Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam Panów użytkowników AgroFoto :) 

Mam problem , szukałem informacji na ten temat , i nie znalazłem  tego co bym chciał.

Więc postanowiłem założyć temat z Hydrauliką w moim T25.

Przechodząc do sedna, od większośći czasu , kiedy operuję tym ciągnikiem leciało z  siłownika hydraulicznego, poza tym wszystko było okej. Podnosił w miarę , nie opuszczał wszystko ładnie , ale jak wycieki zaczęły stawać się większe , postanowiłem  dać koledze do uszczelnienia .Kupiłem nowe tłoczysko bo stare miało (wżery) lekkie i uszczelnienia do tego siłownika . Złożył bardzo ładnie ,  raczej dobrze złożył. bo nigdzie luzów nie było i chodziło.

Po założeniu do ciągnika  chciałem sprawdzić na pusto czy da radę podnieść ramiona , jakoś podniósł i robiłem tak z 10-15 razy żeby te uszczelniacze , dobrze się rozprowadziły , zero wycieków z siłownika, poza zaworkiem małym na siłowniku jedna uszczelka ta mniejsza została przerwana , ale nie było jej w komplecie. 

Podczas podczepienia maszyny i podniesienia jej na minimalnym gazie nie ma mowy , trzeba depnąć żeby ruszyć z ziemi z 5cm nad ziemią i zacina się w połowie często opada na dół a jak ręką pomogłem podnieść to normalnie trzymało jakąś chwilę na górze , robiłem tak z kilka razy i nic :/ . Dodam że wcześniej wszystko było sprawne. Poza tym zaciął się zaworek  z prawej strony pod dekielkiem na 2 śrubki  . Ale tak chodziło wcześniej

załączam film przepraszam że tak gazuje ale inaczej to za bardzo nie chce iść :/ https://www.youtube.com/watch?v=oDn6ux6CChQ

Opublikowano

takie pytanie zaworek zwrotny w siłowniku dużo daje  ? , tym bardziej jak przepuszcza ? , np że maszyna opada czy słabo podnosi ? 


A próbowałeś odpowietrzyć,z boku rozdzielacza jest śrubka na 14 klucz czasem pomaga taki zabieg

kolego chodzi ci o te 2 śrubki z dekielkiem ?

post-205976-0-12733000-1490038146_thumb.jpg

Opublikowano

Poluzowałem dekielek tymi 2 śrubkami koło rozdzielacza i wajcha do góry olej zaczął lecieć małymi stopniami i po odpowietrzeniu , nie widziałem różnicy , tak więc podjechałem podpiąć kultywator (poprzednio bez problemu podnosił na lekkim gazie ) i po daniu w przysłowiowy gaz  zaczął  lecieć do góry ale zaciął się tak jakby i opadł  próbując rękami podnieść pod sam koniec do samej góry , zaczął spuszczać :/ oczywiście dzwignia w pozycji podnoszenia , zawsze tak było i nigdy nie opadł aż tak :/ a podnieść to tak jak na filmie :https://www.youtube.com/watch?v=8QW6cIrXWP0

Opublikowano

Zdejmij ten dekielek i wyjmij ten zawór, może być zacięty lub uszkodzony na nim gumowy pierścień, pęknięty lub wycięty kawałek tego pierścienia  i takie właśnie będą objawy i nie podnosi, ja nie raz u siebie z tym też miałem problem,tylko przy zakładaniu nowego pierścienia i wkładaniu zaworu posmaruj go olejem aby nie uległ uszkodzeniu przy montażu.

Opublikowano

Kto wm takich głupot naopowiadał że hydraulikę w T25 się odpowietrza. Jak jest olej w zbiorniku to samo powietrze wygoni. 

Po "otwarciu" układu w jakimś miejscu jest ryzyko dostania się jakiegoś zanieczyszczenia i najczęściej trafia on do zaworka przelewowego i później są takie efekty jak piszecie. 

Opublikowano

Właśnie czasem pomaga odpowietrzenie układu.W tamtym roku wymieniałem w swoim pompę na nową i chociaż miałem zbiornik zalany olejem prawię na ful to i tak nie podnosił dopiero,jak odkręciłem tą śrubę przy rozdzielaczu i wyleciało trochę oleju zaczął podnosić to mi nie mów że mi ktoś głupot naopowiadał bywa ze sam się odpowietrzy a czasami trzeba mu pomóc.

Opublikowano

Właśnie czasem pomaga odpowietrzenie układu.W tamtym roku wymieniałem w swoim pompę na nową i chociaż miałem zbiornik zalany olejem prawię na ful to i tak nie podnosił dopiero,jak odkręciłem tą śrubę przy rozdzielaczu i wyleciało trochę oleju zaczął podnosić to mi nie mów że mi ktoś głupot naopowiadał bywa ze sam się odpowietrzy a czasami trzeba mu pomóc.

kolego , jaką śrubkę  , bo się nie orientuje , możesz pokazać w którym miejscu ? dzisiaj  wykręciłem siłownik i zobaczymy bo ciężko chodzi  i od nowa na spokojnie go przejże . :) 

Opublikowano

Z lewej strony rozdzielacza pierwsza od góry powinna rzucić ci się w oczy jest wkręcona tuż nad przewodami masz strzałkę na zdj z której strony, bodajże na 14 klucz.

post-36529-0-05361700-1490299736.jpg

Opublikowano

Tyle razy robiłem przy hydraulice i jakoś nigdy nie musiałem odpowietrzać. Jak byś znał budowę rozdzielacza to nie pisałbyś, że ta śrubka jest do odpowietrzania. Jeśli Tobie pomogło to tylko przez przypadek bo pod tym korkiem jest kanał który idzie aż do zaworu przelewowego. Na pewno nie była to sprawka zapowietrzenia.

