Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam panowie stary temat ale odświeżę go wczoraj w 3512 wymianiłem olej filtry pojechałem pryskać na pole i zauważyłem wyciegi oleju obok sprężarki sprawdziłem poziom oleju i mam pełny silnik cięgnik pracuje idealnie nie kopci pali normalnie od czego zacząć ? dodam ,ze na pewno poszło paliwo do oleju. nie wiem czy wyciągnąć pompę wtryskową czy pompka paliwowa ? jak wyciagne pompe wtryskową czy muszę coś blokować nie znam się na tym za bardzo czy mogę przestawić jakiś rozrząd ?

Opublikowano

Dzis rano sprawdzalem oleje i na miarce od silnikowego zrobilo sie duzo ponad stan i smierdzi troche jakby ropa. czemu w silniku przybylo tyle oleju? Pompa paliwowa miesiac temu pszeszla kapitalna regeneracje w Tucholi. Wody w chlodnicy nie przybylo ani nie ubylo kolor tez ma dobry. Maszyna pali dobrze, sile ma i pracuje bez zastrzezen. Jest to perkins 4 cylindrowy.

Opublikowano

Pompka zasilająca ma w membranie minimalne pęknięcie i podczas pracy olej napędowy przez karter pompki i głowicy dostaje się do oleju. Nie ma możliwości aby pompa rotacyjna nie tracąc ciśnienia lała olej do rozrządu. Membrana pompki kosztuje 20 zł załóż i powinno być dobrze.

Opublikowano

panowie a co może być w kombajnie zbożowym silnik 4 perkins po zimie dziś zajrzałem i jest oleju sporo ponad stan. tak na oko dwa razy więcej od normalnego stanu. doda, że na jesieni było ok oleju skąd sie ropa dostała na postoju. Wode wykluczam bo na zimę została spuszczona. Rurka od przelewu wtrysków też na zewnątrz nie tak jak w bizonach więc tam też sucho i odpada.

Czy to mozliwe aby aż tyle ropy rzedostło się z pompy paliwa.

Pompka ręczna wymieniana i powinna być ok.

Opublikowano

Możliwe pod warunkiem że było odpowiednie podciśnienie. Jak to kombajn? Zbiornik na równi lub wyżej silnika czy dużo niżej?

W Perkinsie paliwo do oleju może dostać się kilkoma drogami: membrana pompki paliwowej, uszczelniacz pompy wtryskowej lub poprzez komorę spalania ( tu już tylko podczas pracy - lejący wtryskiwacz, słaba kompresja ).

Jaki to Perkins?

Opublikowano

kombajn to ferguson 206. Silnik A4 236. Zbiornik paliwa najniżej wyżej pompka paliwa i dalej pod górke pompa paliwowa.

gdzie będzie więcej paliwa ?

bo przybyło mniej więcej drugie tyle co oleju.

Spłynłeło z rurki około metrowej wyżej od pompki zasilającej i z pompki zasilającej czy z pompy wtryskowej?

tu i tu nie powinno być aż tyle ropy.

 

 

Opublikowano

Niemożliwe aby tyle paliwa poszło jak stał. Jak się nie mylę w ten silnik wchodzi 7,5 l oleju więc skąd tyle paliwa mogłoby się tam dostać? Zresztą jak zbiornik niżej to cofnie się do zbiornika.

A jak jest napędzana pompa hydrauliczna? Nie brakuje Ci oleju od hydrauliki?

Opublikowano

tak oleju od hydrauliki brakuje.

myślałem że przez to że siłownik od kierowania leje.

Poma jest zabudowana nie wiem jak napędzana od przodu jak jest rozrząd tam jest dekiel i jest napęd schowany nigdy tam nie zaglądałem

Opublikowano

Czyli pompa napędzana z rozrządu. Możliwe że uszczelniacz na pompie do wymiany. Jeśli miałbyś ON w oleju to miałby on taki granatowy odcień i śmierdziałby dość mocno ropą ( w twoim przypadku to byłoby więcej ON niż oleju :))

Opublikowano

no właśnie chyba zdiagnozowałeś przyczynę po pierwsze primo olej nie wygląda na rozcieńczony i nie ma zapachu ropy w tym oleju.

po drugie pompa hydrauliczna jezt niżej od zbiornika i swobodnie olej ze zbiornika może lecić do popmy hydraulicznej.

Po trzecie hydraulika wolno działa

Opublikowano

Silnik A4.236 dostało się ON do oleju. Diagnoza- lejące wtryski. Czy ich wymiana pomoże czy to tylko czubek góry i trzeba minimum pierścienie wymienić/głowicę regenerować? W końcu nadmiar paliwa jakoś dostać się do oleju musiało. Odpalał ok, trochę gorzej w mrozy, nie dymił, z mocą większego kłopotu nie było

Opublikowano

wtryski tak czy siak musisz zrobić... mierzysz kompresję i masz jakąś tam wiedzę o stanie silnika. A potem i tak wymienisz pompke zasilajacą jak w większości przypadków
Zajrzyj do kolektora ssącego czy się paliwo ze świecy nie leje choć pewno by kopcił

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v