Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja dzisiaj też miałem problem z odpaleniem mojego C360-3P, bo akumulatorki słabe (2x195AH), choć rozrusznik po regeneracji. Wykręciłem i podłączyłem aku z samochodu (12V 74Ah) i odpalił od ręki, kręcił jak szalony :). Mam jeszcze C360 i tam akumulator jakiś używany 70Ah i jeżdżę na nim już 2 rok, oczywiście trzeba czasami podładować.

Opublikowano

Witam wszystkich ostatnio sasiadka mnie prosiła aby jej podłaczyłem prostownik i podładował akumulatory do ciagnika c 330 , ma dwie 6 połaczone niewiem jak to sie nazywa ale wiadomo ze 2 raz 6 to jest 12 v

 

miałem prostownik 12 volt, tylko jedna rzecz nmnie zaniepokoiła bo jak podłaczam plusa a pozniej minusa to mi iskrzy no wiadomo ze musi bo ma duzy pobor pradu ale czy dobrze robie??? niepowinienem 6 ładowac osobno???

 

 

bo sie boje ze rozwale te akumulatory...

Opublikowano

A uwzględniłeś to, że tam może być + na masę?

Normalnie je ładujesz jako 12 i nie ma problemu.

 

 

 

ale akumulatory sa wyjete z ciagnika z schowane w garazu suchym i aby z zimno niepopekały.. poprostu te akumulatory sa złaczone kablem jak orginalnie, tylko to iskrzenie mnie zaskoczyło bo jak podłaczyłęm i po chwili tez zaiskrzyło bo sie zeby nierozwalic ich bo sa nowe akumulatory maja 1,5 roku.... prosze czy dobrze robie bo mam prostowni 12 volt i podłacza i zostawiam je na 10godzin i wyłaczam..

Opublikowano

+-,+- z jednej strony podłączasz do + z drugiej do - i wszystko powinno być cacy a kabej powinien łączyć +i- a iskrzenie zawsze jest przy podłączaniu a podrugie musisz mieć kontrolke na prostowniku jak by przygasała to jest coś nie tak a jak nie przygasa to wszystko jest ok

Opublikowano

Dokładnie Izydor 6280 Dobrze mówi może się lepiej za to nie zabieraj poproś kogoś innego żeby podładował akumulatory bo jak wybuchnie to tyle narobi. Jak Kwasem dostaniesz po twarzy to będzie masakra ...

Opublikowano

Ja w swojej 30tce mam akumolator ukraińskiej firmy forse 100amper i jestem bardzo zadowolony akumulator posiada bardzo duży prąd

rozruchowy w zimę przy -20 nie było problemu z rozruchem a zalana jest płynem.

 

Jak po 3-latach spisuje się ten akumulator?

Pytam bo u nas są 6V 165Ah po 230zł oferta atrakcyjna.

Opublikowano

Zima tego roku nie była za ostra, CG1102 Centra 12v 110 Ah 750A prąd rozruchowy bez problemów odpalał przy -15 stopniach. Myślę, że akumulator jest w zupełności wystarczający.

Opublikowano
1. był już podobny temat

2. my w naszej C330m mieliśmy 2xcentrę 195ah 6V - po trzech latach jak odmówiły akumulatorki w zetorze to wstawiliśmy je do zetora a do ciapka wstawiliśmy 2x centrę 165ah 6V. Jedne i drugie spisują się dalej super. Podstawa to dobra instalacja w ciągniku i 2-3 razy w roku sprawdzenie elektrolitu i podładowanie prostownikiem o "małym prądzie".

No i obie centry z ciapka poszły. Nie mogłem uwierzyć i tato przejrzał rozrusznik, wymieniony elektromagnes, ponownie ustawiony zapłon. Ciężko palił. Kilka dni temu wyciągnął tato ZAP Truck z NH8050 i wstawił do ciapka. Ciągnik odpalił od pierwszego strzała, aż nim telepało.

Wiem że ktoś powie - masz bajzel w instalacji to i akku centry padło. Niestety jest inaczej bo z tymi dwiema centrami w 2009roku kupiliśmy też akku Centry do pandy. Kilka dni temu awaryjnie odpalałem autko od kabli bo akku wysiadł. Jak nie patrzył jestem zniechęcony do Centry. Najlepsze w tym jest to że te które były w ciapku dalej bardzo dobrze działają w Zetorze (a są 3 latka starsze niż te co padły).

 

Jak po 3-latach spisuje się ten akumulator?

Pytam bo u nas są 6V 165Ah po 230zł oferta atrakcyjna.

dobre pytanie bo też muszę coś kupić do ciapka bo to jednak "najpotrzebniejsza miotła na podwórku".

Myślę o ZAP 195Ah.

Opublikowano

Witam forumowiczów w niedzielny dzień ,

 

Przejdę do sedna mam ursusa 360 akumulator nie był już zmieniany parę lat od kilku tygodni borykam się z odpaleniem traktora pierwszą

usterką był alternator zepsuty został kupiony nowy z regulatorem napięcia niestety popalił na nim ursus z tydzień pózniej akumlator padał aż tu nagle w akumulatorze zaczęło coś bulgotać lub jak to nazwać gotować podczas ładowania powiedziałem sobie dość trzeba coś zrobić zeby wreszcie od kopa odpalał a nie co chwile ładować go czy inne rzeczy.

 

Panowie pomóżcie w doborze akumulatora żeby odpalał on że tak powiem od kopa i pochodził z parę sezonów .

 

 

Z góry uprzedzam że na mechanice się nie znam za bardzo więc opisałem to po mojemu :]

 

Pozdrawiam

Opublikowano

jak sie aq gotuje to sprawdź alternator.

Kupiłes pewnie chińczyka i ma wade- regulator nie działa poprawnie.

Powinno być niezależnie od obrotów 14-14,5V nie wiecej.

 

Gotujący sie aq świadczy, że jest tam ponad 16.

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem z moim C330 wyremontowałem go i po załozeniu nowej instalacji dzieje się coś dziwnego ponieważ jak podłączam akumulator to od razu robi się zwarcie i startuje rozrusznik i to bez włączonej stacyjki , wszystkie przewody podłączone zgodnie ze schematem 3 razy sprawdzone wszystko ok , odłączyłem od rozrusznika cienkie przewody czyli ten od stacyjki i startera , co najdziwniejsze to pozostał podłączony tylko przewód - od akumulatora do korpusu ciągnika i jak podłączam sam przewód + z akumulatora do rozrusznika to rozrusznik od razu startuje .

 

Jeżeli ktos miał podobny problem to prosiłbym o poradę dodam tylko że mam jeden akumulator 12V 120Ah ale przed remontem na starej instalacji był ten sam akumulator i było ok .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sklejone styki w elektrowłączniku i tyle...

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem z moim C330 wyremontowałem go i po załozeniu nowej instalacji dzieje się coś dziwnego ponieważ jak podłączam akumulator to od razu robi się zwarcie i startuje rozrusznik i to bez włączonej stacyjki , wszystkie przewody podłączone zgodnie ze schematem 3 razy sprawdzone wszystko ok , odłączyłem od rozrusznika cienkie przewody czyli ten od stacyjki i startera , co najdziwniejsze to pozostał podłączony tylko przewód - od akumulatora do korpusu ciągnika i jak podłączam sam przewód + z akumulatora do rozrusznika to rozrusznik od razu startuje .

 

Jeżeli ktos miał podobny problem to prosiłbym o poradę dodam tylko że mam jeden akumulator 12V 120Ah ale przed remontem na starej instalacji był ten sam akumulator i było ok .

Piszesz  że  po podłączeniu  kabla  z  akumulatora  na  rozrusznik [  stacyjka  i starter odłączone] -  rozrusznik  kręci  ......

Za  cholerę  nie  rozumiem  co ma  do  tego świeca żarowa......... 

Opublikowano

jak zdrapałem farbę na korpusie w miejscu w którym jest przykręcona masa od akumulatora to rozrusznik przestał sam startować po podłączeniu plusa ale jak podłączyłem wszystkie przewody czyli stacyjka + starter to znowu robiło się zwarcie i przewód między stacyjką a starterem robił się momentalnie gorący , po odłączeniu świec żarowych było wszystko ok więc sprawdziłem po kolei świece i jedna robiła zwarcie i to nowa ale niema sie co dziwić bo to pewnie chińczyk

Opublikowano

a ja mam pytanie bo w mojej 330 padł jeden z aku, dzisiaj rano po dwóch dniach postoju mierzę miernikiem i oto wyniki:

pierwszy ma 6,68V

a drugi 4,14V

 

i teraz pytanie co  by było gdyby wymienić jednego?

Dodam, że aku mają 10 lat i przy tym stanie rzeczy ciągnik dziś rano nie zapalił.

Opublikowano

Mam i 12V i w innym dwie 6V i najważniejsze to układ ładowania czy regulator jest sprawny jak masz alternator lub regler jak masz prądnice bo dałem nowe aku i szybko się rozładowały a okazało się ze małe napięcie ładowania, podgięcie odpowiednio blaszki i śmiga bez problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v