Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przychodzę po pomoc w związku z działaniem systemu hydrauliki w moim Ursusie 4514. Ciągnik ma 4 wyjścia hydrauliki zewnętrznej i 2 wajchy do sterowania nimi w kabinie przy lewym błotniku, czyli na jedną wajchę dwustronnego działania przypadają 2 wyjścia hydrauliki. Do ciągnika na stałe podłączony jest tur, pod dwa dolne wyjścia hydrauliki zewnętrznej (chcę go podłączyć bezpośrednio pod ten rozdzielacz pod siedzeniem, ale to temat na osobną dyskusję), a do dwóch górnych zaczepiam prasę. Po ostatnich sianokosach i problemach z działaniem tej sekcji od prasy doszedłem do wniosku, że przed żniwami trzeba się temu przyjrzeć bliżej. Zdjąłem siedzenie i znajdującą się pod nim blachę przykrywającą rozdzielacz i ze zdumieniem odkryłem, że podłączone są do niego tylko dwa przewody, dwa z prawej strony, w tych miejscach:

wpx_8ba9b4f9515e765d8584712f6afa1cc6.jpg

 

I gdy przestawię dźwignię rozdzielacza właśnie maksymalnie w prawo na sekcję od tura, to działa on normalnie, tylko że muszę blokować tą jedną z wajch od rozdzielacza z lewej strony, ale na razie mniejsza o to.

 

 

 

 Natomiast po drugiej, lewej stronie oba wyjścia do tej pory były i są zaślepione korkami dokładnie jak na poniższym rysunku

 

wpx_60cca3f34cb9257a2ce7ccf35e643f93.jpg

 

Ale po przestawieniu dźwigni maksymalnie w lewo, czyli tak jak na rysunku, sekcja od prasy działała, tzn. czasami trzeba było się trochę namęczyć z tym przestawianiem, a ostatnio to już w ogóle zaczęło być coraz gorzej.

 

Mam zupełny mętlik w głowie, jak to możliwe, że pomimo zaślepionych wyjść dawało się przez te parę lat od kiedy mam ciągnik normalnie użytkować tą drugą sekcję. Teraz zamontowany jest nowy rozdzielacz, przewody przykręcone tak jak wcześniej i jak można się domyślać problem występuje nadal.

 

Opublikowano

Ale zamotałeś... Ten rozdzielacz służy do czego innego i zostaw go w spokoju. On ma rozdzielać olej z pompy na podnośnik (pozycja środkowa) oraz wyjścia hydrauliczne z tyłu (pozycja w prawo) tj. Obsługuje wszystkie 4 jednocześnie. Od sterowania prasą masz dźwignię na rozdzielaczu po lewej stronie siedzenia. W zależności od rocznika Twojego ciągnika (najnowsze miały inaczej) musisz jeszcze przełączyć pompę na stały wydatek za pomocą dźwigni od podnośnika (pozycja lekko ponad max,. podnoszenie).

Opublikowano (edytowane)

Gwoli ścisłości:

 

1. Przy dźwigni rozdzielacza ustawionej maksymalnie w prawo i przewodach podpiętych tylko z prawej strony powinny działać wszystkie 4 wyjścia tak?

 

2. Do czego więc służą te wyjścia po lewej stronie i skrajne lewe położenie dźwigni rozdzielacza?

 

 

 

Tak, w moim muszę przestawiać pompę na stały wydatek tą dźwignią od podnoszenia (1994r.)

 

 

 

 

Edytowane przez Maikerus
Opublikowano (edytowane)

1. Tak, ponieważ on tylko przekazuje wtedy ciśnienie na rozdzielacz który masz po lewej stronie pod kabiną i nim czyli tak jak zauważyłeś:

 

Ciągnik ma 4 wyjścia hydrauliki zewnętrznej i 2 wajchy do sterowania nimi w kabinie przy lewym błotniku, czyli na jedną wajchę dwustronnego działania przypadają 2 wyjścia hydrauliki. 

 

2. Dobre pytanie  :ph34r:

Widać w opcji była jakaś rozbudowana hydraulika i dodatkową gdzie mogło się to przydać czy po prostu na przyszłość dla użytkownika do wykorzystania z dodatkowymi maszynami itp. 

Edytowane przez romek6340
Opublikowano

Dzięki za informacje. Mam jeszcze takie pytanie odnośnie złącz hydraulicznych. Obecnie mam w ciągniku i prasie te skręcane złącza starego typu. Chciałbym je wymienić na typ euro i chciałbym się dowiedzieć, czy mogą to być jakieś zwykłe redukcje np. takie

 

https://sklep.mizar.com.pl/redukcja-gniazdo-wtyka-euro-skrecane-warynski-p-17968.html

 

https://sklep.mizar.com.pl/redukcja-wtyczka-gniazdo-euro-skrecane-warynski-p-17970.html

 

czy do dwustronnego działania potrzebne są jakieś specjalne złącza?

Opublikowano (edytowane)

Pytam dla pewności, bo kiedyś znajomy opowiadał mi że właśnie po wymianie na eurozłącza było coś nie tak z prasą, zamontował gniazda przy ciągniku i wtyki przy prasie (tak jak to by wypadało u mnie) i olej szedł tylko w jedną stronę, np. klapa się otwierała, ale nie chciała się zamknąć, tylko wskazówka od ciśnienia szła na czerwone itd.

Edytowane przez Maikerus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez andrewk
      Do sprzedania dwa siłowniki jednostronne do ładowacza czołowego 40/60 skok 630mm ( min 870mm, max 1500mm ).
       
      Siłowniki jak nowe, używane niecałe 6 miesięcy - powód sprzedaży jest prosty, wymieniam na wzmocnione.
       
      Możliwość wystawienia na allegro.
       
      Cena 300zł/komplet.
       
      Jak dobrze zagadasz to wysyłka przy wpłacie na konto w cenie
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       
       
       
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v