LukaszZduny

Olej silnikowy w MTZ/Pronar

Polecane posty

gelo707    21

Dawno temu u nas, we władku praktykowano przy wymianie oleju, że lano z 5l oleju napędowego i zapalano na te 10s. Syf zlatywał. Ja teraz przy wymianie zagrzewam silnik w jakiejś pracy polowej, spuszczam i kręcę rozrusznikiem, kiedy silnik załapie gaszę. Zawsze coś dodatkowo wyleci i zostawiam na noc z odkręconym korkiem spustowym. Rano dopiero myję filtr i zalewam świeży olej


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    4064

Olej typu superol ma niewiele dodatków uszlachetniających i myjących. Mobil Delvac to inna półka. Pewnie wypłukał wszelkie pokłady nagaru i dlatego jest taki jak jest. Po 2 czy 3 wymianie oleju  już nie będzie taki smolisty. Nie kombinuj z wymianą oleju. Ja zostawiam na 30 minut aż sam ścieknie (olej ma być ciepły w silniku) i zalewam świeży po wymianie filtra (mam puszkowy).

Gdy oleje były jednosezonowe, istniało coś takiego jak olej wrzecionowy, którym można było płukać silnik, ale nie znam nikogo, kto by to jeszcze pamiętał. W kółkach tak robili w latach 60-tych, jak jeszcze jeździły C-325 i Zetor Super 50.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za turdusa śpiewają u mnie 14 pln za litr. Za mobila  15w40  12/litr, więc wybór raczej oczywisty.

A co do płukania...

W moim 3p pękła mi membrana  na pompce zasilającej i waliło paliwo do oleju. Nie wiedziałem co jest, więc na wszelki wypadek zalałem silnik najtańszym badziewiem (superol firmy "Krzak") i jak się okazało że już jest ok,  to go spuszczę i  zaleję też mobilem. A że zostanie mi 10 litrów superolu, którego uważam za wybitne g***o,  więc będę mógł się pobawić  w zalewanie, płukanie, spuszczanie i tak dalej. Pomóc może wiele nie pomoże ale zaszkodzić  też raczej nie zaszkodzi.

Dzięki panowie za podpowiedź, pozdrawiam.

Edytowano przez JarekPasawski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzeniek    9

Mobil delvac  15w/40   jest lepszy od turdusa po zmianie na mobil ciśnienie poprawiło się o 0,8 atm.,  a w mf 255 przestało lecieć  z przedniego   simeringu na wale silnika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

Czy przy mtz belarusie 820 wymienia się olej w pompie wtryskowej? Czy poma pobiera olej z silnika? Nie widzę tam żadnego korka spustowego, jest tylko korek na dolanie. Jak sprawdzić ile tam powinno być oleju? Może go trochę tam dolać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

Czy przy mtz belarusie 820 wymienia się olej w pompie wtryskowej? Czy poma pobiera olej z silnika? Nie widzę tam żadnego korka spustowego, jest tylko korek na dolanie. Jak sprawdzić ile tam powinno być oleju? Może go trochę tam dolać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
the1mati1    64

Czy przy mtz belarusie 820 wymienia się olej w pompie wtryskowej? Czy poma pobiera olej z silnika? Nie widzę tam żadnego korka spustowego, jest tylko korek na dolanie. Jak sprawdzić ile tam powinno być oleju? Może go trochę tam dolać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    822

Nie wymienia, nie spuszcza i nie nalewa się do tej pompy oleju poza pierwszym uruchomieniem po np. regeneracji. Pompa jest smarowana z magistrali olejowej silnika.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    363

A słyszeliście może o jakimś specyfiku który uszlachetnia jakby stary silnik? Nalewa się go do oleju i lepiej trzyma ciśnienie oleju? Ma ktoś link do czegoś takiego? I czy wiecie o co mi chodzi bo ktoś mi gadał że coś takiego jest ale nie wiem gdzie to kupić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    1421

to nazywa się moto doktor mam coś takiego w garażu ale nie używamy możesz to kupić w normalnym sklepie motoryzacyjnym ale pewien mechanik powiedział mi ze 50 mth na tym zrobi się i silnik do remontu nie wiem czy to prawda bo kupiłem ale ani razu nie użyłem


