Skocz do zawartości

Przedni napęd do C-360 [połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przeczytałem cały ten post 90 stron, pewnie niektórzy zaraz powiedzą, że o tym już było gdzieś wyżej napisane, ale chciałbym podsumować a zarazem uzyskać opinię wszystkich tutaj wypowiadających się na temat 4x4 w 360.

Sens zakładania dorabianego przez kogoś układu, za nie małe pieniądze, (jeśli kupujemy na Internecie gotowy zestaw), jest w jakimś stopniu pomysłem niezbyt trafionym.  Chodzi mi tutaj ze mamy doczynienia z tworzeniem, co z czegoś od podstaw a mianowicie cieciem, spawaniem, dorabianiem, a wiec nie do końca wiemy, jaka będzie trwałość, jakość, oraz przede wszystkim poprawność konstrukcji (zgrywanie napędów, skręt czy wspomaganie). 

Musimy pamiętać o tym ze mamy doczynia ze starą konstrukcją C360, komfortem pracy zerowym, a z drugiej strony dostępnością części na każdym kroku i w każdym sklepie – a to jest ważne.

Glosy ze można zakupić ciągnik z napędem w tej cenie i szkoda się bawić w taką żeźbę ma sens, lecz wg mnie wgląda to tak

- zetor napędem to koszt 22tyś i chyba to jest jedyna relana i najtansza oferta,

- dochodzą nam w niższej cenie fortschritt 323(z ograniczoną dostępność części) czy mtz 82

- mam również inne ciągniki zagraniczne, ale czy są części, w jakiej cenie to już inna sprawa

Dodatkowo kupując ciągnik trzeba się liczyć z jego remontem, a cena remontu może się zrównać z zakupem napędu do 360.

Podsumowując mam pytanie czy ktoś mam napęd w C360 od jakiegoś czasu i może powiedzieć realnie jak to jest z awaryjnością przedniego napędu z robura czy uaza, czy do tych napędów są części, co i jak często się psuje, czy potrzebne jest wspomaganie?

 

Opublikowano

Części do robura są trudno dostępne a ceny kosmos, do uaza jest lepiej ale znowu tutaj ma ciężko z turem.

Jeśli chodzi o napęd to do 20 tyś kupi się Zetora ale w stanie agonalnym z wkładem na start 15 tyś zł, za coś lepszego trzeba zapłacić około 35 tyś ale znowu ten ciągnik nie jest tyle wart. Moim zdaniem sens zakładania napędu do C360 jest tylko wtedy kiedy samemu sobie to zrobimy lub kupimy tanio, inaczej wolał bym poszukać jakiegoś MTZ 82.

Opublikowano

Mtz82 wydaje sie najlepszym rozwiazaniem. Ale znow wtedy trzeba wymieniac maszyny bo te od 60km szkoda cigac 80 km. Dlatego takie 60km z napedem bylo by idealem. Myslalem ze wypowie sie ktos kto ma taki naped kilka sezonow, bo jakos nie do konca jestem przekonany do takich przerobek za nie male pieniadze.

Opublikowano

Jak to sobie wyobrażasz? Nawet mały kombajn typu massey ferguson 187 ma tak duże zwolnice że nie wejdą felgi mniejsze niż 24-26 cali..., chyba że chcesz połączyć zwolnice do połosi stara.... wtedy bezsens.....

 

Opublikowano

@up chyba pomyliłeś zwolnice ze zwrotnicami... koledze chodzi o zrobienie napędu, jak przy zawieszeniu wahaczowym w terenówkach, a nie na sztywnym moście, problem by był z piastami, bo trzeba takie które przekażą napęd... ogólnie do zrobienia, ale czy warto...?

Opublikowano (edytowane)

Najwidoczniej Ty nie zrozumiałeś co ja chciałem napisać....   można zrobić tak jak jest np w pradze czy unimogu, tzw most portalowy, zamiast wyolbrzymionej piasty z stara można dać zwolnice <nie zwrotnice> np z małego kombajnu  ale to dobre rozwiązanie do Monstertrucka a nie traktora niemającego więcej jak 60km ;D 

 

 

Edytowane przez jarecek92
Opublikowano

Czytając forum znalazłem ten temat dość dawno.
Nie ma w nim wszystkich informacji więc podzielę się tym co wiem i zrobiłem.

