Skocz do zawartości
kleine100

dym z odmy, stuki w silniku

Polecane posty

kleine100    3

Witam, taki problem: czwórka turbo, jadę z pustą przyczepą i czuje dziwny swąd, zatrzymałem, z odmy dymi na niebiesko , wracam  i zaczęło coś stukać raczej w górze silnika. Po zgaszeniu postał z 2 godzinki odpala normalnie ale po kilku minutach stuki słychać, z odmy już nic. Na drugi dzień odpalam i na początku nie łapie na wszystkie cylindry, po chwili pracuje równo i znowu słychać stukanie, z odmy już nie dymi. Moc jakoś zauważalnie mu nie spadła, ciśnienie oleju mierzone na zimnym ponad 4 (filtr bączek), luzy zaworowe ok. Stuki metaliczne, są miarowe na jeden cykl. Gdy odpaliłem bez pokrywy zaworów, to na wolnych obrotach ten stuk było słychać w momencie otwierania zaworu wylotowego pierwszego cylindra licząc od przodu ciągnika.  Na minimalnych obrotach poniżej 600 już ich nie słychać. Rozbebeszanie i tak nie ominie, ale może ktoś już to przerabiał i zechce się podzielić doświadczeniem. Z góry dziękuje za wszelkie info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Przyczyn może być kilka, uszkodzony termostat i przegrzanie silnika(miałem takie coś) aż tłok się przytopił (wtedy leciał dym z odmy) a odkształcony tłok miał delikatną kolizję z zaworem, po czasie mu przeszło i tak jeździłem dwa lata. 

Druga rzecz to gdy panewka się zaciera na wale też może walić z odmy i potem jak dostanie luzu to może walić o głowicę/zawór, tylko wtedy powinno ciśnienie oleju spaść.

Trzecie to peknięte pierścienie, też będzie walił z odmy, tylko zawsze i nie powinno być stuku.

Ja obstawiam pierwszą wersję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

No własnie. Przytarty tłok z luzami na boki  klepie w cylindrze. A kolor, zapach spalin?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kleine100    3

Spaliny wyglądają jak zwykle, na zimnym z odmy nie dmucha takim niebieskim jak wcześniej, chciałem jeszcze sprawdzić kompresje ale w okolicy nikt nie ma odpowiedniej końcówki do tego silnika. W ogóle w mojej okolicy ciężko z mechanikami do ciężkiej serii. Mi to wygląda jabky coś się działo na jednym cylindrze, bo stuk przypada na jeden cykl. Wtryski też chyba odpadają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Jeśli to jeden cylinder to i po dymie może za bardzo nie widać. Możesz się pobawić i odpalić na zdjętym kolektorze wydechowym zobaczysz który lub usłyszysz pomoże trochę w lokalizacji. Z przyczyn stukania może być blikujący się zawór, wydmuchany wydechowy też wydaje dźwięk jak by uderzenia ale wyraźnie słyszalny w wydechu, peknięta sprężyna zaworowa też jest powodem walenia ale na większych obrotach. Tyle że w/w nie pasują do objawów. 

Rozbieraj. Klepiący tłok z większymi luzami poznasz już wizualnie.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    45

ja kiedyś miałem taki przypadek że główka korowodu pekła i było tak samo że na jałowych obrotach ok a przy dodawaniu gazu stukał. parametry były wszystko ok tylko było stukanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kleine100    3

Rozbierane będzie pewnie w poniedziałek, dziś jeszcze kolega wziął wtryskiwacz na wzór aby dorobić końcówkę do zmierzenia kompresji. Na razie dzięki za rady, jak coś to będę pisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SZYMANOX    418

Jak coś się dowiesz to pisz bo mam taki sam przypadek na podwórku ;-)




Księga życzeń i zażaleń na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kleine100    3

dziś dopiero rozebrane, sprawdził się najgorszy scenariusz czyli obrócona panewka na pierwszym garku, no i szykuje się kapitalka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kleine100    3

Po wprasowaniu nowych tulei okazało się, że jest różnica w wystawaniu ponad płaszczyznę pomiędzy nimi. I tak pierwsza wystaje 0,15mm, druga 0,25mm, trzecia 0,20mm i czwarta 0,25mm. Teraz pytanie czy głowica to dociągnie lub uszczelka się "podda", czy wyjąć te dwie najniżej osadzone i podłożyć podkładki. Uszczelkę planuję dać 1,2 mm, bo w instrukcji napraw jest, że jeśli tuleje wystają do 0,35mm to zakłada się uszczelkę 1,2mm. Z góry dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Książkowo tuleja ma wystawać nad blokiem mierząc w najniższym miejscu 0,02-0,06 mm. Czyli masz 4 setki tolerancji.

Podłóż pod najniższe tuleje tak bu zbliżyć się do tolerancji jak najbardziej. 

https://zapodaj.net/c7274c7dc60e7.jpg.html

 

Sorrki to do 60-ki.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

jak wysokość ma wynosić 0,02-0,06 to wytłumacz jak ma podłożyć te podkładki i gdzie żeby z jego wymiarami było ok.


Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kleine100    3

Dzięki za info, ciągnik to ursus 1034, faktycznie, sprawdziłem dokładnie u siebie w książce napraw do tego ciągnika i jest 0,02-0,07mm ale po dociśnięciu tulei, a ja mierzyłem bez obciążenia. Dziś nic nie robione bo inne zajęcia, ale jutro docisnę i wtedy zmierzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

@seweryn ale dałeś namiar na C-360 a to pewnie jest 10XX  z opisu  tak wychodzi 

Kurcze moja nieuwaga sorrki. Już poprawiam w tym poście.

Tuleja w dużej serii ma wystawać nad kadłub mierzona w tym samym miejscu co w 60-ce 0,02-0,07 mm.

Prócz tego należy dobrać grubość uszczelki pod głowicę sugerując się wystawaniem denka tłoka nad płaszczyzną bloku.

https://zapodaj.net/f55bd5ea38a17.jpg.html


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak mówicie ze panewka a nie zawsze jest to panewka . U mnie w  1614 były też stuki niby na 1 garze a okazało się że na 6 garów tylko jeden był w miarę dobry . Przyczyna była zbyt małe rozpylacze wtryskowe zamiast od 1614 turbo były od 4 garów i zapewne jakaś  ingerencja z termostatem :D . ciśnienie pokazywał na  5 na zimnym a na rozgrzanym 2 . wymiana 6 kompletów tłoków + panewki filtry wszystkie i olej  tylko 3000 zł .(kup ciągnik od rolnika mówili) a tu szrot  nic nie wskazywało na to dopiero po jakimś czasie stuki się pojawiły i to nie za pokoiło mnie .  kolega ptaszyna miał racje w moim przypadku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dany1234
      witam leci mi troche olej z odmy co to moze oznaczac prosze o odpowiec mf 3060
    • Przez osio
      Otóż Moj Mf wogóle za dużo dymu nie puszcza ale przeważnie jak ma ciężko widać trochę że spaliny idą przez odmę. Ale nieraz widać jak dym idzie przez tłumnik. Wiadomo że silnik ma już tam jakieś przedmuchy tylko nie wiem czym to może być spowodowane???????? Proszę o odpowiedź
    • Przez dontadeooo
      witam, juz prawie od roku użytkuje 685dt i mam pewien problem, mianowicie jak maszyna się dobrze rozgrzeje to w przednim moście słychać jakieś zgrzyty i piłowanie, tak jak by jakieś tryby nachodziły na siebie czy coś takiego, w polu nie jest tak żle ale jak zjade z asfaltu to makabra, co gorsze dzeiej sie to coraz częsciej.Druga sprawa to jak wyłącze przedni naped i ruszam to slychać takie pukniecie, (w serwisie powiedzieli ze to normalne) czasami jest tak ze jade i to pukniecie słychać 5 razy albo i więcej, tak jakby ten naped sam sie zalączał i wyłączal mimo że kontrolka sie nie zapala. dzwonilem po serwis 2 razy i za każdym razem jak przyjadą to nic sie nie dzieje, anie nie stuknie ani nie puknie ani nie zgrzytnie;) czy ktoś z was spotkał sie z takim problemem???
    • Przez krzychuR95
      mam problem z władimircem t25 a2 ponieważ kopci i pluje olejem z tego dolnego wylotu spalin czy to pierścionki się skończyły czy cos innego prosze o szybka odpowiedz
    • Przez wmarchew12
      Witam, mam takie pytanie, czy możliwe jest stukanie szklanek popychaczy zaworów w t25? Coś mi stuka w silniku od strony rozrządu na małych obrotach(tak do około 800) i tak jakby z I cylindra, zawory regulowałem bo myślałem że któryś lużny, ale bez poprawy, podpowiedzcie mi coś bo coraz bardziej mnie to denerwuje.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.