Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widocznie ciśnienie oleju doprowadzane do smarowania przekładni napędu pompy wtryskowej, jest wyższe i tam tłoczy olej, tak że do idzie aż do pompy wtryskowej czyli uszczelniacz w pompie wtryskowej musi być uszkodzony w takim przypadku.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, jahooo napisał:

Nie ma na to szans, bo przekładnia smarowana jest rozbryzgowo

Powiadasz rozbryzgowo, to jak smarowany jest wałek w miejscu tulejek w przekładni kątowej? ,nie jest tam magistralą doprowadzony olej?,nie rozbierałem jeszcze w tym miejscu silnika ale wydaje mi się a nawet jestem pewny, że ów takie miejsca jak łożyskowanie wałka jest lub powinien być doprowadzony olej z magistrali olejowej.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano
Dnia 4.11.2019 o 22:57, Gienek14999 napisał:

Wymontowałem pompkę zasilającą i nie ma tam możliwości żeby przez nią olej szedł do paliwa. Oring jest dobry nic nie jest porysowane nie pęknięte i nie ma ani grama luzów. Chyba jednak pozostane pompa wtryskowa.

Wiesz ja bym Ci radził zobaczyć czy nie masz w jakimś stopniu zapchanej odmy, bo jeśli bedzie przytkana będzie się wytwarzać ciśnienie w komorze silnika, które to może powodować właśnie wpychanie oleju, ciśnieniem wytwarzanym właśnie w komorze silnika do pompy wtryskowej.

Opublikowano
7 godzin temu, wieslaw16 napisał:

Powiadasz rozbryzgowo, to jak smarowany jest wałek w miejscu tulejek w przekładni kątowej? ,nie jest tam magistralą doprowadzony olej?,nie rozbierałem jeszcze w tym miejscu silnika ale wydaje mi się a nawet jestem pewny, że ów takie miejsca jak łożyskowanie wałka jest lub powinien być doprowadzony olej z magistrali olejowej.

Tulejki są smarowane ciśnieniowo, ale reszta przkeładni rozbryzgowo i nie widze możliwości, aby olej pod ciśnieniem szedł do pompy wtryskowej

Opublikowano

Nie wiem dlaczego ale niemiec przerobił odme w taki sposób że ten przewód który idzie od pokrywy zaworów podłączył pod filtr powietrza.Oryginalnie widziałem że ten przewód idzie do dołu silnika i podłączony jest pod jakąś małą banieczke. Ale jak coś to gdzie może być zapchane?

Opublikowano

Nie, nie ma żadnych kolanek bo jest przewód gumowy bezpośrednio do filtra i tyle. Musiałbym zdjąć pokrywe żeby zobaczyć czy tam jest coś zapchane bo inaczej do tego nie dojdę. A jakby było zapchane to by nie pchało oleju miarką czy wlewem oleju?

Opublikowano

No a u mnie silnik ogólnie jest suchy i jak miałem na zapalonym wyjętą miarke oleju czy otwarty korek wlewowy to nic niepokojącego nie zauważyłem. Pompa wtryskowa po żniwach zakurzyła się i ten kurz zrobił się czarny jak olej. Nie wiem może to przez to że ta ropa taka czarna.

Opublikowano
22 godziny temu, Gienek14999 napisał:

Nie, nie ma żadnych kolanek bo jest przewód gumowy bezpośrednio do filtra i tyle. Musiałbym zdjąć pokrywe żeby zobaczyć czy tam jest coś zapchane bo inaczej do tego nie dojdę. A jakby było zapchane to by nie pchało oleju miarką czy wlewem oleju?

Chętnie właśnie bym zobaczył na fotce jak ktoś to podłączył, ponadto podejrzewam że miał ten ktoś jakiś powód do tego aby to tak podłączyć, może już dużo odmą daje spalin z przedmuchów silnika i to zrobił w celu ukrycia tego przed nowym nabywcą.

Opublikowano

Zgłupiałem do reszty , jak nie masz gdzieś wpiętego do przelewu wężyka z olejem z instalacji, to ja  nie widzę możliwości przenikania oleju do paliwa. Poszukaj na linii przelewu paliwa do zbiornika, czy nic nie jest podłączone, powinien być tylko przelew z filtra paliwa

Opublikowano (edytowane)

Silnik ogólnie jest rakieta bo ładnie odpala i ma siłe. Jedynie co to na wysokich obrotach ma to pyrkanie jak u większości posiadaczy tych silników. Chociaż zdarza się że czasem nie pyrka.

Nie nic tam nie jest wpięte. Cała instalacja paliwowa jest bez przeróbek jakichkolwiek.

Nie pasuje mi ta pompa wtryskowa że po sezonie tak się brudzi. Może to jednak jej coś odwaliło i zasysa olej.

A jeszcze druga dziwna sprawa która mi się dzieje przy tym silniku to to że popuszczają się wszystkie śrubki od powrotu na wtryskach i przy filtrze paliwa i te przy pompce zasilającej. Popuszczają się tak po dniu koszenia. Codziennie rano przed koszeniem muszę wszystkie dokręcać. Podkładki wymieniałem ale nic to nie dało. Chyba użyje kleju do gwintów.

Edytowane przez Gienek14999
Opublikowano (edytowane)

Witam panowie! 

Niestety muszę odświeżyć nieco temat ponieważ przeczytałem wszystkie 14 stron i mój problem w Perkinsie T6. 354 jest nieco inny. Mianowicie : silnik odpala od strzału i ma moc. Nie zauważyłem żeby dużo spalal bo spalanie z sieczkarnia to ok 11 L. A chodzi o to że mój okropnie strzela i przy ty. ty strzale puszcza czarny dym. To jest tak dosłownie jak by ktoś z karabinu strzelał. Bez znaczenia czy na małych obrotach czy dużych, częstotliwość tego pyrkania jest taka samo

Jest to bardzo irytujące i przypuszczam że nie zdrowe. A było zrobione : Regeneracja pompy wtryskowej wraz z wtryskami, planowana głowica, zmienione filtry paliwa i powietrza, nowa pompka zasilająca, nowe przewody paliwowe od baku i nadal problem nie ustal. Mam już powoli tego dosyć bo wydałem prawie 2 tys na niego żeby był spokój od tego pierdzenia i nic. Dodam że pod pompą wtryskową jet taki jakby wałek i ma dosyć spory luz. Czy on może to powodować?

Pytam bo ciężko pchać się w kolejne koszty bo to koszt 400 zł i bez gwarancji zniknięcia problemu. 

Potrzebuje kilku porad co by mogło jeszcze powodować taki problem. 

Z góry bardzo dziękuję za porady. 

Pozdrawiam. 

Edytowane przez Brytan
Opublikowano

Jeżeli zdemontujesz pompę wtryskową a zostawisz kryzę ze szpilkami na swoim miejscu, to koło napędzające pompę wtryskową nie może mieć ruchu góra-dół. Tak samo wałeczek pośredniczący w napędzie pompy między tym kołem a wałkiem pompy też nie powinien mieć zbytniego luzu  przy próbie obrotu tak w pompie jak i w tym kole na dole. Były dwa rozwiązania - u mnie jest taki wałeczek.

Zobacz ręką, czy poziomy wałek napędzający , zakończony simmeringiem nie ma wyczuwalnego luzu na tulejce, chodzi o luz poprzeczny, wzdłuzny raczej nie wystąpi, chociaż nie można go wykluczyć.

Opublikowano
2 godziny temu, jahooo napisał:

źle ustawiony zapłon to większe spalanie, problemy z odpaleniem, przegrzewanie się silnika. Jeśli tu jest ok, to ja bym szukał luzów w napędzie pompy.

Dziękuję za radę. W sobotę chce już zacząć szykować to wezmę się za to :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrz17xd
      Witam wszystkich tutaj na forum. Piszę tutaj bo chciałbym się was poradzić w pewnej sprawie, a szczególnie chodzi mi o użytkowników którzy posiadają kombajn claas dominator 85. Chciałbym się dowiedzieć od czego służy lampka zaznaczona w kółeczko na zdjęciu. Domyślam się, że służy ona do retromatu, ale chciałbym się dowiedzieć co dokładnie ona sygnalizuje?


    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
    • Przez Szron88
      Witam.
      Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy kupnie kombajnu. Sam posiadam JD 1065 i z Claasem nigdy nie miałem doczynienia. Prosiłbym użytkownikow dominatorów na co zwrócic szczególnie uwage bo jednak claas sie troszke różni od JD. Wyjazd na oględziny jutro rano więc mało czasu na zbieranie informacji. Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez kotek85
      Witam 
      Potrzebuję waszej rady który z kombajnów wybrać rowazam New Holland 8030 8040 lub Dominatora 66. Kombajn pracował by na 40-50 ha.
      Z góry za wszystkie sugestie dziękuję
    • Przez Theprzemo205
      Witam Jestem zainteresowany tym oto kombajnem.  https://www.olx.pl/oferta/claas-mercator-50-kosa-3m-oryginal-jeden-wlasciciel-export-szwecja-CID757-IDCeVnD.html#fe296148d1 
      Za bardzo się nie znam na kombajnach. Dotychczas uztkowałem tylko Claas Cosmos. Czy mercatorem da rade kosić kukurydze i rzepak?  Czy te 2029 motogodzin to dużo jak na taki kombajn?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v