Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam 

Potrzebuję pomocy osób bardziej doświadczonych niż ja sam a chodzi jak już wspomniałem w temacie o dobór kół/ ogumienia do ursusa 1234/1634 (1634 dla tego że wygląda na to ze brakuje mu tylko turbo żeby stać se 1634) 

Ciagnik ok roku 2003 do Polski z kraju Belgia  przyjechał na ogumieniu 12.4 r28 i 12.4 r46.

Po około roku czasu pracy w Polsce tylnie ogumienie zostało zastąpione na 18.4 r 38 czyli fabryczne przód pozostał taki sam z nowymi oponami jeszcze raz wspomnę 12.4 r28 czyli nie fabryczne.

Do kiedy przednie opony miąły dobry bieżnik (były nieco wyższe) nie było zbytnio odczuwalne wrażenie pchania tyłu względem przodu lecz ze zbiegiem czasu gdy opona stawała się co raz niższa ( mniej bieżnika) zaczeło narastać wrażenie hamowania przodu oczywiści z włączonym napędem.

W tym roku a raczej juz w przyszłym 2017 nastapi czas wymiany 4 opon na nowe gdyż traktor zbyt bardzo ślizga się w polu (zbyt mało bieżnika zbyt wąskie ogumienie) i teraz na koniec narasta moje pytanie do doświadczonej strony Agro foto jak i jakie ogumienie dobrać lub felgi żeby znów nie było problemu z hamowaniem ciągnika przez przednia oś?

Ps. Z naszych dotychczasowych obliczeń wynika że najlepszym rozwiażanie było by zastosowanie opon 14.9 r28 czyli wymiana opon przednich na wyższe i szersze i wymiana tyłu na 520/70 r38 czyli wysokość podobna róznica ok 3-4 cm i dużo szersza opona na pewno poprawi to uciąg ale czy na pewno wyeliminuje opisany problem?

PROSZĘ O POMOC

Opublikowano

z moich obserwacji, może błędnych, wynika że wiele ciągników tak ma i trzeba po prostu wyłączać przód jak nie jest potrzebny. Wydaje mi się że przód kręci się szybciej i spowodowane jest to lepszą skutecznością sterowania. Nie zagłębiałem się jednak w temat tylko wyłączam napęd.

Opublikowano

Guzik masz w tej wikipedii, tam podano tylko jedną kombinację opon, gdzie instrukcja dopuszcza 7 kombinacji rozmiaru opon dla1234. Nigdy nie jest tak, że tylne i przednie koła mają to samo przełożenie, czyli, że przełożenie napędu przedniego do tyłu wach się w granicach od 1,208 do 1,292. Przednie koła mają ciągnąć szybciej.

Opublikowano

Nie prawda ze przednie kola ciągną szybciej .
To tylko takie wrażenie jak patrzysz na kola a zwłaszcza wtedy gdy kola buksują wynika to z obwodu kola.
Zmierz obwud kola przedniego i tylnego to zauwarzysz ze gdy tylne kolo robi obrot to przednie kolo robi prawie prawie dwa lub cos kolo tego.

Opublikowano

Najpierw to trza zobaczyć jakie są tryby w  moście założone, potem opony dobierać.

Ściągnij przystawkę napędu i policz zęby na trybach.

Jak ja dobierałem opony to  w agromie miał zapisane jakie tryby do danych opon, i miał parę kombinacji.

Podejrzewam że opony będziesz miał w oryginale 14,9 R 28 i 20,8 R38

Opublikowano

temat jeszcze sie rozwiną gdyż 

fabrycze ogumienie według briefa czy jak to tam to 14.9 r24 i 18.4 r34 co daje na wspołczynik wyprzedzania ok 1.41

przyjechał na 12.4 r28 i 12.4 r46 co daje nam 1.36

a koła 14.9 r28 i 20.8 r38 takie jak wspomniał kolega wyżej daje współczynik wyprzedzania ok 1.36% czyli taki sam jak z tym zestawem wąskiego ogumienia więc wyglada na to ze te pasowały by idealnie 

co o tym sądzicie??

Opublikowano

W ciągniku nie liczy się obrotów koła tylko drogę jaka pokonuje i książkowo przednie kola maja pokonać drogę taką samą lub do 5% większą niż tylne. 

Załącz napęd, porób kreski na oponie równo z punktem na ziemi, przejedz tak by tylne koło zrobiło 10 obrotów licząc ile zrobiło przednie i masz przełożenie pomiędzy tyłem a przodem. Bez najmniejszego problemu wyliczysz teoretyczną drogę jaką pokonuje koło przednie a tylne. 

Tu mam coś dla ciebie. Przyjemnej lektury.

http://agro-technika.pl/archiwa/ciagnik-kolem-sie-toczy/

 

Opublikowano (edytowane)

Jak miales 12.4/28 i 18.4/38 to bylo zle! Nie zgrywaly ci sie napedy.
Zaloz na przod 14.9/28 a na tyl 20.8/38 lub jak fabrycznie bylo 14.9/24 i 18.4/38 i bedzie ok

Edytowane przez kazik8888
Opublikowano

U1234.doc

 

Powyższy załącznik powinien Ci pomóc.

Standardowo URSUS 1234 miał zakładane zestawy 18,4-34/14,9-24. Jeśli to ciągnik z eksportu to podejrzewam, że miał zestawy 18,4-38/14,9-28 lub 20,8-38/14,9-28.

Należy też pamiętać, że profil każdej z wyżej wymienionych opon wynosi 85, czyli przykładowo opona 20,8-38 to de facto opona 20,8/85-38 i jej zamiennikiem jest opona 520/85-38 a nie 520/70-38.

Jeśli zamierzasz kupić nowe opony to zapytaj też o tzw. obwód toczenia, bo np. Barum ma inne obwody toczenia niż pozostali producenci opon.

Opublikowano

Dokładnie tak jak mówi AS2 pierwsze pytanie przy kupnie opon to właśnie obwód toczenia. Z własnego doświadczenia przekonałem się jak to wpływa na mosty (bardzo droga nauka). Gdy już będziesz miał obwody to właśnie ok 5% przód na wyprzedzań tyl.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v