Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, taki problem: czwórka turbo, jadę z pustą przyczepą i czuje dziwny swąd, zatrzymałem, z odmy dymi na niebiesko , wracam  i zaczęło coś stukać raczej w górze silnika. Po zgaszeniu postał z 2 godzinki odpala normalnie ale po kilku minutach stuki słychać, z odmy już nic. Na drugi dzień odpalam i na początku nie łapie na wszystkie cylindry, po chwili pracuje równo i znowu słychać stukanie, z odmy już nie dymi. Moc jakoś zauważalnie mu nie spadła, ciśnienie oleju mierzone na zimnym ponad 4 (filtr bączek), luzy zaworowe ok. Stuki metaliczne, są miarowe na jeden cykl. Gdy odpaliłem bez pokrywy zaworów, to na wolnych obrotach ten stuk było słychać w momencie otwierania zaworu wylotowego pierwszego cylindra licząc od przodu ciągnika.  Na minimalnych obrotach poniżej 600 już ich nie słychać. Rozbebeszanie i tak nie ominie, ale może ktoś już to przerabiał i zechce się podzielić doświadczeniem. Z góry dziękuje za wszelkie info.

Opublikowano

Przyczyn może być kilka, uszkodzony termostat i przegrzanie silnika(miałem takie coś) aż tłok się przytopił (wtedy leciał dym z odmy) a odkształcony tłok miał delikatną kolizję z zaworem, po czasie mu przeszło i tak jeździłem dwa lata. 

Druga rzecz to gdy panewka się zaciera na wale też może walić z odmy i potem jak dostanie luzu to może walić o głowicę/zawór, tylko wtedy powinno ciśnienie oleju spaść.

Trzecie to peknięte pierścienie, też będzie walił z odmy, tylko zawsze i nie powinno być stuku.

Ja obstawiam pierwszą wersję.

Opublikowano

Spaliny wyglądają jak zwykle, na zimnym z odmy nie dmucha takim niebieskim jak wcześniej, chciałem jeszcze sprawdzić kompresje ale w okolicy nikt nie ma odpowiedniej końcówki do tego silnika. W ogóle w mojej okolicy ciężko z mechanikami do ciężkiej serii. Mi to wygląda jabky coś się działo na jednym cylindrze, bo stuk przypada na jeden cykl. Wtryski też chyba odpadają.

Opublikowano

Jeśli to jeden cylinder to i po dymie może za bardzo nie widać. Możesz się pobawić i odpalić na zdjętym kolektorze wydechowym zobaczysz który lub usłyszysz pomoże trochę w lokalizacji. Z przyczyn stukania może być blikujący się zawór, wydmuchany wydechowy też wydaje dźwięk jak by uderzenia ale wyraźnie słyszalny w wydechu, peknięta sprężyna zaworowa też jest powodem walenia ale na większych obrotach. Tyle że w/w nie pasują do objawów. 

Rozbieraj. Klepiący tłok z większymi luzami poznasz już wizualnie.

 

 

Opublikowano

ja kiedyś miałem taki przypadek że główka korowodu pekła i było tak samo że na jałowych obrotach ok a przy dodawaniu gazu stukał. parametry były wszystko ok tylko było stukanie

Opublikowano

Rozbierane będzie pewnie w poniedziałek, dziś jeszcze kolega wziął wtryskiwacz na wzór aby dorobić końcówkę do zmierzenia kompresji. Na razie dzięki za rady, jak coś to będę pisał.

Opublikowano

Po wprasowaniu nowych tulei okazało się, że jest różnica w wystawaniu ponad płaszczyznę pomiędzy nimi. I tak pierwsza wystaje 0,15mm, druga 0,25mm, trzecia 0,20mm i czwarta 0,25mm. Teraz pytanie czy głowica to dociągnie lub uszczelka się "podda", czy wyjąć te dwie najniżej osadzone i podłożyć podkładki. Uszczelkę planuję dać 1,2 mm, bo w instrukcji napraw jest, że jeśli tuleje wystają do 0,35mm to zakłada się uszczelkę 1,2mm. Z góry dzięki za info.

Opublikowano

Dzięki za info, ciągnik to ursus 1034, faktycznie, sprawdziłem dokładnie u siebie w książce napraw do tego ciągnika i jest 0,02-0,07mm ale po dociśnięciu tulei, a ja mierzyłem bez obciążenia. Dziś nic nie robione bo inne zajęcia, ale jutro docisnę i wtedy zmierzę.

Opublikowano

@seweryn ale dałeś namiar na C-360 a to pewnie jest 10XX  z opisu  tak wychodzi 

Kurcze moja nieuwaga sorrki. Już poprawiam w tym poście.

Tuleja w dużej serii ma wystawać nad kadłub mierzona w tym samym miejscu co w 60-ce 0,02-0,07 mm.

Prócz tego należy dobrać grubość uszczelki pod głowicę sugerując się wystawaniem denka tłoka nad płaszczyzną bloku.

https://zapodaj.net/f55bd5ea38a17.jpg.html

Opublikowano

Tak mówicie ze panewka a nie zawsze jest to panewka . U mnie w  1614 były też stuki niby na 1 garze a okazało się że na 6 garów tylko jeden był w miarę dobry . Przyczyna była zbyt małe rozpylacze wtryskowe zamiast od 1614 turbo były od 4 garów i zapewne jakaś  ingerencja z termostatem :D . ciśnienie pokazywał na  5 na zimnym a na rozgrzanym 2 . wymiana 6 kompletów tłoków + panewki filtry wszystkie i olej  tylko 3000 zł .(kup ciągnik od rolnika mówili) a tu szrot  nic nie wskazywało na to dopiero po jakimś czasie stuki się pojawiły i to nie za pokoiło mnie .  kolega ptaszyna miał racje w moim przypadku .

Opublikowano
Dnia 10.11.2016 o 07:25, kleine100 napisał:

Spaliny wyglądają jak zwykle, na zimnym z odmy nie dmucha takim niebieskim jak wcześniej, chciałem jeszcze sprawdzić kompresje ale w okolicy nikt nie ma odpowiedniej końcówki do tego silnika. W ogóle w mojej okolicy ciężko z mechanikami do ciężkiej serii. Mi to wygląda jabky coś się działo na jednym cylindrze, bo stuk przypada na jeden cykl. Wtryski też chyba

Czwórka ursus ciężka seria!? Ty chyba  chłopie przed zakupem tej padaczki 4 to za koniem chodziłeś!? Ciężki to jesteś Ty CKM ! znasz ten skrót?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez dany1234
      witam leci mi troche olej z odmy co to moze oznaczac prosze o odpowiec mf 3060
    • Przez osio
      Otóż Moj Mf wogóle za dużo dymu nie puszcza ale przeważnie jak ma ciężko widać trochę że spaliny idą przez odmę. Ale nieraz widać jak dym idzie przez tłumnik. Wiadomo że silnik ma już tam jakieś przedmuchy tylko nie wiem czym to może być spowodowane???????? Proszę o odpowiedź
    • Przez dontadeooo
      witam, juz prawie od roku użytkuje 685dt i mam pewien problem, mianowicie jak maszyna się dobrze rozgrzeje to w przednim moście słychać jakieś zgrzyty i piłowanie, tak jak by jakieś tryby nachodziły na siebie czy coś takiego, w polu nie jest tak żle ale jak zjade z asfaltu to makabra, co gorsze dzeiej sie to coraz częsciej.Druga sprawa to jak wyłącze przedni naped i ruszam to slychać takie pukniecie, (w serwisie powiedzieli ze to normalne) czasami jest tak ze jade i to pukniecie słychać 5 razy albo i więcej, tak jakby ten naped sam sie zalączał i wyłączal mimo że kontrolka sie nie zapala. dzwonilem po serwis 2 razy i za każdym razem jak przyjadą to nic sie nie dzieje, anie nie stuknie ani nie puknie ani nie zgrzytnie;) czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem???
    • Przez krzychuR95
      mam problem z władimircem t25 a2 ponieważ kopci i pluje olejem z tego dolnego wylotu spalin czy to pierścionki się skończyły czy cos innego prosze o szybka odpowiedz
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v