Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak wielu już pewnie tutaj wie posiadamy w gospodarstwie C-330 i do nie dawna Zetora 7211... Zetor 7211 został sprzedany... niech służy nowemu właścicielowi :) Mamy 35/36 tyś zł na ciągnik z przednim napędem ... ale nie wiemy jaki zakupić... po krótce mamy mam 10ha ziemi ornej w klasie III/IV (ziemie ciężkie - glina) i z 6ha łąk... Ciągnik będzie chodził z prasą Jd 550 wiadomo plus uprawa ziemi oranie, sianie itd... Pług będzie 4 skibowy, agregat 3m lub 2,7 ... Raczej bez siewnika... Rozglądalismy się za Renaultami od 80 do 95KM, ale rozmawiam z wieloma ludźmi i na ten areał odradzają kupować coś z zachodnich sprzętów ... Bo jak coś padnie to koszty naprawy zjedzą ... Bo wiadomo puki chodzi jest git... A potem można w krzaki zaparkować jak nie będzie kasy na remont... I nagle ten zapał do zachodnich upada... I pojawia się kolejna myśl czy nie lepiej zakupić np. Zetora 8145 do którego w razie awarii części zakupię wszędzie za całkiem inne pieniądze... ale za to spali w robocie więcej i komfort pracy jest też inny... Dodam tyle jeżeli zakupimy już ciągnik C-330 też sprzedajemy i bedziemy szukać coś nie dużego do kosiarki, tura, zgrabiarki i przetrząsarki bo jednak C-330 jest za mała... Mieliśmy ją zostawić i dokupić jeszcze trzeci ciągnik ale raczej mija się to z celem... Co byście polecili?.

 

 

P.S. Mati ja sobie nie wyobrażam pracować na 40ha tymi dwoma ciągnikami :P ... U nas na 20/30ha mają po 5/6/8 ciągników w przedziale nawet do 180KM :P

Edytowane przez Luke16
Opublikowano (edytowane)

Z tymi tanimi częściami do Ursusa/Zetora to wcale nie jest tak różowo bo są one zazwyczaj bardzo niskiej jakosci i często trzeba je bedzie wymieniac <_<

Myślałeś może nad ciągnikami marki Deutz? Bo za te pieniądze możesz kupic w b. dobrym stanie jakiedoś DX85 lub Dx90, od biedy można znaleźc coś z nowszych np: Dx4.50 czy Dx4.70 może oryginalne części nie są tanie ale na rynku jest sporo zamienników o niewyskoiej cenie i przyzwoitej jakości. Ciągniki te sa w miare proste (nie posiadają żadnej elektroniki) i dośc trwałe - po mimo wieku nie sprawiaja większych problemów. Jakbys znalazł coś w pożądnym stanie to zapewne na taki areale długo by Ci jeszcze posłużył

 

http://moto.allegro....2782758853.html

http://otomoto.pl/de...90-A235694.html

 

Za podobne pieniadze mozna tez naleźc Valmeta 655 lub 705 bedzie on kilka lat młodszy od zielonego ale bedzie miał nieco wyższe ceny częsci i troche trudniej o zamienniki (powoli zaczynaja się pojawiac na naszym rynku) ale ogólnie moge go polecic bo też sa warte uwagi i bardzo trwałe maszyny :)

http://moto.allegro.pl/valmet-705-valtra-nie-case-john-deere-i2782593897.html

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

Tylko weźmy pod uwagę jeszcze jedną rzecz takiego Deutza kupujemy już niestety zabytkowego ... A Valmet ... no cóż mało znana ta marka ... już chyba wolałbym Renault, które na polskim rynku naprawdę robią powoli furorę ... Zamienniki do Zetora są i jest ich dużo wiele tak jak piszesz nadaje się tylko od razu do kosza ale weźmy oryginalne cześci które też wcale drogie nie są ... U mnie w środku woj. łódzkiego jest o tyle problem z częściami że nic się na miejscu do zachodniaka nie dostanie nie zależnie od marki ... Wogóle jest problem z częściami u nas... Jedynie do C360, C330 i Zetorów idzie dostać prawie wszystko na miejscu... Z jednej strony chciałbym żeby coś mniej paliło i miało fajniejszy komfort niż zetor a z drugiej nie chciałbym że jak coś padnie to odstawię ciągnik w krzaki czekając bądz gromadząc grubą kase na naprawe...

