Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

To jest chyba mankament tych ciągników. W moich 2 ursusach też hamulec WOM-u nie działa ale może dowiemy się od kogoś kto to robił i mu działa jak to zrobił?

Opublikowano

Problem rozwiazany

Okazało się, że sprzęgło wom jest wporządku, a problem leży w skrzyni pośredniej.

 

99352e19a5631c99m.jpg

 

Pierścień osadczy sprężysty się rozleciał i tym samym koło napędzające wom się wyzębiło.

 

...

 

Martwi mnie jedynie strasznie długie opóźnienie załączenia hamulca wom 1-2 minuty. Prawdopodobnie wina zbyt niskiego ciśnienia, czy układ może być ewentualnie zapowietrzony?

 

mam identyczny problem, tak samo jak napiałeś, mam pytanie czy trzeba go rozpoławiać? prosił bym o szybką odpowieć

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na początek sprawdź ciśnienie w układzie.pompa siada najczęściej ale nie jest to pewne na 100% że to właśnie ona jest przyczyna.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie wiem jakie Ty masz możliwości ale ja mam manometr z przejściówka dzięki której mogę go wkręcić w miejsce czujnika ciśnienia.

Ciśnienie jakie powinno być to około 10 kg/cm2 .

Równie dobrze wina może leżeć po stronie zaciętego być może zaworu,sporo było o tym pisane na forum i musisz trochę poszukać

Opublikowano

U nas nie działało hamowanie wałka dźwignią przy kierownicy. Okazało się, że przewody hydrauliczne były pozamieniane. Po odwróceniu kolejności hamuje jak trzeba.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja wom mam cały czas załączony pod siedzeniem potem tylko wajchą przy kierownicy włączam gdy trzeba.

Opublikowano

Witam. Teraz ja opiszę co u mnie boli mój ciągnik (U1224 który kupiłem niedawno) Pracuję z przyczepą samozbierającą i przy zbieraniu małego pokosu wałek przestaje kręcić. Jak podniosę podbierak to zazgrzyta i się zacznie kręcić. Jednak kręci z taką siłą, że ręką go zatrzymam:/ Wymieniłem tarczki i oringi w sprzęgle, wymieniłem rozdzielacz pod pokrywą bo jak go wyjąłem to suwak od zaworu był zacięty i nie zamknięty. Wkręciłem manometr w miejsce czujnika, w pokrywie i w pole: (a i odpowietrzałem sprzęgło WOMu poluzowując te przewody - wałek włącza się w sekundę i nawet chamulec działa dobrze) Ciśnienie pokazuje 12.5 bara (czyli ok) i jest lepiej, ale jak już na przyczepie trochę jest trawy to znów się wałek zatrzymuje, i gdy podniosę podbierak to zgrzytnie i się kręci. Zatrzymanie i później ruszenie trwa ułamek sekundy. Nie potrafię podać skąd zgrzyta: z sprzęgła WOMu czy ze skrzyni. W c385 też zgrzytało to wymieniłam tarczki i teraz działa dobrze - ciągnik mi niekiedy zgaśnie a niżeli zazgrzyta. Pomocy bo nie wiem. Coś podobnego było opisywane wczęsniej, ALE wyjaśnienia nie znalazłem. Ktoś pisał o jakimś pierścieniu sprężystym osadczym... gdzie on jest i jak naprawić jeżeli to jego wina. Z góry dziękuję!!!!

Opublikowano

Odkręć pokrywkę na cztery śrubki w której siedzi simering , znajdziesz tam seger zdejmij go jest tam chyba podkładka oporowa ją też zwal cały kosz sprzęgła razem z walkiem wybij z pokrywy .

Na wałku ujrzysz dwa żeliwne pierścionki z labiryntowym zapięciem wymień je tylko zapnij z powrotem teraz luknij wewnątrz pokrywy zabaczysz tuleje w niej chodzą te pierścionki jak ma rowy to też wymień .

