Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niema żadneo przecieku jakby był przeciek to bym nie pisał ten ciągnik jest u mnie od nowości i nie pierwszyraz nim odsnieżam i to jest nie normalne żeby było takie spalanie nie jestem mechanikiem z zawodu i nie wiem jaka jest przyczyna może pompa paliwowa ?

Opublikowano (edytowane)

@tomek73 ma racje:) a tak powazniej piszac to mysle ze cos masz z rurka w zbiorniku. moze jest gdzies peknieta i lapie powietrze, wtedy pompa sie zapowietrza i ciagnik staje. mimo ze masz jeszcze paliwo. moze byc peknieta jakies 5cm powyzej smoka i wtedy jesli masz wiecej paliwa nic sie nie dzieje bo przez dziurke tez ciagnie paliwo, ale gdy poziom spadnie ponizej pekniecia, wtedy lapie powietrze. zadne wieksze spalanie nie jest mozliwe. gdyby Ci nagle ni z tego ni z owego zaczal wiecej palic to by Ci dymil na czarno jak parowoz bo bylaby zbyt uboga mieszanka w powietrze. zawsze do prawidlowego spalania paliwa w silniku musi byc odpowiedni stosunek paliwa do powietrza. dlatego tez silnik z turbosprezarka pali wiecej niz bez, bo turbo wtlacza powietrze wiec zeby je wykorzystac, trzeba podac wiecej paliwa. co sie ostatecznie przeklada na wyzsza moc.

Edytowane przez dexterek
Opublikowano

Najpierw sprawdz co i jak bo moim zdaniem temat bez sensu, może nawet nie wiesz ile było tam paliwa i dramatyzujesz. Sprawdz wszystko jeszcze raz wlej trochę wchy i zobacz ile bedziesz jeździł

Opublikowano

no i jeszcze proponuje sprawdzić odstojnik czy czasami się nie zatkało to sitko farfoclami często mi się to zdarza mimo ze leje paliwo przez pończochę ale mam dolny zbiornik który tylko syf zbiera

Opublikowano

no i jeszcze proponuje sprawdzić odstojnik czy czasami się nie zatkało to sitko farfoclami często mi się to zdarza mimo ze leje paliwo przez pończochę ale mam dolny zbiornik który tylko syf zbiera

 

też jestem tego zdania ja miałem tak w zetorze 12145 silnik praktycznie taki sam tyle że 4cyl z turbinką jeśli to odstojnik to go rozbierz na części pierwsze dobrze wyczyść. jeśli dalej nie będzie pomagało (tzn będzie dalej zamulało) proponuje zmienić na odstojnik kamaza jest większy i w moim przypadku rozwiązało problem

Opublikowano

Nie jest źłe

Moja 80tka jak nią jeszcze orałem, to na cały dzień (12-13godzin) paliwa jej wystarczało w zbiorniku, wiec nie wychoziło wiecej niz 7-7,5l na godzine zegarowa.

Opublikowano

Moja 914 nalane 51 l, przejechane 5,3mtg, zaorane 2,7ha w tym dwa małe kawalki po 0,1ha, plug obrotowy vogel noot 3x 40cm, głębokosc 30cm. dodam ze nie było orane 2 lata bo stosuje po ziemniakach uprawę bez orkową.miejscami to schodziłem do 1 szosowa zółw, normalnie to 1 i zajac. gleby 3-4.na całym dołku około 0,7ha twardo jak skała a to dlatego ze w tym roku woda stała. a czy dużo spalił,? Raczej normalnie, za darmo nic nie ma. A energia włożona w przewrócenie ziemi skądś musi się brać.ojciec mówi ze kiedyś jak orał to trzydziestka na morgę(55ar) brała 1 konewke(8l). ale wiadomo jak głęboko to orane ciapkiem było. ;) .

Opublikowano (edytowane)

Mój ursus 1224 pali 14-18l na ha pług 5x35 zagonowy na górkach i glinach . Czwórka powinna spalić troche mniej :) .

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

914 w z pługiem atlas 3x50 spala jakieś 15l/ha. Ogółem mówiąc stosunek spalania do mocy ma nie ciekawy, silnik mułowaty jedynie powyżej 1800 obr jakoś sobie radzi. Zetor 5340 bije go o głowę :)

Edytowane przez zetor14
Opublikowano

W czym bije Zetor 5340 Ursusa 914? W mocy, a może ma większy moment obrotowy? Może jest cięższy i ma większy uciąg? A może ma większy udźwig podnośnika? Napisz dokładnie.

Nic dziwnego, ze ursus spali więcej od 60-cio konnego zetora, szczególnie gdy pracuje się na maksymalnych obrotach silnika. Ursus to typowy wół roboczy, który sprawdzi się w polu i przy odpowiednim użytkowaniu spalanie będzie na przyzwoitym poziomie.

orka pług 4x35cm 15-20l/ha

gruber 2,1m do 10l/ha

agregat uprawowy 2,8m 8-10l/ha

wywóz obornika rozrzutnik 3,5t 8-10l/mth w zależności od odległości pola na jedną mtg wywiezie 5-10 rozrzutników.

Opublikowano

Wszyscy którzy uważają, ze ich ursus jest mułowaty i za dużo pali, to polecam, zeby wykręcili pompe wtryskową oraz wtryski i zawieźli do zakładu specjalistycznego do zregenerowania (cała operacja mnie wyniosła 500 za kompletny remont pompy i 160 za 4 wtryski).

Po tej operacji traktor z dnia na dzień zyskał przynajmniej z 10KM mocy i przy tym mniej spala. Także myśłę sobie, ze zdecydowanie było warto. Te niecałe 7 stów, to mi się w ciągu kilku dni orki zwróci w zaoszczędzonym paliwie.

Żałuję, ze prędzej sie za to nie wziąłem

Opublikowano

A wytłumacz to przeciętnym posiadaczom takich ciągników.Ciągnik pali jeździ jest do dobrze.On nie zapłaci bo 700zł trzeba wydać....W pierwszej kolejności takie coś trzeba robić to to jest tańsza operacja od poźniejszego remontu silnika.

Opublikowano

@ locke

Ba, to nawet niekoniecznie 700zl wyjdzie. JA u siebie musiałem zmieniac sekcje w pompie, bo od nowości przez 7000h jeszcze nic nie było ruszane. Jeśłi natomiast sekcje byłyby jeszcze w przyzwoitym stanie, to za samą regulację pompy zapłąciłbym 150, a nie 500, więc zdecydowanie mniej. Tak czy owak zdecydowanie warto.

Opublikowano

Zetor ma żwawszy silnik i jest bardziej "waleczny". Ursusowi brakuje momentu obrotowego przez co jest mułem niesamowitym. Co z tego że dam pompe do regeneracji skoro taka jest jego charakterystyka silnika? Widzę że tu sami "fani" ursusów :wacko:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v