arkadian12

Members
  • Ilość treści

    54
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O arkadian12

  • Ranga
    Użytkownik
  • Urodziny 05/07/1976

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Witam Case956AXL czy udało się rozwiązać problem. Wczoraj gdy orałem nagle przedni napęd przestał mi działać, słychać stuk przekaźnika ale napęd nie działa.
  2. Panowie na polu na którym mam rzepak pojawiły się samosiewy gryki. Stosuje jak poplony miedzyscierniskowe gryka+resztki pszenicy i w zeszłym roku była gryka. Wszystko przeoralem pod pszenice rok temu w pszenicy jej nie było a teraz wyszła średnio to wygląda. Czy pryskać czy czekać jak mróz zetnie.
  3. Panowie Od kiedy po siewie można stosować rsm 32 aby nie zaszkodzić rzepakowy, potrzebuje zasilić jego N a mam rsm, czy ewentualnie rorzedzac jego dla bezpieczeństwa bede dawał ok 80 litr na ha Pozdrawiam
  4. Tarcza drugiego stopnia jest praktycznie nowa są jeszcze z farby na niej napisy jakiś czas temu była wymieniana tak więc nie było potrzeby. Powiem że jak zaglądam prze otwór w sprzęgło to widzę jak docisk tarczy kl stopniaprzez śruby się odbywa od tarczy ale mam wrażenie że jednocześnie tarcza jest pchają w ten docisk i to trzyma. Tak jakby tarcza l pchala ta ll stopnia tak mi się wydaje
  5. Witam Beniu33 czy mógłbyś wysłać wymiary sprawdzianu do ustawienia dźwigienek od sprzęgła. Mam problem taki, że po wymianie tarczy 1 stopnia, załączając wałek wom jest zgrzyt, a po naciśnięciu sprzęgła nie wyłącza wałka wom non stop się kręci. Sprzęgło 1 i 2 stopnia dobrze mam wyregulowane (1 stopien 11mm, drugi 2mm), ale tych widełek nie regulowałem, może to one winne są. Z drugiej strony ustawienie wydaje mi się, że ustawienie tych dźwigienek odpowiada jak daleko ustawiamy później pedał sprzęgła ( a tym samym łożysko oporowe). Czytałem też coś o różnych niedokładnych wymiarach tarcz i one mogą stwarzać problemy. Proszę Was o jakieś sugestie. Przed wymiana tarczy wszystko działało dobrze, poprostu grubość tarczy doszła prawie już do nitów. Pozdrawiam
  6. Witam Tak więc zacząłem rozbierać ciągnik. Obecnie jest rozpołowiony na wysokości sprzęgła. Łożysko na wałku WOM od sprzęgła OK. Ale jak mam rozjechany ciągnik kręcąc wałkiem WOM od sprzęgła przy wyłączony tylnym wałku WOM jest słyszalny stuk co pewien fragment obrotu i przycięcie się wałka. Wyczuwa się to kręcąc. Stuk słychać na wysokości łączenia skrzyni z tylnym mostem. Mam odkręconą dolną pokrywę od filtra hydrauliki i tam nie dostrzegam nic, ale dźwięk ewidentnie gdzieś się generuje na łączeniu skrzyni z tyłem. Rozpołowienie pozwoliło mi trochę lepiej zlokalizować ten dźwięk, może to jakieś tam łożysko lub koło zębate. Obecnie robię sprzęgło, przednie uszczelnienia przy okazji i chyba przed żniwami już nie będę rozpoławiał dalej ciągnika. Przełożę to raczej po żniwach. W dalszym ciągu będę wdzięczny za wasze sugestie, może coś jest jeszcze na co powinienem zwrócić uwagę. Pozdrawiam
  7. Dzięki Sawin698 Też tak mocno już stukało, ja ten dźwięk słyszę na wysokości gdzieś skrzyni, ciężko to określić. Z tego co kojarzę to za łożyskiem ślizgowym jest taka pokrywka i za nim jest te łożysko? Wymiana od strony sprzęgła? Jak bardzo się to wyciszyło?
  8. Dzięki za zainteresowanie. Użytkuje ten ciągnik ponad 30 lat a od około dwóch ten dźwięk drastycznie się wzmocnił i uważam, że to nie jest normalne i nie chciałbym czego rozwalić przez ignorowanie tych dźwięków.
  9. Witam Mam MF255 co około 8000mth od jakiegoś czasu zaczęło mi stukać gdzieś na wysokości skrzyni/pompy jak podnoszę jakąś maszynę. Głównie podnoszę siewnik lub widlak. To nie jest zwykłe stukanie, ja wiem, że te ciągniku stukają przy pracy podnośnika i to jest od nowości, ale teraz to jest jak "walenie". Prześledziłem prawie wszystkie wątki i nie ma tam podobnej sytuacji, małe stukanie tak ale takie duże nikt nie opisał takiego problemu, jedynie ktoś się o to pytał, ale nie dał odpowiedzi. Praca na stałym wydatku przy przełączeniu na hydraulikę zewnętrzną jest cicho, hydraulika zewnętrzna obsługuje mi opryskiwacz, rozsiewacz i wszystko jest OK cicho pracuje. Gdy przełączę na pracę podnośnika i trochę olej się rozgrzeje to zaczyna walić, ten dźwięk słychać jakby na wysokości łączenia mostu ze skrzynią naprawdę jest głośno. Jak podniosę siewnik to już od niskiego podniesienia słychać głos, tak więc to nie jest przeciążenie w skrajnym położeniu ramion najwyżej. Podnośnik po zgaszeniu ciągnika trzyma siewnik ok 15 min i wydaje mi się, że stuknięcie jest przy sytuacji jak podnośnik drga tzn przy siewniku w górze przy zapalonym ciągniku ramiona delikatnie opadają i podnoszą się i wtedy jest ten stukot. Sprawdziłem ciśnienie na złączu hydrauliki zewnętrznej mam 150 przez sekundę potem się normuje na 140 atm. Filtr jest czysty, olej ma ok 250 godzin, był dwa lata temu wymieniony. Spuściłem obecnie olej, zaglądałem przez filtr nic nie widać, jak ktoś miał może taki problem, zasugeruje co jest nie tak, czy wina pompy czy jakiegoś napędu pompy (wałek, łożysko) Nie chcę całego ciągnika rozkręcać, bo może ktoś miał podobny problem i mi podpowie. Pozdrawiam Arek
  10. Witam Na OLX https://www.olx.pl/oferta/pompa-wtryskowa-international-ihc-case-steyr-mccromick-CID757-IDscaBz.html#e922f8c6a6;promoted znalazłem takie ogłoszenie. Potrzebuje do mojego case 956xl z91r pompę. Akurat mam nowszy model VE i do niej nie ma części zamiennych (głowicy) tylko na specjalne zamówienie w BOSCHu. Ta z ogłoszenia jest do wcześniejszego numeru seryjnego typ VA. Widzę, że jest sporo osób oglądających czy ktoś już może kupił tą pompę, jak się sprawuje. Czy lepiej szukać używanej. Mojej nie da się zregenerować.
  11. Witam Panowie proszę o informacje czym różnią się te koła crosskill Chcę do swojego agregatu który ma tylko jeden wał strunowy dołożyć jeszcze wał crosskill - ziemie średnie i ciężkie. Pierwszy ma średnicę 370 i oś 50 natomiast drugi 400 i oś 80 Te drugi jest często spotykany w firmowych agregatach, główna dla mnie różnica to profil tych zębów osadzonych na kole. W tym pierwszym przypadku jest ich więcej i są gęściej (mniej wchodzą w ziemie? to koło jest podobne do wałów crosskill wykonanych z gumy które) Mam drugie jeszcze pytanie. Będę robił wał ciągany do uprawy po orce. Mianowicie chce wykonać wał typu crosskill (mam 4 takie stare wały ciągane które łącznie ważą ok 1200kg, średnica 41cm i mają szerokość 3,6m) do tego chcę dołożyć włókę z przodu z zębów (jak w wałach firmowych) będzie rozkładany hydraulicznie. Taki zestaw ma ciągać to ciągnik 90km, czy sobie poradzi, ale zastanawiam się czy za włóką nie dać dwóch rzędów łap aby po włóce trochę spulchniło ziemie a wał konkretnie przydusił i rozbił grudę. Chciałbym aby po takim przejedzie jednorazowym wałem przejechać jeszcze raz tylko agregatem uprawowym biernym - łapy 3 rzędy i dwa wały - strunowy i corsskill i już mona było siać. Proszę o wasze sugestie. Pozdrawiam Arek
  12. Witam Proszę o podpowiedź. Mianowicie chcę wymienić uszczelniacz w przednim napędzie na wałku. Jest tam nakrętka na klucz 55mm. Według instrukcji odnośnie części powinno się ją dać wykręcić, na schemacie nie widzę żadnych dodatkowych zabezpieczeń, jednak próbując ją odkręcić nie che ruszyć. Proszę o podpowiedź dla pewności jaki jest tam gwint - lewy czy prawy, czy mam próbować aż do skutku. Na rysunku jest to ta nakrętka numer 2 a ja chcę wymienić uszczelniacz numer 3. Kolejne pytanie rozumie, że tą nakrętką mogę zniwelować luz na tym wału, są tam na schemacie dwa łożyska stożkowe i dokręcając likwiduje luz? Wałek ma trochę luzu jak go ruszam. Pozdrawiam Arek getPDFAttachment.pdf
  13. Witam Panowie mam pytanie czy ktoś jest mi w stanie sprawdzić i podać wymiary płaskownika - szerokość i grubość, który podtrzymuje siłownik. W swojej przyczepie potrzebuje zamontować właśnie siłowniki od HL i tam jest w ten sposób montowany siłownik, że do ramy przyspawany jest płaskownik z gniazdem dla siłownika Pozdrawiam Arek
  14. Witam Panowie mam pytanie odnośnie przyczepy BSS 7 tonowej. Chcę kupić taką przyczepę, pochodzi z czech, sprzedawca ma mały i duży brief czeski na siebie dokument wywozowy i tablice. Przyczepa ma blisko 50 lat na ramie (przedni skręt) jest numer 4 cyfrowy natomiast w dowodzie jest ten sam numer ale poprzedzony jeszcze cyframi 73 i takim ni to zero nit to O znakiem jakby to miało określać jakiś odstęp i moje pytanie jak powinno być na ramie. Jak jeździłem szukać tego typu przyczep to praktycznie 99% miało świeżo nabite numery właśnie 73 trochę odstęp i kolejne 4 lub 5 cyfr . Tak czy siak umowę w razie czego zawieram ze sprzedawcą z polski, nie obchodzę pośrednika, jest ciągłość umów. Tylko pytanie czy powinny być te dodatkowe znaki jeszcze, za dawnych czasów mogły być niepełne numery nabite? Proszę o jakieś informacje w tym temacie. Pozdrawiam Arek
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj