Skocz do zawartości
Davidoff123

Prawidłowe ciśnienie w oponach.

Polecane posty

mirasek    8

Zależy do czego - prace polowe, transport, tur... nie ma jednej uniwersalnej wartości. Opony mają dętki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

proxima95    1

Z racji tego że byla tu mowa o ciśnieniu w oponach, a w innym temacie nikt się nie odezwał-, chciałbym się zapytać jakie powinno być ciśnienie w ciągniku pracującym z TUR-em?

Proxima 95, bo taki mam. W instrukcji jest napisane(zależnie od szybkości) tak:

-opony przednie średnia to 120kPa

-opony tylne średnia to 80kPa

sa do tego dwa odnośniki:

1. wartości te są dla średnich rozstawów kół

2. w razi eksploatacji na twardym podkładzie zaleca się podwyższyć ciśnienie o 30kPa.

ale chyba nie brali pod uwagę TURa.

a ja eksploatuje w różnych warunkach.

Moje pytanie: Czy powinienem zostawić te średnie wartości ciśnienia dla pracy w rożnych warunkach z TURem i max rozstawie kół???

Max rozstaw kół jest dobry przy TURze , ale czy nie pogarsza to nośności przedniej osi?

Z góry dziękuje za pomoc:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    135

Do transportu i tura można pompować do 1,8. W pole tak jak zaleca instrukcja lub tył 1,2 a przód 0,8.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

Proponowałbym pompować tyle ile podają dane producenta na oponie.

na oponie podane jest ciśnienie potrzebne do osadzenia opony na obręczy felgi... a na takim chyba byś nie chciał pracować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

takie cisnienie jest podawane na oponie? np. na samochodowych tego nie zauwazylem i zawsze jezdze na max, podanym na oponie, albo prawie na max, bo boje sie zeby nie sciagnac opony z felgi.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

nie żartuj, że jeździsz na 3,5 bara ? :blink: Na osobowych maksymalne dopuszczalne ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

na 3 barach, a zeby opona sie rozeszla na feldze nabijamy 6 barow i wiecej na moja odpowiedzialnosc.

histereza przy takim cisnieniu bardzo ciekawie wyglada :blink: oczywiscie mowie o samochodzie osobowym.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

prawdziwy z Ciebie hardcor :blink: Ja jak zakładałem nowe opony, to jakiś baran jak osadził opony, to nie spuścił ciśnienia i jeździłem tydzień czasu też na lekko ponad 3 bar, normalnie jak na taczce z gumowym kołem. Moje auto jest obniżone tylko 3 cm, Twoje sporo więcej, nie wiem jak to wytrzymujesz :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

w trasie po dobrej drodze np. koszwaly - poznan jest bardziej komfortowe od zwyklego bujajacego sie statku, po samym poznaniu jest dramat. w gdansku mamy lepsze drogi, mniej dziurawe, ale z wiekszymi koleinami (ciezko pas zmienic). widocznie musi byc gorsze podloze i drogi sie szybciej zuzywaja dlatego musza je remontowac :huh:

 

tez mialem kiedys z 6 cm obnizone, ale fajnie sie jezdzilo :blink: :o , ale to choroba jak z tatuazami maja niektorzy.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    86

Gdańsk ma germańskie podłoże :huh: Niby "pyrowcy" to polska "elyta" ale do Niemców im troszkę brakuje :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    237

Niby "pyrowcy" to polska "elyta"

chyba predzej jelita :huh: :blink:

jesli chodzi o dziurawe drogi to jest katastrofa.


Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Czy wiecie jak porównać opony zwykłe do niskoprofilowych na podstawie numeru np czemu będzie odpowiadał rozmiar 13.6R24
      w niskoprofilowych, albo 14,9R24
    • Przez grego
      Od paru lat mam problem z jedną tylną oponą cięgnika, już dwa razy woziłem koło i dalej ucieka powietrze między felgą, a stopką opony. Wulkanizatorzy przeczyścili, nasmarowali, a problem dalej jest.  Ostatnio zasugerowałem by załozyli dętke, ale stwierdzili, że to zły pomysł bo będzie coś szczypać...  Co z tym można zrobić, są jakies preparaty by to uszczelnić, czy zakładać dętke? Ostatni mi zasugerował nową opone , ze trzy tysiaki pewno... Zresztą najgorsze, że to nie jest stara opona.
    • Przez witek
      witam mam takie pytanko musze wymjenic opony w MTZ jakie polecacie....jaka firam?? ja mysle o polskich z DĘBIC a wy co polecicie ??
    • Przez keeway
      Jakie opony beda lepsze do cignia mf 235 do lasu jodełka czy zwykle cigniak bez napedu. 


    • Przez Pawlusiek3
      Witam
       
      Dzisiaj zauważyłem na oponie u ciągnika JD takie wybulenie:
       


       
      Firma opony to chyba firestone? Coś takiego
       
      Czy to jest niebezpieczne? Opona została na pewnoe nie przytarta. Może wzmocnienia puściły? Nie wiem.. Wymiana takiej opony będzie kosztowac gdzies 1500 zł.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.