Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Radek000111    2

na 3 i 4 biegu przy obciążeniu strasznie w niej wali,co moze byc tego przyczyną??jakie były by koszty i czas naprawy??jest to zetor 6718

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

prawdopodobnie masz wyłamane zęby na kołach zębatych , koszty są stosunkowo wysokie ,jeśli w ogóle dostaniesz te koła ,a jeśli chodzi o czas to na pewno trzeba będzie rozjechać ciągnik na trzy części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek000111    2

mówisz ze bedzie problem z dostaniem częsci? obys sie mylił,będe miał kase to sie to zrobi,a orientujesz sie w jakich granicach są to koszty???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    62

zdejm górną pokrywę skrzyni i najlepiej spuść olej i będziesz widział czy masz połamane koła ale raczej będą do wyminy i pewnie łożyska też , a koszt to spytaj się w sklepie ile kosztują zębatki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10
na 3 i 4 biegu przy obciążeniu strasznie w niej wali,co moze byc tego przyczyną??jakie były by koszty i czas naprawy??jest to zetor 6718

ja mialem to samo w swoim 7011 ale na 3 biegu :) wymiana tego trybu czyli od trojki + tryb od dwojki poniewaz wymienia sie jeden i drugi aby pozniej sie zgrały do tego u mnie tryb od reduktora i lozyska-wszystko razem z robocizna 1500zł ;)

oczywiscie ciagnik na 3 czesci trzeba bylo rozjechac

 

do zetora 6718 znajdzie czesci bo ma taka sama skrzynie jak c-360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

wycie pod obciążeniem to bardziej na zębach kół . Ja w swoim wymieniłem podwójne ,tylko to na górze, i choć dół był już po znacznym przebiegu to chodzą cichutko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30
A wycie podo obciążeniem na 3 biegu to wina łożyska ?

A wyje tylko pod obciążeniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

A dzisiaj nie mogłem wyrzucić 4 biegu ;) Kilka rzy mi sie to zdarzyło i po zgaszeniu sie udawało albo przy dużej prędkości ciągnika(przyspieszanie) zredukowac nie ma szans z 4 na 3 jak ciągnik gąsnie :| WTF? Ktoś wie jak działa hamulec skrzyni i odkąd powinno 'brać' sprzęgło u mnie dopiero za połową wciśniecia rozłącza napęd..

@oFsik-tak i to w granicach najwyższego momentu obrotowego 1500-2000 obr jak jest bardzo obciazony to aż mi uszy przytyka i unikam jazdy w tym zakresie na tym biegu

Chyba mam coś spartaczoną skrzynie przez poprzedniego właściciela ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radek000111    2

no u mnie 4 tak samo jest,na 3 przy dużym obciązeniu dopiero zaczyna coś walic,ale z bronami czy w podorywce ładnie chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobureczek    1

Hino wystarczy przegazówke zrobic i 3 Ci ładnie wejdzie tak samo przy kazdym biegu... Ten zetor nie ma zsynchronizowanej skrzyni wiec sa problemy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0
Hino wystarczy przegazówke zrobic i 3 Ci ładnie wejdzie tak samo przy kazdym biegu... Ten zetor nie ma zsynchronizowanej skrzyni wiec sa problemy ;)

Ale tylko 3 tak nie lubi wchodzić i trzeszczy przy wkładaniu

A z 4 nie można wyrzucić biegu.. :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

Jak wyregulować?

I któredy mam sie dostać do pompki?Trzeba od strony kabiny sie dopierać czy od strony paski poprzez zdjęcie osłony-przegrody między kabiną a silnikiem ? i czy jakoś można skasować luz na tym popychaczu od pompki który idzie do pedału?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

Ktoś wie jakie części trzeba wymienić przy remoncie skrzyni?

