejść na utto żeby był ten sam olej co w większym ciągniku ale nie powiodło się przez wycieki, powiem tak te ciągniki na każdym oleju będą pracowały i nie poczujesz różnicy, najmniej wycieków na gl4, agrol U i utto podobne do dużego ciągnika co jest na utto na szybko potrzebowałem dolewkę to poszedł agrol U i nic się nie stało, ale na mój chłopski rozum to utto chyba delikatnie rzadsze od agrol U, a z tego co wiem to agrol U to taka prosta odmiana utto z mniejszą ilością uszlachetniaczy, jeszcze inną wersję znam że orlen utto to to samo co lotos agrol U, oleje orlenowskie dopiero seria premium czy tam platinum to porównywalna z zachodnimi olejami utto.

Opublikowano

Mój na mieszance hipolu, utto i tego co na stanie było chodzi aby stan był, bo utto wyciekał, utto jest rzadkie, ale jeśli masz uszczelniacze OK, szczególnie na wałku wom to i na utto będzie dobrze

Opublikowano

@Wojtek026 Nie, nie ma żadnych wycieków aktualnie. Zostanę chyba przy Agrol U, nawet finansowo będziej najtaniej. Dla tej archaicznej konstrukcji nic raczej to nie da, że zaleję mu Platinum Agro UTTO 10W-30. Ten zwykły Orlenowski Agro UTTO 10W-30 chyba niczym się nie różni parametrami od Agrol U a nawet jest trochę gorszy jak niższy TBN. 

Za to olej silnikowy to już inna bajka i wyleczyłem się z Turdusa. Tutaj archaiczność silnika nic nie ma do rzeczy, ale ma badziewność oleju Turdus. 

Opublikowano
Przed chwilą, witejus napisał:

Dawne Superole były lepsze?

Nie były lepsze, to oleje z klasami jakości CD i CC. Turdus to olej z klasami E2/E3. Te klasy już dawno zostały zastąpione E7/CI-4. Z Turdusem jest jeszcze inny problem. To olej niskiej jakości według mnie. Jak to niektórzy pisali ma więcej wspólnego z wodą niż olejem. Chyba muszę z tym się zgodzić, bo to samo zauważałem. Zobaczymy po roku jaki będzie ten dedykowany olej dla maszyn rolniczych Fuchs Agrifarm mot 15W-40 E7/CI-4, który mianuje siebie jako olejem klasy premium... 

Opublikowano
4 godziny temu, emigrant_ napisał:

@Wojtek026 Nie, nie ma żadnych wycieków aktualnie. Zostanę chyba przy Agrol U, nawet finansowo będziej najtaniej. Dla tej archaicznej konstrukcji nic raczej to nie da, że zaleję mu Platinum Agro UTTO 10W-30. Ten zwykły Orlenowski Agro UTTO 10W-30 chyba niczym się nie różni parametrami od Agrol U a nawet jest trochę gorszy jak niższy TBN. 

Za to olej silnikowy to już inna bajka i wyleczyłem się z Turdusa. Tutaj archaiczność silnika nic nie ma do rzeczy, ale ma badziewność oleju Turdus. 

Skrzynia prosta ale silnik w 2812 wcale nie archaiczny polecam Fuchs 15w40

Opublikowano (edytowane)

@Wojtek026 Przecież zalany Fuchs'em Agrifarm MOT 15W-40, ale za rok raczej będę przechodził na 10W-40, bo ciągnik jest odpalony także zimą, nawet w duże mrozy -> 

 

Edytowane przez emigrant_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v