Skocz do zawartości
wyrebski1

Wymiana bębna hamulcowego C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-330

wyrebski1    35

Chcę wymienić bęben hamulcowy w C-330. Mam już wyjętą półoś z pochwy, także półoś wyciągnąłem ze zwolnicy. Praktycznie na samej półosi mam tylko bęben ale jak on schodzi-jest tam jakieś zabezpieczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bęben jest ciasno pasowany na półosi ze wzgledu na uszczelnienie. Nie ma tam żadnych zabezpieczeń. Najlepiej jak byś delikatnie podgrzał bęben palnikiem, wtedy powinien lekko zejść z półosi. Z nowym bębnem radzę postąpić tak samo, wtedy zminimalizujesz ryzyko pękniecia przy nabijaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wyrebski1    35

no właśnie nie widziałem tam żadnego zabezpieczenia i się zastanawiałem jak to się trzyma. A w którą stronę wybić bęben-w stronę zwolnicy czy mechanizmu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


martin68    2

najpierw po drugiej stronie półosi jest taki dekielek za nim jest nakrętka wykręcasz ją wtedy półosi wyjmiesz ze zwolnicy i tam jest taka nakładka zdejmujesz i bęben sam powinien wyjść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wyrebski1    35

bęben nie trzyma się ciasno na frezie a więc nie jest ciasno nabity na pewno. Nakładka jest tam ale jak ona schodzi? To jest taka jakby podkładka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

martin68    2

ta ta podkładka to taka tulejka nabita ją po prostu za pomocą młotka i mesla delikatnie powinno się wybić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wyrebski1    35

to wiem mniej więcej o co chodzi. Trzeba ją delikatnie zbić bo przecież na tej tulejce jest simering?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kierowca    0

Witam mam problem nie wiem jak ściągnąć bęben na lewym kole w ursusie c 330 bo wylał mi się olej na niego i muszę wymienić oringi ale nie mogę sciągnąć bębna.Proszę o pomoc. :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

Od strony piasty koła masz dekiel na 4 śruby odkręcasz go, następnie odkręcasz nakrętkę półosi i wybijasz półoś w stronę bębna i wszystko zejdzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kierowca    0

W który miejscu jest dokładnie ten dekiel bo naprawiam to dopiero pierwszy raz i jestem trochę zielony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

Od strony koła jest tam tylko ten jeden wiec bez problemu znajdziesz ;) zdejmiesz koło to zobaczysz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kierowca    0

a jest możliwość ściągnięcia bębna bez wyciągania półośki i jest tam dekiel ale on jest chyba od blokady chyba że to ten. Ściągłem kolo zwolnice i widzę ten dekiel.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

blokadę masz w prawym kole wiec nic tam nie ma, jak pisałem dekiel masz od strony koła tam gdzie je przykręcasz jest tam tylko jeden na 4 śruby znajduje sie na wprost półośki ;) bez jego odkręcenia i wyjęcia półosi ze zwolnicy się nie obejdzie bo taka jest właśnie kolejność montażu

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kierowca    0

A jeszcze chciałem się zapytać jak wyciągnę półośkę to bez problemu ją poźniej założę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zdjąć całą zwolnicę razem z półośką?

Włożysz tylko musisz trafić frezem w mechanizm różnicowy, tylko delikatnie aby nie uszkodzić frezów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

Bez problemu, tylko musisz zaopatrzyć się w:

oring 38x3

simering 50x80x10

podkładkę zabezpieczającą nakrętkę półosi oraz w razie potrzeby nową nakrętkę

uszczelkę tego dekla

Jeśli ma sporo przejechane przy okazji radziłbym wymienić też łożyska 6307 i 6208 ;)

Kolejna sprawa uszczelniacz w pochwie zobacz czy nie ma tam przecieków, osobiście też bym go wymienił za jednym zamachem potem unikniesz kolejnego rozbierania tylko jest trochę więcej roboty ale potem będziesz miał spokój. Co do rozbierania patrz co po kolei idzie żebyś potem nie pytał co tam i jak szło :P

Przed odkręceniem nakrętki półosi zobacz mniej więcej jak daleko była ona wkręcona, jak potem będziesz skręcał po naprawie unikniesz zerwania gwintu dokręcając ją za mocno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twoim sposobem jest więcej odkręcania. My jak robiliśmy remont w C-330 to odkręcaliśmy zwolnicę od pochwy i wyciągaliśmy ją razem z półośką z mechanizmu różnicowego. Wyciągać to najlepiej we dwóch lub podwiesić zwolnicę na bloczku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kierowca    0

A ha .........czyli tylko ten układ różnicowy i tyle ?Myslałem ze będę mial z układ blokady problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Roki212    83

Twoim sposobem jest więcej odkręcania. My jak robiliśmy remont w C-330 to odkręcaliśmy zwolnicę od pochwy i wyciągaliśmy ją razem z półośką z mechanizmu różnicowego. Wyciągać to najlepiej we dwóch lub podwiesić zwolnicę na bloczku.

kolega napisał wcześniej że zdjął juz koło i zwolnice, mało dokładnie czytasz posty :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kierowca    0

Dziekuję wszystkim za pomoc udało mi sie sciagnąć B-).Zamykam

temat

Edytowano przez kierowca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adamdx18
      Witam 
      Jakiej firmy  sprężarkę i o jakiej mocy  polecacie do pneumatyki w ciągniku Deutz Fahr DX 4.50. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez StankowskiRobert
      Witam nie wiem jak odkręcić wąż od pompy hamulcowej odprowadzjący płyn z pompy w kabinie w zetorze 7245.
    • Przez martin68
      Witam mam zamiar zabrać się za naprawę hamulców w moim ursusie i proszę o rady w tej sprawie wiem o blokadzie ale czy naprzykład trzeba uważać na jakieś uszczelki podkładki itp:
    • Przez 330CUrsus
      Witam. Jeśli taki temat istnieje to poproszę o link bo ja nie znalazłe. Mam do Was pytanie.Czy w 30 z regulatora ciśnienia jak się wykręci ten przewód koło butli to powietrze tak słabo leci czy tak jak z tego otworu do pompowania? Bo u mnie tak słabo i jeszcze wylatuje powietrze z takiej dziury z tyłu regulatora .Aha i te powietrze wylatuje z zaworu tego co jest do pedału podczepione a jak przykręce te złącze to nie leci.Czy to tak ma być? Bo nie znam się na pneumatyce w 30 i chcę to wiedzieć bo robię hamulce w przyczepie.Z góry dzięki.
    • Przez xUrsusekc330x
      Witam, mam problem z dźwignią od ręcznego, wymieniłem ją niedawno na nową, i tam ma iść chyba sprężynka do niej, tylko nie wiem dokładnie jak ją zaczepić, w tej dźwigni jest dziurka na sprężynę ale nie wiem gdzie ją zaczepić, jakby ktoś z posiadaczy c 330 przesłał jakieś zdjęcie lub powiedział jak i gdzie ją zaczepić byłbym wdzięczny
×