Polecane posty

dajmen41    1

Co myslicie o przerobieniu dzwigni sprzegła ,pedałow chamulców ,i gazu by zrobić podłoge jak w 3512 tam jest bajka niby wszyscy narzekają ze to ursus ale w mf ktos nie pomyslał przy projektowaniu i wsiada sie jak jakis dziad. I to beznadziejne naciskanie od gory na dzwignie to pomyłka ,ja wychowalem sie na 3p ale teraz mam mf 255 i odrazu czuc zmiane oczywiscie na gorsze. Juz wszystko przemyslalem sprzeglo przerobie na silownik hydrauliczny tak samo z hamulcami jedynie gaz zrobie na dzwignie mechaniczne. troche to zajmnie ale nie jest trudne.Jak myslicie czy oplaca sie i westowac w wygode?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wilhelm    408

Gaz też bym przerobił na np. elektroniczny.. Do tego oczywiście elektroniczne sterowanie pompą wtryskową, a jeszcze lepiej przerobić na Common Rail. Ależ by ten Ferdek wtedy targał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Skoro wszystko masz obcykane to po o ten temat? Zrób jak piszesz i ciesz się. 

MF255 to konstrukcja z lat 70-tych a Ursus 3512 nie wiele się różni. Jak chcesz go porównać to ze względu na datę produkcji porównaj MF355 i Urusa 3512:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Napisz jeszcze raz co chcesz i jak zmienić bo zarówno w MF jak i Ursusie były kabiny z płaską podłogą jak i bez. Z opisu zrozumiałem, że masz płaską czyli kabinę komfort?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

Źle mnie zrozumieliscie. Ja nie mam podłogi i mam kabine z drzwiami otwierającymi sie do kierunku jazdy .
w mf 255 oryginalnie mialy podloge?jakie roczniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Trudno mi powiedzieć, ogólnie końcówka lat 80-tych tylko, że była w opcji. Myślałem, że chodzi może o taką kabinę bo tu są inaczej pedały i nie każdemu może pasować bo wyżej nogę trzeba podnieść. Przeróbka na hydrauliczne w przypadku hamulców ok ale w sprzęgle będzie gorzej 2 stopień wyczuć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Ursus 3512 i MF 255 mają takie same pedały, jedynie wersja z kabiną Agro ma podłogę i inne pedały które nadal są mechaniczne.

Skoro kolega na siłę chce mieć hydrauliczne sprzęgło, które w dodatku jest dwustopniowe to proszę bardzo niech przerabia. Akurat w tym MF sprzęgło dość lekko się wyciska to że noga z góry to nie wiem co to przeszkadza poza wchodzeniem do kabiny.

Na forum każdy coś modyfikuje, to gaz elektryczny, teraz sprzęgło hydrauliczne a na końcu silnik turboodrzutowy. 

Podłoga w kabinie nie wymusza zmiany rodzaju sterowania sprzęgłem, spokojnie można pozostawić mechaniczne i najlepiej na cięgłach lub linka ( ale jak to z linką ).

Druga sprawa to podłoga nie musi być płaska, lepiej wyprofiluj podłogę pod skrzynię i obecne podesty tak jak w MF serii 300 z kabiną LoProfile.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stannis    0

Jak ostatnio jeździłem 3512 znajomego to powiem ze w kabinie przyjemniej niż w moim mf 255. Jak masz środki to moźesz pomyśleć o zmianie kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    76

Jak chcesz sobie polepszyć komfort pracy to załóż wspomaganie kierownicy, efekt taki że na pewno nie będziesz żałował ani jednej złotówki z 3 tyś wydanych na taki zestaw, a jak sobie pokierujesz takim mf-em to zapomnisz o tak nieistotnych bzdetach jak to czy są tam jakieś dziury w podłodze czy jest płaska a tym bardziej o takich bzdurach jak wciskanie sprzęgła w podłogę czy tak jak w 3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

kabiny nie zmieniam bo to nic nie da dalej podłogi miał nie będe. Ale będe poszezał od konca blotnika do do konca blotnika by w 2 osoby komfortowo jezdzic a szyby dokupie przod i tył reszta zostanie. koszt przerobki niewielki a zysk miejsca bezcenny. dodatkowo jak bedzie podloga bedzie szczelnie i zaloze nagrzewnice i to będzie wisienka na torcie.
O co chodzi z 2 stopniem sprzegła po co mam je czuc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco82    35

co za bzdury.... w mf 255 ciężko chodzi kierownica? nasmaruj sobie zwrotnice kolego bo chyba od nowości nie tykane. Ja mam taki ciągniczek i takie rozwiazanie pedału to jest mega plus. Nigdy bym nie przerabiał tego co jest a robię rocznie do 500 mth głównie w glebogryzarce i rotacyjnej więc wiem co to 1 i 2 stopień sprzęgła.... Brat ma 3512 to tak hoyowo się wciskają te pedały że szkoda gadać, nie wspomnę o wiecznym problemie tj, o zapierdylonej błotem dzwigni od gazu czy mechanizmu różnicowego w podłodze . W stanach sprzedawali matrycę od mf  kupił ja zakład w ursusie i naklepali zajechaną matrycą krzywych podzespołów.....że chcieli ukryć nierówności przykryli to blachą i od tak powstała podłoga w ciągniku :)

Edytowano przez Marco82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

Czy ktoś umie wyjaśnic co to 1,2 stopien sprzęgła?
Ja nie moge sie przyzwyczaic do mf moze jak wiecej z nim pobęde to bardziej mi przypasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marco82    35

1 stopień obsługuje układ jezdny

2 stopień to sprzęgło womu,

 

Jak wciśniesz do połowy sprzęgło powinieneś poczuć lekki opór to znak ze jesteś przy 2 stopniu, jeżeli ne ma oporu to powodzenia w ustawaniu lub wymianie tarcz.

 

a jeszcze info. Po co masz je czuć, no właśnie pasuje rozpędzić rotacyjną na postoju przed koszeniem i jak byś to chciał zrobić bez takich rozwiązań?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Proponuję lepszą modyfikację:

1. Silnik, Biturbo - aby nie czuć turbo dziury, Intercooler, System CR na wtryska piezo, 

2. Skrzynia 32+32 z 4 półbiegami pod obciążeniem i rewersem

3. Niezależna hydraulika z łączniem wydatków plus EHR

4. Inne: tu możesz wpisać swoje fantazje:)

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

ja nie czuje 2 stopnia.Czyli by rozpedzic rotacyjna puszczam sprzeglo do polowy jak sie rozpedzi to puszczam do konca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

"Puszczasz" aż WOM zacznie działać rozpędzasz kosiarkę, ciągnik stoi w miejscu, "puszczasz" dalej ciągnik rusza.

Zasadnicze pytanie- pracowałeś kiedyś z maszyną wymagającą WOM-u?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dajmen41    1

ok rozumiem .tak pracowalem z kosiarkami ale listwowymi.rozrzutnikami,zgrabiarkami nigdy nie zwracalem uwagi na rozpedzenie maszyny poprostu właczam i jade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj