Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam mtz 952.3(2200godz na liczniku) od nowości leje do silnika turdus 15W40 (klasa jakości to CH-4),i tak się zastanawiam czy by nie wlać mu olej Fusch Agrifarm mot 15W40 (klasa jakości CI-4) jak wy myślicie klasa wyżej może mu zaszkodzić ?? wujaszek ma starego ursusa 1614 i wcześniej lał mu turdus a teraz ma drugą wymianę właśnie na tego fusch tylko nie spytałem czy zauważył jakąś różnicę <_<

Opublikowano

Powiem tyle papier wszystko przyjmie nawet najwieksze bzdety to co na tych bańkach pisze to hehe szkoda gadac wszedzie pisze najlepszy olej itp. tak wiec lej to co uważasz za słuszne tylko byle 15w40 do mtz słyszałem ze lał ktoś 10w 40 i ze chodzi tak wiec ile ludzi tyle teorii

Opublikowano (edytowane)

Cześć, jestem nowy na forum, chciałbym się z wszystkimi przywitać i życzyć dobrej pogody w żniwa :)

 

Mam następujący problem: dokręcajac filtr oleju w MTZ82 z 1994 urwałem oś filtra oleju czyli element 11 na poniższym zdjęciu. 

Znalazłem nową ośkę, natomiast ze starej nie mogę zdjąć pierścienia 15 ponieważ nie mogę wyjąć klina (?) 14. Czy ktoś z was spotkał się z podobnym problemem i był w stanie go wyjąć?

g1449.jpg

 Moim zdaniem to numer 12, w silniku raczej nie ma takich śrubek, ale kto wie. Jezeli wymianiasz olej to pewnie filtr tez czyścisz to przy okazji zobaczysz czy tam nic nie brakuje.

 

Edytowane przez danielhaker
Opublikowano

Tak z ciekawość i ptzekory zapytam: co Miało by szkodzić w oleju o lekkości 5w40? Jakieś wg mnie błędne przekonanie panuje że im większa lepkiść oleju to lepiej. A przecież na chwilę obecna czyli lato nie ma różnicy czy to 5w 10w 15w 40. Są inne normy niż lepkiść które olej musi spełniac.
Pozdrawiam

Opublikowano

Witam. Pozwolę sobie odświeżyć stary temat, gdyż mam pytanie co do oleju w belarusie. 

Czy ktoś zalewał silnik olejem 10w40? W instrukcji jest napisane, aby używać oleju 15w40. Czy widzicie jakieš przeciwskazania aby zmienić na klasę 10w?

Pytałem nawet w serwisie. Dostałem odpowiedz - w instrukcji jest 15w40 i taki lejemy do silnika. 

Załatwiłem sobie kiedyś auto lejąc do niego tani olej silnikowy. Na własnej skórze przekonałem się, że na oliwie się nie powinno oszczędzać.

Opublikowano

Tak leje 10W40  do mmz jak i do perkinsa , tylko od czasu remontów generalnych , (9 i 5 lat) czyli na czysty silnik . Można też przejść z 15 na 10 pod warunkiem że 15w40 był nowoczesnym olejem z dodatkami myjącymi. A i w silnikach mmz euro 3 jest olej 5w40 i działa a flaki w środku te same .

  • Thanks 1
Opublikowano

Dzięki Hemi. 

Lany był Turdus SHPD. Nagarów nie powinno być, ciągnik ma mały przebieg.  

Turdus jest wporządku, jednak są lepsze oleje.

Myślałem,aby przejść po prostu na 10w40 mobil delvac. 

Mogę ewentualnie zrobić tak : delvac 15w40 na 50 h, i docelowy 10w40.

Opublikowano

Dzięki Michał i Hemi.

Właśnie ten olej sobie upatrzyłem, delvac mx extra 10w40. 

Jako ciekawostkę mogę dodać jakie oleje  są rekomendowane przez belarus w instrukcji angielskojęzycznej:

Zimowy 10w20,

Letni sae 30,

uniwersalny 15w40.

Wspominałem , że załatwiłem sobie kiedyś auto, opowiem Wam jak. Autko kupil moj tata nowe, i dopóki lałem do niego olej który całkiem kosztował ( nie bede podawał nazwy producenta) silnik wyglądał w środku super. Czyściutki, pracował równo.

Jak autko zrobiło się stare, wpadłem na genialny pomysł , zaoszczędzę na oleju, ten z marketu mu wystarczy. Zaczęły się stuki, puki. Chciałem go wyciszyć dodatkami , myślałem, że to kwestia przebiegu, nie pomogły w niczym.  Odkręciłem pokrywę zaworów. Pełno czarnego mazidła. Oto winowajca. Wypłukałem silnik na tyle, na ile to było możliwe bez rozbierania. Pomogło częściowo, chodzi ciszej, równiej. 

Dlatego nigdy juz nie oleje olej. Hej!

 

Opublikowano

Uziu czyli nie markowym :)

 Kazdy producent olei ma na swojej stronie listę dystrybutorów. Są oficjalni dystrybutorzy na allegro. Od jakiegoś czasu kupuje tylko u takich. Nie patrzę na to, że jest drożej. Remont wyjdzie najdrożej.

Poszukajcie z dobrze. W mojej okolicy jest kilka hurtowni, które są umieszczone na liście dystrybutorów a ceny mają spoko.

Opublikowano

ale większość się cena kieruje, i są kwiatki , ravenol się zabezpieczył przed podróbkami kodem pod zdrapka który można sprawdzić na ich stronie , super sprawa. Kiedyś w lokalnej hurtowni stał na półce podrobiony olej.

Opublikowano

Tak jak mówisz, oryginał od podróbki dla zwykłego rolasa jest ciężko odróżnić :)

ravenol ma świetne rozwiązanie. Takie zdrapki powinien wprowadzić każdy producent. 

osobiście uważam, że wystarczy nie łakomić się na kilka złotych, i kupić u oficjalnego dystrybutora.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v