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    220

Jeżeli masz już silnik do remontu to takie wynalazki mu nie pomogą, jedynie kapitalka. Tego typu specyfiki, głównie przez zagęszczanie oleju, mają maskować objawy zużycia silnika do czasu wymiany oleju lub inaczej do czasu sprzedaży ciągnika/samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michalmeer    438

Belarus bierze olej z silnika do smarowania pompy paliwowej , tak przynajmniej ma mój , a do silnika leje olej turdus od nowosci


Ziemia to skarb , który trzeba pielęgnować i chronić .!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    822

Ja myślę że koledze chodzi raczej o ceramizery. Ostatnio dużo szumu o tym.

https://www.youtube.com/results?search_query=ceramizer

 

Jest o tym kupa dla zwolenników i przeciwników. Osobiście uważam że remontu silnika to ceramizer i żaden inny wynalazek nie zrobi.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    4064

Ja zastosowałem dwusiarczek molibdenu MoS2 do silnika i skrzyni biegów. Pożyjemy, zobaczymy. Skrzynia chodzi lżej, co nie znaczy, że ciszej. Biegi wchodzą płynniej, nawet w zimie. Po silniku różnicy nie widać, ale jest rok po remoncie, oleju nie brał i nie bierze. Może ciut lżej kręci rano. A olej wlałem turdus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    363

ale ja mam po remoncie góry wał był jak nowy ale zrobiliśmy strzał w kolano, na stary wał poszły nowe panewki..... dlatego coś chcę pokombinować bo na zimnym mi trzyma 2 at a na gorącym zaraz spada 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    4064

Musiałbyś pomierzyc cisnienia, bo przyczyną może być regulator ciśnienia w bąku - zacinają się tłoczki. No i pompa oleju może nie dawac rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    6330

ja bym tego nie zalewal, chyba ze silnik mialbym do remontu i aby chwile sie pokrecil .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    363

ale odnośnie tego preparatu to jest bardzo ciekawe muszę go wypróbować, coś w tym musi być że trochę uszlachetni silnik skoro robili pomiary i nie zatarli tego poldasa :D https://www.youtube.com/watch?v=lvjptkQmR40 napewno nie uratuje silnika zarżniętego ale coś coś go ulepszy ;) 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2144

Z tego co pamiętam to po ceramizerze elementy silnika nie nadają się do obróbki czyli wał już do szlifu nie pójdzie przy remoncie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robo1980    58

Będę wymieniał olej w mtz82 zawsze lałem superol ale teraz zmienię na turdusa ,czy tą zmianą nie zaszkodzę silnikowi dodam że silnik nic nie brał oleju .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    37

Zmieniaj śmiało

Edytowano przez hemi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Turdus jest o wiele lepszy bo nie zostawia nagaru tyle w silniku i ma lepszą przyczepność do materiału w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez GenTur
      Witam. Trzeba zanitować płaskowniki od dociążania w skrzynce  z wałkiem, trzymającym ramiona. Może ktoś podpowiedzieć, jak to zrobić? Z góry Dzięki!


    • Przez galoni
      Witam
       
      Znalazłem na allegro taki zestaw do wspomagania na orbitrol http://allegro.pl/wspomaganie-na-orbitrol-mtz-belarus-pompa-gratis-i1203511074.html
      Mam pytanie :
      -czy ktoś podobny zestaw zastosował u siebie?
      -czy to zda egzamin?
      -czy tam są wszystkie części jakie są potrzebne do MTZ-82? ( rocznik 90.)
    • Przez mvOp
      Witam mam problem z podnoszeniem w mtz 80.Ciągnik bez ciężaru podnosi ale opadają ramiona w dół.A z ciężarem w ogóle nie chcę podnieść.Sprawdzałem zawór pod rozdzielaczem lecz nie jest to on. Proszę o pomoc 
    • Przez jaworrudy102
      czesc czemu dzwignia nieodbija jak podniesie wuje pompa i nic
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj