Skocz do zawartości

Polecane posty

rabit500    2

Witam.

 

Piszę w imieniu znajomego ma on zetorka 7745. Jest w nim problem z ładowaniem a właściwie jego brakiem. Zaczeło się od tego że kontrolka od ładowania zaczeła się jarzyć, i ładowanie na poziomie 12,4V. Diagnoza zużyte szczotki po wymianie żadnych efektów. Alternator wylądował u speca i zdiagnozował przepalone mostki. Po zamontowaniu pochodziło prawidłowo przez jakiś czas i powtórka z rozrywki, świecąca się kontrolka ładowania. Dodam że jeszcze przed oddaniem alternatora do mechanika został podmieniony na próbę nowy zewnętrzny regulator napięcia i w tedy kontrolka nie świeciła się ale żadnych efektów w zmianie napięcia ładowania mierzonego na zacisku rozrusznika.

 

Proszę o szybką odpowiedź.

 

Jeśli zły dział proszę moderatorów o  przeniesienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lotnik993    10

U zetora to normalne że nie ma prądu jeszcze zetor 7745 miał akumulator pod kabina a zetor 7340 był na przodzie to już całkowicie z prądem było kiepsko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    173

ja bym stawiał na regulator napięcia i sprawdź kable co idą do alternatory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukas155    1

Przewód który idzie do kontrolki(wzbudzenie) może dotykać gdzieś masy, miałem tak w JCB 3CX, chyba z 4 regulatory tak rozwaliłem, aż w końcu pociągnąłem nowy przewód bezpośrednio z alternatora pod kontrolkę i do dziś spokój :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

Przewody sprawdzę zakładając że będą dobre, to gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    192

Sprawdź jeszcze stacyjkę u mnie też był ten problem wymiana pomogła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jlapeta    0
Napisano (edytowany)

Ja też stawiam na regulator. regulatory są w dwóch typach do mostków 6 diodowych i 9 diodowych. 7745 może mieć regulator przy bezpiecznikach w kabinie ale wszystko zależy od założonego alternatora. Ja ostatnio w 6340 wymieniłem regulator i śmiga ładowanie aż miło. polecam tego sprzedawcę regulatorów http://allegro.pl/polski-regulator-napiecia-avia-12v-55a-zetor-skoda-i6467260846.html 

EL-TRAKTOR Andrzej Widok

1 Maja 86

47-480 Pietrowice Wielkie


U zetora to normalne że nie ma prądu jeszcze zetor 7745 miał akumulator pod kabina a zetor 7340 był na przodzie to już całkowicie z prądem było kiepsko

Położenie regulatora nie ma żadnego znaczenia. Najczęściej przy alternatorze montowane są tzw pastylki często połączone ze szczotkami. Najczęściej to nowsze typy alternatorów starsze wyprowadzone miały instalacje do kabiny bo tam bywały jeszcze stykowe mechaniczne regulatory

Edytowano przez jlapeta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jak nic jest to regulator, musi pozwalać na zbyt duże napięcie w układzie ładowania przez jarzy się kontrolka a następnie przepala się któraś z diod (czy  coś takiego) w alternatorze.

Jeżeli coś źle napisałem proszę mnie poprawić a koledze życzę żeby jak najszybciej uporał się z usterką. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

W tym momencie Ci nie powiem bo po wizycie i speca jeszcze nie mierzylem. Przed wszystkimi zabiegami było tak jak pisalem było 12.4v. Aktualne ładowanie będę znał jutro popołudniu, gdy będę się widział ze znajomym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

Byłem i jak się okazało na regulatorze napięcia były odwrotnie założone przewody D+ oraz DF tzn szczotki i wzbudzenie. Moje pytanie jak bardzo mógł ucierpieć regulator/alternator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

Witam mam taki problem z kontrolką ładowania, kupiłem nowy alternator do Ursusa 914 firmy Jubana pod B+ Podłączyłem przewód od rozrusznika od pod D+ przewód do kontrolki odpalam ciągnik a kontrolka dalej świeci jak świeciła nawet jak zwiększe obroty. Co moze byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Kontrolka 2W jeżeli tak to zmień na 4W jeżeli nie pomoże to coś z alternatorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    2034

Co do tego ma moc żarówki ? :huh: Elektrotechnik wracaj !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Przyjdzie kiedyś taki dzień że się przekonasz co ma moc żarówki do ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    2034

Nie prościej by było po prostu odpowiedzieć ? Wytłumacz co się stanie po wymianie 2W na 4W.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Zdarza się że alternator potrzebuje większego prądu wzbudzenia i jak na 2W zacznie ładować przykładowo od 800 obr/min to na 4W zacznie ładować od 600 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0
Napisano (edytowany)

Witam wiec było tak jak pisaliscie była żarówka 2W zmieniłem na T4W 12v to mi ją spalilo na biało to założyłem druga taka samo to świeci mi ciągle tak jak ta 2W. I co to może być? A może stacyjka? No bo jak alternator nowy to byłby zepsuty? A jeszcze jedno pytanie bo jak patrze na tych internetowych schematach jak podlaczyc ta kontrolke to widzę ze Kabel od rozrusznika idzie do alternatora a drugi wychodzi bezpośrednio do stacjki a zaś u mnie idzie z rozrusznika do alternatora a dopiero z alternatora do stacyjki czy to ma jakieś znaczenie?

Edytowano przez szef2206

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    450

Kolego aby wyeliminować stacyjkę to żarówkę podłącz przy alternatorze "na krótko".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

A w jaki sposób sprawdzić na krótko? A jak prawidłowo powinien być poprowadzony kabel do stacyjki od alternatora czy od rozrusznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

wyjmij żarówkę z oprawką  , ustal który przewód jest przewodem połączonym ze stacyjką ( będzie na nim prąd  jak wciśniesz kluczyk o ile prąd dochodzi ze stacyjki) ,ściągnij ten przewód a końcówkę oprawki żarówki połącz innym przewodem  z plusem -najprościej z głównego przewodu na cewce rozrusznika .

Inny sposób na sprawdzenie czy dochodzi plus do żarówki to użycie innej żarówki i połączenie jej z jednej strony z masą pojazdu a z drugiej z  przewodem od stacyjki . Jak wciśniesz kluczyk powinna się palić ,jak nie świeci to już wiesz ,że plus ze stacyjki nie dochodzie i nie musisz łączyć kontrolki na tzw krótko  a szukać przyczyny w stacyjce .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

No to u mnie tak jest ze jak jeden kabel ze stacyjki(15) podłącze do żarówki a drugi kabel od żarówki dotykam do masy i wcisne kluczyk to świeci. A skąd powinien być doprowadzony prąd do stacyjki z alternatora czy z rozrusznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

a  co za  różnica  skąd? możesz podłączyć  i  z akumulatora - to  cały czas jest to  samo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wojtek8244
      Witam,
      Posiadam ciągnik Renault 551 (nowy zakup) i piszę na forum do posiadaczy tego ciągnika, bo mam problem. Gdzie jest w tym ciągniku włączanie świecy płomieniowej? Robi się zimno i przydałoby się trochę podgrzać, z tego co mi się wydaje to włączanie jej jest w stacyjce, ale nie jestem pewny dlatego pytam. Sprawdzone było multimetrem i nie ma napięcia na świecy, sprawdzenie świecy czy jest dobra to żaden problem bo na pewno jest dobra, tylko potrzebuje informacji gdzie jest włączanie jej?
    • Przez olo1104
      Witam, pomuzcie!doslownie kapie z tej rurki między filtrami oleju,w zetorku 5245,cięzko nie pracuje,z początku nie moglem ustawic tych kubków olejowych bo pod nimi pojawial się olej teraz z tego odpowietrznika ,nie radze,co jest?
    • Przez emtecc
      witam
      Jak myślicie, światła przeciwmgielne będą dawały dobre światło przy pracy w polu umiejscowione przy światłach na kabinie w zetorze 7745
      takie: http://sklep.wesem.pl/4/6687/halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_przeciwmg_owe_drogowe_typu_ho4
      na forach off-roadowych polecali takie lampy zamiennie jako robocze na dach. Na wykresie widać, że ładnie to świeci. Ciekawe jak będzie gdy zamontować je na wysokości około 2 metrów.
      Spotkał się ktoś z czymś takim?
       
      Jakie lampy polecicie na kabinę do zetora na przód?
      Te: http://sklep.wesem.pl/5/6704/lampy_robocze_typu_lor4 na wykresie wydają się dobrze świecić
       
       
×