Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam ciągnik z 92 roku. W starej budzie na pewno były tylko 38 cali i może 34 w nowej wszystkie te które ci wymieniłem. A to dalej mtz 82 więc musisz uwzględnić poprawkę na rocznik. Nie mam swojego od nowości ale felgi są ruskie a i instrukcja pisze o trzech rozmiarach tylnych felg i dwóch przednich.

Opublikowano (edytowane)

Kolego jeśli masz MTZ z 1987 roku (nawet w malej budzie) to masz tylne felgi szersze czyli dostosowane do 16,9.

Polecam szersze. Naprawdę lepiej się jeździ, bo tak nie trzęsie.

Ja jeździłem dość długo na 11,2 z przodu a z tyłu 16,9 i problemu ze zgrywaniem nie było :)

(16,9/14-38 to taki niższy profil, lecz takich nie spotkałem nigdzie)

Albo Kolego załóż na tył Bizonowskie 18,4/32, jak u mnie w kołchozie:

3szs.jpg

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/31425-klub-posiadaczy-kumurun%C3%B3w/page-50

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Ciągnik pracuje głównie z rozsiewaczem i opryskiwaczem, więc rozmiar 15.5r38 mi pasuje. Kupie tylko te z większym indeksem prędkości(A8 do 40 km/h) i powinno być ok. I przy okazji , może wiecie panowie jaki jest RAL farby tej szarej, jak jest na felgach w nowych Belarusach? 

Opublikowano

do rozsiewacza i opryskiwacza to mogą być bo do wszystkiego innego nie bo na diagonalnych uciag jest o wiele mniejszy niz na radialnych . ale cena przemawia za nimi za dobra radialna trzeba zapłacić tyle co za te 2

Opublikowano

Panowie a zakladal ktos do mtz 82 przednie kola r24? takie jak sa w nowszych? bardzo ladnie na nich wyglada, ktos sie orientuje jaki to jest koszt takich felg? rozstaw pasuje? a jak ze zgraniem napedow wtedy?

Opublikowano

Szczerze to nie radzę ich do niczego. Są twarde i po 2-3 latach kręgosłup bardzo odczuwa te opony. Zwłaszcza  w opryskiwacz i rozsiewacz, transport czyli tak jak u mnie.

Po 2 latach zmieniłem siedzenie na pleumatyczne to już było lepiej a przed sprzedażą  z 2 miesiące założyłem jakieś używane radialki i to była to, ciągnik płynął po dradze a nie non stop podskakiwał. Żałowałem że wcześniej ich nie wyrzuciłem.

Bardzo  ich nie polecam chyba e ktoś chce mieć problem z kregosłupem. jak po tych oponach już 4 rok jeszcze niekiedy odczuwam kłucie między łopatkami. Robiłem nim rocznie 250 mth.

Opublikowano (edytowane)

Panowie a zakladal ktos do mtz 82 przednie kola r24? takie jak sa w nowszych? bardzo ladnie na nich wyglada, ktos sie orientuje jaki to jest koszt takich felg? rozstaw pasuje? a jak ze zgraniem napedow wtedy?

kolego przeczytaj kilka postow wcześniej to się dowiesz że to jest niemożliwe chyba że założysz cały przedni most na krzyrzaku to wtedy twój ciągnik będzie ładnie wygladala !

tomek73 ma rację do tych maszyn nie potrzebny jest wysoki bieżnik więc może warto kupić jakieś używane radialne ,lub jeździć na starych chyba że rozerwane

Edytowane przez robi57362
Opublikowano

Nie wiem czego chcesz od tych opon. Ja przy zmianie poprostowałem felgi, a zwłaszcza ranty i nie narzekam. Różnica w uciągu między diagonalnymi a radialnymi jest niemierzalna przy tym rozmiarze (szerokości) opon. I jedne i drugie łatwo przekręcić, zwłaszcza w orce. Wadą radialnych jest pękanie czoła opony , tam, gdzie osadzone są klocki bieżnika. Poza tym radialne zużywają się dość nierównomiernie i wówczas ciągnik zaczyna skakać po szosie przy jeździe na IX biegu.

Zauważalna różnica jest tylko przy pracy z agregatem uprawowym, przy takim samym ciśnieniu w oponach po diagonalnych, ze względu na ich budowę, pozostają wyraźniejsze koleiny. Radialne bardziej się "rozpłaszczają" na miękkiej glebie.

Cena jest dobra, za swoje 3 lata temu płaciłem po 1500/szt za diagonalne.  Dużo zależy od konkretnego egzemplarza opony, bo potrafi i w diagonalnych i radialnych pęknąć stalowy drut w rancie, pękają boki opony  i inne przypadki. 

Opublikowano

Twardość opony. To bardzo poważna wada, jak ktoś nie dba o zdrowie to nie sobie kupuję  te opony

Ja po 4 latach jeszcze odczuwam pieczenie w kręgosłupie, a nigdy nie miałem z nim problemu  a zaczęły mi się po dwóch latach użytkowania  MTZ zmieniłem siedzenia na pleumatyczne i nie pomogło, bule już mi się nasilały, po zmianie ciągnika na NH z radialkami  zaczęły  ustempować Teraz mnie łapie tylko  z  2-3 razy w roku.

Opublikowano

Tu nie tylko chodzi o twardość opon, ale także amortyzację kabiny, siedziska, masę ciągnika. Ważne jest także ciśnienie w oponach. W pracach uprawowych jeżdżę na 0,7 do 0-8 bara z tyłu. Do transportu około 1. I nie narzekam. A znam takich co mają na stałe nabite 1,5 i ciągnik skacze po szosie jak piłka

Opublikowano

Jak do opon 18,4r34 belshiny nabije 1 bar to siedzą jak by połowy ciśnienia tego co ma byś  nie było a przy orce prawa strona siada zmieniając głębokość pierwszych korpusów. Normalnie mam zawsze 1,2-1,4 a w zimie z posypywarką 1,6. Kolega założył do zetka taurusy o też żeby nie siedziały za mocno musiał nabić więcej niż wcześniejsze SEHY. Jakieś różnice w budowie opon i uginaniu się są na pewno. Nawet instrukcja belarusa zaleca inne ciśnienia w zależności od marki opony.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v