Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Turbo czyli 1014, 1012 wg katalogu pali mniej od zwykłej 914,912 wg danych katalogowych. Silnik turbo pali 238g/kWh a silnik zwykły 245g/kWh. Taka sama zależność jest przy serii 1222, 1224 palącej 245g/kWh i 1614 spalający 238g/kWh.

toś błysnął inteligencją matematyczną. Katalog może i prawdę mówi ale trzeba to jeszcze pomnożyć przez ilość KW i wtedy zobaczysz co ci wyjdzie B)

Opublikowano

moj 1014 w plugu 4x45 obrotowym w 15l na ha sie zmiesci ziemia przewaznie 3 klasa w gruberze 2,6 MANDAM na dlugich dzialkach tj ok 3km spalil mi ok 6l na ha w agregacie nie zprawdzalem

Opublikowano

kombinowal ktos juz moze z pompa wtryskowa w c 385 ,a mianowicie chodzi mi o podlaczenie zasilania paliwa na listwie sterujacej wedlug mnie brakuje tam zaworo przelewowego i zasilanie paliwa z drugiej strony bym podlaczyl. co o tym myslicie?

Opublikowano

kombinowal ktos juz moze z pompa wtryskowa w c 385 ,a mianowicie chodzi mi o podlaczenie zasilania paliwa na listwie sterujacej wedlug mnie brakuje tam zaworo przelewowego i zasilanie paliwa z drugiej strony bym podlaczyl. co o tym myslicie?

Opublikowano

kombinowal ktos juz z podlaczeniem pompy wtryskowej w c 385,chodzi mi o podlaczen zasilania paliwa ja bym podlaczyl paliwo z drugiej strony i dal zawor przelewowy. co o tym myslicie?

Opublikowano (edytowane)

wiekszosc ciagnikow i innych maszyn ma tak podlaczone paliwo jak opisalem wyzej.,mam na celu zmniejszenie spalania gdyz niedawno kupilem c 385 i pali nie malo. moze ktos wypowie sie co o tym mysli

 

wiekszosc ciagnikow i innych maszyn ma tak podlaczone paliwo jak opisalem wyzej.,mam na celu zmniejszenie spalania gdyz niedawno kupilem c 385 i pali nie malo. moze ktos wypowie sie co o tym mysli. nowe pompy maja juz dobre podlaczenia paliwowe ,czy pompe starego typu tez mozna tak podlaczyc? mysli ze wtedy bedzie latwiej ja ustawic i poprawi sie spalanie ON.

Edytowane przez koles8844
Opublikowano (edytowane)

ja mam ziemie od 2 do 4 klasy i 904 w orce z pługiem 4x40 pali mi w granicach 9/10l na godzine a kolegi 1002 to prawie to samo co 1014 pali troszke więcej

Edytowane przez lukaszursus904
Opublikowano

Mój znajamy mówił że zalezy od pompy jaka jest w ciągniku. Jeżeli szło na zagranicze to bedziesz miał oszczędniejszego Ursusa a jeżeli na polske to nie ważne czy w orce czy na pusto 10-15 l na h spali. Ja mam zetora 8045 (orginał ursusa914) i pali mi mniej od mtza 82 a przez wielu słysze że mtz pali wiecej.

Opublikowano

Witam!

Otóż mam jedno pytanie. Czy jeżdżąc Ursusem 1224 na Czwórce terenowej zaoszczędzę paliwa niż jadąc na dwójce szosowej?

Dziadek w tamtym roku powiedział mi, gdy bronowałem na dwójce, że mam zmienić na czwórkę, ponieważ wtedy pali mniej, jednakże wydaje mi się że to nie prawda bo spalanie zależy w większości od obrotów silnika, a nie od obciążenia na danym biegu. Mam spore góry tak więc na jakim biegu bym nie jechał muszę dać gazu, a gdy się jeździ czwórką trzeba dać więcej żeby w miarę szybko jechać, a na dwójce nie ma aż takiego problemu. Dodam że traktor nie ma ciężko na dwójce, przykładowo z grubberem bo jest on niewielki http://www.bankfotek.pl/image/1244667.jpeg Gorzej by było żeby trzeba było dawać +/- 2000 tyś. obrotów na drugim biegu, bo bez problemu radzi sobie przy 1400 obr, po prostym a 2000 obr. pod górę, tak więc myślę że to nie wiele jak na drugi bieg. Dodam jeszcze że na dwójce zawsze jeżdżę około 1600 obr. a na czwórce muszę dać około 1800 że jakoś jechać.

Dziękuję za przeczytanie, mam nadzieję, że zrozumiale napisałem. ;)

Pozdrawiam

  • Like 1
Opublikowano

mam 1224 i w gruberze 13 łap , pługu, oraz bronach ( 10 dwudziestek ) chodzi w 4 terenowej, a powiem tobie tak, masz racje że ona pójdzie pod górę na 2 ale to odbije się na zbiorniku... i to co zaoszczędzisz na równym spalisz na górce... a na 4 terenowej, trochę wolniej jedziesz, ale masz równiejsze spalanie, ciągnik nie ma takiego poslizgu, po prostu idzie wtedy jak czołg... :D wiadomo, że wolniej pojedziesz ale bedzie lepiej dla ciągnika. i posłuchaj dziadka... i nie przekraczaj 1800 obrotów, to tez zaoszczędzisz...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A nie lepiej zmienić bieg pod górę? Albo żółwia użyć?

Opublikowano

@FINN, napisał przecież że po równym idzie na 1400 obr. to nie może mieć ciężko, bo by się zdusił.

 

@ursusZO56 jeśli jest tak jak piszesz, a brony z tego co widziałem w twojej galerii to bodajże 3x2, to nawet pod te górki nie musisz jej cisnąć do 2000 obr., daj jej spokojne 1700 max 1800 i mówię ci da radę, i dobra rada na przyszłość jeśli chodzi o spalanie - prace polowe wykonuj na obrotach 1600 - 1700, to gwarantuje najlepsze wyniki, u nas lata 912 w bronach 5m "dwudziestkach", na każdej obciążnik jakieś 30 kg, prosto w orkę idzie na 2 II/żółw (obroty tak jak pisałem max 1700), po jednym przejeździe lata sobie 2 II/zając obroty też 1600 - 1700, pamiętaj w tych ciągnikach po przekroczeniu 1800 obr drastycznie wzrasta zużycie paliwa.

Opublikowano (edytowane)

na tym polu to akurat 1800 pod górę podjedzie bez większego stękania, ale na drugim może być ciężej, najgorsze jest to że żółw nie chodzi, bo tak to by bez myślenia na dwójce jeździł, a tak to..., jak będzie grubberowanie, ale to jeszcze dobre dwa miesiące do rzepaku, to nagram filmik jak idzie po prostym a jak pod górę, wtedy się okaże czy ja tu głupstw nie mówię, bo tylko jeden dzień jeździłem z obrotomierzem na gruberze i 1400 obr. na dwójce lekko po prostym jechał, ale potem jeździłem na czwórce bo się dopiero uczyłem, i na dwójce trochę było za szybko, a z bronami przyznam się że nie wiem dokładnie ile obr. bo się chyba linka ukręciła i do dziś nie chodzi, ale myślę że pewnie jeździłem poniżej 1400 jak po gruberze jechałem, to nie ważne z jakich niskich obrotów ruszyłem, czy na jakich niskich jechałem to jak boga kocham nic się nie dławił, bo bron jest tylko 6, dwa rzędy po 3 "dwudziestki" czyli te cięższe, ale i tak idzie, gorzej było jak się ziemie po orce bronowało bo jak się wjechało w jakąś nierówność, i jak noga na czwórce z gazu zleciała to wtedy miał lekko po d*pie jak miał ruszyć, ale jak już ruszył to też na dosyć niskich sobie jeździł, aż dziadek powiedział żebym trochę gazu dał bo za wolno to idzie :D

Edytowane przez ursusZO56
Opublikowano

@FINN, napisał przecież że po równym idzie na 1400 obr. to nie może mieć ciężko, bo by się zdusił.

 

@ursusZO56 jeśli jest tak jak piszesz, a brony z tego co widziałem w twojej galerii to bodajże 3x2, to nawet pod te górki nie musisz jej cisnąć do 2000 obr., daj jej spokojne 1700 max 1800 i mówię ci da radę, i dobra rada na przyszłość jeśli chodzi o spalanie - prace polowe wykonuj na obrotach 1600 - 1700, to gwarantuje najlepsze wyniki, u nas lata 912 w bronach 5m "dwudziestkach", na każdej obciążnik jakieś 30 kg, prosto w orkę idzie na 2 II/żółw (obroty tak jak pisałem max 1700), po jednym przejeździe lata sobie 2 II/zając obroty też 1600 - 1700, pamiętaj w tych ciągnikach po przekroczeniu 1800 obr drastycznie wzrasta zużycie paliwa.

Z tego co pamiętam to na 2 II/zółw prędkośc jest podobna jak na 4 I/zając, więc jak robi sie dłuższy odcinek pola bez zmiany biegu to 4 I/zając powinno byc lepszym rozwiązaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v