Skocz do zawartości
polszu

Zaczep dolny hakowy Zetor

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
polszu    11
Napisano (edytowany)

Witam serdecznie.

Czy ktoś z Was drodzy forumowicze ma jakąś wiedzę na temat poniższego zaczepu hakowego podnoszonego stosowanego w wersjach eksportowych x2xx \x3xx zamiast Hitch.

Zdjęcia przykładowe:

https://olxpl-ring12.akamaized.net/images_tablicapl/302395721_3_261x203_zaczep-dolny-podnoszony-zetor-hitch-czesci-do-maszyn-rolniczych_rev003.jpg

 

https://imged.pl/20249391-zaczep-hakowy-zetor-7211-5340.html

 

https://olxpl-ring08.akamaized.net/images_tablicapl/311092805_1_261x203_zaczep-hakowy-zetor-7211-5340-gostynin.jpg.net/images_tablicapl/311092805_1_261x203_zaczep-hakowy-zetor-7211-5340-gostynin.jpg

 

Czy ktoś posiada info. na temat tego zaczepu np. z oryginalnej FINskiej lub innej instrukcji obsługi lub ma go ujętego w katalogu części? Interesuje mnie jego max obciążenie pionowe w kN (lub kg) oraz dokładna nazwa - symbol.

Pozdrawiam

Edytowano przez polszu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11
Napisano (edytowany)

Witam.

Tak kolega ma racje, też to zauważyłem po  pobieżnej lekturze katalogów Walterschaida, Rockingera,...

 3 000 kg odpowiadało by  29,4 kN (ja się zastanawiam czy mogę bezpiecznie zawiesić tu jednoosiową beczkę która wymaga obciążalności 15kN).

 

Tylko, że większość tych konstrukcji jest stała lub podobna do typu Piton Fix. I nośności te dotyczą raczej samych zaczepów bez uwzględnienia możliwości konstrukcji ciągnika.

 

Ten typ który ja mam na swoim Zetorze (taki jak na przykładowych zdj) jest podstawiany płytą zapadki i trudno mi "na oko" porównywać to z konstrukcjami stałymi lub blokowanymi na sworznie w ramce. Ogólnie hak jest bardzo blisko bloku tylnego mostu - kilka cm bliżej niż zetorowski wychylany w dół hak HITCH. 

 

Chciałbym wiedzieć jaka jest nośność takiego zaczepu hakowego  wg. fabrycznej specyfikacji na  ciągnikach Zetor tej serii. Ogólnie hak jest bardzo blisko bloku tylnego mostu kilka cm bliżej niż częściej spotykanym zetorowskim (wychylanym w dół) HITCH.

Mój ciągnik jest wersją exportową 90r, przyjechał z Finlandii.  Ma fabryczny siłownik poprzeczny skrętu, orbitrol, hamulce nowego typu (lub jak kto woli takie jak  w 77xx), ogumienie tył  16,9R30.  

Być może ciągniki doposażał w zaczep hakowy  fiński importer, tym niemniej musiał to raczej uzgadniać (gwarancja) z producentem i ująć w instrukcji obsługi. Nie mam  fińskiej instrukcji, która powinna zawierać takie dane.  Mam wyłącznie polską  i popularny katalog (89r). Wiem, że były późniejsze (grube) czeskie katalogi do wszystkich wersji - może tam jednak jest taka kompletacja? Sam symbol/ nazwa z niej ułatwił by dalsze szukanie.  

Czy ktoś posiada - przeglądnął by taki katalog lub fińską instrukcje?

Może ktoś z was użytkuje taki zaczep hakowy w Zetorze? co na nim ciągacie jak się to sprawdza (wytrzymałość) ?    

Edytowano przez polszu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bears    28

Podrzuć zdjęcie swojego zaczepu i konsoli, będzie można coś więcej powiedzieć. 