Ten hałas pochodzi chyba ze skrzyni pośredniej , ja w robocie prasuję 12-stką i też mam krzyż pański najpierw mi się właśnie rozłączało ale doszedłem że trza trzymać cały czas na gazie wtedy jest ciśnienie na mikropompce .

Długo nie utrwało może dwie godziny i miałem takie krótkie DŻYT i cisza wajch*ję tymi wajchami nie ma ani wzmachola ani przodka diagnoza krótka padła mikropompka , kurcze nie wiedziałem jak to szefowi powiedzieć na szczęście zaczeło padać.

Po wymianie mikropompki i różnych igiełek i łożysk spokój teraz na 90 procent mogę iść aż 12-stka stęka , i trochę żal babci to idzie na 70%

Opublikowano

Zrobione i działa.

Wymieniłem w sprzęgle uszczelki manszetowe i pierścienie z zamkiem. Uszczelka wyglądała jakby ją ktoś zrobił z dentki siekierą. Ale w jednym sklepie chciał mi sprzedać taki sam bubel- trzeba uważać. No i dla pewności podłożyłem pod oringi na obudowie kawałek plastiku po obwodzie by więcej wystawały i ledwie włożyłem sprzęgło do środka, ale przynajmniej wiem, że trzyma! :)

No i moja rada dla tych co mają problem z WOMem w 80tce lub jak ja w 1224. Nie trzeba od razu wymieniać Mikropompki i połowy ciągnika tylko lepiej najpierw sprawdzić, i zacząć od uszczelnienia sprzęgła bo może się okazać, że naprawimy to za 30 zł.

 

http://img715.imageshack.qus/img715/9585/agrofoto.jpg

 

Do sprawdzenia mikropompki użyłem manometru od opryskiwacza. Należy odkręcić przewód 2 z obrazka (zasilanie z mikropompki) i tam w miejsce przewodu 1 pasuje ten manometr. z drugiej strony zakręcamy jakimś przewodem (może być taki jak z obrazka) który będziemy załamywać. Mi zamykało skalę w 16 barowym manometrze, więc chyba dobrze. To co widać, to jest już po wymianie rozdzielacza, ponieważ stary był już wypracowany i się nie zamykał zawór bezpieczeństwa.

Manometr zamontowany w miejsce czujnika spadku ciśnienia. Mając takie ciśnienie i drożne przewody 7 i 8 WOM musi się kręcić.

 

Pozdrawiam!!

Opublikowano

Mam małą dolegliwość z wom w Ursusie 912, wałek włącza się poprawnie i wyłącza.Nie ma też problemów podczas jego pracy.jedynie podczas startu wałka z maszyną (rębak do gałęzi ) słychać lekki zgrzyt po czym wałek zaczyna pracować.Zgrzyt tak jakby dochodził z okolic skrzyni pośredniej, dodam że czasami wałek podczas załączania ostro startuje od razu,przez co muszę dać większe obroty,bo inaczej podczas startu zadusi ciągnik. Dodam że wzmacniacz pracuje poprawnie, gdzie szukać przyczyny? Zapomniałem dodać, że wałek jakby startuje jakby bardziej łagodnie podczas zimnego oleju.Proszę o pomoc Sebastian

Opublikowano

u mnie w c 385 jest dokladnie to samo, zgrzyt podczas włączania wałka i załącza sie momentalnie aż prawie zdusi silnik i dzieje się tylko z cięzkimi maszynami. rozmawiałem o tym z mechanikiem, który przktycznięzęby zjadł na tych ciągnikach i powiedział, że najprzwdopodobniej tarczki od WOM się zwichrowały i dlatego tak się robi. ale jeżeli WOM sie mie ślizga, to nie ma po co do tego leść.

Opublikowano (edytowane)

Mam takie pytanie jak szybko powinno spadać ciśnienie na rurkach od wł/wył WOM? Na rurce od hamulca po przełożeniu dźwigni spadek ciśnienia jest stosunkowo szybki, jednak na rurce od tarczek spadek ciśnienia po przełożeniu dźwigni jest bardzo wolny sądzę, że grubo powyżej minuty. Efekt jest taki, że wałek chodzi, ale hamulec go nie zatrzymuje ewentualnie po zgaszeniu ciągnika i dźwigni w położeniu na hamulcu wałek stoi, ręką go nie można ruszyć, ale już przy pomocy małej żaby nie ma problemu i jeszcze jedno jak jest odkręcona rurka od włączenia WOM to wałek i tak się kręci:) Ciśnienie prawidłowe 12 atm pompka nowa. Pytanie wyjechane tłoczki od hamulca, czy walnięty rozdzielacz?

 

 

Jedna z możliwych przyczyn takiej sytuacji i rozwiązanie: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/60960-prawidlowy-montaz-oringow-wom/page__gopid__1121274?do=findComment&comment=1121274

 

 

Dodatkowo również prawdopodobnie za powolny spadek ciśnienia w rurce zasilającej odpowiedzialne było coś co ją przytkało, została przedmuchana sprężonym powietrzem od strony wejścia w most.

Edytowane przez Kisielo
Opublikowano (edytowane)

Tematy połączone

 

Witam. Mam taki problem w swojej "80"- jak silnik jest zimny wałek WOM załącza się od razu jednak jak popracuje ok. 1-2 godz. zaczyna się problem z włączeniem WOMu- muszę czekać kilka minut aby się załączył. Wyłacza sie od razu czy silnik jest ciepły czy zimny. Tak samo jest z podnośnikiem. Żółw-zając działa poprawnie. Co to może być?

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

Dzisiaj chce rozebrac z tyłu wom zeby dostac sie do tarczek. robie to pierwszy raz i chciałem sie zapytać, czy jak wymienie te tarczki i tłoczki to trzeba to jakoś ustawić, czy tylko skręcic i bedzie ok?

Opublikowano

Nic nie trzeba regulować ;) Jest tylko trochę ciężko wsadzić całe sprzęgło w tylny most, tak aby nie pozsuwały się o-ringi. Sprzęgło musi dobrze dojść do tylnego mostu ręką- skręcanie na chama śrubami = zwichrowana tarczka. Poza uszczelniaczami tłoczyska, tarczkami i tłoczkami hamulca, pozakładaj o-ringi na właściwe rowki. Oraz zwróć uwagę na stan metolowej tulei i pierścieni, wewnątrz sprzęgła i powinno być ok.

 

A z resztą- co ja się produkuję- już wszystko było :P

Opublikowano

No dzisiaj załozylismy te wszystkie nowe tarczki te z frezami i te metalowe Mam nadzieje ze to pomoże Te z frezami byłypraktycznie takiej samej grubosci jak te nowe, a moze i niektóre minimalnie gubsze zato te metalowe stare były ciensze Narazie nie mam jak wypróbowac wałka, mam nadzieje ze to pomoze.

Opublikowano

A ja się dziś załamałem wymieniłem mikropomke a póżniej tarczki oringi i nadal jest problem podczas prasowania słomy wom co chwile się zatrzymuje co jeszcze może być przyczyną prosze o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez margoo78
      Mam wielki problem z zakupem dobrej dętki na tył C385. W ubiegłym roku dałem się namówić na wulkanizacji podczas naprawy kapcia na nową dętkę, bo mówili, że stara już ma kupę łatek lepiej wymienić. Odrazu odradzili kabata, bo dużo reklamacji. Załozyli mi nexen, bo to dobre. Po 2 godzinach kapeć. Okazało sìę, że dętka rozeszła się na szwie. Wymienili mi w ramach reklamacji na mammut. Ta miała być lepsza. Po niecałym roku ta się rozłazi na szwie i co robić? Szukam starej grubej dętki.
    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v