2000pawelXYZ

obrotomierz renault 110.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AlaCapone    5015

To co innego, bo wszystkie obrotomierze po 1986 roku w ciągnikach Renault są elektroniczne.

Cyfrowe jak najbardziej nadają się. Większość współczesnych ciągników ma elektroniczne obrotomierze, przeważnie będą to ciekłokrystaliczne, ale nie tylko.
Nie ma czego się bać, to zwykły i naturalny postęp techniczny i technologiczny.

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

To ja dodam od siebie ,że ten z białą tarczą(ten za ok 400zł) co jest powiedzmy"dedykowany zamiennik" z olx-a do Reno jest naprawdę ok.

W ramkę pasuje ,ma regulację tzw kalibrację ustawień obrotów,dobre podświetlenie ,cyfrowy licznik mtg. Chyba ,że ktoś szuka do max 100zł to chyba nie będzie szału....

Dodatkowo org kostki przyłączeniowej nie psułem tylko wyprowadziłem kable więc w razie wu(może gdzieś dostanę org.) wracam do org.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

W jaki sposób kalibrowałeś obrotomierz?

Czy jesteś pewien, że ma licznik mtg?

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Obrotomierz ma z tyłu obudowy guzik którym zmienia się nazwijmy to podziałkę.Mając drugi cyfrowy pomiar laserowy zczytałem obroty z wału i wybrałem odpowiedni tryb w liczniku.

Oczywiście ma cyfrowy pomiar mtg.Na dole tarczy standardowo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jakie masz obecnie wskazania obrotomierza: min i max obroty silnika?

W takim razie przy jakich obrotach jedna mtg pokrywa się z godziną zegarową?

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Max coś ok 2400,jak dobrze pamiętam może 50+-.Min to zdaje się ok 800obr. 

Ustawiłem to wg innego czujnika z obrotów na wale które nim zmierzyłem. Jak skalibrowałem obroty to na licznik mtg nie patrzyłem uważając ,że pewnie naliczał będzie dobrze.

Jak tylko będzie taka możliwość zobaczę jak to jest.Ale pewnie godzina pracy=godzina na zegarku.

6 godzin temu, AlaCapone napisał:

W takim razie przy jakich obrotach jedna mtg pokrywa się z godziną zegarową?

Jak uważasz mam to sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Napisz proszę po kolei, jak przebiegała „kalibracja” tegoż obrotomierza?

Jak sprawdzić? – bardzo prosto – przekręć kluczyk w stacyjce w pozycję 1 (pierwsza w prawo) kontrolki zapalają się (ale bez odpalania silnika) i pozostaw w tej pozycji na 10-20 minut. Jeśli licznik zacznie „bić” (wskazywać cyferki) mamy do czynienia z licznikiem godzin pracy.
(liczniki z mechanizmem mechanicznym zaczynają „tykać” już od chwili przekręcenia kluczyka, zaś z elektronicznym - nie ma tegoż „tykania”)

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153
Dnia 12.01.2018 o 08:16, AlaCapone napisał:

Napisz proszę po kolei, jak przebiegała „kalibracja” tegoż obrotomierza?

Po zamontowaniu ,uruchomiłem silnik ,za pomocą miernika laserowego odczytałem obroty z koła wału korbowego,takież to obroty ustawiłem na obrotomierzu guzikiem zmieniającym "podziałkę".

Sprawdziłem czy odczyt pokrywa się przy innych obrotach silnika.Sprawdziłem obroty max było zdaje się ok 2400obr.

Dnia 12.01.2018 o 08:16, AlaCapone napisał:

Jak sprawdzić? – bardzo prosto – przekręć kluczyk w stacyjce w pozycję 1 (pierwsza w prawo) kontrolki zapalają się (ale bez odpalania silnika) i pozostaw w tej pozycji na 10-20 minut. Jeśli licznik zacznie „bić” (wskazywać cyferki) mamy do czynienia z licznikiem godzin pracy.
(liczniki z mechanizmem mechanicznym zaczynają „tykać” już od chwili przekręcenia kluczyka, zaś z elektronicznym - nie ma tegoż „tykania”)

Wzbudza się dopiero po odpaleniu,więc "po kluczyku" nie mam nic na wyświetlaczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Taka kalibracja wynika z zaleceń producenta? Możesz podesłać instrukcję do niego? Makie są możliwe "podziałki" i od czego zależą?

W takim razie odpal silnik i utrzymuj obroty biegu jałowego i sprawdź zgodność z zegarkiem, czy będą jednakowe wskazania. Jaka jest dokładność wskazań licznika mtg? (tylko godziny, czy także minuty)

  • Like 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    153

Tak, stosowałem się do zaleceń instrukcji. 

