Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jakie miałeś ciśnienie wcześniej na bąku, bo zmia typu filtra nie powinna mieć większego wpływu na ciśnienie jakie wytwarza pompa do smarowania wału. Korpusy mogą mieć różne rozmieszczenie otworów inne niż jest w uszczelce i to przez nia może wzrastać ciśnienie, znalazłem zdjęcie w necie na ten temat :

 

i0y6.jpg

 

A tak wyglada podstawa w moim C-328 z 1965r. : okfu.jpg

Edytowane przez JUMIKO
Opublikowano

JUMIKO, korpus filtra nie ma nic do ciśnienia. Jak sam pewnie wiesz pompa w ciapku ma dwie sekcje, Jedna pompuje olej z miski przez bąka do tzw kieszeni na czysty olej , a druga sekcja bierze właśnie ten czysty olej i pompuje bezpośrednio do panewek na wale i dalej i tu u mnie to ciśnienie jest 0,6 na rozgrzanym silniku, a to troche za dużo. A jakie jest u ciebie ciśnienie po wymianie bąka na filtr wymienny ? I jaki robiłeś remont czy szlif wału, panewki , wałek rozrządu?

Opublikowano

Pomyślałem o niedrożności lub o ograniczonym przepływie oleju przez korpus i zatkanym otworze przez uszczelkę jak widać na trzecim zdjeciu. Przy remoncie jakoś nie przywiązałem uwagi na pompę która fakt ma 2 sekcje i robiłem to pierwszy raz w tym modelu ciągnika. Ja wymieniałem tylko panewki bez szlifu wału i wałka, wstawiłem nowe tuleje i tłoki z pierścieniami. Ciśnienie na wolnych obrotach przy zimnym silniku jest w granicach 0,5 MPa a na rozgrzanym spada do 0,2. Czy sprawdzałeś ciśnienie innym manometrem niż fabryczny bo może być że układ jest gdzieś zatkany, wskaźnik ma skalę tylko do 0,6MPa i pokazuje max. a ciśnienie może być jeszcze większe.

Opublikowano

Koledzy szybkie pytanie... Burza mózgów :)

 

C-328:

 

- ciśnienie oleju na ciepłym silniku 0,5 atm na niskich - 1,2 atm na wysokich

- dmucha ciśnieniem z korka oleju, ale nie ma spalin, z bagnetu wywala krople oleju podczas pracy silnika, brak spalin

- po dodaniu gazu, czasem wchodzi na wysokie obroty i trzeba pulsować pedałem żeby z nich spadł

- przy dodaniu gazu kopci na czarno (brak jakiś przepałów na biało czy niebiesko)

- olej czarny, raczej bez wody

 

Co do roboty? Strzelam w wał, panewki, pompę oleju i pompę wtryskową. Co o tym sądzicie?

 

Jest jakaś opcja żeby przejść z wałem na panewki cienkościenne czy tylko wymiana bloku na C-330?

 

Ile kosztuje szlif wału z dopasowaniem panewek tak żeby ich nie zarżnęło po pierwszym odpaleniu? Macie jakieś namiary?

 

Czekam na wypowiedzi i dziękuję!

Opublikowano

U mnie tez dmucha a a rok temu cylindry i pierscienie nowe,trzeba okreslic jak mocno :huh: najwazniesze czy nie bierze oleju? nie kopci na niebiesko to wystarczy zmienic pompe olejowa.pompa olejowa 178zl.miska w dol i tylko to, jesli panewki nie stukaja.

Ps: nie warto oszczedzac na pompie olejowej,wal panewki zuzywaja sie szybciej na b.niskim cisnieniu tzw.migajacej lampce na wolnych obrotach

Opublikowano

No tylko czy to na pewno pomoze. Wtryskowa trzeba zrobic, jakby sie udalo z ta olejowa i to by pomoglo to byloby super. Dmuchac sporo nie dmucha i tak jak mowie to samo powietrze bo spalin nie ma. Kopci tylko na czarno.

Opublikowano

Witam. Mam pewną zagwozdkę z której sam nie potrafię sobie wytłumaczyć. Dzisiaj wykonując orkę spoglądałem na ciśnienie oleju. Generalnie chciałem robić remont kapitalny silnika ponieważ podczas orki ciśnienie oleju w smarowaniu nie przekraczało 1 bar. Dzisiaj zauważyłem ciekawą sprawę. Orkę wykonywałem pługiem obrotowym. Gdy prawe koła ciągnika były w bruździe ciśnienie wynosiło ok 1 bar natomiast gdy w bruzdzie szły koła lewe to ciśnienie wynosiło ok 3 bar. Zna ktoś odpowiedź na pytanie dlaczego tak się dzieje?? 

Opublikowano

możliwe że gdzieś ci smog pękł i jak ciągnik przechyli się w prawo to olej przelewa się bardziej na prawa stronę miski i pompa zasysa olej z powietrzem, natomiast jak wjedziesz lewą stroną w bruzdę to olej przelewa się na drugą stronę i wtedy widocznie pęknięcie jest zanurzone w oleju i pompa zasysa sam olej bez powietrza.

Coś mi się zdaje że bez zdjęcia miski olejowej nie dowiesz się do jest nie tak.

Opublikowano

Pompa olejowa i smok jest skręcane na podkładki miedziane i moze poluzował sie smok i w jednej pozycji bierze więcej w w innej mnie .Ja bym na twoim miejscu spuścił olej odkręcił miskę i sprawdził czy nic nie mam tam luzu lub któraś rurka nie jest pęknięta 

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie mam taki problem mianowicie wymieniałem piescienie w moim capku i jak wiadomo korbowody odkrecałem czyli ruszyłem panewki , nie były juz idealne ale cisnienie trzymały wszystko wyczyszczone smog miska filtr oleju (bąk) poskładane jak nalezy nowy olej i co sie okazuje jak sie silnik rozgrzeje swieci lampka cisnienia oleju ale tylko na wolnych obr ponizej 800obr/min , na pompie nic nie przestawiałem i teraz pytanie co zrobić tylko szlif wału mnie ratuje ? słyszałem ze na tym nowym typie filtra cisnienie się podnosi mogło by to na chwile pomóc ??

Edytowane przez jacek-c-330
Opublikowano

No ale coś musiałeś zrobić  :P

Co do bąka to tak jak piszesz na nim jest mniejsze ciśnienie, wymiana na PP na pewno podniesie ciśnienie, ale skoro do tej pory miałeś dobre a po wymianie pierścieni spadło to coś złożyłeś inaczej niż było 

Opublikowano

witam , zmieniłem ta podstawe filtra i sam filtr na nowy , powiem wam ze pomogło i to duzo teraz na wolnych cisnienie nie świeci a do tego jak wczesniej lampka zapalała się zaraz po zgaszeniu silnika teraz na zimnym za jakies 20-25 sekund  a na ciepłym po ok 10 sekundach jeszcze go tak bardzonie grzałem bo docieram pierscienie wiec nie wiem jak bedzie np po dłuższej robocie ale z tego co widze pomogło :P

Opublikowano

Mam pytanie, bo u mnie zamiast podłączonego czujnika od ciśnienia oleju do kontrolki w dwuwskaźniku jest podłączony przewód do podstawy filtra oleju i z niego podłączone przewodem do dwuwskaźnika do tego miejsca zaznaczonego czerwonym kolorem na zdjęciu i po odpaleniu ta wskazówka była na polu zielonym i lekko sobie na nim ruszała przód i tył i teraz pytanie, bo właściciel ten powiedział, ze to jak w C-328 podłączone jest do tego wskaźnika i pokazuje ciśnienie oleju i jeśli mu wierzyć to jak na zielonym polu jest to jest w porządku z ciśnieniem? I w ogóle na jakim powinno polu wskazywać na zimnym silniku i jak sie rozgrzeje ta wskazówka?
 

wp.jpg

Opublikowano

Najlepiej zmierzyć innym zegarem ciśnienie i wtedy porównać, ale wydaje się i na tym być ok, bo to jest wskaźnik od ciśnienia w układzie pneumatycznym, więc na środku zielonego powinno być jakieś 4,5 bara.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez artur1295
      Witam
      Czy wicie może albo moglibyście sprawdzić w swoich gniotownikach jakie macie w nim obroty i wymiary kół pasowych. bybłby wdzięczny poniewaz sam buduje i potrzebowalbym te informacje 
      moje walce maja 150mm średnicy i 300mm długie i czy uciagnie je silnik 5,5kw oba beda napedzane
      i jeszcze jedno pytanie walce lepiej gladkie czy rowkowane 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v