Zmodziłem 3 zestawy, 2 do naszych ciągników, a jeden będę sprzedawał, żeby parę złotych się zwróciło.

Podstawa to most uaz, przełożenie 5,125.

Most nie nadaje się do tura, chyba że ktoś targa 30 belek w skali roku to jeszcze ujdzie.

Zaletą mostu jest waga, prawie taki sam rozstaw kół, po wyrzuceniu bębnów i zastosowaniu felg.

Wszystkie do niego części dostępne są w hurtowniach taki jak np tarmot. Jest wszystko , od ręki , wszystko!

Most zalewamy olejem przekładniowym w ilości 750ml.

 

Felgi - stosujemy albo od starego żuka, felgi 16stki, 6,5 cala mają i fi wew otworu 110mm

lub opcja druga, kupujemy nowe felgi od c328/330 na 5 śrub i roztaczamy środek na 110mm, z 95mm bodajże.

Opony - kupowałem nowe, brałem 3 komplety to cena była bdb. Opony 7,5 x 16, bieżnik jodełka, firmy TRAYAL.

 

Przystawkę - wolałem zamówić, bo jak policzyłem ceny części , frezowanie, materiał, łożyska etc to dużo taniej nie wyszło, mowa o nowych elementach.
Przystawki przy oponach 14,9 x 28 mam 1 trybowe, ze sprzęgłem kłowym i dźwignią do załączania. Z tego co wiem w przystawkach wykorzystano koło skrzyni z dużych ursusów, profil zęba się zgadza. Ja dodatkowo dorobiłem otworek celem kontroli luzu między zębnego. Luz między zębny dobieramy odpowiedniej grubości uszczelkami, dorabiałem z klingieritu plus masa uszczelniająca forch. 4 śruby wewnętrzne polecam zrobić na szpilki, lepiej się przykręca. Nakrętki z teflonem radzę.

Wajchę można przedłużyć i mamy na wysokości pod prawą nogą przed blokadą tylnego mostu.

 

Wał napędowy - stosujemy wał od żuka, polecam kupić używany, z dobrą kompensacją. Krzyżaki wymieniamy, dostępne w każdym sklepie rolniczym. Są takie same jak w MTZ , ROZMIAR 30X55X88 zabezpieczenie wewnętrzne. Skracamy go na 130cm od flanszy do flanszy. Następnie obowiązkowa wyważamy. Wał podchodzi pod przystawkę jak i most plug&play.

 

Mocowanie mostu - ja wykorzystałem płaską oś od c360, nowa 140zł. Płaską oś przystosowaliśmy do wspornika z okrągłą osią, poprzez roztoczenie otworów i wstawienie zestawów naprawczych płaskiej osi . Dodatkowo wywierciliśmy dwa otwory i wstawiliśmy kalamitki m6x1. Oś płaska została skrócona, przerobiona jak na zdjęciu, cybanty wykorzystałem od żuka, większość handlujących robi cybanty z fi 10mm, ale mnie to nie przekonało i kupiłem na 14mm. Do tego tulejka, podkładki i nakrętka z teflonem. Kolejność zakładania: wspornik do ciągnika przykręcić > oś do wspornika > na końcu most i cybanty !! ważne !!

Układ kierowniczy: zdjąłem oryginalny dekiel górny z mostu uaz-a, dorobiłem identyczny tylko dłuższy i szerszy. Do tego dobrałem oś pionową z 60tki, ze zwrotnicy.
Skróciłem, wspawałem, dospawałem zastrzały. Należy nie zapomnieć o otworku od spodu, który ustala położenie podkładki ściskającej łożyska i otworze na kalamitkę. Radzę zastosować małą kalamitkę m6 zamiast m10, więcej miejsca do spawania bo ciasno.

 

Na sam koniec, regulujemy ograniczniki skrętu tak by skręt był identyczny, zbieżność kół na zero. I tyle cieszyć się z jazdy. Jak będę miał chwilę wstawię zdjęcia jak to wyszło  realu.