 

A siłownik ciężko chodzi bo ma nowe uszczelniacze.

Opublikowano

Ale faktem jest że sam rozdzielacz jest w pozycji w której powrót oleju jest z dołu i powietrze może zalegać w jego górnej części szczególnie gdy jest szczelny. Czy to ma wpływ ciężko mi powiedzieć.

Opublikowano (edytowane)

Odkrec ten dekielek co za tam 2 śrubki na klucz 14 wyjmij tloczek wyczyść go zobacz czy nie ma syfu w środku zakrec go i powinno być ok bo ja tak miałem jak Ty to pokazałeś na filmiku okazało sie ze jakiś spec uszczelnial to sylikonem i dostał się on do tego tłoczka

Edytowane przez Bizon_Ursus
Opublikowano

Mam inny problem. Dzwignia rozdzielacza nie chce sie zatrzymac w polożeniu podnoszenia jak i w polożeniu plywajacym. Podnosi dobrze, opuszcza też, tylko musze trzymac reka, jak tylko wajche puszcze to od razu wraca w polożenie neutralne. Co robić? Z gory dzxieki za pomoc.

Opublikowano

Jak dźwignia odbija sama to pewnie rozkręcił się zatrzask. Trzeba odkręcić cały dół rozdzielacza tzn to do czego przykręcony jest powrót oleju i sprawdzić co tam się dzieje. Prawdopodobnie wyleci korek, tulejka, sprężyna i trzy kulki ale może tylko popuścił ten korek i wystarczy go dokręcić. Jak nie, to mogło coś dostać się do wnętrza suwaka i zablokowało tłoczek zwalniający zatrzask. Da się to wszystko zrobić bez wyjmowania suwaka ale ostrzegam że poskładanie zatrzasku jest przerąbane :-)

Opublikowano

Można powiedzieć , że problem został rozwiązany całkowicie ;)  winny był zapchany  przewód od rozdzielacza do pompy ;) tak więc admin może zamknąć temat ;) pozdrawiam

Opublikowano

Witam kolegów podepnę się tutaj do tematu

chcę wymienić rozdzielacz w moim Władku bo już nie trzyma mogli byście mi polecić jakąś firmę lub model rozdzielacza już sprawdzonego gdyż nie chcę jakiegoś bubla kupić, widzę że jest kilka ofert rozdzielacza producent ukraina ale nie wiem czy to coś warta? z góry dzięki za info

 

Opublikowano

widzę żem wszyscy zakładają rozdzielacze z Hydrosiły więc i ja taki założę może posłuży oryginał miałem 25 lat teraz mi już przepuszcza i nie trzyma więc nie opłaca się regenerować tylko wymienię

Opublikowano (edytowane)

Mam hydrosile 3- sekcyjną od mtz zamontowaną we władku od 4 lat i nadal działa. Choć widać że jest niedokładnie zrobiony, taka tandeta ale co zrobić.

Można jeszcze coś takiego- http://allegro.pl/rozdzielacz-2-sekcyjny-badestnost-40l-wyprzedaz-i6845613965.html

A jak nie masz tura taki wystarczy-  http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-1-sekcyjny-40l-i7151309501.html

Edytowane przez volvo
Opublikowano

Rurki na pewno nie pasują, najlepiej przerobić na węże, ja tak mam. Wydatek jest ale wygoda bo do rozbiórki skrzyni biegów nie trzeba odkręcać węży, wystarczy je przesunąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez lukasztusin123
      Witam.
      Valtra Valmet 8150, gdzie zamontowana jest pompa, która odpowiada za ciśnienie oleju w skrzyni biegów?  Czy ta sama pompa odpowiada za skrzynię biegów, oraz za całą resztę hydrauliki w traktorze? (wspomaganie, podnośnik itd.)
    • Przez arkadian12
      Witam
      Na OLX
      https://www.olx.pl/oferta/pompa-wtryskowa-international-ihc-case-steyr-mccromick-CID757-IDscaBz.html#e922f8c6a6;promoted
      znalazłem takie ogłoszenie. Potrzebuje do mojego case 956xl z91r pompę. Akurat mam nowszy model VE i do niej nie ma części zamiennych (głowicy) tylko na specjalne zamówienie w BOSCHu.  Ta z ogłoszenia jest do wcześniejszego numeru seryjnego typ VA. Widzę, że jest sporo osób oglądających czy ktoś już może kupił tą pompę, jak się sprawuje. Czy lepiej szukać używanej. Mojej nie da się zregenerować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v