PO pierwsze blokuje sie 4-5 bieg-wogóle jaja sie dzieją że czasami wodzik na wyskrzęglonym silniku strasznie cięzko sie przesuwa, włacze 4 bieg to go albo nie wyłacze dopóki nie zgasze silnika, albo wogóle bieg 'nie działa', 3 bieg wyje jak głupi i drga lewarek zmieny biegów, na 5 wyje niezbyt głośno ale jednak, zwłaszcza w jeździe po równym (wina skrzyni czy zwolnice?).. Jakie części sie wymienia podstawowo ? (koła? łożyska?) Co najcześćiej pada w półbiegach?

Skrzynia była ponoć robiona przez poprzedniego właściciela ale coś chyba poszło nie tak ;)

Chce wiedziec co minimum jest do wymiany i przygotowac sie finansowo na cześći

Ile kosztuje m/w rozłożenie i złożenie skrzyni(plus rozjazd ciągnika na 3, zdjęcie kabiny itp..)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    10

ja nie wiem po co wy chcecie zdejmowac kabine do robienia skrzyni? chyba tylko po to aby roboty sobie dodac ;) ale to wasza sprawa

 

jak u nas byl robiony to kabina nie byla zdejmowana kosz naprawy 500zł czesci kosztowały 1000zł niestety nie sa tanie do skrzyni

co do wycia na piatce to u mnie wyje lekko ale pod obciazeniem po prostej nie wyje, po za tym jezdzilem juz nie jednym zetorem i moge z czystym sumieniem powiedziec ze te skrzynie nie sa takie "nie wyjące" jak sie wsłucha to i sie usłyszy, zalezy jak kto jeszcze interpretuje słowo "wycie" :)

 

jak lewarek drga to jest do wymiany cala listwa, radze sie upewnic czyli pojechac na duża gorke bez obciązenia i czy wyskoczy z reduktora-u mnie tak bylo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

Zamierzam sprawe zlecić mechanikowi bo sie nie znam, dlatego o kabinie pisałem bo tak pisze instrukcja no ale dobra, zrobic co zechce ;)

 

robota tylko 500zł? To malutko, mnie 600zł kosztowała robota hamulców, a to nie skrzynia przecież..

 

Po kupnie wyskakiwała mi 2 na końcu pola po wysprzęgleniu, dokręciłem bezpiecznik II i III biegu i reduktora (były prawie wykręcone) i przesżło, nie zdarzyło mi sie żeby mi bieg wyskoczył a robie nim różnorakie prace :)

 

Wydaje mi sie że w skrzyni coś sie poluzowało/odkręciło, sam nie wiem co ale moze najpierw zobacze pod pokrywe? tylko nie wiem czy coś tam wypatrze... :)

 

Dziś to już wogóle jaja sie działy przy przestawianiu przyczepy, wsteczny wszedł cięzko wyszedł i po puszczeniu sprzęgła na luzie coś ciagnik zaczęło dusić, pomieszałem biegami przeszło, wrzuciłem II to ciagnik jechał jechał i nagle jak półbieg-zwolnił i spowrotem wrócił do swojej prędkości ;|

IV wrzuciłem-nie wyjdzie, zgasilem-wyszła, wyłączyłem I puszczam sprzęgło ciągnik jedzie an blizej nieokreślonym biegu (coś pomiędzy II a III).

Może uda mi sie doturlać do jesieni i zrobic wszystkie prace ale będzie cięzko, byle odrobić umowy i pola i w tym roku chyba koniec.. Ile generalny remont skrzyni moze mie wynieść ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Gdy zdejmiesz pokrywę, to popatrz czy wodziki nie są luźne, bo cuda niewidy sie dzieją. Co do kosztów - ciężko ocenić, zależy jak się cenią mechanicy w twojej okolicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    0

Bede musiał to wszystko oględzić i ewentualnie szykowac $$$..

Dam rade po demontazu jakoś sprawdzićewentualne zatarcia czy rozsypanie sie łożysk ? Synchornizatory? tryby(starte zęby)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiu7745    1

Z tego co ja sie orientuje to remot skrzyni biegów nie będzie tani bo ja już się pytam powoli bo mnie tez to będzie czekało bo tak się naciołem że jak bym spotkał gościa na ulicy to bym mu za to wklepał bo cymbał nalał do skrzyni gestego oleju i chodziło cicho jak by nigdy nic a jak pozmieniałem oleje to wyszło co go boli i jak poszeł do prasy welger RP12 to zaczął lać na sprzęgło i robote musiałem dokonczyć 7245 a 7745 stoi i tylko mnie denerwuje bo nic nie robi :) a zrobił tylko 30 beli i to z ledwoscią bo wałek zaczą stawać przy płowie komory bo żebym wiedzial że w nim jest skrzynia do roboty to by on niebył nigdy u mnie ale choć silnik ładnie pracóje i stan wizualny jest ok ale co mi z tego jak środek jęst do remontu :) . pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciastko    0

Witam. Piszę w sprawie niepokojących dźwięków w zetorze 5211. Otóż podczas ruszania powiedzmy pod górkę z obciążeniem na 3cim (i nie tylko) biegu (w momencie dodania gazu i ruszania na pół sprzęgle po to by wygenerować więcej mocy) następuje zgrzyt dość głośny i odczuwalny w kabinie z okolic dzwonnic bądź skrzyni biegów. Nie wiem co to może być i jest to dla mnie niepokojące. Odkąd zauważyłem te objawy Zetorek stracił moc. 3-ki pługi 3-ci bieg i nie jedzie (nie ma siły). Silnik był remontowany niespełna 1000 Mh temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

zgrzyt to wina sprzęgła lub skrzyni biegów a co do spadków mocy to może tak jak w większości problem z droznością przewodów paliwowych. opisz problem dokładniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciastko    0

Jeśli chodzi (bo nie sprecyzowałeś który problem) o zgrzyt to jakoś więcej nie umiem tego opisać. Po prostu podczas ruszania następuje zgrzyt po którym normalnie dalej da się jechać bez większych problemów. Co do problemu braku siły o dziwo po tym przebiegu bez katowania leci niebieski dymek podczas orki. Jedyna wymiana od remontu to jest wydech i olej w silniku. Były też regulowane wtryski. Może zadajcie pytania bo jako śnie mam pomysłów by opisywać dokładniej problemy wyżej wymienione. ;)

Edytowano przez Ciastko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukas435
      Witam wszystkich kolegów. Ostatnimi czasy z różnych źródeł słyszałem że zmieniając jeden lub dwa tryby w skrzyni biegów zetora 5245 można zwiększyć jego prędkość odpowiednio na wszystkich biegach.
      Próbowałem znależdz jakieś informacje w internecie ale jak dotąd znalazłem 2 możliwości a mianowicie:
      1. wymiana kół na większe,
      2. zamiana trybów 4 i 5 biegu co wiąże się z tym że nie zawsze ciągnik pociągnie obciążenie ze względu na zbyt duży przeskok.
      Żadna z tych metod nie jest zadawalająca czy istnieją jakieś inne sposoby np. tak jak pisałem wymiana trubów na wałku wejściowym do skrzyni lub coś podobnego?
      Zachęcam do dyskusji na ten temat i myślę że wielu z nas skorzysta z tych informacji.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez darkoe
      Witam.
      Ostatnio mam problem z reduktorem. Chodzi o to że czasami ciężko jest przełączyć z szosowych na polowe i odwrotnie. Mam wrażenie jakby coś blokowało. Pisze czasami ponieważ nieraz idzie swobodnie przełączyć. Zwłaszcza jak jest wyłączony napęd. Wie ktoś co może być przyczyną? Dodam że mam sciagnietą pokrywe od biegów ponieważ ostatnio czesto używałem reduktora bo wyciągaliśmy olszyny no i stało się nieszczęście i ułamała mi się gałka od reduktora.
    • Przez adrian7211
      Witam.Czy posiada ktoś w tym modelu zetora lub podobnym półbiegi i w jaki sposób one działają.?
    • Przez ArturMałecki
      Cześć , mam problem w zetorze 5245 z włączaniem WOM, czy ktoś może coś mi poradzić ?
×