Opublikowano (edytowane)

Ryzyk-fizyk-akrobata :lol: też swego czasu przychodziły mi takie myśli żeby kupic jakiegoś Zetora 9145/10145 ale mi jakos przeszło - na szczęście :D I tak oto w garażu stoi Valmet 6400 i Deutz-Fahr Dx4.50

Valmet mało znana? A Valtra? Tez w twoich stronach malo znana?

Renault u mnie jest mniej niz Valmetow ale w niektorzch komisach to az zolto od nich (i czerwono od MF) :D

Jak ma byc bardzo młody i tani to tylko 82TS ;) bo każda inna marka to bedzie padaka którą szybko postawisz w krzakach :P W sumie na 15ha moze byc ciekawą opcją - niewysokie spalanie i czesci tanie...

Edytowane przez MgrLukash
Opublikowano

MTZ stanowczo odpada... U mnie nie zobaczysz ni Valtry ni Valmeta ... Chodzi w obrębie dobrych 30 km jeden DF mojego sąsiada ale u niego więcej stoi niż jeździ ... U mnie na okolice najwięcej jest ursusów, zetorów i mfów... Gdzie nie gdzie pojawia się jakieś Renault... MTZa też nawet nie wiem kto ma... U nas jest też problem z handlarzami bo jeżdżę i nic nie ma ... Na takiego DXa 4.50 myślę że bym się skusił wpadł mi w oko ten:

http://otomoto.pl/deutz-fahr-dx-4-50-A231158.html ale kasa też inna... Jutro jadę obejrzeć tego zetora jeszcze http://otomoto.pl/zetor-8145-A235172.html ...

Po porostu boje się o ewnetualne części do których dostę u mnie w okolicy jest lipny...

Opublikowano

To moja okolica tez tak wyglądała jakieś 10 lat temu :D Zachodniaki na palcach 1 reki mozna było policzyc :lol:

No nie powiem ten DF jest ładny nawet bardzo ładny ale jak na moje oko 2 lata odmłodzony bo wg mnie to jest 1988r(moge się mylic ale na pewno nie jest to 1990)

Mówisz że jest dużo MF a o niebiskim odpowiedniku MFa(Landini) nie myślałeś?

One sa nieco tansze od MF a w sumie to prawie to samo tyle że w niebieskim lepiej są umiejscowione dźwignie zmiany biegów ;)

http://otomoto.pl/massey-ferguson-690-landini-8880-A208165.html

Opublikowano (edytowane)

Kurcze serce mi mówi weź zachodniego a rozum coś z polsko-czeskich wymysłów... Ha dużo nie ma i raczej bez możliwości rozbudowy ... Do której marki by były najbardziej dostępne i najtańsze części z zachodnich ciągników? No Renault chodzi za mną od dłuższego czasu ... ale części to zabójstwo znajomy wał wymieniał w 145.14 to za samego zapłacił 10 tysi ... Z ciągników wpadających w oko i spełnijących moje wymagania z mojego województwa są takie jak poniżej dalej niż po za łódzkie nie chciałbym się ruszać:

- http://otomoto.pl/de...10-A124582.html

- http://otomoto.pl/lo...x4-A215799.html

- http://allegro.pl/re...2782721309.html

- http://otomoto.pl/ma...60-A236766.html

- http://allegro.pl/ca...2802912599.html

- http://otomoto.pl/ma...65-A199384.html

- http://otomoto.pl/ca...43-A239832.html

- http://tablica.pl/of...���������������

bez tura 30 tyś i gość likwiduje gospodarstwo

- http://allegro.pl/ci...2763240750.html

- http://allegro.pl/ze...2723716651.html

ten miał coś robione z obudową skrzyni bo dzwoniłem i gość mówił że się wał napędowy wyczepił uderzył o ziemie i oberwał obudowę ale już jest to zrobione...

i to tyle z łódzkiego

Ale nie ukrywam mfów na elektronice wolałbym uniknąć... Podobnie jak Case

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Z tego co słyszałem do Landiniego i MF 600 niektóre części pasują od Ursusa

Z tych co zapodałeś obejrzałbym te DF(wiek wiekiem ale najbardziej liczy sie stan) i Landini do Case nie mam zaufania - u mnie w okolicy sa tylko 2 i to te z Davida Browna robione jeden chodzi drugi cos niebardzo ;)

Opublikowano (edytowane)

Jutro po dzwonie popytam może się przejade i obejrzę... Ale nie ukrywam w łodzkim cięzko coś znaleźć ...oj nawet bardzo...