Zaczepów jak i tylnych konsol zaczepowych było bardzo wiele rodzai, ta najbardziej spotykana którą przykręcało się do listwy zaczepowej od góry i pod skrzynię na specjalnym sworzniu blokowana "hakami" przenosiła 10-15kN obciążenia statycznego a przedłużenie tej listwy zmniejszało obciążenie pionowe statyczne do 6kN. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Zdjęcie wrzuciłem. Widoczne jest tu dołożone przerobione przedłużenie rolnicze - jest kilka cm krótsze licząc od końcówki wałka (niż założone do wychylnego zetorowskiego HITCHa do którego jest oryginalnie stosowane)

 

[galleryimg=704988]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczypka    59

mam bardzo podobny zaczep w ursusie 1134 tylko sam hak bez tej przystawki z bolcem z przyczepom jednoosiową pronar t-671 (8.2m3 skrzynia) pełna pszenicy nie było żadnego problemu   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Odświeżę, temat.

Panowie dziękuję za uwagi ... Ale czy naprawdę nikt nie ma dokumentacji do wersji eksportowej?. Fińskiej lub innej skandynawskiej?może niemieckiej ?. Zwróćcie uwagę na ilustracje z popularnego serwisu "konedata".

Tam Zetor też ma taki zaczep. Pozdrawiam

85Zetor7245takaa.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

jaka beczke bedziesz ciagal, ile wazy razem z zawartoscia, jak daleko,po jakich drogach i co najwazniejsze z jaka szybkoscia :D , ja juz pare razy chitcha rozwalilem  ale pare tysiecy beczek wywiozlem , 

patrzylem ile moj angielski zaczep ma obciazenie ale tylko zero zostalo  z naklejki........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez samsung335
      Witam wszystkich mam problem z olejeniem w zetorze 5211 wygania mi olej, a dokładniej wyciek znajduję się zaraz pod korkiem wlewu oleju i cały czas mi pali się olejenie, ale ciśnienie oleju na wskaźniku jest maksymalne olej cieknie jeszcze przez czujnik oleju co może być przyczyną wycieku?
    • Przez tedi2
      co o nim sadzicie dane techniczne opinie wszystko o modelu
    • Przez amix
      Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:
    • Przez Pele94
      Witam. w kilku zdaniach przedstawię mój problem : 
      Ostatnio przeprowadzaliśmy remont skrzyni biegów oraz tylnego mostu w 7211, po złożeniu całego ciągnik   i przeprowadzeniu wszelakich prób wszystko działało jak należy , każdy bieg, wałek wom , podnośnik oraz pozostałe podzespoły. 
      Dziś niestety okazało się że coś poszło nie tak mianowicie nie działa wałek wom ani pompa, Dzwigienka załaczająca wałek wom oraz pompę ( ta po lewej stronie przy nodze )  ''Lata luźno'' bez żadnego oporu czy na włączonym silniku czy na zgaszonym ,  po odkręceniu wodzika widać że listwa przesuwa się bez żadnego problemu ale żadnej pozycji nie załącza, zauważyłem jedynie że działa w w pozycji ( wałek wom zależny od  skrzyni biegów ) wtedy wałek wom się kręci na każdym biegu  ale pompa i tak nie działa. W pozycji tz. luz z tyłu ciągnika wałkiem można swobodnie ruszać , po włączeniu na pozycje np. pompa oraz wałek wom wałkiem z tyłu nie można ruszyć ponieważ pompa robi ciśnienie i ciężko idzie ręką ruszyć. Więc wydaję mi się że  dzwignia załącza wszystkie pozycje jak się należy ale  nic nie działa. Regulowałem już linkę od tz sprzęgła 5 min ale to nic nie dało . Teraz linkę  całkowicie odłączyłem   .
      Wszystko działało bez zarzutów a teraz jest tak jak by cały czas sprzęgło było zaciągnięte 
      Problemem może być sprzęgło Wom ?  ( oglądaliśmy tarczę oraz łopatki były w dobrym stanie ) 
      Dziękuję za pomoc.   
×