Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprzęgło nie zgrzyta tylko może nie rozłącza dobrze silnika od skrzyni i przy próbie załączenia biegu słychać zgrzyty w skrzyni. Czy była przeprowadzana regulacja sprzęgła?

Opublikowano

Nie wiedzialem , pod ktory temat sie podpiac, ten z grubsza pasuje :)

Pacjent - 7011, pare lat temu robiona skrzynia - walki, czesc trybow, chyba dwa pierscienie od synchronizatora, plus lozyska - generalnie wszystko co nosilo slady zmeczenia. Z poczatku bylo dobrze wsio, nawet bardzo dobrze, ale po jakims czasie (nie pamietam dokladnie, gdzies ze dwa sezonyj) zaczely sie problemy - z poczatku biegi wchodza naprawde bardzo dobrze, ale jak ciagnik pochodzi dluzszy czas - przynajmniej te 2 godzinki to pojawil sie problem. A mianowicie, zeby zmienic w ogole bieg musialem z mocnym miedzygazem to robic i trafic ideanie, nawet ciezko bylo wyrzucic na luz i za ktoras zmiana biegi sie zblokowaly, ale tak, ze nie dalo sie rozblokowac. Jakos reduktorem na luz wyrzucilem i ciagnik sciagnalem do domu. Przyjechal znajomy mechanik, zdjelismy pokrywe - synchronizator sie rozjechal, tzn  tak jakby sprezynki za daleko wyunely kamienie i zaklinowaly zewnetrzny pierscien. Nie widac bylo zadnych sladow uszkodzen czegokolwiek. Znajomy powiedzial, ze pewnie na widelkach trzeba podregulowac bo za daleko wysuwa pierscien. Rozblokowalismy, synchronizator zsuniety, widelki podregulowane, sprzeglo wyregulowane. No i z poczatkyu myslalem, ze jest ok, bo znow elegancko wszystko wchdzilo, ( tylko, ze skrzynia zaczela wyc lekko, co nigdy wczesniej nie mialo miejsca),ale ciagnik tylko lekkie prace robil na krotkich odcinkach czasu. Ale teraz na jesieni pojechalem nim siac i powtorka z rozrywki - z poczatku elegancko, potem masakra i znow biegi sie zblokowaly. Niedawno dopiero garaz zwolnilem, to wciagnalem go, zdjalem pokrywe i co? A no to samo - rozjechal sie synchronizator. Nie widac zadnych uszkodzen. Przez chwile rozmawialem z innym mechanikiem, to jak mu powiedzialem, ze po dluzszej pracy ciezko wchodza i sie zakleszczaja, to od razu powiedzial, ze to wina synchronizatora. Tylko jesli to jego wina, to dlaczego jest problem ze zmiana kazdego biegu? Cos jest ewidentnie nie tak, tylko co, jesli nie widac nic uszkodzonego? Mial ktos podobny problem? Bo jeszcze z dwoma mechanikami rozmawialem, ale jeden ewidentnie wymyslal, a drugi tez nie wskazywal na synchronizator. Cos mozna sprawdzic, czy sie nie pierniczyc, tylko rozciagac go i wymieniac synchronizator caly?

 

Mechanicy, co zagladali do tej skrzyni to tacy z dluga przeszloscia w pgr, nie jeden taki ciagnik robili, wiec raczej wszystko bylo dobrze zlozone, tym bardziej, ze z poczatku nie bylo zadnego problemu. Sprzeglo bylo regulowane i przegladane przy remoncie skrzyni i teraz jak sie biegi pierwszy raz zblokowaly. Olej wymieniony.

Opublikowano

I co tam z pacjentem, bo opis rzeczowy a diagnozy?

Ja prułem skrzynie z dwu powodów.Synchronizator dwa razy zrobił mi podobny nr. jak u ciebie i wymieniłem  w nim pierścienie, kamienie, sprężynki tak że tylko przesuwka została stara.

Druga sprawa to głośna praca, winne było łożysko igiełkowe, a właściwie jego brak na wałku sprzęgłowym.To łożysko jest na górnym wałku i z racji zabudowy tak nie do końca jest odpowiednio smarowane. U mnie narobiło dość dużo ambarasu i pomiędzy te wałki dorobiłem tulejkę.Puki co jest ok.

Co do zakleszczania to proponuję wymienić kamień na dżwigni zmiany biegów sprawdzić sprężynę w tej przystawce i przykręcić ją bez uszczelki.Podobno niektórzy próbowali tą przystawkę frezować żeby niżej siadła.

Zerknij jeszcze jak wygląda wodzik w miejscu gdzie styka się z bezpiecznikiem, czy nie ma tam podłużnych rowków.Wodzik będzie "pływał" a razem z nim reszta.To miejsce można napawać.

Opublikowano

Panowie czy zeby odjechac skrzynią od tylnego mostu trzeba kabine sciagac calkiem na bok czy wystarczy ja uniesc? Cos mi tam tarabani na dolnym wałku, jak wcisne sprzegło jest cicho. Z góry nic nie widac, zeby sie jakis tryb ukruszył. Nie chce jezdzic przy takim waleniu w skrzyni zeby wiecej problemow sobie nie narobic. Chodzi o zetora 7711

Opublikowano

Kabiny nie trzeba ściągać, wystarczy ją podeprzeć z przodu i wyjeżdżasz skrzynią spod kabiny. Dla ułatwienia zdemontuj podłogę żebyś miał lepszy dostęp do śrub które łączą skrzynie z mostem.

  • Thanks 1
Opublikowano

Witam. Nie będę zakładał nowego tematu tylko podepnę się pod ten. Mianowicie mam problem z zakleszczaniem się skrzyni na biegu wstecznym. Mianowicie na luzie jedzie cały czas do tyłu a gdy wbije inny bieg to tak jak by chciał na raz jechać do tyłu i do przodu. Po odkręceniu mechanizmu zmiany biegów wystarczy ustawić suwak na swoje miejsce i jest ok. Poniżej zrobiłem zdjęcie pewnego elementu (będę wdzięczny za podanie jego nazwy) który wydaje mi się na rozdupcony  i jest zarazem powodem zakleszczania biegów. Będę wdzięczny za pomoc i ewentualną podpowiedź jak usuną usterkę. 

Pozdrawiam

89505846_611709382894253_5642769509983977472_n.jpg

88160372_244169599940308_1632135083408228352_n.jpg

Opublikowano

Czy to mozliwe ze cieknie mi stad olej? Umylem cala czesc i jakby zaczynal olej sie pojawiac w okolic mocowania dziwgni blokady? Tam jest jakis uszczelnaicz czy cos? Myslalem ze tam nie ma prawa leciec.

Foto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v