 

Dzwoniłem do tego człowieka http://otomoto.pl/de...10-A124582.html za 1.5 tygodnia ma przywieść Deutza DX4.50 za 35 tyś zł ... mówił że pewny ciągniczek ... Też mi zetory odradzał... jak z tym jest to nie wiem ... Nie ukrywam że boje się zachodniego po tym jak mnie znajomy nastraszył... Wiem że marudny jestem ale kurcze nigdy zachodniego nie mialem tylko pracowałem i się boje przełamać ... Jak z komfortem pracy w takim DF jest ??

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Co takiego znajomy tobie naopowiadał? Teraz nie ma większych problemów z częściami, jest sporo sklepów, kurier przywozi paczkę w ciągu 2-3 dni. O elektronikę nie ma się co martwić, bo jej po prostu nie ma w ciągnikach w tym przedziale cenowym. http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/375161-case-ih-844-xl/ http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/388435-case-international-856xl/ Jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś o Case, zagadaj do nich, powinni trochę wyjaśnić...

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. co byscie mi doradzili w kwestii kupna ciagnika jako glowneg do gospodarstwa o powieszchni 32 h z dzierzawa, okolo 8 h lak reszta to orne. Fundusz na ciagnik to 35 tys- 40 tys, ja mam chec na jakas renie 100- 110km . Ciagnik mial by wspol pracowac w przszlosci z uprawowo siewnym agr prasa rolka welger no i w innych ciezszych pracach mam 3P moze cos doradzicie.

PRZEPRASZAM ZA ORTOGRAFIE ALE PISZE NA ANGIELSKIM MENU LAPTOPA.

Edytowane przez Piotrek1975
Opublikowano

Piotrek tutaj możesz poczytać http://www.agrofoto.pl/forum/topic/8594-ciagnik-na-30-ha/page__st__700

 

jaco a naopowiadałem bo tez był zwolennikiem zachodu teraz pracuje Zetorem 7245 i 10145... I powiedział że nie wróci już więcej bo za duży koszt serwisu ... Co do elektroniki to MFy z serii 30xx mają jej aż za dużo ... słyszałem dużo pozytywów o Renówkach jak się dzisiaj dowiedziałem od brata użytkownika takowej jaki koszt serwisu to się za głowę złapałem ... Jakiś krzyżak mu wymienili zapłacił 3 tysie ... Wał 10 tysi ... Może już nie jest tak jak było kiedyś że tych części nie ma (chociaż u mnie w rejonie się nie znajdzie) ale koszty są ogromne a psuć się bedzie bo nowe to to nie jest ...

Opublikowano (edytowane)

Nie ma co liczyć na sprawnego MF z serii 30xx za 30 tys, seria 6xx jest mniej skomplikowana. Kolega był w podobnej sytuacji kilka lat temu, kupił 3070 za 33 tys. a potem miał cyrki... Kilka podróży na lawecie, raz zgineło całkiem wspomaganie. W końcu oddał go spowrotem do handlarza. http://otomoto.pl/massey-ferguson-3060-A236532.html Ciągnik @mariusz(ZDUN), jest mechanikiem, więc ciągnik jest przejrzany ale cena wyższa.

Wracając do części, do silników MWM są dość drogie, ale nikt nie każe kupować części tylko w serwisie, są sklepy z zamiennikami(Bepco, Vapormatic), są także części z rozbiórki ciągników np. powypadkowych. W ten sposób można znaleźć tańsze części, tylko trzeba poświęcić trochę czasu, a nie z byle np. guzikiem prosto do firmowego serwisu.

Edytowane przez jaco512
Opublikowano

Jak z komfortem pracy w takim DF jest ??

 

Powiem że w porównaniu do 9lat młotrzego Zetora 5340

- Dx ma lepszą ergonomię

- wszelkie dwignie chodzą o wiele lżej (nawet bardzo lekko)

- przednia szyba otwierana - docenisz to w ciepłe dni :D

- zmiana kierunku jazdy jest o wiele łatwiejsza grupy M i R są położone na przeciwko i operuje się nimi jak rewersem :)

- wysiadanie z Dx jest o wiele łatwiejsze bo schody nie sa ustawione jak w Zetorach (jeden pod drugim) w nocy masz lampke oświetlajaca wejście (uruchamia sie poprzez otwarcie drzwi)

Natomiast kabina Zetora troche lepiej tłumi drgania i ma wiecej miejsca dla pasażera ale osobście wole pracowac DF jakoś mi bardziej wszystko mi w nim pasuje

 

Ten Dx4.50 co ma byc przywieziony to z którego roku jest?

Bedzie na zielonej czy granatowej kabinie?

Zwracaj uwage na szczegóły bo handlarze lubia je odmładzac <_<

Opublikowano (edytowane)

ten będzie z końca produkcji czyli rocznik 89... Da się radia posłuchać podczas pracy? Czyli czy jest ciszej? Bo nie ukrywam że fajnie by było żeby było jeszcze ciszej niż w zetorze bo często pracuje zamknięty i radyjka słucham a ogólnie źle już nie było.... O mfie z serii 6xx czy Landinim też myslę byle właśnie bez elektroniki bo po tym co moi sąsiedzi przechodzą z serią 30XX to szkoda gadać ...

 

Nie ukrywajmy jednak to nie samochód który idzie kupić za 5 tysi a w razie awarii dostanie się do niego wszędzie części .... Bądź kupi się taki sam bez problemu... tu już jest trochę większa kupka pieniędzy...

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Czyli powinien miec już szyby przednie dolne proste a nie jak do 88r roku robili skośne :)

Wyciszenie kabiny jest podobnie jak w Zetorze ale silnik troche kulturalniejszy - często ganiam nim z przednią szyba otwartą i słucham radia więc tragedii niema :D

Wiem jak to czasem bywa - wujek miał 3080 to w sume co kwartał sie w nim cos działo wszystko musiał poczciwym Zetorem 3320 obrabiac przez co w 14lat nakręcił mu ponad 9000mth obecnie wozi sie Landinim Legendem 130 i przez rok nie mał większego przestoju...

Opublikowano

Dzwoniliśmy już do gościa w sprawie tej Renault wygląda całkiem spoko tylko jest problem ... włączyli blokade i nie mogą jej teraz wyłączyć ... Bo mieliśmy ją jechać i oglądać ... MTZ nie odpada za toporne są

Opublikowano (edytowane)

Co do blokady to nie wiem jaką ona tam ma ... Ale z tego co się orientuje to chyba mechaniczną ... mieliśmy jechać oglądać ale facet zaczął coś kręcić i zrezygnowaliśmy... A byliśmy i nawet przed chwilką wróciliśmy z oględzin tego: http://allegro.pl/ze...23716651.html�� ciągniczek niczego sobie, opony ładne, zewnętrznie już trochę gorzej się prezentuje niż na zdjęciach ... Nasz 7211 był przy nim piękny ... Strasznie namieszane z elektryką, zegary nie chodzą chyba oprócz temperatury cieczy a może nawet i to nie chodziło, palą się kontrolki od żółwia i czegoś jeszcze a był na bank wyłączony ... Cena za niego ostateczna 34 tyś zł i nic grosza mniej ... Silnik ładnie chodził, skrzynia też ... Tylko ta elektryka... Myślę ża dało by się zrobić ale jutro jedziemy jeszcze tego obejrzeć:

http://tablica.pl/of...#ea0d25eb;r:;s:

 

Mamy tylko 20km więc nie daleko

Edytowane przez Luke16
Opublikowano (edytowane)

Jest długo jak dużo ciągników... gadałem z paroma handlarzami to mówią że teraz o klienta ciężko bo nie było jeszcze dopłat i dużo osób pobrało nowe ciągniki ... Ogólnie nic do tego zetorka nie mam oprócz tej elektryki tak tam jest namieszane że boje się dotykać ... A dokładnie to w miejscowości Wejsce... Ludzie wyglądali na w porządku bez wymądrzania się i wogóle luzik. ...

 

Byłem tą renault oglądać http://otomoto.pl/re...se-A240353.html niestety blokada załączona i nie jest na linkę ... chorobcia wie co z nią jest nie tak ... Nie chce drgnąć do góry .... Ogólnie Renault spoko ... Gdyby nie ta blokada na liczniku ok. 10 tys mth więc realnie ...

 

Zetorek kupiony :) + jeszcze pług wzieliśmy :)

Edytowane przez Luke16

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v