damik

problem alternator c360

Polecane posty

damik    0

witam <_< jestem tu pierwszy raz więc prosze o porade <_< Mam taki problem przy c-360 jak laduje mi alternetor to na wolnych obrotach ciagnika mi kontrolka migała to dość mocno a na duzych juz nie. Więc postanowiłem poczyścić kable na alternetorze i patrze a tu kontorlka juz miga tylko na bardzo wolnych obrotach a na srednich to wogóle. i nie wiem czy laduje ogolnie teraz czy cos popsułem jak nic nie miga powiedzcie co to może byc??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Co rozumiesz przez miganie żarówki?? Chodzi ci o to że ona po prostu świeci? Tylko że dość słabo??

Kontrolka ładowania ma się świecic po włożeniu kluczyka, Po odpaleniu ma zgasnąć. Przy bardzo niskich obrotach może sie lekko żarzyć.

Wiec dobrze że przeczysciłes te przewody bo własnie teraz mozna uznać że alternator pracuje prawidłowo.

Możesz jeszcze sprawdzic jaką żarówke masz włożona jako kontrolke ładowania. Jeśli 2W to wymień ja na 4W o takim samym kształcie. Dzieki temu może kontrolka na wolnych obrotach wogule nie bedzie juz świecić , bo alternator wczesniej czyli na nizszych obrotach zacznie sie wzbudzać. Może nie musi pomóc bo to zależeć bedzie od zamontowanego alternatora, ale warto spróbować.

Możesz jeszcze sprawdzić jak wyglada połaczenie masowe alternatora z silnikiem, warto przeczyścic śruby i mocowanie alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damik    0

jak zaple to gasnie a teraz na wolnych obrotach tez nie swieci czyli wszystko jest ok ;p chyba co ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

sasiad nie ma woltomierza?? JA jak w me mesiu 200 km od domu starcilem prady to sie bardzo zdziwilem. A kontolka od ladowania nie zaswiecila sie. Dobrze ze udalo mi sie regulator dokupic iwymienic gdzies na parkingu. No ale zapalic byl problem. I tez potem 200km grzalem do domku ni emaja c pewnosci czy to regulator czy nadal jade bez ladowania. Coprawda swiatla sie swiecily bo juz noca, czyli jakis prad altek podawal. Ile wtedy bym dal zeby miec swoj woltomierz przy sobie . Po wymiani eregulatora przynamniej mialbym 90% pewnosci ze wszystko ok.

 

Postaraj sie i sprawdz to napiecie. czasem 0,5V moze narobic balaganu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Dołączę się do tematu ;)

 

Niedawno w C-330 zamontowałem alternator (zdjęcie w linku) http://www.agrofoto.pl/forum/Alternator-w-...image72679.html i na początku wszystko było dobrze, ale teraz kontrolka do ładowania akumulatora od czasu do czasu na wolnych obrotach "mignie" dodam, że żarówkę w kontrolce mam 12V/4W. Co może być przyczyną migania kontrolki?

 

Mam jeszcze jedno pytanie.

Jak kupiłem alternator zaraz po założeniu w C-330 zmierzyłem napięcie i było od 13,5V do ok. 16V w zależności od obrotów (16V było przy obrotach ok. 2000. Teraz jest taki sam wynik ;) Czy to dobry wynik? Tak ma być?

 

Pozdrawiam c330ursus ;)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Napiecie zdecydowanie wykracza po za normy. Absolutne max napiecie ladowania to 14,5V. Sprawne ladowanie i minimum napieci ado 14V.

W twoim przypadku obstawial bym 2 przyczyny.

1 problemy z polaczeniami masowymi. To alternator od Poloneza i one tak maja. Nigdy nie mialem do nich zaufania. Na jednym sie naciolem.

 

Bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie regulatora. Skoro napiecie idzie wyzej 14,5V to tylko regulator. Dobrze masz go podlaczonego??

 

U sasiada na alternatorze od fiata 125p i na regulatorze oryginalnym przyreconym w miejscu gdzie byl regulator pradnicy, tez kontrolka na wolnych obrotach czasami mignela.

Ale tam napiecie bylo rowniutkie 14,2V. Okazalo sie ze regulator mial slabe polaczenie z masa. Wibracje deszcz przyczynily sie do poluzowania i pogorszenia kontaktu miedzu blach aa masa regulatora. To byl anotoryczna sytuacja co 2-3 miesiace. W koncu problem rozwiazany przez zalozenie kabelka miedzy slupkiem masy na akumulatorze a regulatorem. Od tamtej pory dziala to dobrze kontrolka nie miga .

 

 

Alternator%20od%20Poloneza%20RNc12.png

http://files.myopera.com/karola44-81/album...eza%2BRNc12.png

 

Obrazek alternatora od fiata i regulatora od malucha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    771

Widzę że nie tylko ja wykorzystuję reg. malucha do alternatora fiata.

Układ działa bez problemów już ok 2 lat. Odnośnie odłączania szczotki od masy można kupić szczotki które nie mają połączenia z masą poprzez śrubkę, ale te szczotki są węższe i szybciej się zużywają pierścienie ślizgowe wirnika oraz szczotki.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Dokładnie tak. Sprawdz połaczenia regulatora z masą. Z powodu złego styku regulator nie wie dokładnie jakie napiecie jest wytwarzane i nie ma punktu odniesienia i dlatego podnosi napiecie.

Jeśli wszystkie połączenia przewodów są ok to wymień regulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Wyczyściłem przepływ masy od regulatora do alternatora bo jak go kupiłem był pomalowany i widocznie farba słabo przepuszczała mase ;) skręciłem, odpaliłem i się okazało że napięcie przy obrotach 500 jest 13,5V a powyżej 1600 jest 14,5V i ani 0000000,1V więcej ;) a problem z mruganiem kontrolki też zniknął ;)

 

Problem rozwiązany dziękuje za pomoc ;)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

podladuj sobie pozadnie akumulatory w wolnym czasie. To 13,5V jest troche za malo. Napisz jakie napiecie jest po chwili pracy alternatora przy obrotach powiedzmy 800obr/min i 1000.

 

Alternator musi obsluzyc duza pojemnosc a jego wydajnosc nie jest zbyt duza. Dodatkowe naladowani eakumulatorow moze spowodowac ze alternator szybciej uzyska stabilna prace i bedze na niskich obrotach trzymal te 14V.Jakie napiecia panuja przy wlaczonych swiatlach??

 

Juz wielokrotnie pisalem tutaj ze w mojej secdziestce zaraz po rozruchu przy obrotach ok 500/min napiecie trzyma rowniutko 14,2V. Po chwili wiekszych obrotow napiecie nie spada ponizej 14,4V przy swiatlach wlaczonych na zarowkach H4 90/100W . Ale ja mam 70A Delco.

 

Podladuj i zaobserwuj wtedy. Albo popatrz o dluzszym okresie pracy silnika na wyzszych obrotach. Mysle ze wlasni eakumulatorki musza sie naladowac zeby po rozruchu alternator odrazu trzymal napiecie 14V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    5

witam ;)

 

cytuje

...Podladuj i zaobserwuj wtedy. Albo popatrz o dluzszym okresie pracy silnika na wyzszych obrotach. Mysle ze wlasni eakumulatorki musza sie naladowac zeby po rozruchu alternator odrazu trzymal napiecie 14V....

 

nic z tego to nic nieda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    5
Podladuj i zaobserwuj wtedy. Albo popatrz o dluzszym okresie pracy silnika na wyzszych obrotach. Mysle ze wlasni eakumulatorki musza sie naladowac zeby po rozruchu alternator odrazu trzymal napiecie 14V.

 

nic z tego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Dzisiaj bronowałem z 3 godziny z przerwami i jak zgasiłem traktor i po 15 min go odpaliłem to napięcie zaraz po odpaleniu silnika było 14,3V potem wzrosło do 14,5V więc wszystko dobrze ;) Akumulator jest dobrze naładowany, jestem zadowolony z tego alternatora ;)


:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baksik    0

U mnie coś się zrobiło w nowym alternatorze z expomu w c-330 że przy 550 do 1100 obr. kontrolka miga pełnym światłem, jak się włączy światła, albo zejdzie poniżej 550 obr to przestaje migać. Wszystkie połączenia nowe robione pół roku temu i działało dobrze do zeszłego tygodnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Mozesz nie miec dobrego przejscia na masie miedzy regulatorem a alternatorem. To chyba jedyna opcja w tej chwili. Teraz troche popdadalo + wysoka temperaturaka. Korozja bardzo szybko dziala ;) .

Gdyby caly czas lekko zazyla sie kontrolka niezaleznie od obrotow( ewentualnie rozjasniala lub przygasala, ale nigdy pelnym swiatlem zaleznie od obrotow- obciazenia) to swiadczylo by o przebitej/przebitych diodach wzbudzenia.

 

Wyczysc pozadnie polaczenia masowe mimo ze masz pewnosc ze sa ok. Szczegolnie miedzy regulatorem i masa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baksik    0

Jednak powodem migającej lampki był popsuty regulator napięcia. Po wymianie jest wszystko dobrze. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

A sprawdzales dokladnie polaczenie z masa?? Jak wymieniles regulator to musiales go odkrecic. Przykrecajac nowy zapewne poprawilo sie polaczenie.

Sprawdzales regulator czy tylko wymieniles??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baksik    0

Do starego regulatora przykładałem nawet dodatkowy przewód od masy i nie pomagało. Też mi się wydaje troche dziwne że poprzedni regulator wytrzymał tylko pół roku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez V12
      Witam
      Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo
      Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V
      Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru prądu i napecie rośnie
      Kiedy akumulator jest choć troche rozładowany to jeż jest ok , problem pojawia sie kiedy po kilku godzinach pracy naładuje sie do pełna i nie pobiera juz prądu
      W tym ciagniku kiedy nie ma włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator wskaźnik temperatury i paliwa
      Problem jest od 7 lat ale teraz myśle na wymiana alternatora na inny typ po w ciągu 7 lat dziś załozyłem 3 akumulator
      W innym ciągniku mam alternator Valeo ale 6 diodowy i tam ładowanie nie przekroczy 14,5V nawet po 10h pracy a tam tak samo kiedy nie włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator
      Alternator we fiacie jest prawie takie jak jak we Fiacie Cinqecento 900 , regulator napięcia pasuje , jest 9 diodowy , mostek prostowniczy stojan i wirnik był sprawdzany .
      A ciekawostką jest że kiedy napecie skacze ponad 15V to delikatnie żarzy sie kontrolka ładowania , wystarczy włączyć postojówki albo radio i wtedy gasnie i napięcie wraca do normy
    • Przez Stasek
      kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy
    • Przez rosiu_xd
      Witam, mam problem z ładowaniem i z tego co pomierzyłem to na przewodzie od pradnicy przy samym regulatorze pokazuje napiecie do 14.5V czyli jakby okej, a wyjsie z regulatora na stacyjke pokazuje maks 12.5V bez obciążenia, ze swiatalmi to spada ponizej 12V, i tak chcialem sie upewnic czy regulator do wymiany czy cos innego moze byc?
    • Przez Skowron15
      witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

    • Przez rocco0987
      Witam, w traktorze same roller mam zamontowaną nagrzewnice, ostatnio nawalił mi potencjometr od włączania i ustawiania ciepła (nie spalił sie tylko rozleciało się coś w środku bo zaczął  ciężko się kręcić i nie załączał grzania). Ostatnio starszy był w sklepie z elektronicznymi rupieciami i kupił niby o zbliżonych parametrach jednak po zamontowaniu mam problem. Gdy włącze ogrzewanie i podkręcę mocniej, pasek od alternatora nagrzewnicy zaczyna kwiczeć. Napiąłem pasek dość mocno ale nie pomogło (pasek wymieniony pare miesięcy temu), jak tylko dam grzanie mocniej zaczyna kwiczeć. I tu moje pytanie gdyż na elekryce znam się słabo, czy potencjometr o innych parametrach ma wpływ na większe obciążenie alternatora? stary potencjometr miał z boku 10ka 5A/250V nowy 10kb 1A/120V. Dodam że jak ustawie tak żeby nie kwiczał to prawie wcale nie grzeje, z tym że zawsze żeby grzało dobrze trzeba było dać na max i troche wiecej obrotów na silniku. Może to coś z alternatorem, ale stało się to po wymianie tego potencjometru więc wole pierw dopytać nim zaczne bebeszyć traktor.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj