Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

bratrolnika na pewno do tego części dostanę za kilka lat :D :D :D

MgrLukash tak się zastanawiam bo czytałem że na 1ha przysługuje 4KM czyli 15x4 = 60KM + chyba z tego co kojarze 20% więcej za produkcję zwierzęcą czyli wychodzi 72KM ... Czyli formalnie nie wiem czy się bym np. na Majora załapał...

Opublikowano

Jeżeli FT czy to 75KM czy 66KM to jak pisałem w innych tematach i jak pisał ktoś wyżej to dołóż parę zł na mocniejszą pompę najlepiej taka jak siedzi w 685DT tj. te 50l/min.Te 34l/to stosunkowo za mało.Zresztą jak pisałeś ,że robiłeś 7211 z turem to wiesz o co mi chodzi bo tam mocniejszej pompy to też nie ma.Za dużo paliwa pójdzie na gazowanie by sprawnie podnosić.Kręcić kierownica też będzie ciężej przy słabszej pompie jak na przodku wisi ładowacz,

Opublikowano

@Luke16 no nie wiem ale jak byś sensownie uzasadnił ten zakup to powinno przejść. Bo jak np: ludzie mają po 30ha i biorą po 2 ciągniki jeden ok 70KM a drugi ponad 100KM? - u mnie w okolicy jest taki przypadek :D

Opublikowano (edytowane)

Byłem dzisiaj i oglądałem Zetora Majora i szczerze będę się starał żeby stanął u mnie na podwórku ... Tak tak jako jedyny mi przypasował z resztą tacie też Proxima 70 raz że droższa a dwa że słabsza i nawet rewersu w standardzie nie ma ... Nawet w Majorze mi się lepiej siedziało ... Zachwyca mnie po prostu banalność wykonania tak jak w 7211 z paroma dodatkowymi gadżetami i tak ma być!!! Tego szukałem... Typowo mechanicznego ciągnika :) Myślę że jak się uda to posłuży tak samo jak 7211 ;)

 

P.S. MgrLukash ja też znam przypadek że facet mając nie wiem czy 25ha ma DFa 6.61, MFa 3095, MFa 255 i C-330 ... DFa to już daaawno nie widziałem żeby coś nim robił :D

 

U nas ogólnie nikt nic nie bierze nowego ... Sprzętu typu ciągnik nowy to nie widziałem od dawien dawna ...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Jeżeli FT czy to 75KM czy 66KM to jak pisałem w innych tematach i jak pisał ktoś wyżej to dołóż parę zł na mocniejszą pompę najlepiej taka jak siedzi w 685DT tj. te 50l/min.Te 34l/to stosunkowo za mało.Zresztą jak pisałeś ,że robiłeś 7211 z turem to wiesz o co mi chodzi bo tam mocniejszej pompy to też nie ma.Za dużo paliwa pójdzie na gazowanie by sprawnie podnosić.Kręcić kierownica też będzie ciężej przy słabszej pompie jak na przodku wisi ładowacz,

 

Co Ty w ogóle opowiadasz ?? Popracuj tym ciągnikiem trochę zanim zaczniesz coś pisać. 34 l/min jest wystarczające do pracy z ładowaczem, w miarę sprawnie to idzie...

Opublikowano (edytowane)

Ursusc385 zgadzam się z Tobą w 100% mi spokojnie Zetor 7211 do ładowacza wystarczał a taszczył nie lada niekiedy ciężkie belki z sianokiszonką i gdyby miał przedni napęd to by został... A hydraulika spokojnie wystarczała... Jakoś specjalnie nie musiałem nim gazować żeby coś podnieść .... Z resztą na czym te ciągniki mają się u mnie przepracować na 15ha + troszkę łąk w dzierżawie ??

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

 

Popracuj tym ciągnikiem trochę zanim zaczniesz coś pisać. 34 l/min jest wystarczające(...) w miarę sprawnie to idzie...

Miałem okazje tylko to był 80-4WD.Różni się od 675DT tylko wolnossącym silnikiem- moc jednak podobna, aha w 675DT jest jeszcze wałek 1000obr.\min bo w tym 80-4WD jeżeli dobrze pamiętam tego nie ma i jeszcze podobno w tym 675DT skrzynia to tzw.HCR tj. z kołami o skośnych zębach-żeby było ciszej.Pompa hydrauliki natomiast jest ta sama czyli te 34l\min. Jak ciągnik był bez ładowacza to ok ale jak mu założono Agromasz Ł-102 to już jedna ciężej się kręciło no i podnoszenie-nie piszę,że źle ale zawsze mogłoby być lepiej.Miałem okazje też porobić NH TD90D z ładowaczem a pompa w nim to jak dobrze pamiętam 45l/min. Różnica jest jednak znaczna na +dla NH.Myślę,że gdyby jednak dać do FT te 50l to na złe by mu to nie wyszło...sam napisałeś przecież,że: "w miarę sprawnie to idzie".

Luke piszesz,że Major ok bo prosty mechaniczny a FT to niby jaki??? :D B)

Opublikowano

Byłem dzisiaj i oglądałem Zetora Majora i szczerze będę się starał żeby stanął u mnie na podwórku ... Tak tak jako jedyny mi przypasował z resztą tacie też Proxima 70 raz że droższa a dwa że słabsza i nawet rewersu w standardzie nie ma ... Nawet w Majorze mi się lepiej siedziało ... Zachwyca mnie po prostu banalność wykonania tak jak w 7211 z paroma dodatkowymi gadżetami i tak ma być!!!

Jak dla mnie Proxima jest lepiej wykonana ale faktycznie różnica w cenie bedzię dość spora jeśli postawimy modele o tej samej mocy...

Na pewno plusem Majora jest przeszklony dach w standardzie rewers i regulowana kierownica - dołożyć do tego kilmę, WOM 540/540E, osłonę na wał oraz obciążniki na tylne koła no i mamy w miarę przyzwoity ciągnik do pracy z ładowaczem na małe gospodarstwo :P

 

A ładowacz jakiej firmy planujesz do niego?

 

 

 

P.S. MgrLukash ja też znam przypadek że facet mając nie wiem czy 25ha ma DFa 6.61, MFa 3095, MFa 255 i C-330 ... DFa to już daaawno nie widziałem żeby coś nim robił :D

 

Ale mi chodziło onwe sprzęy brane na dofinansowanie z PROW :D

 

U nas ogólnie nikt nic nie bierze nowego ... Sprzętu typu ciągnik nowy to nie widziałem od dawien dawna ...

 

Co kraj to obyczaj - co region to inny zwyczaj :lol:

Opublikowano

MgrLukash tur oryginalny zetorowski by był ... Żeby się ładnie komponowało :D Z wyposażenia dodatkowego to rozszerzy się hydraulikę, osłona na wał, większe koła na tył + obciążniki i starczy ... klima mi do szczęścia nie potrzebna ...

Opublikowano

Nie powiem co firmowy zestaw to firmowy B) nie wiem ile kosztuje ale na prawdę ładnie się prezentuje ale jakby Ci się na polski odmieniło to mogę polecić ładowacz Pronar LC-3- fajny lekki o przyzwoitym udźwigu (1220kg na maź wysokość).

Radziłbym jeszcze dołożyć WOM 540E bo mimo wszystko to oszczędność naszego "super taniego" paliwa :P

 

Kwestia kilmy to nie tylko kwestia wygody ale i własnego zdrowia osobiście nigdy nie kupiłbym nowego ciągnika bez tego wyposażenia.

Z resztą przy tak dużej inwestycji na długie lata (bo przy takim areale ciągnik szybciej Ci się znudzi niż zużyje) te kilka tyś. nie robi wielkiej różnicy.

 

Pewnie zaraz ktoś napisze że kiedyś robiło się C-360 i C-330 (ja osobiście nigdy w życiu jednym ani drugim nie pracowałem :D) i było dobrze a teraz im się cudów zachciewa :lol: :D:P

Opublikowano

Nie wiem czy to dotyczy Majora ale z tego co się orientuje to do proxy by nie stracić gwarancji to trzeba założyć zetorowski 3-sekcyjny ładowacz z tłumikiem drgań,którego cena oscyluje w granicach 26 000 zł brutto bez osprzętu.Dlatego też odrzuciłem zetora...

Opublikowano

Klimy nie będzie bo ja mam na nią uczulenie :P I po porostu jak przejadę z 10km w klimie to od razu mogę iść po tabletki bo katar i czerwone, podkrążone oczy to obowiązek :D Dlatego klimy nie będzie :) ... A o wałku 540E pomyślę :) Cinek8541 co do tura to powiedział mi nie całe 19 tys zł + łopata + widły + 3 rzecz do wyboru ;)

Opublikowano (edytowane)

No to ok cena-tak mi się wydaje bo u mnie sąsiad nie dawno założył Agromasz Ł106-1,65t udźwigu+chwytak do Proximy 8441 to mu podobna cena wyszła.Jaki udźwig tego Trac-Lifta?

Edytowane przez Cinek8541
Opublikowano

Witam,

 

Panowie nosze sie z zakupem nowego ciagnika (nieupieram sie moze byc rowniez uzywany ale wolalbym juz nowszej generacji gdyz niechce za 10 lat wymieniac ciagnika) i najbardziej przypadaja mi do gustu MF wraz z turem i odpowiednim plugiem oraz agregatem. Jestem uztkownikim starego znanego wam 255 ktory bedzie sluzyl jako pomocniczy. Mam nieduzo bo 16 ha rownej nie gorzystej ziemi ale w bliskiej przyszlosci chce zwiekszyc powierzchnie. Jak wiadomo bedzie to ciagnik do wszystkiego czyli orka, siew, transport, ladowacz czolowy (ktorego potrzebuje najbardziej). Powiedzcie co polecacie w takiej sytuacji? Moze wcale nie MF? Licze na opinie poparte praktyka a nie tym co powiedzial "wujek sasiad czyjegos kolegi".

 

Z gory dzieki za wszelkie opinie pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

"wzial i powiedzial" ja pytam uzytkownikow roznych marek czy swoje maszyny by polecili? a jezeli tak badz nie to jakie i dlaczego? mnie interesuje najlepszy stosunek cena/jakosc wiaodmo najfajniej nowe bo sadze ze za 200 tys to wybiore cos solidnego

Edytowane przez prowpek
Opublikowano

stad pytam o rade jaka bylaby wystarczajaca dla ciagnika do tej wielkosci gospodarstwa jako glowny do najciezszej roboty? znacie budzet jak wiemy nie kupie za niego nowego ciagnika 250 km no bo i po co ale co inni uzytkownicy maja w jakich nei brakuje im mocy i sa zadowoleni?

Opublikowano

miałem podobny problem jak ty tylko ze ok 2 lat temu tylko ze na większy areał co fachowiec to inna opinia co użytkownik to tak samo w mojej okolicy sa przeróżne marki Więc powiedziałem dla żony żeby wybrała ten który jej się najbardziej podoba. A co do mocy to musisz jeszcze powiedzieć jaki masz park maszynowy i możne ewentualnie co planujesz dokupić

Opublikowano

na pewno bedzie do niego tur, plug 3 skibowy obrotowy, nowa(uzywana) przyczepa minimum 4,5T i do agregatu ktory juz mam a jest troche za duzy do mojego ciagnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v