Aprilars125

Wątpliwości co do kupna Renault 120.54

Polecane posty

Aprilars125    3

Witam .Właśnie  stoję przed zakupem ciągnika Renault 120.54 i mam kilka pytań dotyczących skrzyni tractoshift .Jak ta skrzynia się sprawuję i na jakiej zasadzie działają półbiegi ,w jaki sposób się je zmienia ,ile jest ich na danym biegu ? Może coś powiecie dokładniej o tej wersji ? :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

skrzynia 24/8

sama skrzynia zwykle działa bez problemów, ale cały układ sterujący czasem trzeba ogarnąć

 

3 półbiegi, zmieniasz przyciskiem w gałce biegów

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    3

 

Dzięki wielki .Dzisiaj  testowaliśmy podobny sprzęt i pobawiłem się trochę tymi półbiegami i zaniepokoiło mnie to ,że czasem zmiana była płynna, rewelka po prostu ale raz mi się zdarzyło ,że nie mogłem zmienić na pierwszy ani na trzeci półbieg tylko ciągle było na drugim a gdy nacisnełem przycisk od zmiany to kontrolka zapałała się ale za chwile gasła i nadal zostawało na tym drugim półbiegu .Może wiesz czego jest to przyczyna i czy to poważna awaria ? A może po prostu gdzieś jakiś kabelek nie łączy ?  :)

 

 

Edytowano przez Aprilars125

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki13133    7

Nie radził bym Ci kupować Renault z półbiegami i EHR .. ;) Sam jestem posiadaczem 3 takich ciągników i wszystkie są mechaniczne.. Polecam skrzynie mechaniczną ponieważ ostatnio robiłem przy jednej skrzynie i jeśli chodzi o naprawe to tragicznie to nie wygląda ;) a gdyby to już były półbiegi to wiadomo że większe koszty.. ;) Ale rób jak uważasz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Używałeś kolego Renie z elektro-hydrauliką że tak mówisz? Ja osobiście posiadam 4 sztuki poczwszy od modelu 110.54 skończywszy na 180.94 oczywiście w tej mówimy o zupełnie innej skrzyni ale nie o to chodzi. Osobiście bym nie zamienił ich na wersje mechaniczne ze względu na wygodę pracy, a jeśli dużo czasu spędza się w ciągniku jest to bardzo odczuwalne, ciągłe naciskanie sprzęgła czy też praca z EHR co znacznie ułatwia pracę.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki13133    7

Mój kolega który fachowo zajmuję się naprawą ciągników Renault powiedział że mam sobie dać spokój z kupnem Renault z Półbiegami i EHR bo jak się zacznie psuć to potem jest płacz..

 

Wiadomo przecież że jeśli chodzi o wygodę to pó-biegi i EHR są bardzo fajne ale mi tylko chodziło o koszty naprawy a nie o komfort jazdy.. ;) Powiedz mi kolego jak Ci się sprawuję tam 180-94 ? ile masz mtg ? który rok ? jakieś najmniejsze awarie miałeś ? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Powiem jak jak się dba to raczej się tak nie psuje. Co do napraw tych skrzyń rożnie jest jeśli chodzi o kwoty. Kiedyś sam z ojcem naprawiałem sprzęt ale za duże już tego trzeba było znaleźć kogoś kto się zna mam takiego mechanika i mówił rzucając kwotami ile takie ewentualne naprawy kosztują. Co do 180.94 mam ja nie długo bo od lipca 2015 więc jeszcze nie za wiele. Ma 6100mth jest z 96r. jak na razie z awarii miałem problem z alternatorem i pęknięty przewód od zbiornika paliwa. Tak więc nic strasznego.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

Jak źle trafisz, to nawet mechaniczną będziesz przeklinał. Bo po roku coś w silniku klęknie, jakieś sprzęgło padnie, a to synchronizator poleci a takich rzeczy w 20 letnim ciągniku nie przewidzisz. Więc nie wszystko od dbania zależy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Takich spraw nie przewidzisz czy to nowy czy stary. Stare psują się ze starości nowe z delikatności. Tak więc nie ma co przewidywać bo nie przewodzi.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

nie chodzi o samą skrzynię, bo ta jest tak samo wytrzymała jak mechaniczne, ale właśnie o elektrykę, a widząc ciągniki u handlarza z otwartą kabiną przez cały rok można sobie odpowiedzieć dlaczego później robi się choinka


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Aprilars125    3

Z tego co osobiście wiem i co czytam po waszych wypowiedziach na tym sprzęcie powinno się wygodnie pracować.Elektronika jak to elektronika czasem mały kabelek nie będzie łączył i już cały ciągnik stoi .Pytanie tylko o główne podzespoły silnik,skrzynia czy są aż tak bardzo awaryjne jak nie którzy mówią ? Czy po prostu to małe wyjątki gdzie się skrzynia rozsypała w dobry mak .Czy ten sprzęt się sprawdzi i nie będzie stał w pokrzywach tylko będzie pracował na arealne 40 ha .Powiem tyle,że ten ciągnik co mamy go na uwadze pochodzi od znajomego co sprowadza maszyny za granicy i pracuję nimi też na swoim gospodarstwie .Mieliśmy ten ciągnik Renault 120.54 u siebie na kilka dni na testach i pracowało się na nim bardzo dobrze .Jedyny problem co mi się przydarzył to,że półbieg się nie chciał przełączyć ale domyślamy się ,że po prostu coś gdzieś nie łączyło i tylko trzeba sprawdzić wszystkie kable i po dokręcać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj