misiael7745

najwydajniejsza pompa hydrauliczna do c-360

Polecane posty

jankoursus    0
Napisano (edytowany)

jak zostawiłes zawór ten sam ustawiony na 12,5 mpa to poprostu mógł Ci się skończyć zawór bo pompa daje większe ciśnienie i otwierając się przy duzym cisnieniu zuzyła się iglica i ciśnienie ucieka z układu

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krejzol3000    0

Dzięki za odpowiedź, jak znajdę chwilę czasu to podłączę pod prasę rolującą i sprawdzę na manometrze przy zamykaniu komory. Jeżeli dobrze rozumiem taki pomiar jest miarodajny?

 

P.S. ta pompa Zetora robiona dla c360 nie ma wyższego ciśnienia nominalnego, nie pamiętam już dokładnie ile ale bardzo podobnie do oryginalnej z c360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A ty myślisz że jak iglice dociśniesz mocniej i puścisz jeszcze więcej oleju przez nią to dłużej pochodzi? To jest po to żeby chronić inne droższe elementy hydrauliki. To że się wyrobi normalna rzecz. Ja już wolę ten zawór za może 30 zeta wymienić jak pompę czy rozdzielacz o wiele droższy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekwilku    0

ale pompa chyba coś ma do tego że więcej podnosi bo na starej to nawet pługi 3 podnieść to trzeba było mu dosyć przygazować a teraz ładnie i szybko to chodzi . plecak jest po regeneracji to chyba pochodzi trochę myśle że tam nic się nie bedzie działo bo tego zaworu na tłoku nie ruszałem tylko ten przy pompie . a jak nie daj bóg coś padnie to napisze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Podniosłeś ciśnienie a tym udźwig podnośnika. Pompa o większym wydatku jedyny wpływ jaki ma na udźwig to tyle że w starym ciągniuku wydajnością nadgania ubytki oleju na nieszczelnościach i to wszystko. Ale to i tak chwilowe i uzależnione od temperatury, gęstości oleju. Poza tym reszta sukcesu to zregenerowany plecak i przedewszystkim nowa pompa. Miałem 4011 i standardową pompę. Do podnośnika zapinałem łańcuch, owijałem wokół korzenia i przecinałem. Przy obrotach silnika około 800 na min. też podnosiło przód ciągnika.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankoursus    0

A ty myślisz że jak iglice dociśniesz mocniej i puścisz jeszcze więcej oleju przez nią to dłużej pochodzi? To jest po to żeby chronić inne droższe elementy hydrauliki. To że się wyrobi normalna rzecz. Ja już wolę ten zawór za może 30 zeta wymienić jak pompę czy rozdzielacz o wiele droższy.

to sobie pomyśl logicznie że jak dasz silniejszą pompe to zawór musisz zmienić bo po krótkim czasie zawór padnie bo ma mniejsze cisnienie ustawione

a jak boisz się o dalsze zespoły to po cholere zmieniasz na silniejszą pompę zostań przy starej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Matko człowieku co za bzdury piszesz. Nie założyłeś silniejszej pompy tylko wydajniejszą, a to róznica. Zawór nie ma tu nic do rzeczy. Nie rozumiesz hydrauliki to nie wypowiadaj się błędnie na ten temat.

 

A jeśli chodzi o ścisłość to zwiększając wydajność hydrauliki i zawór powinien być taki by przeszła przez niego większa ilość oleju. Ty zwiększając ciśnienie otwarcia nie zmieniłeś jego przepustowości. W dupe dostanie jeszcze bardziej bo będzie go żeźbiło więcej oleju przy większym ciśnieniu. Fizyka nie przoskoczysz. Druga sprawa twoja pompa ma ledwo parę litrów na minutę więcej i to przez nie długi okres rzrąc syf z dna skrzyni w 60-ce.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankoursus    0
Napisano (edytowany)

a z kąd wiesz jaką gościu założył

sam założyłem zetorowską pompę do 60-tki bo ma większe ciśnienie a zawór do silniejszej pompy ma dużo do rzeczy

bo jak nie wiesz że jak pompa ma wieksze ciśnienie robocze i przy wymianie takiej pompy trzeba zmienić zawór

to znasz się jak świnia na pogodzie twoje słowa "W dupe dostanie jeszcze bardziej bo będzie go żeźbiło więcej oleju przy większym ciśnieniu" mówisz tu o ciśnieniu a przed chwilą pisałes że zawór nie ma nic do rzeczy nie wiesz nawet co sam piszesz

a jak ty syf do skrzyni wlewasz i nie masz filtra to już nie moja sprawa że ci syf ciągnie lej dalej przepalanke hahaha

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krejzol3000    0

Dyskusja tu jest trochę bez ładu w zasadzie to nie wiem czy rozmawiacie o moim przypadku czy o @tomekwilku a może jeszcze o kimś innym.

 

Jeżeli chodzi o mnie to olej mam czysty, przy wymianie pompy czyściłem filterek siatkowy przy pompie ale tak naprawdę to nie był prawie w ogóle zanieczyszczony.

 

Pisałem już, że nie mam standardowej pompy od Zetora np 7211 o większym ciśnieniu tylko pompę produkowaną przez Zetor specjalnie dla c360 o ciśnieniu takim jak oryginał c360 tylko o zwiększonym wydatku przepływu do 33,5l/min.

 

Co prawda zawór zostawiłem oryginalny od c360 ale nie spotkałem się przy zaworach bezpieczeństwa z takim parametrem jak maksymalny przepływ, znaczenie miało raczej ciśnienie przy jakim zaworek przepuszczał olej.

 

Jeżeli się mylę proszę o konkretne odpowiedzi a nie nic nie wnoszące kłótnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A skąd wiem? Bo przeczytałem jego post w którym wyraźnie napisał. Samo stwierdzenie że założyłeś pompe zetorowską bo ma większe ciśnienie już świadczy o tym że pojęcia nie masz o czym piszesz. Ona nie ma większego ciśnienia. Ona w ogóle nie ma ciśnienia. To jakie zrobi ciśnienie w hydraulice zalleży głównie od aktyalnego obciążenia a w przypadku przeciążenia max jakie jest ustawione na zaworze przelewowym. Zawór powinien być inny gdyby zmienił pompę z 20-ma litrami wydajności na załóżmy 50. Bo ten nie nadążył by tego odprowadzić i ciśnienie mogło by niebezpiecznie urosnąć. Przy różnicy między tymi pompami w 60-ce nie ma to znaczenia. Proste? To napisałem ale ty tego nie zrozumiałeś. A filtr oleju w 60-ce dobrze znam, skutecznośćią nie grzeszy.. I nie pracuje tam pompa na oleju tak filtrowanym jak powinna. Ciagnie z czasem maras i tyle. Jak myślisz czemu w dzisiejszych ciągnikach są tak dokładne filtry oleju hydraulicznego? Bez obrazy ale nie przygotowałeś się do swojej wypowiedzi. Nie dość że nie przeczytałeś tematu nawet od połowy to jeszcze prostych zdań nie zrozumiałeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krejzol3000    0

@seweryn nie uściśliłeś się czy piszesz do mnie czy do kogoś innego, można się jedynie domyślać.

 

Różnice pomiędzy wydatkiem pompy a ciśnieniem nominalnym rozumiem doskonale.

 

Proszę czytać ze zrozumieniem a nie tylko krzyczeć i pokazywać, że jest się mądrzejszym. Zadałem wcześniej pytanie czy pomiar ciśnienia odczytując z manometru z prasy rolującej przy domykaniu klapy jest miarodajny a tutaj kilka postów na nie wiadomo jaki temat.

 

P.S. temat przeczytałem cały, mimo tego, że jest bardzo zagmatwany i mało jest w nim rzeczowych wypowiedzi. Na tym forum to tak jakby w ogóle moderatora brak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No tak sorki. To nie było skierowane do ciebie twoje posty trzymają się kupy a do jankoursus. A dokładnie jego stwierdzenie że niby wydajniejsza pompa to i zawór TRZEBA PODKRĘCIĆ. Bzdura.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filipoo    14

hmm tak czytam i czytam co wy tu piszecie

pompa od zetora 7211 a od c-360(oryginalne) różnią się tylko wydajnością, zaś za ciśnienie w układzie hydraulicznym odpowiada zawór przelewowy/bezpieczeństwa. Nie pamiętam teraz jakie miała 60 ustawione ciśnienie ale zawór od 7211 jest ustawiony jak mnie pamięć nie myli na 17,5MPa (w opisie pomp jest min ciśnienie 16MPa a max ciśnienie 20MPa)w praktyce jest tak ze czy minimalne czy maksymalne obroty silnika to zawór się otworzy, wiec jakby zablokować zawór bezpieczeństwa i nadusić np dźwignię od kipra(nic nie mamy podłączone na szybkozłączach) to coś puści, rozdzielacz, pompa lub przewód/ody, gdzieś te ciśnienie musi ujść, no nie ma mocnych, no chyba ze ciągnik zgaśnie ale to tylko na wolnych obrotach.

Do 60 założyłem pompę od 7211, nie było problemu z montażem był problem z założeniem filtra, ale z otworów mocowania filtra zrobiłem fasolki i pasi (jeszcze podłożyłem jeden większy oring pod filtr, bo pompa o 7211 ma większy otwór ssawny, mogłem tez kupić filtr od 7211 ale nie zwróciłem uwagi na to w sklepie a w domu na szybko zakładałem) został też założony zawór od 7211, i jakoś nie zauważyłem by był większej średnicy niż ten od 60 po prostu jest tak ustawiony by utrzymywał większe ciśnienie w układzie ( 17,5MPa chyba).

Nie długo będzie rok jak jest ta pompa założona, spisywała się dobrze, szybki podnośnik, w miarę szybki tur, zawór o większym ciśnieniu poprawił też osiągi (udźwig), przód z miejsca podnosi, tak samo na turze, (brak przeciwwagi) tył 60 podniesie i pewnie wiele więcej.

Lecz coś się wczoraj stało tzn. musiało się coś stać, bo dzisiaj już tak szybko tur nie podnosił, wygląda to tak jakby wydajności spadła, ale to sprawdzę jak podczepię przewracarkę karuzelowa i ją złożę.

Bo równie dobrze mógł paść rozdzielacz od tura...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

C-360 ma dość prostą a zarazem słabą hydraulikę,podczas użytkowania ciągnika bez ładowacza pompa jeszcze w miarę długo posłuży.Sprawa się komplikuje gdy mamy ładowacz,wtedy wytrzymałość pompy to loteria.Z doświadczenia,jedne pompy wytrzymywały rok(podczas ładowania ładowaczem),inne pół roku, miesiąc.Podczas wymiany pompy na nową powinno się wywalić od razu obydwa zawory dla''świętego spokoju'', chciałem pogratulować wszystkim którzy podkręcają zawory na ''oko'' bez użycia zegara do pomiaru ciśnienia.Wracając do ładowacza na tym ciągniku,wszystkie problemy z: pompami , rozdzielaczami,oraz magistralą która dostarcza olej z pompy do układu rozwiązuje osobny układ do tura.Czyli pompa na wale,kawałek zbiornika,i osobny rozdzielacz.Niebawem może wstawię zdjęcia poglądowe do galerii,ps pozdrawiam wszystkich którzy wymienili już taczkę pomp hydraulicznych w c-360:D.


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

UrsusFan1222 całkiem rozsądna przeróbka. Osobny zbiornik, wydajna pompa porządny rozdzielacz i czysty olej. To powinno zdecydowanie przedłużyć życie hydraulice w 60-ce. Osobiście na twoim miejscu założuł bym siłownik wspomagającu podnośnika, rozdzielacz z pozycją pływającom Spokój na lata. Tylko czy warto?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankoursus    0
Napisano (edytowany)

t*****e naucz się czytac z sensem

ja pisałem o cisnieniu pomp że jak większe ciśnienie to i zawór mocniejszy

a rozbierz zetorowską pompę orginalną a polską od c 360 środek się rózni a pojęcie to masz jak [...cenzura...]

+10% za prowokowanie do kłótni

Edytowano przez danielhaker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusFan1222    23

@Jankoursus pijesz do mnie :blink: ?,@Seweryn20 miałem na myśli tylko ''mini układ'' wyłącznie do ładowacza ewentualnie do pługa do śniegu itp, tuz w c-360 zbyt wielkiego ciężaru nie podniesie.Ja wiem że można wstawić siłownik pomocniczy,ale raczej kolejne modyfikacje wzmocnienia za chwile pociągną inne problemy związane z podnoszeniem przednich kół,zrywanie plecaka.To już każdy musi przemyśleć,w tym kraju nie każdego stać na porządną ładowarkę marki Cat :D


W życiu nie można mieć wszystkiego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A no masz rację. W 60-ce podnośnik to żaden szał. Chociaż akurat zakładając siłownik pomocniczy odciążesz plecak. Część ciężaru wspiera się wtedy na podstawie siłownika. Kiepskie jest to że nie idzie za bardzo dociążyć przodu dla poprawy udzwigu. Ta konstrukcja by tego na dłuższą mete nie wytrzymała. Jak gdybym miał jeszcze 4011 i planował nią jeździć jakić czas wywalił bym przynajmniej oryginalny rozdzielacz i założył zewnętrzny dwusekcyjny. Oryginalny już się po mału sypał a zenętrzny umocował bym w wygodnym do operowania miejscu i ameryka.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankoursus    0

seweryn20

 

nie znasz się na hydraulice to raz dwa żeby pompa wytworzyła ciśnienie określone musi być w miarę szczelnie i dokładnie zrobiona

a to że zawór założysz mocniejszy to nie znaczy że pompa ci takie ciśnienie da !!!

pompy zetorowska a od c 360 różni się i wydatkiem i ciśnieniem a oczywiste jest gdy zmieniasz pompe na mocniejszą to i zawór się zmienia c.....

zetorowskie pompy są większe!!! od 60-tki

dopiero nie dawno zaczęli robić pompy aluminiowe hylmet z wiekszym cisnieniem i wielkością odpowiadają zetorowskim

a jeżeli jeszcze tego nie wiesz to rozbierz 2 różne ursusowskie pompy o różnych wydatkach i cisnieniach i zomaczysz czym się różmi w środku

a przeczytaj swoje posty dokładnie bo nie wiadomo co i do kogo piszesz nie znasz się i tyle dużo szumu tylko robisz

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Witam Wszystkich.Co sadzicie o tej pompie, bedzie odpowiednia do obslugi tura na C360...?

http://www.hydromit....07-kz3027p.html

A gdzie ją chcesz wsadzić? jak napędzać ? jak zasilić olejem? N o i czy warto tyle kasy na pompe do 360??????

 

Co do @jankoursus to sam się nie znasz , o czym według ciebie świadczy fakt że pompa jest większa czy inna w środku? Pompa ma określoną wydajność i podane jest ciśnienie przy którym powinna pracować a to ciśnienie ustala zawór pompa tylko tłoczy olej


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Stop pompa jest pompą im większa ma wydajność tym bardziej dusi ciągnik, c-360 na wyjściu chydraulicznym ma równe 180bar bo mierzyłem w zeszłym roku tyle jest ustawiony zawór prezeciążeniwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankoursus    0

60 na wyjściu m,a cisnienie 120-130 atm

żeby miała wieksze musisz zawór podkręcić to raz i zmienić pompe bo tamta raz że tyle nie da a dwa że tygodnia nie przepracuje z takim cisnieniem

 

mariuszd93

 

 

ahahahaha to tka jak bys powiedział że gościu który ledwo podnosi 50 kg może startowac z pudzianowskim BZDURA!!!!

rozbierz pare pomp to pogadamy a nie pieprzysz durnoty bo naczytał sie na forum pseudofachowców

 

a tym że jest inna w środku świadczy wykonanie

raz -dokładnośc wykonania kół zebatych

dwa-wielkośc kół o czym świadczy wielkośc pompy

trzy-korpus pompy z czego jest zrobiona

pompy od 60 orginalne są z bylejakiego żeliwa

a jak pompa jest większa ma duża wydajnośc to i ciśnienie się zwiększy

KONIEC WIELCY ZNAWCY

 

Widzę, że sam nie masz zamiaru się uspokoić - następny punkt za obrażanie i za 4 punkt ban na 7 dni

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Irek86
      Witam czy ktos posiada Fiata 980 DT i miał jakiekolwiek problemy z hydrauliką 
    • Przez Bykupl
      Witam mam taki problem plecak po regeneracji nowa pompa 40l i zawór pod tą pompę z hylmetu problem jest taki że wszystko śmigało jak należy tur podnośnik na wyjściu 160bar dopóki ciągnik nie pójdzie w duże obroty w rotacyjnej ciśnienie spadło ledwie 110 i słabo tur podnosi po wymianie zaworu na drugi się poprawiło i znów dopóki ciągnik nie poszedł w obroty więc gdzie szukać problemu w rozdzielaczu czy raczej pompa i zawór ? 
    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez Celownik07
      Hej,
      Robilem rok temu kapitalke podnosnika - nowa pompa, zawory bezpieczenstwa, tlok, cylinder, wspornik, regeneracja rozdzielacza nowy olej filtry i takie tam pierdoly, chodzil potem pieknie bez zarzutu a teraz widze ze pulsuje, opada troche i podnosi ( bez obciazenia) a jak wylacze ciagnik na podniesionym to po 30 minutach calkiem opadnie. Mozliwe ze to przez pogode i gesty olej?
      Co ciekawe podpialem plugi 3skibowe zeby zobaczyc czy tez tak sie bedzie zachowywal pod obciazeniem to trzymal ladnie w gorze dlugi czas (wymienilem wszystkie 3lemiesze)-  tez na wylaczanym ciagniku. 
    • Przez Dawid_Styczen
      Witam czy ktoś stosował zamiennik ambra multi g  
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj