Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam dylemat,wybieram między dwoma ciągnikami: John Deere 6430 i New Holland t6050 PLUS.Nh ma 127km w 6cyl.,a Jd 120km w 4 cyl.Cena nie gra roli chciałbym tylko wiedzieć co było by lepsze na moje 60ha.Proszę o pilne odpoiwiedzi.Pozdrawiam

Opublikowano

mi się zdaje , że John będzie lepszy , masz tylko 7 koni różnicy między nimi , a 4 cylindry napewno mniej spalą niż 6 .to tylko moje zdanie , pozdrawiam :rolleyes:

 

Oj ja się z Tobą tutaj nie zgodzę co do spalania. Wyżyłowane 4 cylindry JD na pewno więcej "pociągną" paliwa niż 6-cio cylindrowy silnik NH w ciężkich warunkach np z pługiem czy agregatem.

Opublikowano

W ciężkiej pracy czwórka spali wiecej niż szóstka.

 

Orka po kukurydzy

1) 6420 + EM 4x45cm, prędkość 8km/ha spalanie 18l/ha

2) 6620 + EG 4x50cm, prędkość 10km/ha spalanie 14l/ha

 

szóstka ma 10KM więcej i orze na wiekszą szerokość i z wiekszą szybkościa, a mimo to mniej pali.

Opublikowano

dlaczego sie myli?

bo nie ma czegoś takiego jak na pewno, a rodzaj zasilania, konstrukcja głowicy, charakterystyka silnika.

Aby rzetelnie porównać spalanie takich ciągników 4 i 6 cylindrowego trzeba by wziąć ciągniki o bardzo zbliżonej mocy i charakterystyce i zapewnić idealne warunki do porównania, a te w warunkach gospodarskich baaardzo ciężko osiągnąć :)

Opublikowano

no dokladnie dlatego trzeba sie odniesc do badan laboratoryjnych, albo do teorii konstruowania silnikow.

 

obserwacje by @marekgizio mozna miedzy bajki wlozyc, dlaczego to juz przedmowca pisze, ale ja rowniez jestem tego zdania, ze 6 cylindrow wykonanych w zblizonej technologii, nawet ze zwiekszona pojemnoscia, moze zuzyc mniej paliwa gdy pracuje w mocno obciazonych warunkach niz czworka, ale nie oszukujmy sie minimalnie mniej :)

Opublikowano

brzozak mi chodzi o to że silnik sześcio cylindrowy jest przeważnie o 10km mocniejszy, pozatym ma wiekszą pojemność i jest bardziej elastyczny, w pługu może pracować na ekonomicznych obrotach i mniej spali, czwórka żeby podobnie pracować musi trzymać wyższe obroty i spali więcej.

Nawet jak by porównywać silniki o takiej samej mocy to za szóstką jest wieksza elastyczność i moc osiagana przeważnie przy mniejszych obrotach niż czwóraka no i masa ciagnika potrzebna do transoprtu i uciagu ciężkich maszyn.

Ja nie mówie że tak jest w kazdym ciagniku, porównałem dwa modele jednego producenta z jedej serii, owszem sześciocylindorowy jest mocniejszy, ale orze szybciej i szerzej a mimo to mniej pali, pozatym cięższa szóstka lepiej sobie radzi na uwrociach i drogach z ciężkimi maszynami.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
silnik sześcio cylindrowy jest przeważnie o 10km mocniejszy

to nie reguła :)

 

Nie mniej jednak z pozostałą częścią raczej się zgadzam.

Opublikowano

przy obecnym sterowaniu silnikiem przebieg momentu (elastycznosc) mozna konfigurowac praktycznie dowolnie, wiec juz nie ma zasady, ze duzy jest elastyczniejszy. kiedys tak bylo :) teraz bardziej wychodzi to z filozofii firmy, oraz tego do kogo adresowala swoj produkt.

Opublikowano

my baloty spokojnie w stodole układamy szóstką przyczepy stoją przed wjazdem a dużym się je układa. chociaż nawet w testach miała złe oceny za duży promień skrętu porównywając ją do czwórek i ładuje sie od razu na spokojnie po 2 baloty i chodzi na wolnych obrotach

Opublikowano

Dośc karkołomny wywód myslowy. Po pierwsze 6 ma z reguły większą pojemność nie wykożystując mocy spaliw ięcej przy lekkich pracach, ciagnik jest dłuższy więc gorzej się manewruje, ciagniki 6 cylindrowe mają też większe gabaryty co tez nie jest plusem. Oczywiście jeśli ktoś ma dużo miejsca mozna i tak.

Co do orki 4 i 6 jak ktoś pisał róznice wychodzą między innymi z prędkości 20% czasu mniej pracuje silnik i szerokosci następne 10% oczywiście tylko teoretycznie. Dlatego kupują ciągnik kazdy musi sam okreslić do czego mu potrzebny jednemu lepsza 6 innemu 4.

Opublikowano

Możliwe że dosyć karkołomny ale ja znam ciągnik o mocy sporo powyżej 200 KM wyposażony w ładowacz czołowy-w niektórych specyficznych pracach takie coś ma sens.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kiedyś słyszałem, że gość do JD 200KM założył największy możliwy ładowacz, bo kupił żwirownię. Kiedy ludzie budują nie ma ruchu w polu, więc mógł wykorzystać ciągnik dodatkowo, bez kupowania starej ładowarki. ;)

Opublikowano

6 cylindrowy jest lepszy ponieważ ciągnik jest dłuższy ma cięższy przód co przydaje się W agregacie uprawowo siewnym z siewnikiem bo 4 potrafi zwodzić z takim czyms

Opublikowano

A niech mi ktoś wytłumaczy jakim cudem może być mowa o charakterystyce pracy takiego lub innego silnika (tej samej ilości cyl i pojemności) jeśli obydwa mają zasilanie cr , przecież komputer może w sposób dowolny sterować momentem wtrysku itd co mam na myśli np takie cudo jak jest w valtrze ten sam silnik te sam ciągnik! a dwa różne ustawienia eco i power :D że niby na eco pali mniej paliwa a na power-że ma więcej mocy przecież układ paliwowy nie jest ustawiony mechanicznie tam tak jakby ustawienia nie ma jest komputer który ustawia wszystko w ten sposób żeby możliwie silnik dobrze* pracował i mało paliwa palił , tak samo z drugiej strony skrajne modele ciągników np jd 6630 a 6930 można by powiedzieć te same silniki (być może turbiny inne) a spalanie różne w lekkiej pracy bo w ciężkiej to wiadomo mocniejszy spali więcej ale i zrobi więcej (chociaż z tym jd to może złe porównanie bo on nie wykazuje zbyt dużego rozrzutu w spalaniu) ale myślę że wiecie o co mi chodzi.

Opublikowano

Komputer może sterować parametrami pracy silnika w sposób zgóry narzucony przez konstruktora zapisany w oprogramowaniu. Przycisk typu power czy tez boost jak to się zwie u mf-a to poprostu inna charakterystyka zapisana w sterowniku. Innymi słowy masz do dyspozycji dwie charakterystyki eco to powiedzmy ta zwykła taki kompromis pomiędzy spalaniem a mocą. Gdy naciskasz przycisk power (w mf to 3i4 zakres) wtedy wybierasz tą drugą charakterystykę najczęściej zmiana realizowana jest przez zwiększenie dawki paliwa i ciśnienia doładowania. Różnica w porównaniu do pompy wtryskowej polega na tym że tam masz mechanicznie wszystko ustawione pompa ściśle ma ustawiuony kont wyprzedzenia zapłonu przy wzroście obrotów wyprzedzenie zapłonu się zmienia w sposób ściśle nałozony przez konstrukcje pompy, dawka tak samo nie masz możliwości zmiany tej charakterystyki siedząc za kierownicą.

Opublikowano

Właśnie o to mi chodzi charakterystyka pracy w zwykłym silniku który ma układ zasilania mechaniczny jest ustawiony bez możliwości jego szybkiej* zmiany , ale właśnie między innymi poto jest CR żeby można było na bieżąco manipulować ustawieniami zasilania aby silnik uzyskał jak największą sprawność (tak przynajmniej wydaje mi się że powinno być) A ten boost o którym piszesz to nie jest to zarządzanie mocą np z pracą z wom czy do szybkiego transportu ? Bo to już jest troche inna bajka mi bardziej chodzi o jednostajne obciążenie różnych silników , przecież takie zasilanie paliwem silnika sterowane komputerem powinno wykluczyć nieodpowiednią charakterystykę komp powinien dobrać w danej chiwli takie ustawienia żeby było super* to troche jak zdjęcie postępu cywilizacyjnego jaskiniowców > zamiast zbudować coś w miare możliwości technicznych to oni zbudowali wielką mechaniczną maczuge a nie np jakiegoś karabina nie? Myśle że wiecie o co mi chodzi z jednej strony taka możliwość jest ale nie jest ona wykorzystana przynajmniej tak mi sie wydaje .

Opublikowano

Tak boost jest w szczególności do transportu dlatego działa na 3 i 4 zakresie w mf-ie zmienia się wtedy charakterystyka pracy silnika w całym zakresie obrotów. Nie widziałem charakterystyk silnika valtry na eco i power ale mysle że jest mniej więcej podobnie z tym że tryb wybierasz przyciskiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v