Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Stary albo spracowany olej działa jak pasta ścierna, do tego powoduje mikrokorozje. 

Opublikowano

 

Dnia 21.04.2022 o 15:30, Andpol napisał:

Ja w swoim T-25 tylko w silniku zmieniam a reszta chodzi od nowości na tym samym oleju już 26 lat i jest git.

Tak Ci się tyklo zdaje, Jak zmienisz na nowy to od razu zobaczysz różnicę w  pracy skrzyni i podnoszeniu. 

Ja w MF 255 zamieniłem stary hipol  na firmowy  Case to sam  byłem w szoku co dała zmiana. 

Opublikowano

w jaki sposob najbezpieczniej "zutylizowac" olej- w co wlac ok 100 litrow nieuzywanego oleju- niewiadomego pochodzenia i rodzaju ?? olej w nieoryginalnych beczkach, dostalem w "spadku", pare lat na pewno ma-w beczkowozie to nie wiem kiedy zuzyje. czesc to hydrauliczny-czerwonawy kolor ma. a reszta -da sie rozpoznac przekladniowy od silnikowego ??

Opublikowano (edytowane)

@krzys111Nikt Ci nie chce odpisać. Dodam, że to olej klasy CD, czyli olej z minionej epoki. Badziewie na poziomie Superola CC. Klasa CD już dawno została zastąpiona nowszymi klasami w tym najnowszą CI-4. Nawet jak maszyna nie potrzebuje nic lepszego jak CC, albo CD to i tak nie warto stosować tych olejów, bo to niskiej jakości olej. To już lepiej Turdusa z klasą E2/E3, który też jest badziewiem z minionej epoki  a klasy E2 i E3 zostały już dawno zastąpione nowszymi. 

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano
1 godzinę temu, emigrant_ napisał:

 To już lepiej Turdusa z klasą E2/E3, który też jest badziewiem z minionej epoki  a klasy E2 i E3 zostały już dawno zastąpione nowszymi. 

Tylko ne "nowe" epoki olei  sa nastawione na "eko i normy " spalin a nie koniecznie, dla trwalosci silnika . nowe silniki sa z innych materialow . Dodatki w olejch tez sa robione pod nowe materiały silników, a nie koniecznie takie jak 50 lat temu . Drogi olej dla norm spalin nie pomoże w starych typach w niczym 

Opublikowano

Ludzie leją dość popularnego Mobil Delvac MX™ 15W-40 z klasami E7 i CI-4 do 30-tek i 60-tek. Czy ten olej z takimi klasami przyspiesza zużycie tak starych silników? Nie sądzę. Chyba jest wręcz przeciwnie. Klasa E7/CI-4 zapewnia dłuższą stabilność lepkości oleju, więc co się przekłada na dłużej zachowany odpowiedniej grubości film olejowy na elementach silnika niż w olejach z klasami niższymi. Ważne, aby nie zalewać takich silników olejami o lepkości niższymi niż SAE 15W-40 nawet dlatego, że stare pompy olejowe lepiej pracują jak mają gęsty olej a nie rzadszy. Wiadomo, bazą jest olej mineralny. W drogim i tanim oleju baza mineralna jest chyba taka sama. Klasę oleju definiują chyba do niego dodatki, co też finalnie przekłada się na jego cenę. Kolejne to hydrokraki, GTL z gazu i PAO. Takie oleje tylko do nowoczesnych silników. Tak na moje rozumowanie. Jak napisałem jakieś bzdury to śmiało można korygować. BTW, do naszej Toyoty hybrydowej jest lany 0W-20. To dopiero woda a nie olej ;]. Tutaj silnik żyje własnym życiem i musi być zapewnione szybkie smarowanie w każdej temperaturze. 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, emigrant_ napisał:

Tutaj silnik żyje własnym życiem i musi być zapewnione szybkie smarowanie w każdej temperaturze. 

To kwestia pasowania elementów, i srednicy kanałow olejowych, celem tak małolepkiej oliwy jest ekologia zredukowanie oporów przy pracy oleju 

Wysoko jakościowy olej w c 360 to strata dla mnie pieniędzy zaszkodzić nie zaszkodzi, ale pomóc za wiele nie da, o ile regularnie się wyminia nawet ten CD to silnik w środku jest czysty, turdus to dla 60 i silników z tego okresu  jest juz lux oleje zrobiłem na nim tyśiące MTH róznymi silnikami i jest ok 

Edytowane przez V12
Opublikowano
6 godzin temu, emigrant_ napisał:

Ludzie leją dość popularnego Mobil Delvac MX™ 15W-40 z klasami E7 i CI-4 do 30-tek i 60-tek. Czy ten olej z takimi klasami przyspiesza zużycie tak starych silników? Nie sądzę. Chyba jest wręcz przeciwnie. Klasa E7/CI-4 zapewnia dłuższą stabilność lepkości oleju, więc co się przekłada na dłużej zachowany odpowiedniej grubości film olejowy na elementach silnika niż w olejach z klasami niższymi. Ważne, aby nie zalewać takich silników olejami o lepkości niższymi niż SAE 15W-40 nawet dlatego, że stare pompy olejowe lepiej pracują jak mają gęsty olej a nie rzadszy. Wiadomo, bazą jest olej mineralny. W drogim i tanim oleju baza mineralna jest chyba taka sama. Klasę oleju definiują chyba do niego dodatki, co też finalnie przekłada się na jego cenę. Kolejne to hydrokraki, GTL z gazu i PAO. Takie oleje tylko do nowoczesnych silników. Tak na moje rozumowanie. Jak napisałem jakieś bzdury to śmiało można korygować. BTW, do naszej Toyoty hybrydowej jest lany 0W-20. To dopiero woda a nie olej ;]. Tutaj silnik żyje własnym życiem i musi być zapewnione szybkie smarowanie w każdej temperaturze. 

Śmiało schodzić na 10w40 ;)

Zawsze to na zimno olej ma lepszą pompowalność, a w temperaturze roboczej lepkość praktycznie taka sama jak w 15w40.

 

Opublikowano
emigrant_ napisał:

@krzys111Nikt Ci nie chce odpisać. Dodam, że to olej klasy CD, czyli olej z minionej epoki. Badziewie na poziomie Superola CC. Klasa CD już dawno została zastąpiona nowszymi klasami w tym najnowszą CI-4. Nawet jak maszyna nie potrzebuje nic lepszego jak CC, albo CD to i tak nie warto stosować tych olejów, bo to niskiej jakości olej. To już lepiej Turdusa z klasą E2/E3, który też jest badziewiem z minionej epoki  a klasy E2 i E3 zostały już dawno zastąpione nowszymi. 

Dzięki.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 9.04.2022 o 11:34, emigrant_ napisał:

Chcę zamienić Turdusa 15W40 na PETRONAS ARBOR ALFATECH 15W‑40 w URSUS-ie 2812(kiedyś MF-235).

 

Dnia 9.04.2022 o 11:34, emigrant_ napisał:

Olej kupiony. Miał być PETRONAS ARBOR ALFATECH 15W‑40 a będzie(już jest) FUCHS AGRIFARM MOT 15W-40 z klasami jakości ACEA: E7 i API: CI-4. Olej dostępny lokalnie, więc obyło się bez zamawiania przez internet. Kanister 5 litrów 108 złotych. Drogo, nie drogo, nie interesuje mnie to. Wydaje mi się, że to dobry wybór. Olej dedykowany dla maszyn rolniczych. Czas najwyższy pożegnać się z Turdusem. Chyba będę cały czas trzymał się Fuchsa. Olej z czerwca 2021, więc prawie roczny. Można sugerować, że lokalnie ten olej za bardzo się nie sprzedaje, pewnie ze względu na zbyt wysoką cenę. Za to sprzedaje się Turdus... 

IMG_0878.jpeg

IMG_0879.jpeg

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano (edytowane)

Jakie powinno być ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego w filtrze olejowym dla MF-ów a raczej silnika Perkinsa 3 cylindrowego? Ciśnienie robocze oleju nawet rozgrzanego to pewnie kilka barów. Ciśnienie otwarcia zaworu bocznikowego filtrów do MF to 0,7 bara. Olej w 100% nie jest cały czas filtrowany przez filtr. O ile przy zimnym oleju to rozumiem, bo ciśnienie oleju zawsze będzie większe, ale przy rozgrzanym oleju zawór bocznikowy powinien być zamknięty i póki filtr się nie zapcha nie powinien się otwierać. Czy jednak czegoś ja tu nie rozumiem? Ciśnienie w filtrze jest inne niż w silniku?

Edytowane przez emigrant_
Opublikowano

Na zawór w filtrze działa różnica ciśnień jakie jest przed filtrem i za filtrem. Czyli zawór otworzy się kiedy różnica ciśnień będzie większa od tych 0,7 bar, czyli zimny start (olej im mniejszą ma lepkość w niskich temperaturach tym ten czas jest krótszy), zapchany filtr. 

Opublikowano

Ok, dziś była wymiana oleju. Po niecałym roku bez 11 dni został zlany Turdus 15W-40 SHPD po uprzednim porządnym rozgrzaniu silnika. Turdus lał się jak woda, do tego trochę się pienił. W ogóle nie przypominał oleju, tylko wodę zabarwioną na czarno. Nie jestem jakimś tam znawcą olejów, ale coś z nim jest nie tak. Zobaczymy jak zachowa się po roku FUCHS AGRIFARM MOT 15W-40 E7/CI-4.  Przy okazji wymieniłem olej w filtrze powietrza - oczywiście wlany Fuchs, 0,47L. Za rok wrócę do mego wpisu i dam znać co jest wart ten Fuchs. Ursus też dostał nowy licznik motogodzin(polski 189 zł), więc wymiana oleju była przy 5,5 mtg.

Opublikowano
4 godziny temu, emigrant_ napisał:

Ok, dziś była wymiana oleju. Po niecałym roku bez 11 dni został zlany Turdus 15W-40 SHPD po uprzednim porządnym rozgrzaniu silnika. Turdus lał się jak woda, do tego trochę się pienił. W ogóle nie przypominał oleju, tylko wodę zabarwioną na czarno. Nie jestem jakimś tam znawcą olejów, ale coś z nim jest nie tak. Zobaczymy jak zachowa się po roku FUCHS AGRIFARM MOT 15W-40 E7/CI-4.  Przy okazji wymieniłem olej w filtrze powietrza - oczywiście wlany Fuchs, 0,47L. Za rok wrócę do mego wpisu i dam znać co jest wart ten Fuchs. Ursus też dostał nowy licznik motogodzin(polski 189 zł), więc wymiana oleju była przy 5,5 mtg.

Jak ciekawi Ciebie co zostało z parametrów turdusa, to można dać próbkę do analizy, za rok tego fuschsa również i będzie porównanie czarno na białym, co zostało z parametrów z kart produktów.

https://sklep.archoil.pl/?product=analiza-oleju-smarowego

 

Opublikowano (edytowane)

@samtech84 Już za późno. Olej był od razu przelany z wiaderka do zbiorczej beczki na olej zużyty. Do Turdusa już na pewno nie wrócę. Co najwyżej eksperymentalnie zmienię za rok Fuchsa na tego Petronas Arbor Alfatech. 

Za miesiąc wymiana tego 30-letniego oleju przekładniowego. Według instrukcji wchodzi do 2812 32 litry. Co ciekawe 2812 nie ma zwolnic. Ktoś wie z Was z doświadczenia, czy te 32 litry to idealny poziom środkowy na miarce między min. a max.? Bo Agrol U są w kanistrach 20 litrów i 5 litrów. To wychodzi, że potrzeba jedną 20-tkę i trzy 5-tki. Nie wiem, czy wchodzić w koszta tej trzeciej 5-tki oleju. Zostanie 3 litry do wywalenia. Oleju ani grama po 30 latach nie ubyło - jest idealnie poziom na środku miarki tak jak nakazuje instrukcja po tylu latach. 
Czy po tylu latach warto profilaktycznie wymienić filtr olejowy? On niby jest wielokrotnego użytku, ale po tylu latach może warto? Koszt filtra(1870199m92) + uszczelka pokrywy filtra hydraulicznego(1660551m1) to nie jest jakiś duży koszt.   

W przypadku oleju silnikowego według instrukcji trzeba zalać 6,8 litra. Dokładnie tyle wlewam to poziom oleju na miarce jest idealnie między min. a max. Już po tym jak olej wypełni filtr oleju. Być może jest tak samo w przypadku oleju przekładniowego? Te 2 litry pewnie zabraknie, żeby był idealny poziom na środku miarki.  

Edytowane przez emigrant_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v