Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem nowy na af i mam pytanko jakie musi być ciśnienie oleju w ursusie?.Jest taki problem.Po szlifie wału i po założeniu zegara ciśnienie jest tak wysokie że wychodzi poza skale w zegarze (wyskalowany do 6 Mpa).I po pewnym czasie padł czujnik ciśnienia oleju.Czy może być tak duże ciśnienie oleju i czy on może prowadzić do uszkodzenia tego czujnika-zostały wymieniane już kilka razy.

Opublikowano

witam!

cisnienie nie powinno wynosic więcej niz 5atm.

w moim traktorku na panewce głównej środkowej wału korbowego jest wkręt ze śrutem i spręzyną do regulacji cisnienia.Nie wiem natomiast jak to jest rozwiązane w C330

powodzenia!

Opublikowano

1 MPa = 1 000 000 Pa = 106 (milion) Pa = 10,19716 at = 10,19716 kG/cm2

 

Taki przelicznik jak by ktoś nie wiedział ciśnienie to około 5 at to raczej max. Chłopie skąd by ci 60 atmosfer wzięło ta zastanów sie co piszesz prędzej ju 0,6 Mpa.

Opublikowano

Ja przerabiałem ten sam problem, musisz sobie obniżyć ciśnienie smarowania na pompie oleju do poziomu ok. 0,5MPa przy 2200obr/min a przy ok. 600obr/min manometr powinien wskazywać ok. 0,4MPa, takie wartości są optymalne dla silnika po kapitalce. Aby zmniejszyć ciśnienie na pompie oleju, musisz zmniejszyć siłę nacisku wywieraną przez sprężynę na tłoczek, który pracuje jako zawór ciśnieniowy, musisz trochę pokombinować ja obciąłem sprężynę ok.15mm i uzyskałem wartości powyższe.

Opublikowano

a może wystarczy kupić nowy zawor albo cała pompe koszt zaworu to ok 20 zł i mieć spokój i ciśnienie juz na nim ustawione takie jak powinno być

Opublikowano

witam.

mam ten sam problem. przed kapitalką c 330 ciśnienie przekraczało czerwoną strzałkę. teraz po kapitalnym remoncie silnika (pompa oleju silnikowego nic nie ruszana) też znacznie przekracza ta czerwoną strzałkę. czy to podwyższone ciśnienie może być powodem "brania" oleju przez silnik??

Opublikowano

Witam. Mój problem polega na tym iż na początku nagle spadło ciśnienie oleju w silniku.Po rozebraniu okazało się że ściął się klin mocujący koło zębate przy pompie oleju. Założyłem koło , wbiłem kołek rozprężny , złożyłem pompę , poskręcałem wszystko , zalałem świeżym olejem , odpaliłem ciągnik i niestety brak ciśnienia oleju. Powiem tylko że to nie jest wina czujnika ani filtra oleju gdyż po odkręceniu czujnika i rozebraniu filtr oleju odpaliłem ciągnik na chwilę i niestety olej ledwo,ledwo dopływał do filtra.Wiem że przy pompie jest coś w rodzaju regulatora ciśnienia który skłąda się z 3 elementów - zawór, sprężyna i kołek zabezpieczający który posiada trzy otwory - chyba do regulacji tego ciśnienia.Ciągnik ma już swoje lata i nie wiem czy warto bawić się w naprawę tej pompy czy lepiej kupić nową - tylko czy to jest aby na pewno wina pompy????

Opublikowano

Mogą puszczać panewki na wale, albo wałek rozrządu - ale to raczej mniejszy spadek ciśnienia. Ja bym obstawił na pompę, bo raczej panewki jakby się kończyły to ciśnienie nie spadłoby od razu na zero. :rolleyes:

Opublikowano

z tego co piszesz wychodzi na to iż pompa już swoje wychodziła. po złożeniu nie jest w stanie zassać oleju z misy, chcąc się upewnić należy uprzednio sprawdzić zawór ciśnieniowy lecz trzeba zdjąć misę, wkręcić śrubę na zaworze i sprawdzić czy jest ciśnienie na filtrze. nowa pompa kosztuje w granicach 170zł, tak więc nie wiem czy warto się bawić w ustawianie.

Opublikowano

I tutaj się mylisz co do ceny, bo jeżeli ma blok od C-328 to tam nie pasuje oryginalna pompa, ponieważ jest podwójna. Jeden obieg od smarowania, a drugi do napędzania ośrodkowego filtra oleju. Pompa dobra z Hylmetu Tuchola do C-328 kosztuje około 300zł. :rolleyes:

Opublikowano

Ostatnio robiłem silnik w C328 i powodem spadku cisnienia oleju było zerwanie klina na zębatce w pompie olejowej i silnik się zatarł, za pompe Hylmetu dałem 270zł.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie.Jak się okazało pompa się skończyła , ale co ciekawe po założeniu nowej pompy nadal nie było ciśnienia i z ciekawości odkręciłem ponownie filtr oleju.odpaliłem ciągnik i ciśnienie było . wyjąłem filtr (bączek) i okazało się jeszcze że filtr się rozłożył czyli wypadł pierścień zabezpieczający. Po skręceniu wszystkiego ciśnienie powróciło - nawet przy niskim poziomie oleju. Dla informacji podam że nowa pompa kosztowała 230 zł, a skręcenie wszystkiego to czas około 20-30 minut z przerwą na fajkę.Pozdrawiam

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczow,zarejestrowalem sie na tym forum gdyz chcialem sie dowiedziec od was drodzy uzytkownicy 30-tek kilka informacji na temat prawidlowego cisnienia oleju w ursusie C328,otoz moj ciagnik jest skladakiem,czujnik jaki posiadam od cisnienia oleju silnika to ten zwykly standardowy,istatnio zamontowalem zamiast niego zegar,skala w MPa i zastanawia mnie jedno czy aby silnik nie posiada zbyt nieskiego cisnienia gdy jest bardzo rozgrzany,na wolnych obrotach cosnienie to wynosi ok 0,2 MPa,na wiekszym gazie ok 0,5MPa,gdy go odpale to na zimnym silniku tez jest ok 0,5MPa,pytanie brzmi czy mam powod sie martwic jak cisnienie na rozgrzanym i na wolnych obrotach tak spada?nie jesy zbyt nieskie? Bardzo prosze o wasze rady pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Czego tu się martwić jak już kontrolka się świeci na dużych to już się trzeba martwić ale jak na wolnych 2 a na dóżych 5 to spoko nic złego się nie dzieje choć odpowiednie ciśnienie pracy silnika jest 4,5 bar.

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

W instrukcji do c-330 jest napisane, że ciśnienie oleju podczas pracy w całym zakresie obrotów powinno wynosić 275kPa do 539kPa.

Ja mam ok 5,5 atm na zimno i 5 atm na gorąco przy obrotach pow 1200 obr/min. Silnik ma 1500mth po remoncie.

Opublikowano (edytowane)

Dzieki wielkie chlopaki za pomoc,mysle ze chyba narazie niema powodu do paniki,pozdrawiam.

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez SebastianP
      Chciałbym samodzielnie zamontować wspomaganie do c330 napędzane z rozrządu. Oś okrągła. Montował ktoś? Jaki zestaw polecacie? Mile widziane linki, oceny i opis problemów przy montażu. Pozdrawiam.
    • Przez artur1295
      Witam
      Czy wicie może albo moglibyście sprawdzić w swoich gniotownikach jakie macie w nim obroty i wymiary kół pasowych. bybłby wdzięczny poniewaz sam buduje i potrzebowalbym te informacje 
      moje walce maja 150mm średnicy i 300mm długie i czy uciagnie je silnik 5,5kw oba beda napedzane
      i jeszcze jedno pytanie walce lepiej gladkie czy rowkowane 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v