Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rabit500    2

Witam.

 

Piszę w imieniu znajomego ma on zetorka 7745. Jest w nim problem z ładowaniem a właściwie jego brakiem. Zaczeło się od tego że kontrolka od ładowania zaczeła się jarzyć, i ładowanie na poziomie 12,4V. Diagnoza zużyte szczotki po wymianie żadnych efektów. Alternator wylądował u speca i zdiagnozował przepalone mostki. Po zamontowaniu pochodziło prawidłowo przez jakiś czas i powtórka z rozrywki, świecąca się kontrolka ładowania. Dodam że jeszcze przed oddaniem alternatora do mechanika został podmieniony na próbę nowy zewnętrzny regulator napięcia i w tedy kontrolka nie świeciła się ale żadnych efektów w zmianie napięcia ładowania mierzonego na zacisku rozrusznika.

 

Proszę o szybką odpowiedź.

 

Jeśli zły dział proszę moderatorów o  przeniesienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lotnik993    13

U zetora to normalne że nie ma prądu jeszcze zetor 7745 miał akumulator pod kabina a zetor 7340 był na przodzie to już całkowicie z prądem było kiepsko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukas155    1

Przewód który idzie do kontrolki(wzbudzenie) może dotykać gdzieś masy, miałem tak w JCB 3CX, chyba z 4 regulatory tak rozwaliłem, aż w końcu pociągnąłem nowy przewód bezpośrednio z alternatora pod kontrolkę i do dziś spokój :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jlapeta    0

Ja też stawiam na regulator. regulatory są w dwóch typach do mostków 6 diodowych i 9 diodowych. 7745 może mieć regulator przy bezpiecznikach w kabinie ale wszystko zależy od założonego alternatora. Ja ostatnio w 6340 wymieniłem regulator i śmiga ładowanie aż miło. polecam tego sprzedawcę regulatorów http://allegro.pl/polski-regulator-napiecia-avia-12v-55a-zetor-skoda-i6467260846.html 

EL-TRAKTOR Andrzej Widok

1 Maja 86

47-480 Pietrowice Wielkie


U zetora to normalne że nie ma prądu jeszcze zetor 7745 miał akumulator pod kabina a zetor 7340 był na przodzie to już całkowicie z prądem było kiepsko

Położenie regulatora nie ma żadnego znaczenia. Najczęściej przy alternatorze montowane są tzw pastylki często połączone ze szczotkami. Najczęściej to nowsze typy alternatorów starsze wyprowadzone miały instalacje do kabiny bo tam bywały jeszcze stykowe mechaniczne regulatory

Edytowano przez jlapeta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jak nic jest to regulator, musi pozwalać na zbyt duże napięcie w układzie ładowania przez jarzy się kontrolka a następnie przepala się któraś z diod (czy  coś takiego) w alternatorze.

Jeżeli coś źle napisałem proszę mnie poprawić a koledze życzę żeby jak najszybciej uporał się z usterką. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

W tym momencie Ci nie powiem bo po wizycie i speca jeszcze nie mierzylem. Przed wszystkimi zabiegami było tak jak pisalem było 12.4v. Aktualne ładowanie będę znał jutro popołudniu, gdy będę się widział ze znajomym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rabit500    2

Byłem i jak się okazało na regulatorze napięcia były odwrotnie założone przewody D+ oraz DF tzn szczotki i wzbudzenie. Moje pytanie jak bardzo mógł ucierpieć regulator/alternator?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

Witam mam taki problem z kontrolką ładowania, kupiłem nowy alternator do Ursusa 914 firmy Jubana pod B+ Podłączyłem przewód od rozrusznika od pod D+ przewód do kontrolki odpalam ciągnik a kontrolka dalej świeci jak świeciła nawet jak zwiększe obroty. Co moze byc?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    517

Kontrolka 2W jeżeli tak to zmień na 4W jeżeli nie pomoże to coś z alternatorem.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    517

Przyjdzie kiedyś taki dzień że się przekonasz co ma moc żarówki do ładowania.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    3710

Nie prościej by było po prostu odpowiedzieć ? Wytłumacz co się stanie po wymianie 2W na 4W.


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    517

Zdarza się że alternator potrzebuje większego prądu wzbudzenia i jak na 2W zacznie ładować przykładowo od 800 obr/min to na 4W zacznie ładować od 600 obr/min.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

Witam wiec było tak jak pisaliscie była żarówka 2W zmieniłem na T4W 12v to mi ją spalilo na biało to założyłem druga taka samo to świeci mi ciągle tak jak ta 2W. I co to może być? A może stacyjka? No bo jak alternator nowy to byłby zepsuty? A jeszcze jedno pytanie bo jak patrze na tych internetowych schematach jak podlaczyc ta kontrolke to widzę ze Kabel od rozrusznika idzie do alternatora a drugi wychodzi bezpośrednio do stacjki a zaś u mnie idzie z rozrusznika do alternatora a dopiero z alternatora do stacyjki czy to ma jakieś znaczenie?

Edytowano przez szef2206

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    517

Kolego aby wyeliminować stacyjkę to żarówkę podłącz przy alternatorze "na krótko".


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

A w jaki sposób sprawdzić na krótko? A jak prawidłowo powinien być poprowadzony kabel do stacyjki od alternatora czy od rozrusznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

wyjmij żarówkę z oprawką  , ustal który przewód jest przewodem połączonym ze stacyjką ( będzie na nim prąd  jak wciśniesz kluczyk o ile prąd dochodzi ze stacyjki) ,ściągnij ten przewód a końcówkę oprawki żarówki połącz innym przewodem  z plusem -najprościej z głównego przewodu na cewce rozrusznika .

Inny sposób na sprawdzenie czy dochodzi plus do żarówki to użycie innej żarówki i połączenie jej z jednej strony z masą pojazdu a z drugiej z  przewodem od stacyjki . Jak wciśniesz kluczyk powinna się palić ,jak nie świeci to już wiesz ,że plus ze stacyjki nie dochodzie i nie musisz łączyć kontrolki na tzw krótko  a szukać przyczyny w stacyjce .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

No to u mnie tak jest ze jak jeden kabel ze stacyjki(15) podłącze do żarówki a drugi kabel od żarówki dotykam do masy i wcisne kluczyk to świeci. A skąd powinien być doprowadzony prąd do stacyjki z alternatora czy z rozrusznika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

a  co za  różnica  skąd? możesz podłączyć  i  z akumulatora - to  cały czas jest to  samo 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomek14
      wymieniam właśnie olej w silniku zetor 7211 i mam pytanie jaki olej najlepiej wlać do silnika i ile litrów bo czytałem trochę i wszędzie podają różnie,więc ile litrów będzie najlepiej ?
    • Przez Mateusz_6340
      Witam, mam mały problem. Chodzi o to, że lampy dachowe o takie http://allegro.pl/reflektor-glowny-lampa-fendt-zetor-massey-01782-i7342580643.html świecą tak że szału nie ma i jeszcze skupiająco i czy zmiana żarówek(na takie) http://allegro.pl/zarowki-osram-night-breaker-laser-h4-130-duo-box-i6636850540.html  sprawiła by lepszy efekt świecenia czy też musiałbym zainwestować w lampy z innym odbłyśnikiem np. takie  http://allegro.pl/reflektor-glowny-lampa-fendt-zetor-massey-01796-i6922637631.html  Jeszcze chciałbym zmienić zwykłe żarówki H3 w tylnych lampach na takie http://allegro.pl/osram-zarowka-h3-night-breaker-unlimited-110-i6150617018.html tylko nie wiem czy warto? Może ktoś ma i podzieli się opinią? Z góry dzięki
    • Przez NABUCH
      Witam . Potrzebuję porady odnośnie kontroli wskaźnika temperatury w zetorze 5211. W ciągniku po krótkim czasie dochodzi do wzrostu temperatury do 120stC.  Realnie temperatura jest niższa. Dodatkowo dla pewności wyjęty został termostat. Zwierałem przewód czujnika do masy i wskazówka idzie do 120 St czyli maks wskaźnika.  Wygląda że zegar reaguje poprawnie.  Na wsuwce  od czujnika po przekręceniu kluczyka jest 5.4V . Czujnik pomierzyłem przy temperaturze ok 30 st i miał 230ohmów . Ktoś może podpowiedzieć czy taka wartość napięcia i rezystancji  jest poprawna   . Czujnik był niedawno wymieniany .  Podejrzewam czujnik  chociaż niedawno był zmieniony  .
    • Przez kowalc362
      Witam jaki ciągnik kupić mam 8 ha ale mam zamiar dokupić jeszcze 7 ha i zastanawiam się czy kupić usrusa c360 czy zetora 7211 teraz posiadam  ursusa c335m z turem jeśli by ktoś proponował jakiś  inny ciągnik chce coś kupić do 30 tys 
       
    • Przez Papier
      Witam ,
      Posiadam Belarusa 1221.3 w którym rozleciał się alternator na łożyskach. Z racji ze w garażu znalazłem samochodowy 120a chciałbym go założyć.
      Taki o oznaczaniach B+,D+,W     Pytanie czy nie trzeba nic przerabiać by podpiąć ?
      A taki był założony.
       
      Jestem trochę zielony w elektryce więc wole sie spytać.
       
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.