Opublikowano

Witam pracuję nad napędem do c 360 i zastanawiam się czy dobrze wyliczyłem ilość zębów w przystawce mam most od stara 660 kola do mostu 12.00-18 tylne opony 14.9-28 i zwolnice od 60-tki mi wyszło 51 zębów poprawcie mnie jeśli się mylę

Opublikowano
Dnia 16.11.2017 o 20:03, ruktaf napisał:

Witam.  Mam prośbę a mianowicie potrzebuję aby ktoś obliczył mi przełożenie bo muszę zrobić reduktor o przełożeniu 4 a zależy mi na tym żeby był niewielkich rozmiarów, najlepiej gdy by po środku znajdowała się zębatka dwustopniowa np jak w rusku w skrzyni i jakieś dostępne koła zębate np od c 360. Zrobiłem reduktor z dwóch kółek tz. 48z i 13z ale jest bardzo głośny i ma za szybkie przełożenie, a jest problem z dostępnością zębatki o 12z o module 4.

zamiast koła 48z zastosuj koło przystawki przedniego napędu od zetora, ma 51z i zwolni przeożenie do 3,92, czyli prawie 4, mam takie koło leżeć u siebie

Opublikowano
Dnia 21.09.2017 o 21:39, mlody1988 napisał:

Witam pracuję nad napędem do c 360 i zastanawiam się czy dobrze wyliczyłem ilość zębów w przystawce mam most od stara 660 kola do mostu 12.00-18 tylne opony 14.9-28 i zwolnice od 60-tki mi wyszło 51 zębów poprawcie mnie jeśli się mylę

jakie przełożenie ma ten most?

Opublikowano

Witam robię sobie sam napęd przedni i mam parę pytań odnośnie skąd wziąść felgi  na opony 10.00/75r15.3 do mostu od uaza. W internecie wyczytałem, że rozstaw śrub to 5x139,7 ,a trochę wyżej napisano, że otwór centrujący ma 110mm, a otwory na śruby m12 (jeśli się mylę to proszę o prawidłowe wymiary) Oraz jaka jest średnia mostu od uaza. 

Opublikowano
20 godzin temu, mlody1988 napisał:

ten most ma przełożenie 7.17

 

Witam!

Dokonałem dzisiaj obliczeń i wyszło mi że przy kole w przystawce 51z przednie koła musiały by mieć 110cm wysokości, czyli opona 11,2-24 i inna felga, a przy twoich oponach 12.00-18 to koło by musiało mieć 44z, jest taki tryb w skrzyni c-360 ale nie mam pewności czy uda się na nim wykonać przystawkę, czy nie ma za małej średnicy.

Inne opcje to tryb 45z (zetor 7211) i opony 12.5/80-18 lub 48z (c-360) i opony 105cm (9.5-24)

Opublikowano

 te koła mają 110cm wysokości a obwód toczny 3225 mm tak mi podali jak dzwoniłem do stomila to czemu mi wyszło 51 z nia chcę się wymondrzać tylko zweryfikować to co mi wyszło dziękuję za poświęcony czas

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, mlody1988 napisał:

 te koła mają 110cm wysokości a obwód toczny 3225 mm tak mi podali jak dzwoniłem do stomila to czemu mi wyszło 51 z nia chcę się wymondrzać tylko zweryfikować to co mi wyszło dziękuję za poświęcony czas

ja brałem wymiary ze strony opon MITAS i tam opona o rozmiarze 12.0/75R18 ma dokładnie 937mm, chyba że stomil ma inną wysokość profilu opony to by się zgadzało te 51z, ale przy tak wysokich oponach traktor będzie patrzył trochę w górę

zajrzałem na stronę stomila i faktycznie ta opona jest wyższa od mitas ale to są opony typowo samochodowe i słabo się będą spisywać w polu, a mitas ma w ofercie opony typowo rolnicze.

opona_rolnicza_stomil_u-13%5B1%5D.jpgtr-11.png

Edytowane przez gustaw311
Opublikowano
Dnia 4.01.2018 o 10:24, gustaw311 napisał:

ja brałem wymiary ze strony opon MITAS i tam opona o rozmiarze 12.0/75R18 ma dokładnie 937mm, chyba że stomil ma inną wysokość profilu opony to by się zgadzało te 51z, ale przy tak wysokich oponach traktor będzie patrzył trochę w górę

zajrzałem na stronę stomila i faktycznie ta opona jest wyższa od mitas ale to są opony typowo samochodowe i słabo się będą spisywać w polu, a mitas ma w ofercie opony typowo rolnicze.

opona_rolnicza_stomil_u-13%5B1%5D.jpgtr-11.png

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v