Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

świeca przepuszcza to jest zasysane razem z powietrzem, jest go za dużo, nie jest rozpylone, nie spala się i ścieka po ściankach cylindra dostając się do oleju

 

i co w ten sposób można uszkodzić?

 

Myśle że gdyby go tylko odpalać za pomocą płomieniówki, a po złapaniu normalnych obrotów odciąć paliwo np. tym zaworkiem to nic wiele by się silnikowi nie stało.

Opublikowano

Pisząc o zaworze od LPG miałem na myśli zawór benzynowy (instalacje z gaźnikiem) - łatwiej go podłączyć, chociaż zawór gazowy też powinien wytrzymać. Jeśli ON dostaje się do oleju to traci on swoje właściwości smarne.

Opublikowano

Ktoś tu napisał że paliwo może dostać się do oleju ? To ja się pytam jakim cudem, chyba że nie masz pierścieni na tłoku ! Jeżeli już świeca miała by przepuszczać paliwo to najwyżej będzie ono nie spalane i wypluwane razem ze spalinami ale w żadnym wypadku nie ma prawa dostać się do oleju !!!

Opublikowano

Kolega wcześniej wyjaśnił w jaki sposób może się dostać paliwo do oleju,i chyba ma rację.

W moim przypadku było podobnie tylko że wtryski "lały" i też paliwo dostawało się do oleju,zwłaszcza że silnik mam już dość mocno wyeksplatowany.

Po wymianie końcówek awaria ustąpiła.

Opublikowano

z zaworkiem to dobra sprawa. stiepan a 360-3p nie ma miejsca w bloku żeby grzałkę zamontować, bo 360 wiem że nie ma. w bloku by było lepiej bo się nie cofa do chłodnicy tak jak w przypadku grzałki na dolnym przewodzie wodnym. A co do dostanie się do oleju paliwa to musi się trochę się popsuć w traktorze bo już taki przypadek przerabialiśmy.

Opublikowano

Kolega wcześniej wyjaśnił w jaki sposób może się dostać paliwo do oleju,i chyba ma rację.

W moim przypadku było podobnie tylko że wtryski "lały" i też paliwo dostawało się do oleju,zwłaszcza że silnik mam już dość mocno wyeksplatowany.

Po wymianie końcówek awaria ustąpiła.

potwierdzam miałem tak samo w 30-stce że przybywało mi oleju w misie i włąśnie winne były wtryski bo lały i nie przepalone paliwo goniło do misy :lol:

Opublikowano

mam kilka pytań odnośnie świecy płomieniowej:

 

- czy świeca po rozpaleniu sama zgaśnie, jeśli nie to kiedy to następuje?

- czy napięcie pociągnąć ze stacyjki? i jaki założyć bezpiecznik?

Opublikowano

Można to prościej zrobić.

Wystarczy kupić np. w intercarsie lub dobrym sklepie motoryzacyjnym świecę płomieniową od forda transita wersja europejska. To jest prawie identyczna świeca jak ta od MF ale ma gwint M22x1,5 (nie calowy). Do tego jest produkcji niemieckiej Iskry więc pewnie lepszej jakości i kosztuje ok 35zł a nakrętkę do niej można kupić wszędzie. Gwint M22x1,5 mają np. nakrętki przewodów od instalacji pneumatycznej ciągnika czy od hydrauliki a gwintowniki ma pewnie każdy warsztat. Reszta gwintów, połączeń i wymiarów jest taka jak świecy od fergusona.

Miałem gdzieś nawet numer katalogowy tej świecy.

Opublikowano

Liczy się też cena i dostępność - już zamontowałem świecę jak w 3p i działa myślę że taki płomień pozwoli uruchomić silnik nawet przy -30

Opublikowano

Witam.

Posiadam ursusa c 360 3p i muszę koniecznie zamontować w tym roku świecę płomieniową. Mam w związku z tym pytanie. Temat przeczytałem żeby nie było. Dowiedziałem się że oryginalnie zasilanie świecy podpięte było pod filtr paliwa. Ok ale w jaki sposób to paliwo było do tej świecy tłoczone? Pytam ponieważ chcę zastosować u siebie zestaw od stara 1142 jedynie przewody zasilające będą od mf. Chcę pomiędzy pomiędzy filtrem paliwa a świecą zastosować elektrozawór który jest sterowany plusem i otwiera oraz zamyka dopływ paliwa do świecy tylko nie wiem czy to będzie działało. Do tego pójdzie sterownik świec od stara, stacyjka oraz włącznik rozruchu również od stara. Montuje taki zestaw bo go po prostu posiadam. Wszystko nowe. Miałem montować do swojego stara 1142 który miał w ogóle instalacją od świec usuniętą, nie wiem czemu ale samochód sprzedałem a części mi zostały. Wygląda to tak że po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki a z nimi między innymi ta od grzania świec. Wyciągam włącznik bo włącznik w starze jest wyciągany dwu pozycyjny. Wyciągam go do połowy, następuje grzanie świecy. Gdy kontrolka zgaśnie świeca zaczyna się palić i wyciągam włącznik do końca i ciągnik odpala. Tak to będzie działało tylko bardzo proszę podpowiedzieć jeśli wiecie czy takie zasilanie świecy w paliwo przy użyciu elektrozaworu jaki chcę zastosować będzie działało czy nie da rady tego tak zrobić.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

No dokładnie. Swieca podpieta jest za pompką zasilającom a tam w czasie kręcenia silnika jest cisnienie. A paliwo nie wiem czy w tej którą masz ale w wiekszości otwiera elektrozawór wbudowany w świece płomieniową,

 

Widzę że temat wraca do łask razem z zimą he he.

 

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Z tego co się orientuje to w STAR,sterownik ,elektrozawór i świeca pewnie będą na 24V,12V może nie wystarczyć.

Za dużo kombinujesz,jak masz 3p to powinna być zaślepka na oryginalną świece którą kupujesz za 14zł albo lepszej jakości za 60zł klik.

Żaden elektrozawór ani przekaźnik nie jest potrzebny,wystarczy tylko przycisk taki od rozrusznika klik,kawałek kabla i rurka świecy płomieniowej od MF klik.

Co do tłoczenia paliwa,to między pompką zasilającą a filtrami jest cały czas ciśnienie,bynajmniej powinno.

Edytowane przez asharot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v