Wg instrukcji należy dopasować liczbę impulsów przypadających na jeden obrót silnika.tzn naciskając guzik z tyłu obudowy zmieniamy wartość "podziałki" od 0 do 250,która jest widoczna w polu gdzie później mam wyświetlacz mtg.

W praktyce było tak ,że ustaliłem sobie obroty wg czujnika laserowego np 1000obr i dotąd naciskałem aż zegar ustawił się na 1000 u mnie na skali.A jak się nie mylę to wg "podziałki" miałem 12.5.

Tak mam godziny i minuty pracy.

Sprawdzę te wskazania raz jeszcze dla pewności ale zależało mi żeby dobrze wskazywało to ustawiałem to chwilę.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dzięki, za odpowiedź. Dopytuję się dlatego, że coś mi się wydaje, że miałeś wcześniej problemy z ustawieniem pompy wtryskowej - teraz miałeś okazję ustawić odpowiednie obroty silnika minimalne i maksymalne, choć to nie będzie to samo co na stole probierczym.

Jakie były obroty minimalne i maksymalne wg wskazań czujnika laserowego a jakie dla tegoż obrotomierza? Jakie były przekłamania?

Wiesz już, czy posiadasz licznik motogodzin, czy licznik godzin pracy?

  • Like 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
reflex52    0

Po wymianie regulatora wraz ze szczotkami (jakiś zamiennik) w alternatorze obrotomierz działa ale nie wiem czy aby dobry jest prąd ładowania bo ładowanie wynosi 14,58 V (bez obciążenia) czy aby nie za dużo. Jaki powinien być prawidłowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Przy jakich obrotach silnika?

Prawidłowe wskazania woltomierza dla poprawnie działającego alternatora powinno zawierać się w granicach: 13,6 V - 14,4 V (z tolerancją ± 0,1 V).

Edytowano przez AlaCapone
  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Wskazania do przyjęcia, różnica zapewne wynika z tolerancji (niedokładności) miernika.
Sprawdź wartość napięcia podczas włączenia odbiorników napięcia (światła długie, jeden z kierunków, wycieraczki, światła STOP).

A tak na marginesie dokonywany pomiar to wartość napięcia ładowania.

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tinzin    1

Witam szanowne grono!

Mam pytanie, gdzie jest podłączony kabel od motogodzin w Renault 120.54? Od obrotomierza to do wyjścia W w alternatorze. 
Przy alternatorze "wisi" jakiś odłączony kabel a motogodzin nie liczy. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

ciągniki biorące sygnał z alternatora nie liczą MTH !!!


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tinzin    1

W takim razie jak "liczą"? Nie ma linki która by napędzała, nie widzę żadnego czujnika, albo raczej nie mogę znaleźć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522
Dnia 16.02.2020 o 20:37, tinzin napisał:

Przy alternatorze "wisi" jakiś odłączony kabel a motogodzin nie liczy

mógł się połamać któryś trybik napędzający bębenki z liczbami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154
21 godzin temu, tinzin napisał:

W takim razie jak "liczą"? Nie ma linki która by napędzała, nie widzę żadnego czujnika, albo raczej nie mogę znaleźć...

przecież napisałem że sygnał z alternatora


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tinzin    1

Dzisiaj rozebrałem licznik, ze wstępnych oględzin trybiki wydawały się, ze są ok, ale ten żółty od wewnętrznej strony zjechany, zęby wytarte 🤢. Chyba trzeba będzie kupić zamiennik, bo trybika raczej nie dostanę.

Dziękuję za odpowiedzi/ podpowiedzi

Edytowano przez tinzin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tinzin    1

Dzisiaj przyszedł trybik, poskładałem i wszystko działa. Trybik kupiłem na allegro. Informacyjnie jakby ktoś szukał to jest to koło zębate 20x23 licznika kilometrów Porshe 911 😃😃😃

poniżej podaję link do strony sklepu, na allegro też sprzedają:). 

http://www.sklep.fotoelektronik.pl/pl/samochodowe/2957-kolo-zebate-tryb-licznika-km-20x23-porsche-911-912-928-944.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8522

@tinzin skąd wiedziałeś że od Porsche trybik pasuje ,u mnie też się rozkruszył i zamówiłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tinzin    1

Pomierzyłem stary, bo brakowało "tylko" 6 dużych zębów, małe miałem prawie starte, policzyłem zęby. Wujek google, allegro i bingo:)
Mam teraz sportowy traktor :)

Cieszę ze mogłem trochę pomóc.

Od miesiąca mam 120 i nadal nie wiem do czego służy czarny przełącznik na środku, na desce rozdzielczej, który można przełączyć w prawo lub lewo.
na pewno nie od kierunkowskazów :P 

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj