Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Powinno być tak:

Spuszczasz olej. Ściągasz siedzenie, odłączasz rozdzielacz i wykręcasz zawór rozdzielczy; następnie wyciągasz taką rurke która była pod zaworem rozdzielczym.

Następnie możesz odkręcić korpus podnośnika. Wyciągasz zawleczke z wałka napędzającego dyfer i możesz go wymontować.

Następnie powinieneś wyciągnąć wałek WOM'u i pompa powinna wyjść do góry...

Jeśli napisałem źle to poprawcie ;)

Tak samo postępuje się przy wyjmowaniu pompy hydrauliki w Ursusie 3512?? czy trzeba rozjeżdzać ciągnik??

Opublikowano

Jesli jest to ciągnik z zależnym wom to nie trzeba rozpoławiać ciągnika tylko wyjąć wałek wom i po bokach wyjąć kołki ustalające jesli z niezależnym wom to należy rozjechać

Ja musiałem rozjechać

 

nie cytuj poprzedniego posta

Opublikowano

Mam takie pytanie, chcę dorobić do opryskiwacza siłownik do poziomowania belki więc w czasie pryskania pompa będzie przełączona na hydraulikę zewnętrzną czy w tym czasie będzie mi opryskiwacz opadał czy będzie cały czas w tej samej pozycji jak go ustawię przed przełączeniem? Ursus 2812 <_<

Opublikowano

Między innymi tak, jak opada szybko to wina zaworu rozdzielczego pod siedzeniem.

Pomyśl nad zablokowaniem opadania TUZ za pomocą łańcucha albo coś i będzie ok, ja tam mam z przeciwwagą.

Opublikowano

Mam takie pytanie, chcę dorobić do opryskiwacza siłownik do poziomowania belki więc w czasie pryskania pompa będzie przełączona na hydraulikę zewnętrzną czy w tym czasie będzie mi opryskiwacz opadał czy będzie cały czas w tej samej pozycji jak go ustawię przed przełączeniem? Ursus 2812 <_<

Żeby mieć komfort pracy możesz zamontować sterowanie MK3A które montowane w nowych ursusach do szybkiego przełączania się z hydrauliki zew.na podnośnik podnośnik pozostanie w tej samej pozycji co był ustawiony, nie potrzeba ustawiać dźwignię na stały wydatek koszt części 560zł http://www.agrinpol.pl/_img/_images/15484.jpg http://www.agrinpol.pl/_img/_images/15488.jpg Co co do opadania podnośnika musisz naprawić pompę ponieważ nieszczelne są komory zaworowe i zawór sterujący

Opublikowano

jestem posiadaczem Ursusa 2812,do tej pory jakos się obywałem ale kupiłem siewnik do kukurydzy i tam znaczniki są hydraulicznie podnoszone.Tylko ze będzie problem bo za każdym nawrotem trzeba będzie przestawiać te dźwignie ze sterowaniem na podnośnik i hydraulikę zewnętrzną.Słyszałem że jest możliwość przerobienia żeby nie bawić się w te przestawianie.Ktoś może wie coś na ten temat,albo ma tak zrobione??jeśli tak to jak to się sprawuje,czy nei jest szkodliwe na ciągnik i jaka jest cena takiej przeróbki? z góry dzięki za odp:)

Opublikowano (edytowane)

Istnieje możliwość przełączenia przewodu z wyjścia 2 do wyjścia 1 w zaworze rozdzielczym pod siedzeniem, wtedy uzyskujesz podniesione cięgła i możliwość sterowania hydrauliką. http://chomikuj.pl/mars02/Dokumenty/URSUS+MF255-instrukcja+obs*c5*82ugi_PL,376959318.pdf Pobierz instrukcję do mf255, zobacz na stronie 33 i dalej (strona 67 na książce) i dalej. Przeczytaj dokładnie i będziesz wiedział o co chodzi. Tylko nie wiem, czy Cię taka możliwość urządza.

Edytowane przez grzegorz508
Opublikowano

Tylko że żeby opuścić podnośnik, znowu trzeba przełączyć na 'podnośnik'

Do tego jak na tłoku są nieszczelności i sam zawór kiepsko trzyma to podnośnik opada i nie ma możliwości podniesienia póki nie przełączę na 'podnośnik' chociaż zauważyłem że jak steruje TUR'em to na początku się podnośnik podniesie, potem dopiero reaguje TUR :P

Opublikowano

Raczej nie będzie to dobry sposób do pryskania ponieważ cięgna będą całkowicie podniesione :( Sterowanie MK3A by było dobre no ale trzeba wydać troszkę kasy :(

Opublikowano

Działa to tak że musisz wymienić rozdzielacz hydrauliki na dwusekcyjny- jedna sekcja będzie służyć normalnie jak przedtem do hydr. zew. a druga do sterownia podnośnikiem. Cały szkopuł tkwi w tym że tą drugą sekcje trzeba przerobić na jednostronnego działania (chyba że masz rozdzielacz dwusekcyjny z regulacją jedno/dwu-stronne działanie), czyli jeden przewód sekcji robimy wolny spływ a drugi jak na zdjęciu. Musowo też zrobić to na złącze jeżeli będziemy chcieli np kiprować przyczepę, można też mniejszym kosztem zrobić sobie dwie sekcje dwustronnego działania z możliwością zamiany na jednostronnego- zależnie od potrzeb

 

U mnie potrzebne to było do sprawnego owijania sianokiszonki nie było to tanie (coś koło 800zł) ale pewnie już się zwróciło w postaci zaoszczędzonego paliwa

 

Jeżeli jest ktoś tym zainteresowany szczegółowo to zapraszam na PW lub gg

Opublikowano

Żeby mieć komfort pracy możesz zamontować sterowanie MK3A które montowane w nowych ursusach do szybkiego przełączania się z hydrauliki zew.na podnośnik podnośnik pozostanie w tej samej pozycji co był ustawiony, nie potrzeba ustawiać dźwignię na stały wydatek koszt części 560zł http://www.agrinpol.pl/_img/_images/15484.jpg http://www.agrinpol.pl/_img/_images/15488.jpg Co co do opadania podnośnika musisz naprawić pompę ponieważ nieszczelne są komory zaworowe i zawór sterujący

 

Posiadasz może zdjęcia jak to jest zamatowane?

Opublikowano (edytowane)

Mam w domu niepotrzebny rozdzielacz 3 sekcyjny dwu stronnego działana, da radę coś takiego zrobić z tego rozdzielacza. :unsure: Daj jakieś zdjęcie podłączenia rozdzielacza. Jak przerobić jedną sekcję na jednostronnego działania? Do mojego rozdzielacza były podłączone 2 siłowniki jednostronne, może nie trzeba nic przerabiać?

Edytowane przez BobsMF
Opublikowano

Hehe Ja też tak mam zrobione, bardzo ułatwia sprawę. Odkryłem to przypadkiem gdy montowałem rozdzielacz od tura szukałem wolnego spływu. Ten rozdzielacz będzie dobry tylko trzeba zrobić wolny powrót tej sekcji do której podepniesz podnośnik . Ja mam podnośnik podpięty pod rozdzielacz od tura (miałem jedną sekcję wolną). Jeśli chcesz aby podnośnik i hydraulika pracowały jednocześnie musisz ze sobą połączyć szeregowo rozdzielacze(chyba że wymienisz oryginalny na ten 3 sekcyjny). Mi to bardzo ułatwiło pracę z masztem do palet (podnośnikiem się dobrze poziomuje). Ale żeby nie było za pięknie to połączenie ma też swoje wady, tylko wtedy gdy korzystam jednocześnie z hydrauliki i podnośnika (dźwignia pod siedzeniem w pozycji wyjścia zewnętrznego):

1.szybciej się zużywa pompa gdyż musi być ustawiona cały czas na stały wydatek

2.podczas pracy hydraulika+podnośnik nie ma siłowej regulacji podnośnika co może nie umożliwia ale znacznie utrudnia regulacje pługu ale za to umożliwia obrót

Natomiast gdy używam tylko samego podnośnika (dźwignia pod siedzeniem na środku) wszystko wraca do normy. To rozwiązanie sprawdzi się w każdej maszynie tylko nie w pługu. W opryskiwaczu będzie śmigać elegancko.A co do połączenia jak dam radę to jutro wrzucę fotki.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja chcę wywalić ten oryginalny rozdzielacz i wstawić 3 sekcyjny. Używał będę tylko do opryskiwacza ewentualnie do rozsiewacza nawozu bo mam na oku z hydrauliką. Czekam na foty :D

Opublikowano

ten rozdzielacz będzie wręcz idealny. Musisz przerobić 2 sekcje na jednostronnego działania (zrobić wolny spływ), jedną podpiąć pod podnośnik, drugą na wyjście hydrauliki jednostronnego działania np. podnoszenie belki opryskiwacza, trzecią pozostałą również podpiąć gdyby się trafiła maszyna wymagająca użycia dwukierunkowego przepływu. BobsMF podaj mi twój email na gg. 10112854 (zawsze jestem niewidoczny) to ci wyślę foty oraz opis co i jak dokładnie, bo tu nie wiem czemu nie mogę dodać do galerii. Oczywiście wszyscy inni zainteresowani niech też piszą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v