wyrebski1

Wymiana bębna hamulcowego C-330

Polecane posty

wyrebski1    54

Chcę wymienić bęben hamulcowy w C-330. Mam już wyjętą półoś z pochwy, także półoś wyciągnąłem ze zwolnicy. Praktycznie na samej półosi mam tylko bęben ale jak on schodzi-jest tam jakieś zabezpieczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bęben jest ciasno pasowany na półosi ze wzgledu na uszczelnienie. Nie ma tam żadnych zabezpieczeń. Najlepiej jak byś delikatnie podgrzał bęben palnikiem, wtedy powinien lekko zejść z półosi. Z nowym bębnem radzę postąpić tak samo, wtedy zminimalizujesz ryzyko pękniecia przy nabijaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    54

no właśnie nie widziałem tam żadnego zabezpieczenia i się zastanawiałem jak to się trzyma. A w którą stronę wybić bęben-w stronę zwolnicy czy mechanizmu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

martin68    7

najpierw po drugiej stronie półosi jest taki dekielek za nim jest nakrętka wykręcasz ją wtedy półosi wyjmiesz ze zwolnicy i tam jest taka nakładka zdejmujesz i bęben sam powinien wyjść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    54

bęben nie trzyma się ciasno na frezie a więc nie jest ciasno nabity na pewno. Nakładka jest tam ale jak ona schodzi? To jest taka jakby podkładka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin68    7

ta ta podkładka to taka tulejka nabita ją po prostu za pomocą młotka i mesla delikatnie powinno się wybić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wyrebski1    54

to wiem mniej więcej o co chodzi. Trzeba ją delikatnie zbić bo przecież na tej tulejce jest simering?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

Witam mam problem nie wiem jak ściągnąć bęben na lewym kole w ursusie c 330 bo wylał mi się olej na niego i muszę wymienić oringi ale nie mogę sciągnąć bębna.Proszę o pomoc. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    745

Od strony piasty koła masz dekiel na 4 śruby odkręcasz go, następnie odkręcasz nakrętkę półosi i wybijasz półoś w stronę bębna i wszystko zejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

W który miejscu jest dokładnie ten dekiel bo naprawiam to dopiero pierwszy raz i jestem trochę zielony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    745

Od strony koła jest tam tylko ten jeden wiec bez problemu znajdziesz ;) zdejmiesz koło to zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

a jest możliwość ściągnięcia bębna bez wyciągania półośki i jest tam dekiel ale on jest chyba od blokady chyba że to ten. Ściągłem kolo zwolnice i widzę ten dekiel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    745

blokadę masz w prawym kole wiec nic tam nie ma, jak pisałem dekiel masz od strony koła tam gdzie je przykręcasz jest tam tylko jeden na 4 śruby znajduje sie na wprost półośki ;) bez jego odkręcenia i wyjęcia półosi ze zwolnicy się nie obejdzie bo taka jest właśnie kolejność montażu

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

A jeszcze chciałem się zapytać jak wyciągnę półośkę to bez problemu ją poźniej założę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zdjąć całą zwolnicę razem z półośką?

Włożysz tylko musisz trafić frezem w mechanizm różnicowy, tylko delikatnie aby nie uszkodzić frezów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    745

Bez problemu, tylko musisz zaopatrzyć się w:

oring 38x3

simering 50x80x10

podkładkę zabezpieczającą nakrętkę półosi oraz w razie potrzeby nową nakrętkę

uszczelkę tego dekla

Jeśli ma sporo przejechane przy okazji radziłbym wymienić też łożyska 6307 i 6208 ;)

Kolejna sprawa uszczelniacz w pochwie zobacz czy nie ma tam przecieków, osobiście też bym go wymienił za jednym zamachem potem unikniesz kolejnego rozbierania tylko jest trochę więcej roboty ale potem będziesz miał spokój. Co do rozbierania patrz co po kolei idzie żebyś potem nie pytał co tam i jak szło :P

Przed odkręceniem nakrętki półosi zobacz mniej więcej jak daleko była ona wkręcona, jak potem będziesz skręcał po naprawie unikniesz zerwania gwintu dokręcając ją za mocno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twoim sposobem jest więcej odkręcania. My jak robiliśmy remont w C-330 to odkręcaliśmy zwolnicę od pochwy i wyciągaliśmy ją razem z półośką z mechanizmu różnicowego. Wyciągać to najlepiej we dwóch lub podwiesić zwolnicę na bloczku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

A ha .........czyli tylko ten układ różnicowy i tyle ?Myslałem ze będę mial z układ blokady problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    745

Twoim sposobem jest więcej odkręcania. My jak robiliśmy remont w C-330 to odkręcaliśmy zwolnicę od pochwy i wyciągaliśmy ją razem z półośką z mechanizmu różnicowego. Wyciągać to najlepiej we dwóch lub podwiesić zwolnicę na bloczku.

kolega napisał wcześniej że zdjął juz koło i zwolnice, mało dokładnie czytasz posty :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kierowca    0

Dziekuję wszystkim za pomoc udało mi sie sciagnąć B-).Zamykam

temat

Edytowano przez kierowca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez akooo
      Witam. Może pomógłby ktoś mi naprawić tą blokadę hamulców (niby ten ręczny). Bo ta wajcha jest całkiem luźna a powinna w jakiś sposób blokować te hamulce. Może ktoś by napisał co zrobić krok po kroku
    • Przez michal_xs
      Witam. Kupiłem przyczepę tandema z pronara i gdy wcisnę pedal hamulca do około połowy koła w przyczepie stają .zawór ustawiony na pozycji "pusta przyczepa". Czy to normalne czy jak?
    • Przez gaju91
      Witam,
      mam ciągnik JD który posiada tylko 2 obwodowy układ hamulcowy, Przyczepę kupiłem jakiś czas temu i ma ona tylko 1 obwód potrzebuję ją zapiąć  do tego ciągnika , dużo przeróbek mnie czeka (koszty) układu hamulcowego? Robił to może ktoś? 

      Pozdrawiam
    • Przez Rolnik1224mmmma
      Witam wszystkich 
      Mam problem, chodzi o zawor hamulcowy a dokladnie o jego regulacje. Przyczepa hamuje po wciśnieciu pedału do końca a chciałbym aby hamowała trochę szybciej (w połowie wciśniętego pedału)  jak wyregulować zawor hamulcowy? 
    • Przez grmiba
      Witam, 
      Czy po wciśnięciu pedału hamulca, albo zaciągnięcia hamulca ręcznego Ciśnienie w butli powinno spadać? U mnie jak wcisnę pedał to słychać głośne syczenie powietrza właśnie z zaworu. Tak powinno być, czy zawór jest do wymiany?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj